Olis kysyttävää viisaammilta...
Kabiinin ikkuna vuotaa. Tai siis todennäköisesti vuotaa, ei sitä ihan varmasti verhoilujen alta tiedä, mutta vaikuttaisi olevan niin.
Sellainen tyypillinen alumiinikehyksinen juttu. Irrotin tänään sisäkehyksen. On siellä massaakin, siksi ei tunnu ihan kiehtovalta ruveta vääntämään ulkokehystä irti. Mitä mieltä raati: kannattaako vääntää irti ja massata kokonaan, vai pistäisikö vain rutkasti massaa sisäkehyksen väliin ja sitten ulkopuolelta sitä tiivistenestettä, "Captain Jackin ihmeainetta" tai mikä sen nimi nyt olikaan?
Vuotava ikkuna
20
739
Vastaukset
- tip tip
Irroita , putsaa ja sikaa väliin, ei se muuten lakkaa vuotamasta
- 20
Kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä ja itsekin vähän mietin. Mutta jatkokysymyksenä sitten kaipaisin vinkkejä, miten se helpoimmin irtoaa murjomatta tiivistekumia (tosin voihan olla, että sellaista kumia saa Etrasta tms. helpostikin)? Ei kai siinä oikein muuta voi kuin vääntää ulkopuolelta?
- tip tip tip
näin se täytyy tehdä, koita irroittaa käsin ilman työkaluja,astiafairya liukastukseen , jos tarvii
- ehjh
Paremmin venettäsi tuntematta, neuvon tutkimaan mahdolliset muut ikkunan lähellä olevat vuotokohteet.
Itselläni etukajuutan ikkuna vaikutti vuotavan. Tutkin tiivisteitä ja ne vaikuttivat hyväkuntoisilta. Sittenpä huomasinkin, että ikkunan yläpuolella ohjaamon 'A-pylväässä' oleva kaiteen kiinnike oli löystynyt. Vesi tuli siitä läpi ja valui pylvästä pitkin verhoilun alla ikkunalle.
Noi veneiden kansirakenteiden vuodot ovat monesti melko mystisiä ja vesi saattaa virtailla melko kauaskin varsinaisesta vuotokohdasta.- 32
joo itsekin olin lomilla enkä päässyt oikomaan touhojen neuvoja. pistä vaikka talouspaperia kiinni teipillä ikkunaan sisäpuolelle ja ruiskuta/kada ulkoa vettä ikkunalla. paperin kostumisesta näet mistäkohdin ikkuna vuotaa, jos vuotaa.
- 20
32 kirjoitti:
joo itsekin olin lomilla enkä päässyt oikomaan touhojen neuvoja. pistä vaikka talouspaperia kiinni teipillä ikkunaan sisäpuolelle ja ruiskuta/kada ulkoa vettä ikkunalla. paperin kostumisesta näet mistäkohdin ikkuna vuotaa, jos vuotaa.
Kiitos, tuo oli erinomainen neuvo. Jotain sensuuntaista olin hämärästi yrittänyt aavistella, mutta talouspaperikikka ei tullut mieleen. Teen sen, ennenkuin irrotan ulkokehystä. Lisäksi aloin itsekin miettiä, että potentiaalinen vaihtoehtoinen syyllinen voisi olla ikkunan yläpuolella kajuutan katossa oleva kaide.
- 28
20 kirjoitti:
Kiitos, tuo oli erinomainen neuvo. Jotain sensuuntaista olin hämärästi yrittänyt aavistella, mutta talouspaperikikka ei tullut mieleen. Teen sen, ennenkuin irrotan ulkokehystä. Lisäksi aloin itsekin miettiä, että potentiaalinen vaihtoehtoinen syyllinen voisi olla ikkunan yläpuolella kajuutan katossa oleva kaide.
Itselläni vuoti katon läpi pultattu kaiteen pää. Sen kyllä huomasi tipoista, joten vuotokohta oli selvä, mutta hyvin kannattaa pistää sikaa jos asentelee uusiksi. Tuntuu välillä melkein maagiselle miten se vesi aina pääseekin noista aukoista.
- 20
28 kirjoitti:
Itselläni vuoti katon läpi pultattu kaiteen pää. Sen kyllä huomasi tipoista, joten vuotokohta oli selvä, mutta hyvin kannattaa pistää sikaa jos asentelee uusiksi. Tuntuu välillä melkein maagiselle miten se vesi aina pääseekin noista aukoista.
Mulla on myös läpipulttaus, mutta ongelmana on se, että kaiteen kiinnityspisteet on verhoilun alla jemmassa.
Nyt on kaide irti, hiontaa ja sikaa ja uudelleen pulttausta odottamassa. - 19
20 kirjoitti:
Mulla on myös läpipulttaus, mutta ongelmana on se, että kaiteen kiinnityspisteet on verhoilun alla jemmassa.
Nyt on kaide irti, hiontaa ja sikaa ja uudelleen pulttausta odottamassa.Itselläkin ennen verhoilun alla. Nyt mattoveitsellä viillot pultinpäihin ja sitten pultit verhoilun päälle sopivan isoilla prikoilla lisättynä. Eli itse verhoilussa ei näy reikiä, kun jäävät prikkojen alle ja vähän ne tuovat samalla tukevuutta. Prikka ja pultti tosin näkyy sisälle, mutta kun ovat kiiltävää rst/hst niin ihan niitä kehtaa katsella :)
- HHvee
19 kirjoitti:
Itselläkin ennen verhoilun alla. Nyt mattoveitsellä viillot pultinpäihin ja sitten pultit verhoilun päälle sopivan isoilla prikoilla lisättynä. Eli itse verhoilussa ei näy reikiä, kun jäävät prikkojen alle ja vähän ne tuovat samalla tukevuutta. Prikka ja pultti tosin näkyy sisälle, mutta kun ovat kiiltävää rst/hst niin ihan niitä kehtaa katsella :)
Kuusiokannan päälle on saatavilla muovihattuja, tulee aivan siistin näköinen pikkurahalla. Kukahan myisi, Etralta varmaan kannattas kysyä.
- 15
HHvee kirjoitti:
Kuusiokannan päälle on saatavilla muovihattuja, tulee aivan siistin näköinen pikkurahalla. Kukahan myisi, Etralta varmaan kannattas kysyä.
ei kannata. se lasikuitu on halpaa veneissä, mutta rosteri kallista. eli mitä enemmän kiiltää sen parempi.
- Lisävinkki
Jos päädyt irrottamisvaihtoehtoon, niin esimerkiksi Lewmarin kotisivuilla on työohjeita kansiluukkujen vaihtamiseen. Selvitä nyt kuitenkin ensin, että mistä vuotaa.
- 4
Vedä koulun taululiidulla viivoja oletettujen vuotopaikkojen alapuolelle.Vuodon reitti näkyy liitu viivoissa.
- vuodot kuriin
Captain Tolley, on oikea nimi tuolle ihme aineelle. Itselläni ainakin tuo aine tukahdutti vuodot. Toinen vuoto oli etu lasissa josta vesi jostain tiivisteen ja ikkunan välistä sisään, toinen oli vuoto katto luukusta ja tässäkin Tolley tilkitsi vuodon.
Ainen perustuu siihen, että se imeytyy kapilaarisesti vuoto kohdasta, sen huomaa hyvin, kun laittaa litkua niin vuotokohdista häviää ja mistä ei löydy kapilaarista vuotokohtaa aine jää näkyviin. Ensin aine on kuin maitoa ja sitten kun kuivuu siitä tulee joustavaa ja väritöntä kuten lasi. Litkua laitetaan 20min välein niin kauan, että ei enää ime vuotokohdista.
Suosittelen, helppoa, siistiä ja toimivaa. - Helppoa ja nopeaa
Irroita sisäpuolelta alumiinkehyksen ruuvi, josta vuoto näyttää tulevan. 2. Laita samalla kierteellä oleva rasvanippa kierteeseen. 3. Paina vaseliiniprässillä tavaraa sisään kunnes tursuaa ulos vuotokohdastaan. 4. Ei muuten vuoda enää.
- kyll mää hämm...
Oho
- minor700
kyll mää hämm... kirjoitti:
Oho
Kyllä minä olen saanut todeta että oikotietä ei ole jos ikkuna vuotaa, ihmeaineet eivät auta, joudut ennemmin tai myöhemmin kuitenkin irrottamaan koko homman.
Mutta sikaa ei saa käyttää, silloin ei ikinä saa mitään irti ehjänä.
Käytä lasimestarin mustaa Wurthin tököttiä, se mitä pursuaa ulos kun kiristää saa sormilla pois eikä tarvitse nesteitä tai kovia pesuaineita.
Uskokaa nyt vanhaa tekijää! - 20
minor700 kirjoitti:
Kyllä minä olen saanut todeta että oikotietä ei ole jos ikkuna vuotaa, ihmeaineet eivät auta, joudut ennemmin tai myöhemmin kuitenkin irrottamaan koko homman.
Mutta sikaa ei saa käyttää, silloin ei ikinä saa mitään irti ehjänä.
Käytä lasimestarin mustaa Wurthin tököttiä, se mitä pursuaa ulos kun kiristää saa sormilla pois eikä tarvitse nesteitä tai kovia pesuaineita.
Uskokaa nyt vanhaa tekijää!Meinaatko, että Wurth kuivuneena irtoaa sen paremmin kuin Sika?
Tein tänään vähän testejä. Näyttäisi, että vuoto tulee tiivistekumin ja lasin välistä, ts. tiiviste ei enää istu ihan tiukasti.
- ghhhhhhhhhhhhhyl
Mee hoitoon! Kukaan veneen omistaja ei ole NOIN kädetön....oikeesti :) hah...
- minor700
Se Wurthin aine ei koskaan kovene, se on niinkuin purukumina sanoisin. Mutta ne kumitiivisteet kovenee vuosien mittaan, niitä on syytä vaihtaa.
Menepäs lasimestarin luo niin uskot, en puhu palteria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996174
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993072Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302892Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262135Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?881053Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784