Rakkaus, vol 7

yxex

43

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;'(

Onnea teille.

• Ja "kyyneleet" oli biisille. Kaunis.

• dizel kirjoitti:

Ja "kyyneleet" oli biisille. Kaunis.

=)

• Dizel :

Rakkautta on monenlaista. Kiitos biisistä.

Ehkä kerron joskus enemmän.

Kiitos että olet olemassa.

• elisakettu kirjoitti:

Dizel :

"Kiitos että olet olemassa.

• LK
        elisakettu kirjoitti:

Dizel :

"Rakkautta on monenlaista. Kiitos biisistä."

Jossain määrin ehkä olen hivenen kateellinen ihmisille ketkä tietävät mitä rakkaus on.

Tai siis mietin joskus että tietävätkö nekään oikesti vai ovatko vaan päättäneet että joku tunne mitä ne kokevat on rakkautta. En tiedä. Jokatapauksessa on varmaan kiva jos tietää tai edes kokee tietävänsä mitä noinkin arvostettu tunne on. Kun itse on usein näissä jutuissa vaan sillein enemmän että 'mitä? miten se toimii? en ymmärrä'.

Toisaalta taas tiedä sitten olisiko se minun juttuni muutenkaan. Mutta monien on ja kiva jos ovat sen löytäneet.

Onnea rakkaudesta!

• LK
        LK kirjoitti:

Jossain määrin ehkä olen hivenen kateellinen ihmisille ketkä tietävät mitä rakkaus on.

Tai siis mietin joskus että tietävätkö nekään oikesti vai ovatko vaan päättäneet että joku tunne mitä ne kokevat on rakkautta. En tiedä. Jokatapauksessa on varmaan kiva jos tietää tai edes kokee tietävänsä mitä noinkin arvostettu tunne on. Kun itse on usein näissä jutuissa vaan sillein enemmän että 'mitä? miten se toimii? en ymmärrä'.

Toisaalta taas tiedä sitten olisiko se minun juttuni muutenkaan. Mutta monien on ja kiva jos ovat sen löytäneet.

Onnea rakkaudesta!

Nii, kerta täs kai kuuluu postata biisiki:

http://www.youtube.com/watch?v=-6g-Vh4vcD0

• A

• tai sitten..
        LK kirjoitti:

Onnea rakkaudesta!

sinä et vain tiedä tietäväsi ja tuntevasi.

• LK
        tai sitten.. kirjoitti:

sinä et vain tiedä tietäväsi ja tuntevasi.

Sama asia

• ei minusta
        LK kirjoitti:

Sama asia

Kuulostat olevan niin varma siitä, että sinä et tiedä, mitä rakkaus oikein on. Paljon mahdollista on, että tunnet rakkautta, mutta et vain osaa nimetä sitä ja luulet, että se on jotain ihmeellistä ja kummallista.

• A
        LK kirjoitti:

Sama asia

Sitä ollaan taas niin uhriutuneita että. Lopeta jo äläkä ala marttyyriksi. ;)

• A
        A kirjoitti:

Oli vastaus LK:lle joka kiemurteli tyyliin "Sama asia". En osaa käyttää tätä systeemiä. Kerron jos menee väärin.

• LK
        A kirjoitti:

En minä ole kenenkään uhri. Minä olen ihan tyytyväinen itseeni, eikä tämä ole asia jonka ajattelisin johtuvan jonkun muun tekemisistä.

Tunteellisuus ei ole kaikille arvo.

• LK
        ei minusta kirjoitti:

Kuulostat olevan niin varma siitä, että sinä et tiedä, mitä rakkaus oikein on. Paljon mahdollista on, että tunnet rakkautta, mutta et vain osaa nimetä sitä ja luulet, että se on jotain ihmeellistä ja kummallista.

On sekin mahdollista, mutta jos minä sanon etten tiedä mitä ventrikkeliekstrasystoliat on niin en minä tiedä mitä ne on vaikka minulla niitä olisikin tietämättäni.

Siksi sama asia.

• A
        LK kirjoitti:

En minä ole kenenkään uhri. Minä olen ihan tyytyväinen itseeni, eikä tämä ole asia jonka ajattelisin johtuvan jonkun muun tekemisistä.

Tunteellisuus ei ole kaikille arvo.

Käytät sanoja mielesi mukaan. 'Tunteellisuus' arvatenkin kuulostaa mielestäsi hiukan mössöltä ja ylitunteelliselta. Minä en viitannut siihen.

Tunnevammaisuudesta puhuin. Tunteiden toiminnallisista häiriöistä. En arvoista.

• LK kirjoitti:

Onnea rakkaudesta!

"Jossain määrin ehkä olen hivenen kateellinen ihmisille ketkä tietävät mitä rakkaus on."

Hmm...Minä en.
        Jotenkin niin kaukana kaikesta, mikä itselle merkitsee ( mikä merkitsee...se onkin sitten taas toinen vaikea kysymys ).

"Tai siis mietin joskus että tietävätkö nekään oikesti vai ovatko vaan päättäneet että joku tunne mitä ne kokevat on rakkautta."

Ne on varmaan katsoneet vain vähän liikaa saippuasarjoja. :)

• dizel kirjoitti:

"Jossain määrin ehkä olen hivenen kateellinen ihmisille ketkä tietävät mitä rakkaus on."

Hmm...Minä en.
        Jotenkin niin kaukana kaikesta, mikä itselle merkitsee ( mikä merkitsee...se onkin sitten taas toinen vaikea kysymys ).

"Tai siis mietin joskus että tietävätkö nekään oikesti vai ovatko vaan päättäneet että joku tunne mitä ne kokevat on rakkautta."

Ne on varmaan katsoneet vain vähän liikaa saippuasarjoja. :)

No mä oon sitä mieltä ettei saippuasarjojen pupulla ole rakkauden kanssa mitään tekemistä. Kaikki ovat saippuasarjoissa aina niin tyytyväisiä ja onnellisia. Kunnes huomaavat olevansa tyytyväisempiä ja onnellisempia kumppanin kaverin tai sukulaisen kanssa. Sitten se tyytyväisyys ja onnellisuus jatkuu aikansa toisen kanssa, kunnes taas on aika palata sen entisen luokse, jonka kanssa ollaan kuitenkin erottomattomat ja sielunkumppanit forever. Kunnes kumppani heittää veivinsä, jolloin voidaankin sitten alkaa seukkaamaan duunikaverin kanssa. Jne.

Mutta siis. Katsoisin että rakkaus pitää sisällään kuitenkin jonkinlaista arvostusta ja kunnioitusta. Se pitää sisällään vapaaehtoisuuteen ts vapaaseen tahtoon sidottua vastavuoroisuutta ja sitoutumista, ilman nippusiteitä, piiskaa tai käsirautoja. Tunne hyvästä olosta. Läheisyyttä ilman pelkoja. Luottamusta ilman vaatimuksia. Muun muassa :)

• elisakettu kirjoitti:

No mä oon sitä mieltä ettei saippuasarjojen pupulla ole rakkauden kanssa mitään tekemistä. Kaikki ovat saippuasarjoissa aina niin tyytyväisiä ja onnellisia. Kunnes huomaavat olevansa tyytyväisempiä ja onnellisempia kumppanin kaverin tai sukulaisen kanssa. Sitten se tyytyväisyys ja onnellisuus jatkuu aikansa toisen kanssa, kunnes taas on aika palata sen entisen luokse, jonka kanssa ollaan kuitenkin erottomattomat ja sielunkumppanit forever. Kunnes kumppani heittää veivinsä, jolloin voidaankin sitten alkaa seukkaamaan duunikaverin kanssa. Jne.

Mutta siis. Katsoisin että rakkaus pitää sisällään kuitenkin jonkinlaista arvostusta ja kunnioitusta. Se pitää sisällään vapaaehtoisuuteen ts vapaaseen tahtoon sidottua vastavuoroisuutta ja sitoutumista, ilman nippusiteitä, piiskaa tai käsirautoja. Tunne hyvästä olosta. Läheisyyttä ilman pelkoja. Luottamusta ilman vaatimuksia. Muun muassa :)

Kuulostaa tylsältä. ;(
        En ymmärrä miten joku jaksaa sitoutua mahdollisesti loppuelämäkseen johonkin noin yksitoikkoiseen...kuulostaa joltain sellaiselta asialta, mistä voisin nähdä painajaisia.

• dizel kirjoitti:

Kuulostaa tylsältä. ;(
        En ymmärrä miten joku jaksaa sitoutua mahdollisesti loppuelämäkseen johonkin noin yksitoikkoiseen...kuulostaa joltain sellaiselta asialta, mistä voisin nähdä painajaisia.

Olet hauskalla tuulella.

Voi kuulostaa tylsältä tarvitsematta olla sitä. Jännistystä nyt saa hankituksi monellakin tavalla. parisuhteessa tai elämässä yleensä. Toisaalta taas, jos on saanut jo tietynlaista jännitystä riittävästi elämäänsä, arvot painottuvat muiden asioiden päälle. Loppuelämä; hmm.... tuokin on niin monipiippuinen juttu. Se loppuelämä voi olla ad huomiseen tai ad vuosisadan loppuun. Päivä kerrallaan. Jos ei ole teini-iässä ei tarvitse enää elää hullunlailla.

*kiskoo reinot käpäliinsä*

• A
        dizel kirjoitti:

Kuulostaa tylsältä. ;(

Sinä olet ehkä nähnyt elämässäsi paljon niitä painajaisia, mene tiedä. Ehkä koet stressiä. Huolenpitoamme ainakin pelkäät, ennakoisin. Mutta tuomio lykätään.

Rakkaus on samanlainen asia kuin aikuisuus.

Molemmista (R ja A) voidaan puhua ehkä 18 vuoden jälkeen sen syntymisestä.

Siihen asti on rakkauden ennakointia, pyytämistä tai toivomista. Ns. rakastumisestakin voi kasvaa rakkautta tai aikuisuutta, mutta lapsikuolleisuus on yleistä. Vähemmistö säilyy hengissä.

Neljännesvuosisata on jo jotain. Mutta monella kestää pitempään ennen kuin oikeasti skulaa-

Nelivuotias "rakkaus" on käsitteenä pervo. Nelikuukautinen "rakkaus" ... lähinnä vegetatiivinen. Siitä vielä alaspäin, niin rakenne muistuttaa sitä että leikitään nukkekotia.

Tässä nyt jotain. Kommentit tervetulleita.

• A
        A kirjoitti:

Sinä olet ehkä nähnyt elämässäsi paljon niitä painajaisia, mene tiedä. Ehkä koet stressiä. Huolenpitoamme ainakin pelkäät, ennakoisin. Mutta tuomio lykätään.

Rakkaus on samanlainen asia kuin aikuisuus.

Molemmista (R ja A) voidaan puhua ehkä 18 vuoden jälkeen sen syntymisestä.

Siihen asti on rakkauden ennakointia, pyytämistä tai toivomista. Ns. rakastumisestakin voi kasvaa rakkautta tai aikuisuutta, mutta lapsikuolleisuus on yleistä. Vähemmistö säilyy hengissä.

Neljännesvuosisata on jo jotain. Mutta monella kestää pitempään ennen kuin oikeasti skulaa-

Nelivuotias "rakkaus" on käsitteenä pervo. Nelikuukautinen "rakkaus" ... lähinnä vegetatiivinen. Siitä vielä alaspäin, niin rakenne muistuttaa sitä että leikitään nukkekotia.

Tässä nyt jotain. Kommentit tervetulleita.

"Sinä" tuossa alussa oli alkuvirikkeenä Dizelille, mutta laveni siitä sitten. Yleiselle tasolle. Mutta ei siis ollut Ketulle kyllä missään vaiheessa. Tämän systeemin tiedostamaton on rakenteellisesti epäsynkassa minun tietoisuuteni kanssa.

• A kirjoitti:

"Sinä" tuossa alussa oli alkuvirikkeenä Dizelille, mutta laveni siitä sitten. Yleiselle tasolle. Mutta ei siis ollut Ketulle kyllä missään vaiheessa. Tämän systeemin tiedostamaton on rakenteellisesti epäsynkassa minun tietoisuuteni kanssa.

A: olepa huoleti. Systeemi toimii kanssasi.

*hyvän yön suukko poskellesi*

• elisakettu kirjoitti:

Olet hauskalla tuulella.

Voi kuulostaa tylsältä tarvitsematta olla sitä. Jännistystä nyt saa hankituksi monellakin tavalla. parisuhteessa tai elämässä yleensä. Toisaalta taas, jos on saanut jo tietynlaista jännitystä riittävästi elämäänsä, arvot painottuvat muiden asioiden päälle. Loppuelämä; hmm.... tuokin on niin monipiippuinen juttu. Se loppuelämä voi olla ad huomiseen tai ad vuosisadan loppuun. Päivä kerrallaan. Jos ei ole teini-iässä ei tarvitse enää elää hullunlailla.

*kiskoo reinot käpäliinsä*

"Jos ei ole teini-iässä ei tarvitse enää elää hullunlailla."

Missä noin lukee...
        Jossain "näin elät pitkät ja helvetin pitkäveteisen elämän"- ohjekirjassako? ;P

• dizel kirjoitti:

"Jos ei ole teini-iässä ei tarvitse enää elää hullunlailla."

Missä noin lukee...
        Jossain "näin elät pitkät ja helvetin pitkäveteisen elämän"- ohjekirjassako? ;P

Varsinainen sudenleuka :)

No ei kai lue missään ohjekirjassa (enkä lue sellaisia, oletin sinun jo hoksanneen sen).

Kaippa se ihminen elää kausiluonteisesti. Jännitysvaihe, riivinrautakausi, pehmolelukausi, seestynytkausi, joskus jopa mollamaijakausi, henkistynyt tai urautunut kausi, puhumattakaan uhrautuneesta kaudesta. Voi olla sitten kausi, ettei koe tarpeelliseksi elää hullunlailla.

Kuitenkin, pointtisi lienee se, että esität kritiikkisi mieltämäsi tapahtumaköyhän suhteen onnistumisen edellytyksille?

Eihän tässä missään illuusiossa eletä.

En sano tuohon toistaiseksi muuta. Yhdelle toiselle olen sanonut että palstalla tavataan :) tsoukkina tietysti :D

• LK
        A kirjoitti:

Käytät sanoja mielesi mukaan. 'Tunteellisuus' arvatenkin kuulostaa mielestäsi hiukan mössöltä ja ylitunteelliselta. Minä en viitannut siihen.

Tunnevammaisuudesta puhuin. Tunteiden toiminnallisista häiriöistä. En arvoista.

"Tunnevammaisuudesta puhuin. Tunteiden toiminnallisista häiriöistä. En arvoista."

Jos minä olen tunnevammainen, mitä voin jonkun mielestä olla niin en minä silti laskisi itseäni uhriksi jos se ei minulle ole ongelma.

• A
        elisakettu kirjoitti:

Varsinainen sudenleuka :)

No ei kai lue missään ohjekirjassa (enkä lue sellaisia, oletin sinun jo hoksanneen sen).

Kaippa se ihminen elää kausiluonteisesti. Jännitysvaihe, riivinrautakausi, pehmolelukausi, seestynytkausi, joskus jopa mollamaijakausi, henkistynyt tai urautunut kausi, puhumattakaan uhrautuneesta kaudesta. Voi olla sitten kausi, ettei koe tarpeelliseksi elää hullunlailla.

Kuitenkin, pointtisi lienee se, että esität kritiikkisi mieltämäsi tapahtumaköyhän suhteen onnistumisen edellytyksille?

Eihän tässä missään illuusiossa eletä.

En sano tuohon toistaiseksi muuta. Yhdelle toiselle olen sanonut että palstalla tavataan :) tsoukkina tietysti :D

Dizel on nyt hiukan kateellinen sinulle, mutta hoidamme häntä hyvin.

• A kirjoitti:

Dizel on nyt hiukan kateellinen sinulle, mutta hoidamme häntä hyvin.

Sinä se tässä taidat olla hoitoa vailla...sanan jokaisessa merkityksessä.

• A
        LK kirjoitti:

"Tunnevammaisuudesta puhuin. Tunteiden toiminnallisista häiriöistä. En arvoista."

Jos minä olen tunnevammainen, mitä voin jonkun mielestä olla niin en minä silti laskisi itseäni uhriksi jos se ei minulle ole ongelma.

Tämä meni jo niin abstraktiksi, etten tunne tässä olevan enää mitään mieltä.

*Halaus*

• A
        dizel kirjoitti:

Ei kun minulla on jo.

*pus*

• dizel kirjoitti:

A ja Dizel: toisinaan ajattelen että olette mahdottomia kurittomia vekaroita. Mutta ihania sellaisia. Ehkä teidän pitääkin olla juuri sellaisia kuin olette.

*mamma paistaa iltapalalle lettuja, kertoo iltasatuja (niitä kiltimpiä), kampaa ja letittää molempien hiukset ja peittelee lämpimään pehkuun pötköttämään*

*eikä nahistella siellä koko yötä* :)

• A
        elisakettu kirjoitti:

A ja Dizel: toisinaan ajattelen että olette mahdottomia kurittomia vekaroita. Mutta ihania sellaisia. Ehkä teidän pitääkin olla juuri sellaisia kuin olette.

*mamma paistaa iltapalalle lettuja, kertoo iltasatuja (niitä kiltimpiä), kampaa ja letittää molempien hiukset ja peittelee lämpimään pehkuun pötköttämään*

*eikä nahistella siellä koko yötä* :)

En nuku tyttöjen kanssa. Menen järjesteleen mun sarjakuvakokoelmaa.

• A kirjoitti:

En nuku tyttöjen kanssa. Menen järjesteleen mun sarjakuvakokoelmaa.

"En nuku tyttöjen kanssa. "

En minäkään.

*ottaa peiton, kävelee toiseen huoneeseen ja vetää oven perässään kiinni*

• dizel kirjoitti:

"En nuku tyttöjen kanssa. "

En minäkään.

*ottaa peiton, kävelee toiseen huoneeseen ja vetää oven perässään kiinni*

Minulla ei ole mitään estoja nukkua tyttöjen kanssa ;D

• ent.ilkikurimus
      • Herkkä tuo helin biisi! Kuulin ekaa kertaa.

Mietin äsken uteliaisuutta. Onko se tunne vai luonteenpiirre. En tiedä vastausta.

Uteliaisuudentunne(?) valtaa minut joskus.. :)

• Mielestäni rakkaus ilmentyy onnellisuuden olona, joskus niin onnellisena että itkettää.

Rakkaus työntää vihan ja negatiiviset asiat syrjään. Kumppanin lisäksi voi rakastaa elämää. Rakas kumppani on rakas elämä.

Rakkaus ja onnellisuus on oiva lääke narsismiin, kun toista rakastaa, tahtoo hänelle hyvää. Pompottamisessa, hyväksikäytössä ja kontrolloimisessa rakkaus loistaa poissaolollaan.

Narsismi - ilkeä itserakkaus - siksi, rakastakaa itseänne terveellä tavalla. Olkaa rohkeasti Terveitä Narsisteja! ;)

Ps, oletteko miettineet, että voidakseen vihata, on rakkaus työnnettävä syrjään. Kuka sellaista haluaisi(?)

• 7+13=20

"että voidakseen vihata, on rakkaus työnnettävä syrjään. Kuka sellaista haluaisi(?) "

Noh viha on hyvin voimakas tunne, joka kertoo että tunteita on olemassa ko. henkilöä/asia kohtaan...jota vihaa...

Mielummin ajattelisin rakkauden vastatunteena...välinptämättömyyttä...

Täällä ny istuskelen yksinäni pääsiäislauantaina...poikani "rakkauspakkaukset" nukkua tuhisevat...kun vahempansa menneet "aikuisten juhliin"...

itsekin palasin tänään kotiin HÄNEN luotaan...ja täs mietin, että ehkä tämä on SITÄ...vaikka niin massiivista alkuhuumaa ei ollutkaan suhteen alussa, mutta suhde tavallaan paranee koko ajan tapaamisten/yhteisen ajanvieton myötä...

Että edelleen minun biisivalintani tähän kohtaan on tämä...

http://www.youtube.com/watch?v=Ai_bSCnPVtM

• 7+13=20 kirjoitti:

"että voidakseen vihata, on rakkaus työnnettävä syrjään. Kuka sellaista haluaisi(?) "

Noh viha on hyvin voimakas tunne, joka kertoo että tunteita on olemassa ko. henkilöä/asia kohtaan...jota vihaa...

Mielummin ajattelisin rakkauden vastatunteena...välinptämättömyyttä...

Täällä ny istuskelen yksinäni pääsiäislauantaina...poikani "rakkauspakkaukset" nukkua tuhisevat...kun vahempansa menneet "aikuisten juhliin"...

itsekin palasin tänään kotiin HÄNEN luotaan...ja täs mietin, että ehkä tämä on SITÄ...vaikka niin massiivista alkuhuumaa ei ollutkaan suhteen alussa, mutta suhde tavallaan paranee koko ajan tapaamisten/yhteisen ajanvieton myötä...

Että edelleen minun biisivalintani tähän kohtaan on tämä...

http://www.youtube.com/watch?v=Ai_bSCnPVtM

Kiireettömästi etenevä suhde, vapaasti virtaava, pidän siitä ajatuksesta itsekin. Siksi olen täälläkin kommentoinut sitoutumisen tärkeydestä, ja sitomisesta luopumisesta. Kukaan ei halua olla kenenkään häkkilintu kultaisessakaan häkissä, tai talutushihnassa.

Jos eksä herättää tunteita, vihaa tai ikävää, ihminen on edelleen koukussa häneen. Siten tuo välinpitämättömyys lienee rakkauden vastakohta. Ja onkin.

Moni raahaa uuteen suhteeseen vihan ja katkeruuden edelliseen.

• yxex kirjoitti:

Kiireettömästi etenevä suhde, vapaasti virtaava, pidän siitä ajatuksesta itsekin. Siksi olen täälläkin kommentoinut sitoutumisen tärkeydestä, ja sitomisesta luopumisesta. Kukaan ei halua olla kenenkään häkkilintu kultaisessakaan häkissä, tai talutushihnassa.

Jos eksä herättää tunteita, vihaa tai ikävää, ihminen on edelleen koukussa häneen. Siten tuo välinpitämättömyys lienee rakkauden vastakohta. Ja onkin.

Moni raahaa uuteen suhteeseen vihan ja katkeruuden edelliseen.

Suhde missä toinen sitoutuu ja toinen sitoo, muodostuu pahanolon suhteeksi. Siksi tuo molemminpuolisen sitoutumisen tärkeys. Siitä muodostuu myös eräs suhteen kestävä kivijalka - luottamus!

*siirtää itsensä mielitiettynsä kainaloon* :)

• :)

Sulla on hyvin asiat yxex, kun aina on lämmin ketunhäntä kainalossa ja kaulan ympärillä lämmittämässä.

• ; )

*naurahdus*

"Sulla on hyvin asiat yxex.."

Oletko niin varma?

Ketuillahan on tunnetusti terävät hampaat. Ja jääräpäinen luonne. Puhumattakaan että ne tykkäävät marssia vapaasti sinne minne huvittaa.

Eräs kommentoi aikoinaan, että palstalla mikään ei ole sitä miltä se näyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      167
      12601
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5446
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4710
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3679
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2778
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1935
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      110
      1696
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      364
      1617
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      107
      1533
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe