vitamiinien puutostila ? Vai arvasitko vain. Olen kärsinyt vuoden ajan eräästä raskaasta ja kiusallisesta suolivaivasta muiden vaivojen lisäksi mistä olen jo kertonut. Suoli ja maha tähystetty. Mitään muuta ei löytynyt kuin mahassa paljon sappinestettä ja lääkäri väitti että se ei vaikuta esim mahavaivoihini. Ja mahavaivoillani ei ole mitään yhteyttä peräreikävaivaani. Ja tuntui ajattelevan että ei siihen syytä nyt löydy. Viime viikolla sain antibioottikuurin erääseen ihovaivaani, aloitin d vitamiinit 50 annoksella päivittäin, solgarin b vitamiinit päivittäin, magnesium 300 päivittäin ja mivitotal plus. Olen myös syönyt mahanhapon estolääkkeitä kun joskus närästää makuulla. koska mulla on ollut myös pitkään hirveää nälän tunnetta ja röyhtäilyä. nostin omatoimisesti 4 päivää ennen antibiootin loppua somacin nelinkertaiselle annokselle että jos se auttaisi nälkään ja mahankurinaan. neljäntenä päivänä antibioottikuuri oli jo loppunut ja vettä ei tullut enää peräsuolestani. Nyt on toinen päivä menossa ja tänään otin vain kaksinkertaisen annoksen sitä mahahaponestolääkettä. eli 80 mg. 40 mg mulle määrätty mut oon kuukausia sillä annoksella käyttäny erättä toista merkkiä eikä hyötyä ja tätä pari viikkoa eikä hyötyä. No tänäänkään ei ole vettä tullut peräsuolesta. VAikka vuoden olen vaivasta päivittäin kärsinyt. Nyt en tiedä auttoiko vitamiini vai happolääkkeet ?!? Näetkö sinä kummassa apu oli juuri tuohon vaivaan, tai mille lääkärille minun kannattaa mennä seuraavaksi ? No nyt joka tapauksessa jatkan vitamiinien käyttöä ja sen happolääkkeen. Tiputan sen normaaliin yhteen tablettiin päivässä jos oire pysyy pois. Nuo on minun omia annoksiani enkä nyt tiedä kummasta oli apua, happolääkkeestä vai vitamiinista ?!?VAi olisiko tuosta antibioottikuurista jopa voinut olla apua ? PItäisi osata se asia pähkäillä/kertoa lääkärille. Olisi se kyllä outoa jos veden tuleminen peräsuolesta johtuisi jonkin vitamiinin puutoksesta. Ei kai mikään vitamiinin puutos niin outoa vaivaa voisi tehdä mistä lääkäritkään ei tiedä mikä se on ? ja jo kuudessa päivässä muka voisi näkyä tulos. ON se voinut olla kyllä tuo mahahappolääkkeen korottaminenkin reilusti mikä auttoi. TAi tuo viikon antibioottikuuri. No pitää nyt toivoa että happolääkkeillä ja vitamiineilla menisi taas paremmin. Eikä tämä helpotus jää vain näihin kahteen päivään/illalla ei rupeaisi taas oireilemaan. Ei mitään hajua. Mikä tuo vaiva on. Näitkö siis selvänäölläsi minulla tämän vitamiinipuutostilan vai arvasitko ? Näetkö mitään tulevaisuustani mitä minun kannattaisi seuraavaksi tehdä ? Mille lääkärille kääntyä. Tai kannattaisiko minun hakea erääseen oppisopimuspaikkaan uniongelmastani ja vaivoistani huolimatta. Olen jo ollut 3 vuotta uniongelmani takia työttömänä ja haluaisin jonkun ratkaisun tähän tilanteeseen mutta en ole uskaltanut pyrkiä aktiivisemmin töihin. Kun pelkään et siitä ei uniongelman takia tuu mitään. Tein aiemmin hoito-alalla 3 vuorotyötä. Mut nyt tuo oppisopimuspaikka olis esim 2 vuorotyötä. Mut pelkään onnistuuko sekään. Näetkö kannattaisiko minun siihen pyrkiä/ tai järjestyykö tämäkin työasia joskus tulevaisuudessa itsestään ? Sori. hirveesti kysymyksiä. Kiitos muuten vinkistä noiden vitamiinien suhteen. Jos ne nyt olisi vaikka auttanut
pikku näkijä. Näitkö selvänäkökyvylläsi että minulla on
8
<50
Vastaukset
- aiemmin jo kysynyt.
Sekin on muuten outoa jos mahahappolääkkeet auttaa. Kun lääkärin mukaan kuulema nuo mahavaivat (ilma mahassa, röyhtäily, hirveä nälän tunne joka vain pahenee syödessä ja silloin tällöin närästys) ei voi liittyä peräsuolen vaivaan. Vaikka minusta tuntuu kyllä siltä että ne liittyy
- aiemmin jo kysynyt.
Uniongelmaan nuo vitamiinit ei oo ainakaan vielä vaikuttanu. aluksi tuntui et olis pahentanu mutta saa nähdä. eihän sitä vielä tiedä kun tuo suolivaivakin on ollut vasta puolitoista päivää pois, mutta nälän tunne jatkuu. Että oliko niistä vitamiineista ynnä muista siihen hyötyä tai mahahappolääkkeestä. voihan se alkaa taas illalla tai huomenna. Mut toivottavasti nyt auttaisi pidempään ja pysyvämmin
- aiemmin jo kysynyt.
kun saisi edes sen vaivan pois. mutta kiitos aiemmasta neuvosta. Ja jos jaksat vielä vastata/tai katsoa tulevaisuuteeni tai elämääni tällä hetkellä tai mikä tuohon vaivaan nyt auttoi. Vaikka en tiedä pystytkö sinä nyt sellaista asiaa näkemään. En tiedä selvänäöstä mitään. Kiitos paljon
- zonette22
aiemmin jo kysynyt. kirjoitti:
kun saisi edes sen vaivan pois. mutta kiitos aiemmasta neuvosta. Ja jos jaksat vielä vastata/tai katsoa tulevaisuuteeni tai elämääni tällä hetkellä tai mikä tuohon vaivaan nyt auttoi. Vaikka en tiedä pystytkö sinä nyt sellaista asiaa näkemään. En tiedä selvänäöstä mitään. Kiitos paljon
Käy hakemassa Gefilustapleteja niitä saa kaupasta ja apteekista ja juo mustikka juomaa niillä minulla lähti hapot pois ja suolisto vaivat.Jos ne eivät auta käänny lääkärin puoleen.Zonette
- aiemmin jo kysynyt.
lääkäriltä sain jo reseptin mahahaponestolääkkeeseen somac 40 mg. mut ei auta nälän tunteeseen ja röyhtäilyyn. voi kyllä ne johtua jostain muustakin mut lääkärit ei tiedä mistä. maha ja suoli jo tähystetty. eli nyt otin somac 160. ja tänään 80 ja suolivaiva kohta kaksi vaivaa pysyny pois. mut otin myös pikkunäkijän ohjeesta magnesiumia ja vitamiineja. Jotka kävin itse valkkaamassa luontaistuotekaupasta. Ja viikon antibioottikuuri takana. Et nyt en tiedä mikä niistä olisi auttanut. jos nesteen tulo suolesta johtuisi mahahaposta se olisi ihmejuttu. Kun lääkärin mukaan mahavaivat ei voi liittyä siihen mitenkään vaikka suolessakaan ei mitään ollu tähystyksessä!! Vaikka minusta tuntuu et voi liittyä!
- aiemmin jo kysynyt.
Tuo vaiva aiemmin vaivannut minua jo vuoden ja tosi häiritsevä. Välillä nestettä tulee peräsuolesta aivan älyttömästi ja sitä on tullut päivittäin aina silloin tällöin. no nyt 2 päivää pois. saa nähdä kumpi auttoi. mahahaponestolääkkeiden iso omintakeinen annostus vai vitamiinit. Vai oliko se tuo viikon antibioottikuuri tuohon ihovaivaan
- aiemmin jo kysynyt
aiemmin jo kysynyt. kirjoitti:
Tuo vaiva aiemmin vaivannut minua jo vuoden ja tosi häiritsevä. Välillä nestettä tulee peräsuolesta aivan älyttömästi ja sitä on tullut päivittäin aina silloin tällöin. no nyt 2 päivää pois. saa nähdä kumpi auttoi. mahahaponestolääkkeiden iso omintakeinen annostus vai vitamiinit. Vai oliko se tuo viikon antibioottikuuri tuohon ihovaivaan
niin no joo. jos zonette tarkoitit että ei tartteis sit enää noita reseptilääkkeitä. No pitää katsoa. Nyt otan niitä ja vitamiineja ja katson pysyykö tuo vaiva poissa. perhana kun tuo lääkäri ei usko et se suolivaiva voi johtua mahasta! tosin en minä nyt tiedä johtuuko vai ei mut siltä vähän näyttääjos ei sitten vitamiinit siihen nyt pariksi päivää auttanut
- zonette22
No kummiskin nämä auttavat myös suolen toimintaan.Tuntuu vaan siltä että sinulla on liikaa happoja mahassa,siksi vältä kaikkea rasvaista ja happopitoisia ruokia juomia.Niin kuin sanoin ei saa pitkitää suolisto vaivoja pitkään niistä kehttyy mahahaava ja suolistosta lähteenukka.Ruoka valio muutuu Glutenitomaksi.Voit tietysti pyytää ottamaan alergia testin ruokavalioista.Zonette
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse934732Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133902Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2053774Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791328- 1311224
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1611193- 531085
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä33942