Vaimolla on Fiesta 04 ja kilsoja about 80 tuhat killsaa ja nyt alkoi vesipumppu ääntää. Oli muuten vaikea paikallistaa, mistä ääni tuli. Itse vesipumppu ei vuotanut.
No.. homma hoitui mekaanikonstetareilla ja laakeri äänsi vesipumpussa.
Uusi pumppu maksoi 58 ekua ja itse vaihdoin. Tartti ostaa myös kuuden ekun erikoistyökalun, että sain hihnan takaisin paikalleen.
Merkkikorjaamossa olisi koko homma maksanut 400 ekua.
Heikko vesipumppu.
10
1492
Vastaukset
- Fiesta sohvööri
No ekaa kertaa kuulin, että 04 Fiestan vesipumppu reistaa lukemilla 80 000 kilsaa !
Itsellä oli Fiesta 04 jolla ajettu 120 000 kilsaa ilman mitään ongelmaa, kaveriilla samanlainen mittarissa 160 00, no problema .
Kyllä vesipumpun pitää 04 Fiestassa kestää sen 160 000 kilsaa !
Olisitkohan saanut sen kuuluisan maanantaipäivän auton tai sitten laakerissa ollut materiaalivika ??
Jos auton huoltohistoria on moitteeton, niin itse yrittäisin kyllä saada korjatuksi merkkikorjaamoon ja vedota materiaalivikaan, jolloin maksaja löytyy muualta kuin itsestä :- maahantuoja / valmistaja maksaa viulut !
Todella outoa...- Ford- laatua
Johan vitsin murjaisit, että Fordilla olisi mitään virhevastuuta. Omat kokemukset 05- Fiestan tehdastakuun ja virhevastuun toiminnasta 34 tkm ajetun auton kohdalta ovat tutustumisen arvoisia, ei toiminut edes ns. jatkettu turva ( 2v ) kun se ei ole kuulemma takuu ollenkaan. Itse sain vaihtaa katkenneen jousen ja kolisevat takaiskarit ihan omalla kustannuksella.
Tarina on tosi ja riittävästi dokumentoitu vaikka raastuvassa käsiteltäväksi kuten kuluttajariitalautakunnan dirikat suosittelivat.
Voit tutustua laajemmin aiheeseen viestiketjussa: Automerkit, Ford, Fiesta, Edestä on jousi mennyt poikki.
- §21
No olen itse huoltanut fiestan, joten säästänyt huolloissa maltaita. Ja vesipumppu piti ääntä..ei vuotanut. Paikallistin vian mekaanikostetareilla ja tosiaan pumppu äänsi. Kun sain pumpun sitten käsiin ja pyörittelin sitä, niin laakeri ei ollut ehjä.
No homma tehty ja meno jatkuu.. ja moottori ei enää äännä - §21
minä vieä..
tuosta jousen poikkimenosta. mulla ole juuri sama juttu ennen vesipumppua. jousi edestä meni.. siis kilsoja 80 tuhatta.
sanoivat foordiliikkeestä, että ei tyyppivika. siellä on varmaan ohjeistettu sanomaan kaikille, että ei tyyppivika.
fiesta on mainettaan huonompi auto.- aika pienet on murheet
enpä tiedä tekeekö jousen katkeaminen ja vesipumpun hajoaminen lähes 10v. Autosta heikkoa!??
Kokeilkaapa nissania! Kyllä on käskaissa ollu paljon enemmän vikaa,ku emännyksen fistassa!! - /=/
aika pienet on murheet kirjoitti:
enpä tiedä tekeekö jousen katkeaminen ja vesipumpun hajoaminen lähes 10v. Autosta heikkoa!??
Kokeilkaapa nissania! Kyllä on käskaissa ollu paljon enemmän vikaa,ku emännyksen fistassa!!auto kahdeksan vuotta vanha.. opettele laskemaan.
- tptptt
"kuuden ecun erikoistyökalun" tarkoitatko sellaista ovelan näkoista pellipalaa joka työnnetään hihnapyörään kiinni. mistä muuten löysit semmosen korjauskirjoissa olen kuvia nähnyt siitä.
- &21
..Jep.. sellanen pellipala, jossa ruuvi. laitetaan hihnapyörään kiinni ja silloin on helppo vetää hihna paikalle.
ostin yhdestä autoliikkeestä.. siis autotarvikeliikkeestä. - Huono
Fiesta 2011 ja vesipumppu vuotaa. Kilsoja alle 70 000. Lisäksi etuakselistossa useasti korjattavaa. Että semmonen peli...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865