Yksin oot sinä, ihminen, kaiken keskellä yksin,
yksin syntynyt oot, yksin sä lähtevä oot.
Askelen, kaksi sä luulet kulkevas rinnalla toisen,
mutta jo eelläs hän on taikka jo jälkehes jäi,
hetken, kaksi sa itseäs vastaan painavas luulet
ihmisen, kaltaises - vierasta lämmititkin!
Silmää löytänyt et, joka vois sun katsehes kestää,
kättä sä et, joka ei liukunut luotasi pois.
Kylmä on ystävän mieli ja kylmä on armahan rinta,
huulet liikkuvat vain, rinta on liikkumaton.
Leikkeihin kumppanin löydät, et toden riemuun ja tuskaan.
Hiipua yksikseen tuntehes polttavin saa.
Ystävän, armaan vain oma kaipaus sulle on luonut,
houreen, jok' katoaa, kun sitä kohti sä käyt.
Niin olet yksin, sä ihminen, yksin keskellä kaiken,
yksin syntynyt oot, yksin sä lähtevä oot,
yksin erhees kätket ja yksin kyyneles itket.
Ainoa uskollinen on oma varjosi vain.
V.A.Koskenniemi
V.A. Koskenniemen runo
12
1455
Vastaukset
- miu makkuin
No minusta tuo on sellanen,itseensä käpertyvän ja itsesäälissä piehtaroivan valitus.
- runo.
Varmasti tuo lohtua sille, joka on yksin. Voimia nyt kaikill. Vaikka tuntuis pahalta niin kyllä hyviäkin päiviä tulee. Voi löytyä se ystäväkin vielä, eikä tarvitse aina olla yksin.
Positiivista mieltä ja pilkettä silmäkulmaan! runo. kirjoitti:
Varmasti tuo lohtua sille, joka on yksin. Voimia nyt kaikill. Vaikka tuntuis pahalta niin kyllä hyviäkin päiviä tulee. Voi löytyä se ystäväkin vielä, eikä tarvitse aina olla yksin.
Positiivista mieltä ja pilkettä silmäkulmaan!mutta kyllä tuo minustakin on sellanen surkuttelu, ja ruokkii vaan lisää sitä yksinäisyyttä..............
Tuosta runosta en ainakaan minä sitä pilkettä saisi silmäkulmaan..
http://www.ouka.fi/kirjasto/kirjailijat/koskenniemi/antiikki.htm
Todella arvostettu kirjailija.- Pukeli
soutuista. Tiedätkö hänen viimeisistä vuosistaan? Runot pistää vähän epäilemään jotakin.
Pukeli kirjoitti:
soutuista. Tiedätkö hänen viimeisistä vuosistaan? Runot pistää vähän epäilemään jotakin.
Enkä harrasta runoutta. Hänestä puhutaan positiivisesti ja koulussa kävimme hänen teoksiaan läpi, ja nuoriin toi synkkyys vetoaa. Kuitenkin hänen teoksensa ovat arvostettuja. Muistaakseni tein hänestä aikoinaan esitelmän kouluun Suomen kielen tunnille.
Pukeli kirjoitti:
soutuista. Tiedätkö hänen viimeisistä vuosistaan? Runot pistää vähän epäilemään jotakin.
ja Turun vuosistaan.
http://www.ouka.fi/kirjasto/kirjailijat/koskenniemi/minerva.htm- Pukeli
umalehtinen kirjoitti:
ja Turun vuosistaan.
http://www.ouka.fi/kirjasto/kirjailijat/koskenniemi/minerva.htmsaanut käsiini niitä Kjell Dahlin dekkareita. Otin kuitenkin Arne Dahlin Eurooppa bluesin ja en oikein tahdo päästä siihen sisälle.
Alkaa niin monisäikeisesti heti alussa. Pukeli kirjoitti:
saanut käsiini niitä Kjell Dahlin dekkareita. Otin kuitenkin Arne Dahlin Eurooppa bluesin ja en oikein tahdo päästä siihen sisälle.
Alkaa niin monisäikeisesti heti alussa.Läckberg Camilla. On ilmestynyt yksi suomennos Jääprinsessa ja toinen tulossa.
Tursten Helen on myös tutustumisen arvoinen.- Pukeli
umalehtinen kirjoitti:
Läckberg Camilla. On ilmestynyt yksi suomennos Jääprinsessa ja toinen tulossa.
Tursten Helen on myös tutustumisen arvoinen.ylös. Nimistä päätellen pohjoismaisia dekkari kirjailijoita.
- runoinlukija
Miten tollanen synkkä runo sopii lastenkin lukemalle lemmikkipalstalle?
- ehkä..
mies jättänyt ja siksi synkkä mieli nyt.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 381830
- 50818
- 69786
- 108750
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7671Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35651Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15579- 58489
Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.144485