Tallinnaan ekaa kertaa

Tallinnaan ekaa kert

Niin olen menossa tallinnan ekaa kertaa. Tietääkö joku kuinka pitkä matka on Viking linen satamasta tallinnan keskustaan? Käykö tallinnassa eurot? Pärjääkö tallinnassa hyvin suomenkielellä? Mitä sieltä kannattaa ostaa, sellaista jotain mitä ei suomesta saa? Olen käsityöihminen. Saako sieltä jotain käsityötarvikkeita halvalla? Entä paljonko maksaa hiusten leikkaus ja värjäys siellä? Toivottavasti joku edes osaisi vastata kysymyksiini.

23

2917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eesti €

      http://maps.google.fi/?ll=59.440406,24.757605&spn=0.017827,0.038581&t=m&z=15
      Ei pitkä, tavaratalot usein kauempana, joihin ilmaisia bussikuljetuksia.
      Virossa käytetään Euroja.

    • Tallinnaan ekaa kert

      Kiitos,kun viitsit vastata.

      • LAIVAFANY - 69

        Varsin sokkeloinen kaupunki.
        Hotellit taso jotain en tiedä.
        Viru hotelli suihkut surkeita.
        Olympia suihkut surkeita, muona hyvää.
        Laivat erillaisia kaikki ei samoja ruuat eri tasoa per alus.


    • Neuvoja.

      Keskustaan (Viruun) kävelee siinä 15 minuuttia
      Euro on nykyisin Viron valuutta.
      Suomella pärjää. eritoten vanhempi väki osaa suomea, nuorempi englantia.
      Siellä on kaikkea samaa kuin Hesassakin. Muurvahella mummot myyvät villa kudonnaisia. Kukat hyvin edullisia (halpa tarkoittaa virossa huonoa). Alkoholi edullista.
      Parturi puolet Suomen hinnoista. Lihatuotteet ja juustot edullisia ja laadukkaita, samoin leivonnaiset.

      Muuten, Sadamarket on siinä sadan metrin päässä Vikingistä ja se on melkoinen tavara- ja palvelumaailma. Samaa myös Merekeskuksessa, sataviisikymmentä metriä lisäkävelyä ja sijainti satama-altaan perukan takana "pellon" takana.

    • Tallinnaan ekaa kert

      Kiva,kun toinenkin vastaus tuli. Kiitos sullekin,kun viitsit vastata.

    • Tokaa kertaa Tallinn

      Virosta oikeestaan muuta kannata ostaa ku viinaa ja tupakkia!

    • Tallinnaan ekaa kert

      Saako Viking linen laivalta tallinnan karttaa?

    • husovarnatar

      Helsingin terminaalissa on lehtiä Tallinna tänään tai jotain sinnepäin.Siinä on kartta ja muistaakseni vielä erikseen vanhan kaupungin karttakin.Ilmaisjakelu

    • Matka Tallinnan D-terminaalista keskustaan/vanhaankaupunkiin on noin 1,5 km ja 3 km väliltä. Eurot käy Viro siirtyi euroon vuosi tai pari sitten. Suomea osaa jotkut kohtuullisesti, englannilla pärjää ihan ookoosti. Kannattaa ostaa jotain alkoholijuomia esim. joku pieni likööri pullo, alkoholi on siellä edullisempaa, Kyllä siellä vanhassa kaupungissa ainakin on vanhan ajan käsityökauppoja ja Viru hotellin lähellä on paljon kaikenlaisia kauppoja sekä käsityökauppoja siellä ne on ehkä hiukan halvempia kuin Suomessa. Hiusten leikkaus ja värjäys on ainakin halvempaa kun Suomessa omien tietojeni mukaan.

      • kertoo kaiken

      • Ylisuoritus!

      • Alisuoritus!
        Ylisuoritus! kirjoitti:

        Hienoa! Sulta ei kestänyt kuin vain vuosi ja risat.

        Hienoa! Lueskelet reilun vuoden vanhoja juttuja.


      • Tyhmää alkujaankin
        Alisuoritus! kirjoitti:

        Hienoa! Lueskelet reilun vuoden vanhoja juttuja.

        Mitä järkeä alkujaankaan on kysellä tällä foorumilla Tallinnan asioista?

        Jos joku etsii tietoa Tallinnasta, hän tuskin tulee tälle foorumille, vaan menee Matkailu -> Eurooppa -> Viro -> Tallinna -foorumille.


      • Hyvä muistaa
        Tyhmää alkujaankin kirjoitti:

        Mitä järkeä alkujaankaan on kysellä tällä foorumilla Tallinnan asioista?

        Jos joku etsii tietoa Tallinnasta, hän tuskin tulee tälle foorumille, vaan menee Matkailu -> Eurooppa -> Viro -> Tallinna -foorumille.

        tämä on suomi24.fi, älä siis odota liikoja vaikka itse leikkisitkin tietävää

        tyhmää todellakin esittää jälkijunassa tietävää, helpommalla pääset kun vastaat kysymykseen tai siirryt seuraavaan. Varsinkin kannattaa tarkastaa keskustelun kulku koska aloitettu (tämä esim. 6.4.2012)

        muuten olisi helpompi vihjaista käyttää TALLINNA-keskustelua, nyt teit sen liian vaikeaksi jopa itsellesikin, saati SUOMI24:n keskustelun käyttäjille


      • Miten suoraan?
        Hyvä muistaa kirjoitti:

        tämä on suomi24.fi, älä siis odota liikoja vaikka itse leikkisitkin tietävää

        tyhmää todellakin esittää jälkijunassa tietävää, helpommalla pääset kun vastaat kysymykseen tai siirryt seuraavaan. Varsinkin kannattaa tarkastaa keskustelun kulku koska aloitettu (tämä esim. 6.4.2012)

        muuten olisi helpompi vihjaista käyttää TALLINNA-keskustelua, nyt teit sen liian vaikeaksi jopa itsellesikin, saati SUOMI24:n keskustelun käyttäjille

        Ai, miten pääset Tallinnan-foorumille suoraan?


      • hyvä tietää
        Miten suoraan? kirjoitti:

        Ai, miten pääset Tallinnan-foorumille suoraan?

        aakkoselisen hakemiston kautta, T-kirjaimesta


      • Miten suoraan?
        hyvä tietää kirjoitti:

        aakkoselisen hakemiston kautta, T-kirjaimesta

        Toistetaanpas tämä vaikeaksi osoittautunut kysymys:

        miten pääset Tallinnan-foorumille suoraan?


      • ,,,
        Miten suoraan? kirjoitti:

        Toistetaanpas tämä vaikeaksi osoittautunut kysymys:

        miten pääset Tallinnan-foorumille suoraan?

        aakkoselisen hakemiston kautta, T-kirjaimesta
        ei se muutu siitä vaikka tyhmää tapojesi mukaisesti esitätkin


    • 6.12 menossa

      Uudempia Baltic guide-lehtiä voi lukea netistä. Koska lehdissä mainostetaan viinoja, ei pahemmin enää löydy Suoemn puolelta.

    • vai ei

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe