Heikko vesipumppu.

&21

Vaimolla on Fiesta 04 ja kilsoja about 80 tuhat killsaa ja nyt alkoi vesipumppu ääntää. Oli muuten vaikea paikallistaa, mistä ääni tuli. Itse vesipumppu ei vuotanut.
No.. homma hoitui mekaanikonstetareilla ja laakeri äänsi vesipumpussa.
Uusi pumppu maksoi 58 ekua ja itse vaihdoin. Tartti ostaa myös kuuden ekun erikoistyökalun, että sain hihnan takaisin paikalleen.
Merkkikorjaamossa olisi koko homma maksanut 400 ekua.

10

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiesta sohvööri

      No ekaa kertaa kuulin, että 04 Fiestan vesipumppu reistaa lukemilla 80 000 kilsaa !
      Itsellä oli Fiesta 04 jolla ajettu 120 000 kilsaa ilman mitään ongelmaa, kaveriilla samanlainen mittarissa 160 00, no problema .
      Kyllä vesipumpun pitää 04 Fiestassa kestää sen 160 000 kilsaa !

      Olisitkohan saanut sen kuuluisan maanantaipäivän auton tai sitten laakerissa ollut materiaalivika ??
      Jos auton huoltohistoria on moitteeton, niin itse yrittäisin kyllä saada korjatuksi merkkikorjaamoon ja vedota materiaalivikaan, jolloin maksaja löytyy muualta kuin itsestä :- maahantuoja / valmistaja maksaa viulut !

      Todella outoa...

      • Ford- laatua

        Johan vitsin murjaisit, että Fordilla olisi mitään virhevastuuta. Omat kokemukset 05- Fiestan tehdastakuun ja virhevastuun toiminnasta 34 tkm ajetun auton kohdalta ovat tutustumisen arvoisia, ei toiminut edes ns. jatkettu turva ( 2v ) kun se ei ole kuulemma takuu ollenkaan. Itse sain vaihtaa katkenneen jousen ja kolisevat takaiskarit ihan omalla kustannuksella.
        Tarina on tosi ja riittävästi dokumentoitu vaikka raastuvassa käsiteltäväksi kuten kuluttajariitalautakunnan dirikat suosittelivat.
        Voit tutustua laajemmin aiheeseen viestiketjussa: Automerkit, Ford, Fiesta, Edestä on jousi mennyt poikki.


    • §21

      No olen itse huoltanut fiestan, joten säästänyt huolloissa maltaita. Ja vesipumppu piti ääntä..ei vuotanut. Paikallistin vian mekaanikostetareilla ja tosiaan pumppu äänsi. Kun sain pumpun sitten käsiin ja pyörittelin sitä, niin laakeri ei ollut ehjä.
      No homma tehty ja meno jatkuu.. ja moottori ei enää äännä

    • §21

      minä vieä..
      tuosta jousen poikkimenosta. mulla ole juuri sama juttu ennen vesipumppua. jousi edestä meni.. siis kilsoja 80 tuhatta.
      sanoivat foordiliikkeestä, että ei tyyppivika. siellä on varmaan ohjeistettu sanomaan kaikille, että ei tyyppivika.
      fiesta on mainettaan huonompi auto.

      • aika pienet on murheet

        enpä tiedä tekeekö jousen katkeaminen ja vesipumpun hajoaminen lähes 10v. Autosta heikkoa!??
        Kokeilkaapa nissania! Kyllä on käskaissa ollu paljon enemmän vikaa,ku emännyksen fistassa!!


      • /=/
        aika pienet on murheet kirjoitti:

        enpä tiedä tekeekö jousen katkeaminen ja vesipumpun hajoaminen lähes 10v. Autosta heikkoa!??
        Kokeilkaapa nissania! Kyllä on käskaissa ollu paljon enemmän vikaa,ku emännyksen fistassa!!

        auto kahdeksan vuotta vanha.. opettele laskemaan.


    • tptptt

      "kuuden ecun erikoistyökalun" tarkoitatko sellaista ovelan näkoista pellipalaa joka työnnetään hihnapyörään kiinni. mistä muuten löysit semmosen korjauskirjoissa olen kuvia nähnyt siitä.

    • &21

      ..Jep.. sellanen pellipala, jossa ruuvi. laitetaan hihnapyörään kiinni ja silloin on helppo vetää hihna paikalle.
      ostin yhdestä autoliikkeestä.. siis autotarvikeliikkeestä.

    • Huono

      Fiesta 2011 ja vesipumppu vuotaa. Kilsoja alle 70 000. Lisäksi etuakselistossa useasti korjattavaa. Että semmonen peli...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe