Nonnii tässä olis sit 20vJannu....en tiedä mut voin sanoa että poden helvetisti ahdistuneisuutta,kuolemanpelkoa,stressiä (pienistäkin asioista, jopa turhista.)...rinnassa salpaa, sydän tykyttää, muljahtelee, vituttaa...noi viimeaikaiset muljahdkuset tosin on aika uus ilmiö, niitten en usko olevan mielenterveyteen mitenkää yhdistyneenä koska noi rytmärit laukes mulla 3päivän ryyppyputken jälkeen, juomista edellisenä päivänä olin rykässy kunnon sali treenin...elämäntavat vituillaan, syön epäsäännöllisesti, nukun päivällä, valvon yöllä..tätäki jatkunu vuoden jo melkein.......sydämen muljahteluta (kammiolisälyöntejä on).....Setraliiniä söin vuosina 2008-2010...Kysyin äitiltäni muutama päivä sitten että olinko mä silloin rauhallisempi kun tuo lääkitys oli päällä...äitini sanoi että en valittanut mistään asioista enkä silloin niin stressannutkaan.. olin kuulemma "relax".....lopetin ne kuin seinään ja luulin että pärjään ilman niitä...mutta taisikin sitten käydä toisella lailla...johan tässä melkein 2 vuotta tuli ilman oltuakin. "psykiatri aika ensiviikolla, todennäköisesti lääkitystä jatketaan uudelleeen"....mutta kun mielialahäiriöihin sairastuu ja niitä omistaa niin paluuta ei normaaliin oloon helposti ole...sais vaan tän pelon pois,ja eläis huolettomasti...tottakai normaali "pelko" on hyvä ihmisellä toki olla mutta liika on liikaa...
ahdistunut.....
4
191
Vastaukset
- Yx ukko.
Ryyppyputket saattaa laukaista paniikkia ja ahdistusta, jotka menee muutamassa viikossa pois. Kannattaa unohtaa ryyppäämiset, koska itselleni ainakin tekee vastaavaa, vaikka en heti uskonut mutta 4 kokeilukertaa riitti uskomaan.
Mitäs tää kuolemanpelko tai siis miten sen koet? Kun itsellä ollut samanlaista. - xxx1xxx
Eli toi kuolemanpelko on lähinnä mulla sitä et pelkään että mun sydän pysähtyy tai tulee joku kammiovärinä etc... mut mulla kyllä tosiaan taitaa jotakin vikaa siinä ollakkin, voisiko olla mahdollista...viimeviikolla autoin kaveria muuttohommissa, sielä oli paljon muitakin ihmisiä paikalla, en kuitenkaan ollut mennessäni hirveän jännittynyt siitä. kuitenkin rasituksen jälkeen (aikana) sydän meni oikeesti varmaan 200 minuutissa...ja kävi vielä aika lujaa 2 tuntia tapahtuneen jälkeenkin, jotenki viittais johonkin rasitustilan jälkeiseen sydämenvajaatoimintaan, voisiko niin sitten olla.
- nide
Hyvä kun meet lääkäriin.Varmasti paikallaan lääkitys ja se auttaa.Voi hyvin olla masennusta ja/tai paniikkihäiriötä tms:sta.Toi sydänjuttu on kans otettava vakavasti.Dokaaminen ja kuntoilu jos molemmat rankkoja niin todella epäterveellistä.Suosittelen pitkää selvää kautta ja lääkitysta fysiikan tutkimuksiaja mahd. hoitoa.
Olen ollu ikäihmisen omaisena päivystyksessä pumppupuolella ja siellä oli naapuripedissä 20 rankasti treenava nuorimies joka oli just juhlinut vk:nlopun ja saanut rytmihäiriön joka ei menny itsestään ohi.Väliverhon läpi kuului hoitajien ja lääkärien puheet miehelle ja oli vakavaa tekstiä.
Hän jäi sairaalaan lähtiessämme ja rytmin paikalleenpanoa suunniteltiin eli sähköisesti pysäytetään sydän ja käynnistetään uudelleen......
Edellisellä haluan korostaa sinulle elämäntapojen ja kohtuuden kaikessa merkitystä ja tilanteen korjaamisen tärkeyttä !!! Rohkeasti vaan lääkäriin ja kerro kaikki oireet ja tuntemukset rehellisesti siellä.Saat apua ja terveytesi saadaan kokonaisvaltaisesti hyväksi! - xx1x1xx
en mä nyt mikää himo urheilija ole, normi kuntoilua iltaisin lenkille jne...pahintaha o vaa se et ei vaan kertakaikkiaan uskalla enää mitää tehdä...nyt ollu kuumetta pari päivää, sydän hakkaa välillä älyttömän kovaa..en tie mitä täs pitäs tehä ku alkaa masentaan niin paljo....ahdistaa, vi*uttaa...ei kiinnosta lähtee enää viihteelle kaverien kans, ku täytyy baarin aikanaki käydä kuuntelemas vessas sykettä että tietää onko kaikki kunnossa, aamulla heti ensimmäisenä herätessä käsi pulssille ja kokeilla millain menee, krapuloita pelkään jo etukäteen, yritän pitkittää mahdollisimman pitkälle ryyppäämisen jälkeen, eli kun kapakasta tuun ja olen pöhnässä ni yritän selvitä ennen nukahtamista. jne jne... ei tää oo normaalia elämää....lääkäri määräs mulle ensiviikoksi ylävatsan ultraäänen, ekg:itä otettu tuhat, holter ollut kerran...ainut mitä ei ole tehty niin tuota rasitustestiä ja sydänultraa ja onhan niitä varmasti vielä muitakin, Olisiko kyseessä kuitenkin sydänlihastulehdus? EN USKO mutta kuitenkin kuukausi sitten menin pari päivää flunssan jälkeen salille, en todellakaan tehnyt mitään hirmu treeniä. kun ei kertakaikkiaan voinut koska syke nousi helpolla korkealle ja tuli "huono" olo... jännitys,pelko ja tieto siitä että syke ei ole normaali nyt, alkaa kuunteleen omaa sykettänsä,ahdistuu, noi kaikki vaan pahentaa sitä sykettä tiedän.. noh pari päivää sali "treenin" jälkeen aloitin sitten kolmenpäivän ryyppyputken, torstaina alotin ja sunnuntaina heräsin ekan kerran elämässäni "muljahduksiin" eli siis toisinsanoen "kammiolisälyönteihin" jotka tuntui vittu maiselta kurkussa ja tuli aika jaksottaisesti, tosin helpottu nopeasti eivätkä kauaa kestäneet...niitä tuli sitten päivittäin sen jälkeen, mutta nyt ovat jo onneksi postuneet kokonaan..nyt vain tykyttelee ja ahdistaa välillä...mitään fyysistärasitusta ei kertakaikkiaan viitsi tehdä...ei tästä tuu yhtikäs mitää....kokoajan saat ollla "varmiustilassa" siitä että sydän pysähtyy...olen todella sekaisin päästänikin ollut jo kauan, omistan kaikki, pakkooireet,masennus,paniikkihäiriö,yleistynyt ahdistuneisuus,pelot,kamalat ajatukset jne jne...vuosi sitten menin lenkille niin väliin näpyttelin valmiiksi 112 puhelimeen jos sattuu tulemaan jokin sydänkohtaus tai muu vastaava pahan olon tunne...olenko vain ns "tulossa suoran loppuun näissä ajatuksissani" ja tarvisin nyt lääkitystä ja ammattiapua, aloin kyllä viimeviikolla käymään psykiatrilla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455020Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481159- 131073
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10106981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76959Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27723