V.A. Koskenniemen runo

koskettaa aina

Yksin oot sinä, ihminen, kaiken keskellä yksin,
yksin syntynyt oot, yksin sä lähtevä oot.
Askelen, kaksi sä luulet kulkevas rinnalla toisen,
mutta jo eelläs hän on taikka jo jälkehes jäi,
hetken, kaksi sa itseäs vastaan painavas luulet
ihmisen, kaltaises - vierasta lämmititkin!

Silmää löytänyt et, joka vois sun katsehes kestää,
kättä sä et, joka ei liukunut luotasi pois.
Kylmä on ystävän mieli ja kylmä on armahan rinta,
huulet liikkuvat vain, rinta on liikkumaton.
Leikkeihin kumppanin löydät, et toden riemuun ja tuskaan.
Hiipua yksikseen tuntehes polttavin saa.

Ystävän, armaan vain oma kaipaus sulle on luonut,
houreen, jok' katoaa, kun sitä kohti sä käyt.
Niin olet yksin, sä ihminen, yksin keskellä kaiken,
yksin syntynyt oot, yksin sä lähtevä oot,
yksin erhees kätket ja yksin kyyneles itket.
Ainoa uskollinen on oma varjosi vain.

V.A.Koskenniemi

12

1455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miu makkuin

      No minusta tuo on sellanen,itseensä käpertyvän ja itsesäälissä piehtaroivan valitus.

      • runo.

        Varmasti tuo lohtua sille, joka on yksin. Voimia nyt kaikill. Vaikka tuntuis pahalta niin kyllä hyviäkin päiviä tulee. Voi löytyä se ystäväkin vielä, eikä tarvitse aina olla yksin.
        Positiivista mieltä ja pilkettä silmäkulmaan!


      • runo. kirjoitti:

        Varmasti tuo lohtua sille, joka on yksin. Voimia nyt kaikill. Vaikka tuntuis pahalta niin kyllä hyviäkin päiviä tulee. Voi löytyä se ystäväkin vielä, eikä tarvitse aina olla yksin.
        Positiivista mieltä ja pilkettä silmäkulmaan!

        mutta kyllä tuo minustakin on sellanen surkuttelu, ja ruokkii vaan lisää sitä yksinäisyyttä..............

        Tuosta runosta en ainakaan minä sitä pilkettä saisi silmäkulmaan..


      • Pukeli

        soutuista. Tiedätkö hänen viimeisistä vuosistaan? Runot pistää vähän epäilemään jotakin.


      • Pukeli kirjoitti:

        soutuista. Tiedätkö hänen viimeisistä vuosistaan? Runot pistää vähän epäilemään jotakin.

        Enkä harrasta runoutta. Hänestä puhutaan positiivisesti ja koulussa kävimme hänen teoksiaan läpi, ja nuoriin toi synkkyys vetoaa. Kuitenkin hänen teoksensa ovat arvostettuja. Muistaakseni tein hänestä aikoinaan esitelmän kouluun Suomen kielen tunnille.



      • Pukeli

      • Pukeli kirjoitti:

        saanut käsiini niitä Kjell Dahlin dekkareita. Otin kuitenkin Arne Dahlin Eurooppa bluesin ja en oikein tahdo päästä siihen sisälle.
        Alkaa niin monisäikeisesti heti alussa.

        Läckberg Camilla. On ilmestynyt yksi suomennos Jääprinsessa ja toinen tulossa.
        Tursten Helen on myös tutustumisen arvoinen.


      • Pukeli
        umalehtinen kirjoitti:

        Läckberg Camilla. On ilmestynyt yksi suomennos Jääprinsessa ja toinen tulossa.
        Tursten Helen on myös tutustumisen arvoinen.

        ylös. Nimistä päätellen pohjoismaisia dekkari kirjailijoita.


    • runoinlukija

      Miten tollanen synkkä runo sopii lastenkin lukemalle lemmikkipalstalle?

      • ehkä..

        mies jättänyt ja siksi synkkä mieli nyt.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1830
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      651
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      579
    9. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      58
      489
    10. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      485
    Aihe