en selviä enää mistään ilman että otan diapamin, niitä voi vetää kuin karkkia ja olo helpottuu mutta niiden tulee myös että pakko saada koko ajan enemmän...toivottavasti lääkäri jatkaa diapameja muuten eläminen ei enää onnistuisi ja masennus pahenisi...nytkin vedin pameja kun porukat tulossa ja ahdistus kova..mikään muu ei auta olooni kuin läääkkeet, kiva ollla läääke tokkurassa..sairasta eikö totta!!!
diapam koukussa
29
2796
Vastaukset
- sweety
on sairasta. D :iin muodostuu helposti riippuvuus.Ihmettelen lääkäriä joka kirjottaa sitä sinulle niin paljon että voit vetää kun karkkia
- Peli poikki?
Diatsepaami ei ole masennuslääke, se on kemiallisesti pikemminkin depressantti kuin antidepressantti. Voi tietenkin auttaa masennuksesta johtuvaan ahdistuneisuuteen.
Otatko lääkettä määräyksen mukaan vai isompia annoksia? Jos olet lääkkeestä tokkurassa, et ehkä käytä niitä asianmukaisella tavalla. Joka tapauksessa niitä ei "vedetä kuin karkkia" - se on huume- tai väärinkäyttöä.
Ainoa tämän lääkeryhmän lääke, jolla on masennusta poistavaa tehoa, on alpratsolaami (yleisimmin tunnettu paniikkihäiriölääkkeenä). Ongelmana näissä kaikissa on riippuvuuden kehittyminen, varsinkin, jos toleranssin takia otetaan isompia annoksia, kuten sinä ilmeisesti olet tehnyt.
Jos tarvitset ahdistuksen poistoon lääkettä, voisi pieni annos neuroleptiä (ketiapiini?) olla paikallaan. Jos haluat eroon Diapamista, se on tehtävä vähitellen lääkärin ohjeen mukaan.- LoveAngelMusic
Itse en ole koukussa mutten selviä tämän ahdistuksen kanssa! Kärvistelen aina mahdollisimman pitkään ilman ja siis kärsin. Motiivi tähän on pelkästään tieto siitä kuinka ne vaikuttavat samalla tavoin kuin alkoholi rappeuttaen aivoja. Siis pitkäaikaiskäytössä. Ketiapiinilla nukun muttei se vähennä ahdistusta. Terapia ja lääkkeet on. Olisiko muita ideoita:)? Lääkekoukku pelottaa ja kasviksi muuttuminen!
- Hyvä--
LoveAngelMusic kirjoitti:
Itse en ole koukussa mutten selviä tämän ahdistuksen kanssa! Kärvistelen aina mahdollisimman pitkään ilman ja siis kärsin. Motiivi tähän on pelkästään tieto siitä kuinka ne vaikuttavat samalla tavoin kuin alkoholi rappeuttaen aivoja. Siis pitkäaikaiskäytössä. Ketiapiinilla nukun muttei se vähennä ahdistusta. Terapia ja lääkkeet on. Olisiko muita ideoita:)? Lääkekoukku pelottaa ja kasviksi muuttuminen!
No sittenhän käytät lääkettä juuri oikein. Kannattaa ottaakin niitä vain pahimpaan tarpeeseen. Siten niiden teho säilyy eikä koukku uhkaa.
Tietenkin pitää muistaa myös psyykkinen riippuvuus, eli se, että on niin helppoa ja miellyttävää turvautua pamiin ja uskoa, ettei pärjää ilman. - ek3890
Rappeuttaako Diapam aivoja?... Minulle ei kerrottu mitään sellaista.
Otan Diapamin 3 kertaa päivässä, joskus otan 4. Saisin ottaa jopa 5, mutta olen vältellyt sitä. Ei ole tietoa kauanko jatkan Diapamilla, mutta nyt olen kai kuukauden jo käyttänyt niitä, kun edellinen lääke ei ollut tarpeeksi tehokas.
Ja meillä kun oli tarkoitus purkaa tällainen lääkitys kokonaan, mutta tila meni huonommaksi...
Kauanko siis kannattaa käyttää Diapameja, korkeintaan? Viikkoja, pari kuukautta, vuosi?... - ek3890
ek3890 kirjoitti:
Rappeuttaako Diapam aivoja?... Minulle ei kerrottu mitään sellaista.
Otan Diapamin 3 kertaa päivässä, joskus otan 4. Saisin ottaa jopa 5, mutta olen vältellyt sitä. Ei ole tietoa kauanko jatkan Diapamilla, mutta nyt olen kai kuukauden jo käyttänyt niitä, kun edellinen lääke ei ollut tarpeeksi tehokas.
Ja meillä kun oli tarkoitus purkaa tällainen lääkitys kokonaan, mutta tila meni huonommaksi...
Kauanko siis kannattaa käyttää Diapameja, korkeintaan? Viikkoja, pari kuukautta, vuosi?...Nostan tätä...
Koska haluaisin tosiaan tietää Diapamin haitoista, jotka lääkäri tuntuu minulta salaavan. Tiedän, että näihin voi jäädä koukkuun, mutta mitä muuta? Mitä elimistölle tapahtuu jne? - vinkiksi.
ek3890 kirjoitti:
Nostan tätä...
Koska haluaisin tosiaan tietää Diapamin haitoista, jotka lääkäri tuntuu minulta salaavan. Tiedän, että näihin voi jäädä koukkuun, mutta mitä muuta? Mitä elimistölle tapahtuu jne?No, ei mitään hyvää. Jostain luin, että stilnoct unilääke mm. aiheuttaa syöpää.
Itsekin voi ko. tyyppisistä lääkkeistä irrottautua ilman ohjeita, se onnistaa kyllä. Itse käytin opamoxia ja zopinoxia. Kumpaakaan en enää kovin usein käytä. En edes muista milloin viimeksi oon käyttäny, ei muuta kun ensin jättää ainoastaan unilääkkeeksi ja sitä kautta vierottautuu pois. Pieni annos remeronia on käytössä 15mg:stä otan jotain 1/4 tai puolikkaan. Tuo remeron voisi aivan hyvin olla hyvä tuki moisten lääkkeiden vieroitukseen, toisaalta en tiedä, miten vaikea remeronista on päästä eroon. Joitakin se lihottaa. - TietoAuttaa/TSEMBBIÄ
To "LoveAngelMusic" ja kaikille meille muillekin tiedoksi.
Mä olen innolla (!?) lukenut tätä pitkää artikkelia/tutkimusta/tietopakettia:
http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf
Tuo on hyvää, ymmärrystä aukaisevaa tietoa. Kuitenkin ihan lempeällä tavalla meitä 'koukkupäisiä' kohtaan. :)
Olen nyt menossa tutkimuksen sivulla 51 ja olen paljon viisastunut. Olen käsittänyt monia juttuja, mitä ennen olen itsekseni pähkäillyt.
Suosittelen paneutumista. Tutkimus käsittelee siis lääkevieroitusasioita ja hyötyä, mikä siitä tulee meille; vaihtoehtoisesti sanottuna, käsittelee haittoja, joita saamme, jos lääkitys pitkittyy moniin vuosiin ja vieläpä lisääntyy määrällisesti. - Suos. koht. lue rauhassa.
Mä sain intoa alkaa vähennysoperaatioon ihan itsekseni hissukseen vain. Mulla menee xanor ja seronil, on mennyt yli 10 v. Silti, tiedätte, en ole kylläkään parantunut :( , mutta pärjäilen kyllä. *HyvääYötä. - ek3890
vinkiksi. kirjoitti:
No, ei mitään hyvää. Jostain luin, että stilnoct unilääke mm. aiheuttaa syöpää.
Itsekin voi ko. tyyppisistä lääkkeistä irrottautua ilman ohjeita, se onnistaa kyllä. Itse käytin opamoxia ja zopinoxia. Kumpaakaan en enää kovin usein käytä. En edes muista milloin viimeksi oon käyttäny, ei muuta kun ensin jättää ainoastaan unilääkkeeksi ja sitä kautta vierottautuu pois. Pieni annos remeronia on käytössä 15mg:stä otan jotain 1/4 tai puolikkaan. Tuo remeron voisi aivan hyvin olla hyvä tuki moisten lääkkeiden vieroitukseen, toisaalta en tiedä, miten vaikea remeronista on päästä eroon. Joitakin se lihottaa.Stilnoctiakin käytin jossain välissä. Nyt kun olen lukenut tätä viestiketjua niin olen ihan paniikissa. Aivot on varmaan kutistuneet jo pois kokonaan ja ties mitä. Vastustin psykoosilääkityksen aloitusta viimeiseen asti, mutta lopulta se oli pakko aloittaa. Ja nyt en saa lupaa lopettaa sitä. Halutaanko minusta tehdä aivoton potilas, jota ne saa pitää osastollaan koko minun loppuelämän? Miksi ne haluaa tuhota minut...
- ..............
ek3890 kirjoitti:
Stilnoctiakin käytin jossain välissä. Nyt kun olen lukenut tätä viestiketjua niin olen ihan paniikissa. Aivot on varmaan kutistuneet jo pois kokonaan ja ties mitä. Vastustin psykoosilääkityksen aloitusta viimeiseen asti, mutta lopulta se oli pakko aloittaa. Ja nyt en saa lupaa lopettaa sitä. Halutaanko minusta tehdä aivoton potilas, jota ne saa pitää osastollaan koko minun loppuelämän? Miksi ne haluaa tuhota minut...
Höpö höpö, ei kaikkea netistä lukemaansa kannata tosissaan ottaa. Varmaankin suurempi "vaara" osastolle joutumisesta on, jos ei syö tarvitsemiaan lääkkeitä, olipa ne sitten psyyken tai muita lääkkeitä.
- ek3890
.............. kirjoitti:
Höpö höpö, ei kaikkea netistä lukemaansa kannata tosissaan ottaa. Varmaankin suurempi "vaara" osastolle joutumisesta on, jos ei syö tarvitsemiaan lääkkeitä, olipa ne sitten psyyken tai muita lääkkeitä.
Olen ollut osastolla jo melkein vuoden ja syönyt lääkkeet, vaikka niitä vastaan olen koittanut olla. Osastolla minulla aloitettiinkin psykoosilääkitys, mitä en mielestäni tarvitse, mutta niinhän ne väittää että sairas ihminen voi olla sairaudentunnoton. No, mielestäni elän ihan tässä maailmassa ja olen terve, vain vaikeasti masentunut ja ahdistunut.
Psykoosilääkkeellään ne haluavat tehdä minusta itsetuhoisen, etten pääsisi koskaan pois sairaalasta. Ja tämä ajatusmalli on niiden mielestä sairas, mutta minusta ei todellakaan. Sairaalamaksuja ne minulta vain haluavat.
Vähän eksyin tuosta Diapam-koukku-aiheesta. Piti saada purkaa tuntoja jonnekin.
Kysyin omahoitajalta, mitä haittoja Diapamista voi olla. Taas sain vain ympäripyöreitä vastauksia, että "et sinä sitä kauan joudu käyttämään, ei se ole loppuiän lääke......."
- LoveAngelMusic
Moikka! Bentzojen pitkäaikaisvaikutuksista on todella vähän tutkimuksia johtuen varmaan siitä ettei kukaan hyödy siitä, siis lääketehtaat. Kysyin tätä kerran psykiatriltani joka on vanha konkari alalla ja hän sen epäsuorasti myönsi että vaikutus on rappeuttava kuten alkoholilla, siis pitkäaikaiskäytössä mutta ei aivan niin tuhoisa.
Itse huomasin muistin pätkimistä ja ylipäätään kognitiivisten toimintojen tahmeutta. Itselleni ei kehittynyt riippuvuutta vaikka määrät olivat ja ovat suuria. Ehkä pitäisi keskittyä hoitamaan ahdistuksen syytä jos vain mahdollista:)!!- L.A.M
Ja nyt siis pärjään puolikkaasta tabusta kahteen per pvä. Ja välipäiviäkin on. Googlettamalla aiheesta löytyy infoa. Mm wikistä.
- TietoAuttaa/TSEMBBIÄ
Vielä, 'Angelille' ja muille. Ihan oikeita mietit.
Luepa tosiaan tutkimusta jonka jo annoin
http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf
niin huomaat, olet ihan oikeilla jäljillä.
Yritetään kaikkemme kaikilla muilla(kin) keinoin pärjätä. Kaikki konstit käyttöön! Mukaan lukien asenteiden ja tapojen muutokset, suhtautumisten tutkiminen ja niiden vaihtamista, jne. Kaikki tuommoinen auttanee oireisiin, vankistaa meitä. Tärkeää on halu muutokseen omassa itsessä. Uskon, että sitä kautta ahdistuneisuus-masennus-pelko-oireita saa lyötyä päähän. :)
- Tietoa lääkkeistä
www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf
http://masennuslaakkeista.netttisivu.org - Tietoa lääkkeistä
Tuohon masennuslääke www sivuun tuli näppäinvirhe eikä se aukea. Tuli yksi t liikaa.
Koetan uudestaan
http://masennuslaakkeista.nettisivu.org- TietoAuttaa/TSEMBBIÄ
Nonni, sä jo annoit tuon linkin, jota minäkin tuossa touhotin.
- kannasttaaKokeilla
Diapamista voi päästä eroon alkoholin avulla. Muutaman päivän kuuri auttaa.
- L.A.M
EK:lle niin tuo saitti on sitten vähän ääripää aiheesta, mieluummin niitä tieteellisiä sivuja lueskellen. Jotkut lääkärit myös suostuvat puhumaan lääkkeiden haitoista. Pitää muistaa myös, että josku niistä saatu hyöty on suurempi kuin haitta.
Pitkäaikaiskäyttö on mielestäni se asia mitä pitäisi välttää. Ja toki jos voi välttää mömmöt kokonaan on paras vaihtoehto:)
Tsemppistä kaikille aiheen kanssa painiville!- TietoAuttaa/TSEMBBIÄ
Yes, justiinsa! Yli kymmenen vuoden ssri:n ja bentsodiatsepaamin käyttö minuakin todella, aiheellisesti huolettaa. Olis jo aika tarkistaa indikaatiot kohdallani. Tässä iässä sen jo pystyy itsekin tekemään. - Kattellaan.
- Ei voi lopettaa
Kuulkaahan, ei se bentsojen ja neuroleptien lopettaminen aina kaikilta käy vaikka haluaisikin.
Ensinnäkin. Vieroitusoireet saattavat hyökätä päälle, jo lääkettä vähennettäessä, niin kovina, että on pakko mennä lääkäriin valittamaan. Valitettavasti kaikki lääkärit eivät ymmärrä lopetusoireista tuon taivaallista, vaan luulevat, että nyt sen masennus on pahentunut ja vähintään psykoosi on tulossa. Kiireesti lisää lääkkeitä ja joskus muutetaan merkkiä, mutta saman sarjan neuroleptipilleri silti.
Toiseksi. Aika helposti laaitetaan myös osastolle. Avohoidon lääkäri on voimaton hoitamaan kun vieroitusoireet runtelevatkehoa fyysisesti ja psyykkisesti. Siellä niitä pillereitä vasta syötetäänkin pakolla. Tiedossani on muutama tapaus, että jos ei suostu osaston määräyksiin, laitetaan pakkohoitoon ja piikitetään, jos ei muuten syö juuri niitä ssri-lääkkeitä lääkettä mistä haluaa eroon. Toki merkkiä vaihdetaan vähän niinkun hämäykseksi.Tämä on sairaalan arkea. Ihmisiä saatetaan pompotella vuosikausia tälla tavalla. Kumma kun masennus ei vain parane, vaan tilalle tulee entistä voimakkaampia jaksoja, joista lääkärit käyttävät nimeä psykoottinen. Ja sitten viedään sähköhoitoon, joka on nyt muotia.
Kolmanneksi. Kannattaa tutustua tosissaan tuohon benzo-sivuun. Myös hyvää tietoa saa kun laittaa googleen sen lääkkeen nimen jota syö ja surfailee sivuilla.
Neljänneksi. Vielä yksi vinkki. http://masennuslaakkeista.nettisivu.org - LoveAngeMusic
Benzoista ei mielestäni kerrota kaikkia niiden aiheuttamia ongelmia, erityisesti pitkäaikaiskäytössä. Itse en jostain syystä (koputan puuta tässä kohtaa) addiktoidu niihin. Se on siis hienoa. Mutta nyt kun mainitsit nuo antipsykootit, kun ovat niin trendikkäitä myös, niin sellaiseen olen jäänyt koukkuun. Ja lisää oltaisiin kirjoittamassa :-(!!
Onko kenelläkään vielä kokemusta uudesta "Sycrest" -nimisestä lääkkeestä? - Voi, voi!
Lääkärit saavat uusia ja uusia lääkkeitä tehtailta kokeiltavaksi ihmisillä.
Varmasti he ovat huomanneet, että potilaat pyörivät vastaaotoilla ja sairaalajaksoilla vuodesta toiseen eikä paranemista tapahdu. Päinvastoin tulee uusia oireita, joihin sitten pitää keksiä uusia lääkkeitä. Mahtaakohan tuo Sycrest olla sellainen.
Onko masentuneella tarjolla muuta vaihtoehtoa kuin suostua koekaniiniksi?- LoveAngelMusic
Itselleni eivät sovi oikein mitkään tropit ja nyt ehdotetaan kyseistä antipsykoottia. Ja kärsin elämäntilanteen aiheuttamasta ahdistuksesta, traumatisoitumista, unettomuudesta. En ole psykottiinen tai mitään mitä varten lääkettä markkinoidaan.
Luotan lääkäriini 100%:sesti mutta tämä arveluttaa. Enkä ole vakuuttunut neuroleptien olevan turvallisempi kuin esim bentzojen. Hieman koekaniini olo. Kyseinen lääke on tietysti myös kallis. Eikä ole ensimmäinen, kokeilin mm. agomelatiinia kun se oli juuri tullut markkinoille (ei Kelakorv silloin). Noh.
Enpä tiedä mitä tekisi. Muuta kuin et haluisi lopettaa kaikki mömmöt ja tän tuskan :-)
- farmaseutti*
Diapam tuhoaa aivot pikkuhiljaa. Ei kuitenkaan yhtä pahasti kuin neuroleptit.
- Voih Tussska
Sanotkos Alproxista/Xanorista samaa?
- Kauheaa
Miksi minun piti tämäkin saada nyt tietää. Neurolepteihinkin kun jää koukkuun samalla tavalla.
- buahtosun
Totuus nyt näistä Diapameista ja muista kemikaali-lääkkeistä (eli luonnottomista aineista) on, että ne ovat AINA haitallisia. Vastaus ahdistukseen löytyy sydämestä ei mistään kemikaalista, olen itse käyttänyt näitä kaikkia, vasta kun ymmärsin rakkauden todellisen merkityksen ja sen että ahdistus on osa elämää, niin aloin selvitä. NA-ryhmät olivat minulle se vastaus! Mulla on ollu paniikkihäiriöitä, masennusta, sosiaaliste tilanteide pelkoa niin vahvana, että en uskaltanu ees kotoota lähtee.. mut sitkun tiesin ettei oo enää vaihtoehtoja kuin prosessin kautta pikkuhiljaa kohdata omia pelkojaan ja alkaa ottaa vastuuta elämästä, niin on mennyt paremmin..
Lykkyä kaikille ja kysykää jos tarvitsette neuvoja- L.A.M
Mikäs on NA -ryhmä?
T. LoveAngelMusic joka käyttää enemmän lääkkeitä kuin ever
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454980Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481089- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8897Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2832Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713