Moniko on nyt yksin koneensa äärellä / Kotona?

meeriamanda

Muistan erään kirjoittelijan joka jo aiemmin kertoi pelkäävänsä näitä yksinolo päiviä.
Oletko sinä siellä yksin, vai nukkuuko puolisosi/kaverisi jo ?

Kaverini on poikansa kanssa perinteidensä mukaan reisulla joten olen neito kattiseni kanssa kahden :))

61

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O-a

      Yksin ollaan , yksinolo ei pelota, päinvastoin nautin, sillä pian alkaa soittokeikat .
      Nautitaan vielä muutama viikko. Toki lapsia käyn katsomassa Helsingissä jo sunnuntaina.

    • L*

      Ilta on vielä nuori, eihän meitä vielä nukuta?
      Kaksin, osaan mainiosti olla yksinkin.
      Niin kai joku viisas on sanonut, jos osaa olla yksin, osaa olla kaksinkin.

      Yksinolo vaatii vain itsetuntemusta.

      Neitikatille kaikkea hyvää, ainakin hänellä on hyvät huolenpitäjät ja rakastavat lähimmäiset.

    • Ei täällä muita ole.

      En ole koskaan erityisemmin välittänyt seurasta joten ihan hyvä näin.

    • meeriamanda

      Katsoin tuosta töllöstä, ohjelmaa jossa ns. meedio puhui joillekin... en tiä mut olemattomat karvani nousivat pystyyn. Viestejä jo tuon taivaallisiin menneiltä.

      Päivemmällä tuli jostain linnasta jossa olivat kameroineen ja laitteineen ...sanottiin siä kummittelevan ,,, saivat ääniä ja muutakin materiaalia... tämä kaikki vain uskottaa minua ettei elämämme pääty kuolemaan. Ja ihan mää järissäni oon, miettinyt vaan näitäkin asioita. En ole hurahtanut mihinkään uskonlahkoon. Lepo vaan :))

      • luutalasse.

        laita luuta seinustalle alä visoole toisten olemisista,sekoittele vaa omaa kattilaasi.


      • meeriamanda
        luutalasse. kirjoitti:

        laita luuta seinustalle alä visoole toisten olemisista,sekoittele vaa omaa kattilaasi.

        ...luutalasse... hyvää pääsiäisen jatkoja sinulle :))


    • *Hiljaisuus*

      Ihana olla yksin ja rauhassa keskittyä omiin ajatuksiin välillä. Lukaista vaikkapa toisten ajatuksia ja mielipiteitä. Katsella mitä maailmalla on tapahtunut.

      • meeriamanda

        Olen kahlailluit lehtien antimia, etelästä - pohjoiseen. Olotilani on kuitenkin kuin jotain puuttuisi, se on pitkän yhdessäolon vaikutusta.


    • * * *

      Vanhojen viisaiden suilla.
      Yksinolo on hedelmällistä, kun sen tietää olevan rajallista.

    • Nyytiläinen nyssy

      Olen yksikseni ja olo tuntuu pahalta. Juttelin ystävien kanssa puhelimessa ja netissä, enkä olisi oikein jaksanut sitäkään.

      Miksikö? Siksi, että nenästä valuu jotain kirkasta, päässä tuntuu olevan jotain paksumpaa ja keho kaipaa vaakasuoraa olotilaa. Lohduttaisiko joku?

    • 1943

      Kaverini vietiin ambulanssilla aamuvarhaisella ja odottelen tyttärensä Vili-koiraa seurakseni. Perhe lähtee Lappiin ja pidän huolta Vilistä. Kaikenlaiseen olen tottunut ja otan asiat aivan rauhallisesti. Kuu paistoi täytenä länsitaivaalla, kun avasin oven. Nyt aurinko on nousemassa ja pakkasta on kymmenisen astetta. Onnen sävelestä tulee kaunista musiikkia.

    • Huomenta ja Hyvää Pääsiäistä!
      Tekstit tuli telkkuun kun laitoin ne tehdas asetukset, joten kiitti vinkistä.
      Yksin olin illalla niinkun nytkin. Mulle yksinäisyys on ihan luonnollinen olotila. Eli en ole yksinäinen vaikka olen yksin.
      Tässä talossakin on kyläpaikka ja sitten niitä löyyy kauempaa enemmän.
      Pitkät pyhät ahdistaa joitain ihmisiä mutta minulle ei niillä ole muuta merkitystä kun se että kaupat kun ei ole auki niin on tylsää. Muutenkin tykkäisin olla vapailla arkena mutta työnantaja on toisin päättänyt.
      Mutta kohta lähden systerille.
      Onneksi siellä ei varmaan tänään ole kamalasti muita kulkijoita, vaikka mistä tietää.

      • meeriamanda

        Hyvä että neuvoni auttoi, ja sait toosan toimimaan :))


    • Tällä hetkellä en ole yksin. Tytär koiriensa kanssa on "kylässä".
      Olen tottunut olemaan yksin. Toinen tytär asuu naapuri talossa.
      Voin sanoa nauttivani yksin olosta....

    • naapurin täti

      Yksin olen, se on normaali olotilani, ollut kohta 7 vuotta, eipä tuo minua vaivaa. Tai köllöttäähän tuo karvainen nelijalkainen sohvalla.
      Joskus juhlapyhät kyllä tuntuvat lähiöön hautautuneelta pitkiltä. Huonolla ilmalla en viitsi lähteä hankalan matkan päähän osallistumaan johonkin tapahtumaan vaikka mieli tekisi. Laiskuus voitta. Tämän lähiön viikonlopputarjonta taas on kolme baaria, ei ole minun juttu.

      Totaalisen yksin en kuitenkaan ole, on lapset, lapsenlapset ja ystävät. He ovat minulle tärkeä hyvän mielen lähde, olen heistä kaikista onnellinen ja kiitollinen.
      Ei päivittäin tavata, mutta aina voi tarttua puhelimeen ja rupatella hetken.
      Lapsenlapsista yksi on tänään tulossa yökylään ja pari kirjaa pitäisi lukea ennen kuin kirjasto sulkee ovensa järjestelmäpäivitysten vuoksi, ja avaa ovensa vasta vapun jälkeen. Ulkoilukelitkin näyttävät lupaavilta

    • free dom

      Pitkästä aikaa olen ollut yksin eilisestä saakka. Näin vähän erilaista unta kenties siitä johtuen ja hyvin nukuin.

    • 1943

      Todella hieno ulkoiluilma on tulossa. Kerran jo tänä keväänä ripustin pyykit ulos kuivumaan ja tänäänkin vien, vaikka kuivaustelineen alla on vielä lunta. Seitsemän vuotta minullakin on virallista yksinoloa takana. Siitä tosin neljä vuotta etäseurustelua nykyisen kumppanin kanssa. Vili-koira tuli seuraksi, mutta pitkälle lenkille en ota kumppaniksi, kun kaverilla on ikää lähes 15 vuotta. Postilaatikolla kävimme hakemassa päivän lehden.
      Mulla on melko paljon ystäviä, joihin voin ottaa yhteyttä vaikka puhelimitse. Täällä on televisiokin, mitä omassa kodissa ei ole. Ja edelleenkään yksinolo ei ole minulle ongelma.

      • meeriamanda

        Toivottavasti kaikki hyvin? Ompa koirulilla jo korkea ikä. Lyhyet ovat varmaan senkin askeleet.


      • 1943
        meeriamanda kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki hyvin? Ompa koirulilla jo korkea ikä. Lyhyet ovat varmaan senkin askeleet.

        Asiat ovat "olosuhteisiin nähden" hyvin. Eilinen kävelyretki sujui hyvin, Vili vaan ei tahtonut ymmärtää, ettei jäädä siihen talon, jossa useimmiten viettää lomaa. Makaili vain ulko-oven edessä ja melkein suuttui, kun patistelin lähtemään. Olemme sulassa sovussa nukkuneet yön yli. Pyykit kuivuivat hyvin eilen ulkona. Lähden luultavasti ajelemaan keskussairaalaan, vaikka yleensä en paljon vieraile akuuttipotilaiden luona. Heidän on parempi antaa levätä. En oikeastaan ymmärrä henkilöitä, jotka vierailevat sairaalassa, vaikka eivät kotonakaan käy ihmistä katsomassa. Ihan läheisten ollessa kyseessä asia on eri.


    • RosaLiiin

      Hyvää pääsiäisen aikaa kaikille.

      Yksin nämä pääsiäisen päivät vierähtävät täälläkin.
      Tosin koira rauhallisena loikoilee jalkojeni juuressa ja odottaa,
      että aamulenkki olisi paikallaan.
      Täällä on viisi miinusta pakkasta ja aurinko jo aika korkealla.
      taitaa tulla hieno ulkoilusää.

      Yksinäiset pyhäpäivät ovat leppoisaa joutenoloa.
      Omenapuita katselen sillä silmällä, että leikkaus olisi paikallaan,
      kaikkea pientä puuhaa löytää päiviinsä. Jos nyt ei saa mitään aikaiseksi niin suunnitella voi jo tulevaa. Ja se se vasta hauskaa onkin.

    • peppe

      En ole yksin, mutta omiani touhua. Kyllä se kommunikointi luontuu toiseenkin huoneeseen, jos asiaa on.

    • ...

      Voi kun saisikin olla yksin.

    • Vilinää ja vilsket oli koko pitkäperjantai,kunnes lastenlapset kotiutui

    • Enpä ole yksin, perinteisesti kovissani kuuluu tuulettimen hyrinä.
      Se seisoo vielä jalallaan vaikka Perjantaisin olen siihen usein nojannut.
      Parvekkeen ovi on auki ja sinne tuuletin lykkää elämän tuoksuja ja tintit laulavat sisään.
      En taaskaan muistanut viedä roskapussia ulos, Kissaa tai Koiraa kun ei ole.
      Vaan miulla on netti ja meeri ja maarina.
      Mitä muuta voi yksinäinen mies enää kaivata, 62v. kun jo on.
      H.

      • hunksz

        Koviksen piti kyllä olla korvis
        H.


      • meeriamanda
        hunksz kirjoitti:

        Koviksen piti kyllä olla korvis
        H.

        Kyllä mun nyt niin mieleni tekisi huomauttaa sinun " kirotusvirheestäsi " ... mut fiksuna :) jätän väliin. Älähän ´suututa´ ihailijoitasi ...alkavat helposti meille ´nimetyille´ kiukkuamaan :D


      • meeriamanda kirjoitti:

        Kyllä mun nyt niin mieleni tekisi huomauttaa sinun " kirotusvirheestäsi " ... mut fiksuna :) jätän väliin. Älähän ´suututa´ ihailijoitasi ...alkavat helposti meille ´nimetyille´ kiukkuamaan :D

        Eiköhän se ole koko homman tarkoitus, minäkin jo täällä pää punaisena raivoan, jotta miksei minuu mainittu.... :))
        Ja ihan yksin koneen ääressä istun, teetä hörppien.


      • meeriamanda
        Anceli kirjoitti:

        Eiköhän se ole koko homman tarkoitus, minäkin jo täällä pää punaisena raivoan, jotta miksei minuu mainittu.... :))
        Ja ihan yksin koneen ääressä istun, teetä hörppien.

        Uskotaan...:) Vaan leikissä puolet tottakin, ainakin jos vanhat kaavat ovat käytössä ://


      • meeriamanda kirjoitti:

        Uskotaan...:) Vaan leikissä puolet tottakin, ainakin jos vanhat kaavat ovat käytössä ://

        Ainakin hunksilla on vanhat kaavat jatkuvassa käytössä, ei vanha nörtti uusia temppuja enää opi.


    • -nokasta-

      Kyllä sä voisit korviksenkin laittaa,vanhoilla päivilläs.Aatteles,kunnon hippi ; ))

    • Eihän täällä yksin muuten, mutta koneen ääresä kyllä :)

      Ylihuomenna tulee ruokavieraita, eilen oli syntymäpäivät jne..eli aktiviteettejä piisaa, ja on sopivasti.

    • Paikalla vaan ei läsnä.

      Elämäni sulostuttaja valmistelee parhaillaan poikkeuksellisesti lauantai-illan herkkupiirakkaa joten pysyn pois keittiöstäni.

    • yksinkaksinko

      Olen matkalla yksin, kyläilen tutussa ympäristössä, yövyn ihanasti omassa hiljaisuudessani. Olen tottunut tähän omintakeiseen järjestelyyn ja pidän tästä. Lapsieni kanssa olen tekemisissä arkena ja käyn töissä. Toistaiseksi pelittää siis. Jos vastaani tulee kumppanin oloinen ihminen, tartun kyllä tilaisuuteen. Kumpikin käy, yksinolo ja kumppanuus. Aika kuluu hyvin.

    • meeriamanda

      Kirjoituksia on ´poikinut´ lukuisia, kiitos ... ja Iloista Pääsiäisen jatkumoa..:)

    • Periaattes oon yksin mut käytännös vaimon kuorsaus pikkasen häirittee, eli ehtoota vietän risusavotan jälkimaininkeis.
      Nää hiljaset hetket hiljases tuvassa on ain ollu mulle juhlaa,oppisin näihin kun laivas olin pari kolme vuot.
      On aikaa ajatella ja funtsia niit sinisii ajatuksii, nyt vaan sellanen alakulo hiipii nurkan varjoissa.
      Se kun viel menis jonnekin toisia välillä kiusaamaan niin mikäs täs olis soutulavittalla istuskella.

      • meeriamanda

        Muistan menneiltä ajoilta kun hyvää tarkoittaen monikin yritti auttaa sanomalla et aika antaa unohduksen. Kuinka vihasin sitä sanaa...aika :/
        Sitä sanaa nyt kuitenkin sinullekin tarjotan...muuta kun ei ole.


      • meeriamanda kirjoitti:

        Muistan menneiltä ajoilta kun hyvää tarkoittaen monikin yritti auttaa sanomalla et aika antaa unohduksen. Kuinka vihasin sitä sanaa...aika :/
        Sitä sanaa nyt kuitenkin sinullekin tarjotan...muuta kun ei ole.

        Ei ne roskaa puhuneet auttaa se aika ja asian ajattelu,se ikäänkuin asettuu paikoilleen.
        Hiljalleen ne katkeruuret hioutuu pehmeämmiks ja lakkaa pistelemästä,mut muistot jää.
        Annetann niitten arpiste haavojen olla nyppimättä se on hyvä taktiikka


    • tiinaex...

      kaksin oltu tää pääsiäisen alku tänään koko päivä töissä kuuteen asti sit vähän grillailtiin broiskua pari pientä lasia punkkua ja pari olutta ja unta palloon jaksaa huomenna kasata kokkoa tänään se olis pitäny polttaa mutta ei jaksanu enää kasata muuten dieetti on menny tosi hyvin ja aisoissa pysyy näitten vinsku lasien ja oluiden jälkeenkin kohta varmaan pitää lähtee unten maille ei vanha enää jaksa.

      • tiinaex...

        varmaan kaikille tuli selväks toi nukkumaan meno kun se tuli toistettuakin.


      • tunnet kyllä
        tiinaex... kirjoitti:

        varmaan kaikille tuli selväks toi nukkumaan meno kun se tuli toistettuakin.

        Hyvää yötä :))


    • yksinkaksin---

      Kotona ollaan kaksin yksin. Minä täällä omalla koneellani, kaveri toisaalla omallaan.

    • Rimmir tänään

      Vielä muutama tunti yksin ja sitten tulee yövieraita. Ja huomenna koko konkkaroo pääsiäispäivälliselle. Täytyy lähteä lenkille ja sitten aloittaa puuhastelut.
      Ja ylihuomennahan jo taasen arki. Nopeasti meni tämäkin vapaa.

    • babegoya

      Yksin,kaksin ja joku muistoissa.
      Ruokia on laitettu, pojalle joak lähtee Norjaan kahdeksi viikoksi.
      Pakastettu.
      Ja nyt muuan mies haluaa edelleenkin, olla kanssani?

    • ei pelota yksinolo

      nyt taas yksin ja ihan mukavaa, käivin jo kylässä eilen, kotiin oli kiva tulla

    • Minä. (Huitoo kättään)
      Taas flunssassa, kiirastorstaista saakka, kaikki pääsiäisjutut pipariksi, sängynpohjalla kuumeessa pienenä myttynä, välillä tietokoneella, pääsiäisherkut mätänee jääkaapissa, pääsiäisjuomat avaamattomina, pääsiäiskukat kuivaa ja kuihtuu kun kukaan ei jaksa kastella, rupka ei maistu, räkä vain on ikuinen.
      Mieliala nollassa ja yrittää joku taputtaa olkapäälle ja sanoa pikkurouva jaksaa nyt vaan ei se oo kuin flunssa menee kohta ohi niin PUREN!!

      • meeriamanda

        No voi...voi ja pala leipääkin :))

        Yskä lähtee yskimällä, nuha nukkumalla..kahdella ässällä.. ethän ´pääse´ puremaan..:D


    • Olen tosi kamalalla tuulella pitkästynyt ja ikävystynyt ja haen sääliä, sympatiaa, kanssaoloa ......mutta en ole helppo jututettava just nyt. Meeri kato nikkiäisi purasin siitä jo dan pois....meeriaman...

      • meeriamanda

        Älähän nyt ala nikkiäni ikävystyneisyyttäsi nakertaan? Juuei...uskonpa todellakin harmituksesi, vaan mitään ´lohduttavaa´ en nyt sa kun ärtsäilet :))
        Varovaisuus - on valttia :)


    • sitroen.

      Yksin oot sinä ihminen kaiken keskellä
      yksin syntynyt oot, yksin myös sinä lähtevä oot...

      Jotenkin tuohon suuntaan se kait meni.
      Ja tosi on!

    • demeter

      Näin pitkään meni ennenkuin sovin samaan sarjaan: yksin kotona, koneen äärellä. Ja nytkin olen yksin vain hetken.
      Meillä nämä juhlapyhät ovat sellaisia, että tavataan sukua ja niitä ystäviä, jotka vielä ovat työelämässä tai sitten muuten kiireisiä arkena.
      Puolisoni on enempi koti-ihminen kuin itse olen. Kevään mittaan on ollut kaikenlaista menoa vaikka yritän varjella kalenteriani enkä ole ottanut mitään vakiharrastuksia (no kuntosali ja vapaaehtoistyöt siellä nyt ovat).
      Kai se uteliaisuus, elämälle ahneus, vaivaa minua vieläkin, vaikka huomaan, että esim. jotkut luentotilaisuudet alkavat maistua puulta, ellei sitten ole kyse ihan konkreettisista asioista, kuten vaikka nivelvaivoista tai perheoikeudesta..))

    • Nyt olen yksin, minäkin. Mutta aurinko paistaa ja mieli on iloinen..

    • O-a

      Sinä tiedät mikä on hankikanto ? Oli mahtavaa sauvakävellä , metsässä ja pelloilla, sillä tippaakaan ei upottanut ja aurinko paistoi täydeltä taivaalta.

      Aamulla on noin 2-3 tunnin mahdollissuus nauttia luonnosta.
      Yöllä oli kova pakkanen ja aamulla vielä kuutisen astetta.

      Iloinen mieli aina kuntolenkin ja suihkun jälkeen. 4 vuotta kuntoilua takanapäin.
      Mitään ei maksa, ainoa mihin satsaan on kunnon vaatetukseen. Viimeinen hankinta vaelluskengät ,joiden hintaa en uskalla sanoa. H merkkiset ja ihan
      uskomattoman hyvät.

      • Tiedän, mutten ole aikoihin päässyt hankikannolle. Täällä oli vaan -4 ast. aamulla, ja nyt satoi räntää.

        Kyllä on totta, että lenkin jälkeen mieli on kevyt. Tulin juuri tunnin lenkiltä. On se hyvä, et jotain saa ilmaiseksi.

        Taisi vaelluskengät maksaa hunajaa, kaiketi.. Olen joskus katsellut. Mut varmaan parhaat liikkumiseen.


      • Järven jäällä rannan tuntumassa olisi vielä illallakin pystynyt hiihtämään. Olin Vili-koiran kanssa kävelyllä. Minulla on muutama vuosi vanhat kotimaiset vaelluskengät, maksoivat 60 euroa Lahden maatalousnäyttelyssä. Kengät ovat tosi hyvät.


    • ejk...........

      Kevennys :)) Mikä on nimesi Japaniksi?

      A= ka, B= tu, C= mi, D= te, E= ku, F=lu, g= ji, H= ri, I= ki, J= zu, K= me, L= ta, M= rin, N= to, O= mo, P= no,Q= ke, R= shi, S= ari, T= chi, U= do, V= ru, W= mei, X= na, Y= fu, Z= zi

      Suomalaiset aakkoset ovat muutettu Japanilaisiksi.

      • meeriamanda

        Katotaas mitä nicistäni tulee...
        rinkukushikikarinkatoteka = meeriamanda :)))


    • Koht on pääsiäinen pulkas.Oli joulun tuntua....ihanaa yhres oloo.Muuten ku joulu,mut pääsiäine tulee pal halvemmaks,herkuist hualimati.Korvapuustei rahkaa ja suklaamunan veimme pojan mökil tuliaisiks.Edulline ilopussi.
      Tää ilta onki jo iha vaa rauhaisaa istuskeluu koneen eres.Mittään tee tänäpä.Tähtei syätii ja pullaaki otin pakkasest.Rahkaa jäi viäl iltapalanki jälkipalaks ;)

      Ilta taitaa sujuu kaksin/yksin.Oli sev verra voltei isännän ilopussis...Mialummi mää ottaisin kaffepaketin,siit riittäis piremmäks aikkaa juamist :D

    • Se on harmi, et isäntä sai ilopussin. Emäntä ei saanut eres kaffeet, jonkinlainen kohtuus pitäs olla tuliaisis. Ja tasapuolisuus. Onneks on netti, tääl voi ilotella ilman tuotteitakin.....;)

    • Oi ja voi,kyl mää sain kaffet ja ruakkaaki.
      Ilopussinki.
      Pojal vaa ain tapana antaa isällens wiskipullo.Niin maistuvaa wiskii,ettei se kestä ku pari iltaa.Kaffepaketti piisais viikoks.Paremmalt maistuiski....mum miälest.
      On,juu ihanaa,ku on netti.Mun joka päivänen tai iltanen ilo,sillon ku ei ol parempaa tekemist.Pariin päivään ei kerinny ilottelemaan näis merkeis :)
      Facebookis viihryn kyl enempi ku tääl !

      • Sama mulla, siel on monenlaissii pelei ja ystävii / sukulaissii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3118
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1952
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1801
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1508
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1365
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1355
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1079
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      96
      991
    9. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    10. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      824
    Aihe