Silja Opera aloittaa risteilyt Turusta Tallinnaan

AuraÅ

Boren Turkuun tuonut Johnny Sid puuhaa nyt risteilyliikennetta Turusta Tallinnaan. Saksalaisrahoituksen turvin Sidin perustama yhtiö on hankkimassa välimerellä purjehtivaa entistä Silja Operaa risteilykäyttöön Suomen lipun alle.

"Tuote olisi liikkuva versio Naantalin kylpylästä. Ensin kiireetön merimatka yli yön, sitten päivä Tallinnassa laivan odottaessa." Sid kertoo

Mielenkiinnolla seuraan miten Turun kaupunki hankkeeseen suhtautuu.

111

5242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostunutoitujghi

      mistäköhän oot lukenu kyseisen jutun?

      • AuraÅ

        Turun Sanomat 6.4.2012 puolen sivun kokoinen artikkeli.

        Jutussa mainitaan vielä seuraavaa:

        Sid aikoo neuvotella Siljan tai Vikingin kanssa laituripaikan ja terminaalitilan vuokraamisesta.

        "Meidän laivamme lähtee klo 18 eli sen ei pitäisi häiritä matkustajalauttaliikennettä. Laiva on puhdas risteilyalus, eli se ei kuljeta ajoneuvoja."


    • Eipä taida kannattaa

      Miten juttu mitenkään kuuluu Turun kaupungille?!?

      En usko että tuolle on kovin suurta kysyntää. Tallinan reissut hoituu paremmin Helsingistä jopa Turkulaiselle, saati sitten jos tulee muualta Suomesta.

      Rahdin vuoksi näitä autolauttoja ajetaan, eikä hyvimatkustajien vuoksi.

    • kiva juttu

      Kiva kuulla, sitä on saanutkin odottaa monta vuotta, ihme ettei ole aiemmin kukaan aloittanut. Koska mahtaa aloittaa tämä linja matkustajille, lukiko siitä mitään?

      Tein aikoinaan periaatepäätöksen en käy tallinnassa ennenkö täältä pääsee, nyt voisi innostua. Ei nimittäin huvita nuo pitkästyttävät matkat helsinkiin reissuun menee koko viikonloppu, kun se kuulemma on meriteitse paljon järkevämpää täältä, näin väitti keran vanha merimies, pitäneeköhän paikkansa, en tiedä.

      Onkin kiva päästä tutustumaan tallinaan ihan kaupunkina.

      • Ei vaan kannata

        Häh?

        Jos laiva menisi Turusta Tallinnaan, niin siinä kuluisi koko viikonloppu edestakaisella matkalla. Mutta kun menee bussilla Helsinkiin ja käy Tallinnassa, niin se sellaisen reissun tekee puolessa päivävässä.


    • Votkaturisti Turusta

      Mahtavaa! Olen aina ihmetellyt miksei Turusta pääse Tallinnaan. No, hyvä jos sellainen mahdollisuus nyt tulee, on meinaan tosi monimutkaista ja hintavaa jos joutuu ensin jollain konstilla täältä sumplimaan itsensä Helsinkiin ja kovin paljoa paluumatkalla ei voi tallinnantuliaisia tuoda. Niitä kun ei bussilla tai junalla laatikoittain raahata:)

      • You Will See

        Älä huolestu!

        Turkulaiset kyllä keksivät keinon tyriä tämänkin! ;)


      • zkjksdfsdsdfsdf

        On kyllä tosi kallista ja monimutkaista päästä turusta tallinnaan. Maksaa 30-40 eurtoa, hypätä bussiin, bussi ajaa terminaain eteen ja siitä laivaan. Ja sama toisin päin.

        Muistakaapa että turkulaiset eivät mitään laivalinjaa pidä kannattavana. Otetaanpa esim.Turku-Tukholma linja, kyllä ne eurot tulevat suurimmaksi osaksi ihan muualta kuin Turun kuntarajojen sisältä.

        Ja kun rahtia laiva ei kuljeta, se näkyy lippujen hinnoissa.


      • Niinpä.
        zkjksdfsdsdfsdf kirjoitti:

        On kyllä tosi kallista ja monimutkaista päästä turusta tallinnaan. Maksaa 30-40 eurtoa, hypätä bussiin, bussi ajaa terminaain eteen ja siitä laivaan. Ja sama toisin päin.

        Muistakaapa että turkulaiset eivät mitään laivalinjaa pidä kannattavana. Otetaanpa esim.Turku-Tukholma linja, kyllä ne eurot tulevat suurimmaksi osaksi ihan muualta kuin Turun kuntarajojen sisältä.

        Ja kun rahtia laiva ei kuljeta, se näkyy lippujen hinnoissa.

        Monestakin paikasta lyhyempi ja helpompi tulla Turkuun kuin Helsinkiin. Voi hyvinkin kannattaa.


      • En usko että kannatt
        Niinpä. kirjoitti:

        Monestakin paikasta lyhyempi ja helpompi tulla Turkuun kuin Helsinkiin. Voi hyvinkin kannattaa.

        Täysin kuollut ajatus, ellei keksitä sitten jotain ihan helmeä oheistoimintaa. Ei reittiliikennettä hoideta kannattavasti huvimatkustajilla. Työasioissa ylistyksiä tekevät ja rahti menee niin paljon kätevämmin yli Helsingistä, kun laivamatka on paljon lyhyempi.

        Mutta jos liikennöinti alkaa, niin lupaan käydä ainakin kerran. Täytyy varmaan olla aika nopeana, että ehtii ennen konkurssia, eikä uskalla maksaa etukäteen, ettei jää rahat sisään kun matka peruuntuu.


      • paperilautanen
        En usko että kannatt kirjoitti:

        Täysin kuollut ajatus, ellei keksitä sitten jotain ihan helmeä oheistoimintaa. Ei reittiliikennettä hoideta kannattavasti huvimatkustajilla. Työasioissa ylistyksiä tekevät ja rahti menee niin paljon kätevämmin yli Helsingistä, kun laivamatka on paljon lyhyempi.

        Mutta jos liikennöinti alkaa, niin lupaan käydä ainakin kerran. Täytyy varmaan olla aika nopeana, että ehtii ennen konkurssia, eikä uskalla maksaa etukäteen, ettei jää rahat sisään kun matka peruuntuu.

        Jospa vaikka hankkisivat ammattitaitoiset kokit ja jokin laiva alkaisikin harrastamaan oikeaa ruuanlaittoa, nythän sapuskit tulevat joistain saarioisten äideitä valmiiksi nahistuneina.

        On meinaan ruoka aivan eriä kun se tehdään kunnolla, eikä mausteista säästellä joidenkin narsistisien neurootikkojen vuoksi. Oikean ruuan voimalla mikä tahansa menestyisi. .

        Oletpa pessimisti, no nykyyhteiskunta alkaa olla rakentuneena siten, että mikään ei ole pysyvää vaan kertakäyttöä. Paperilautasen kun voi vain heittää pois kunka tylsän kätevää eikö totta.


      • höpsistä
        paperilautanen kirjoitti:

        Jospa vaikka hankkisivat ammattitaitoiset kokit ja jokin laiva alkaisikin harrastamaan oikeaa ruuanlaittoa, nythän sapuskit tulevat joistain saarioisten äideitä valmiiksi nahistuneina.

        On meinaan ruoka aivan eriä kun se tehdään kunnolla, eikä mausteista säästellä joidenkin narsistisien neurootikkojen vuoksi. Oikean ruuan voimalla mikä tahansa menestyisi. .

        Oletpa pessimisti, no nykyyhteiskunta alkaa olla rakentuneena siten, että mikään ei ole pysyvää vaan kertakäyttöä. Paperilautasen kun voi vain heittää pois kunka tylsän kätevää eikö totta.

        Miksi kukaan menisi keikkuvaan laivaan syömään hyvin? Parempi syödä vaikka sittten sielä Tallinnassa oikeassa ravintolassa, eikä mitään meripahonvointiyritelmää laivassa.


    • Järki käyttöön!

      Bore-hanke meni täysin mönkään! Talousmiehet varoittivat siitä jo ensi hetkestä lähtien: talodellisia perusteita ei ollut lainkaan mietitty.

      Alkuun, kun hanke muka näytti vielä jotenkuten pelaavan, kaupunki lupautui takaamaan Boren koko vuoden yöpymisien hinnan täysimääräisesti, vaikkei niitä olisi ollut yhtäkään! Syynä kummalliseen ja - jopa Turun Kiinteistöliikelaitoksessa - edulliseksi kehuttuun päätökseen oli kaupungin omistaman Linnankadun retkeilymajan tontin jalostaminen muuhun käyttöön(!).

      Lopulta siinä kävi, niikuin oli ennustettukin. Kaupunki joutui maksamaan koko lystin korkoineen. Ilman rahaa on tosi vaikea mahtihotellia aikaansaada?

      Ihmekäs sitten, että nyt uuden laivan ostohaaveet ovatkin taas korkealla? Hyvä kun otitte hankken veronmaksajien kontolle lankeavan osuuden ajoissa puheeksi!?

    • Operan sijasta Bore!

      Mikä Opera? Tarkoitat varmaan sitä Hangon edustalla pahasti karille ajanutta ja kertaalleen jo vesirajaan asti palanutta Sally Albatrossia?

      Luultavasti halvemmalla saataisiin Tallinnan reitille entisöityä se Bore! Taatusti moni lähtisi jo ihan nostalgiasyistä kokeilemaan millaista laivamatkailu oli vuosikymmeniä sitten. Eikös niitä Viron tai Keski-Euroopan vanhoja mutta nykyaikaistettuja hotellejakin mennä ihan uteliaisuudesta kokeilemaan?

      Ja Turun kaupunkikin pääsisi samantien pinteistä?

      • sdjsdsdsjjsdjh

        Boressa on ongelmana runsas puun käyttö sisustuksesta ja juuri se takia se luopui risteilyliikenteestä. Jokin EU-pykälä tms. esti alusta jatkamasta risteílykäytössä ellei koko sisustusta panna uusiksi ts. rakenneta palamattomasta materiaalista.

        Sidin kaavaileman alus on ex-Sally Albratross joka paloi ruotsissa telakalla. Siitä jäi jäljelle vain pohja ja konehuone, joiden päälle rakennettiin uusi laiva. Tämä onkin sitten seilannut maailman meriä siellä sun täällä.


    • !!!

      Bore mee romutettavaksi Intiaan!

    • Onboard
      • Ikä Loppu

        Jäänmurtajamme lojuvat enimmän osan vuotta satamissa toimettomina tai eivät tule Suomeen edes talveksikaan vaan ovat "tuottavammissa" hommeleissa.

        Tallinnan retket lienevät suosituimmillaan kevään, kesän ja alkusyksyn aikaan. Kannattaisiko innokkaiden puuhamiesten hommata toimeton jäänsärkijä hoitamaan mainittua liikennettä Turusta? Luultavasti eksoottinen alus houkuttelisi paremmin kuin vanhentumaan päässyt, parhaat vuotensa aikaa sitten nähnyt nuhjaantunut matkustajalaiva?


      • 15+15
        Ikä Loppu kirjoitti:

        Jäänmurtajamme lojuvat enimmän osan vuotta satamissa toimettomina tai eivät tule Suomeen edes talveksikaan vaan ovat "tuottavammissa" hommeleissa.

        Tallinnan retket lienevät suosituimmillaan kevään, kesän ja alkusyksyn aikaan. Kannattaisiko innokkaiden puuhamiesten hommata toimeton jäänsärkijä hoitamaan mainittua liikennettä Turusta? Luultavasti eksoottinen alus houkuttelisi paremmin kuin vanhentumaan päässyt, parhaat vuotensa aikaa sitten nähnyt nuhjaantunut matkustajalaiva?

        Missäs nyt oli nuhjaantuneita laivoja tarjolla?


      • fkmdsfkfskfdkfkfs
        Ikä Loppu kirjoitti:

        Jäänmurtajamme lojuvat enimmän osan vuotta satamissa toimettomina tai eivät tule Suomeen edes talveksikaan vaan ovat "tuottavammissa" hommeleissa.

        Tallinnan retket lienevät suosituimmillaan kevään, kesän ja alkusyksyn aikaan. Kannattaisiko innokkaiden puuhamiesten hommata toimeton jäänsärkijä hoitamaan mainittua liikennettä Turusta? Luultavasti eksoottinen alus houkuttelisi paremmin kuin vanhentumaan päässyt, parhaat vuotensa aikaa sitten nähnyt nuhjaantunut matkustajalaiva?

        Heh, jäänmurtaja risteilykäyttöön tku-tallinna välille, vitsi?

        -jäänmurtajassa matkustajakapasiteettia max muutama kymmenen henkilöä. Tämän sanelee jo alusten pelastuskapasiteetti

        -jäänmurtajassa 1 kanttiini joka suunniteltu palvelemaan pienilukuista miehistöä

        -tax freeta ei luonnollisesti löydy

        -saunatilat tehty pienelle porukalle nekin

        Ex-silja opera on paremmassa tikissä kuin esim. silja europa.


      • M/S Viking Saga
        fkmdsfkfskfdkfkfs kirjoitti:

        Heh, jäänmurtaja risteilykäyttöön tku-tallinna välille, vitsi?

        -jäänmurtajassa matkustajakapasiteettia max muutama kymmenen henkilöä. Tämän sanelee jo alusten pelastuskapasiteetti

        -jäänmurtajassa 1 kanttiini joka suunniteltu palvelemaan pienilukuista miehistöä

        -tax freeta ei luonnollisesti löydy

        -saunatilat tehty pienelle porukalle nekin

        Ex-silja opera on paremmassa tikissä kuin esim. silja europa.

        M/S Cristal (ent. M/S Sally Albatross, M/S Leeward, M/S Superstar Taurus, M/S Silja Opera ja M/S Opera)

        Alus on tällä hetkellä sijoitettuna Kyprokselle. Sen omistaa Louis Cruise Lines.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Cristal


      • "Superfast"

      • "Superfast"
        "Superfast" kirjoitti:

        Superfast lautat ovat korkeatasoisia sisustukseltaan.

        http://hhvferry.com/blog/wp-content/uploads/2009/12/IMG_3415_sfastv_0809-485x323.jpg

        http://www.pocadel.fi/image/sisat4b.jpg

        Valitettavasti Tallinkin supernopeat ehdittiin myydä Brittany Ferries yhtiölle.
        http://www.duffyrafferty.com/wp-content/uploads/2011/11/Superfast-leaves-Gdansk.jpg

        Stena Linelle ja Brittany Ferries yhtiöille.
        http://www.ship-tracking.co.uk/AIS Ships 2012/C/slides/Cap Finistere.jpg
        http://www.flickr.com/photos/andy2982/6269598351/lightbox/


      • Speed: 28 kn

    • Hyvä Veli

      Ateenan edustalla lojuu redillä tuhansia heti vapaita aluksia, jos joku vaan suostuu ankkurit ylös nostamaan ja laivan Turkuun hilaamaan! Tervetuloa meidän veronmaksajien kukkarolle kaikki tyynni! Randell on jo luvannut laituripaikankin Martinsillan pielestä?

    • akdsdfjhssjdf

      Vaikea on kuvitella että Turku-Tallinnan linjalle saataisiin kannattavaa risteilytoimintaa kun kaikkien lipputulojen pitäisi tulla matkustajista autokannen puuttuessa ex-Operasta. Kilpailu alalla on kovaa ja vastassa isot varustamot Tallink-Silja ja Viking Line. Ajatus on kaunis mutta käytännön toteutus erittäin haastava.

      • H Amster

        Kannattaisiko tosiaan kokeilla pienemmällä, mutta nopeammalla aluksella enste. Kai siihen matkaan silloinkin sen varran aikaa uppoaa, että laivalounaan poskeensa hotkimatta saa?


      • Delfin Clipper
        H Amster kirjoitti:

        Kannattaisiko tosiaan kokeilla pienemmällä, mutta nopeammalla aluksella enste. Kai siihen matkaan silloinkin sen varran aikaa uppoaa, että laivalounaan poskeensa hotkimatta saa?

        Delfin Cruises kokeili 1989-90 kahdella silloin uudella paatilla risteilyjä Turusta-
        Tukholmaan ja Visbyhyn sekä Tallinnaan huonolla menestyksellä homma kaatui
        lähes alkuunsa ja Aura Line yritti risteillä Borealla ex nolla Borella Turusta-Tukhol-
        maan 80 luvun puolessavälissä hanke meni konkkaan, riittää kun Silja ja Viking
        kulkee Turusta kansa lähtee niillä mini ym risteilyille ja istahtavat bussiin tai junaan
        ja tekevät vielä halvemman Tallinnan retken Hesasta, ei luksusristeilyt Turust vedä.


      • 8+11
        Delfin Clipper kirjoitti:

        Delfin Cruises kokeili 1989-90 kahdella silloin uudella paatilla risteilyjä Turusta-
        Tukholmaan ja Visbyhyn sekä Tallinnaan huonolla menestyksellä homma kaatui
        lähes alkuunsa ja Aura Line yritti risteillä Borealla ex nolla Borella Turusta-Tukhol-
        maan 80 luvun puolessavälissä hanke meni konkkaan, riittää kun Silja ja Viking
        kulkee Turusta kansa lähtee niillä mini ym risteilyille ja istahtavat bussiin tai junaan
        ja tekevät vielä halvemman Tallinnan retken Hesasta, ei luksusristeilyt Turust vedä.

        totta, mutta noi laivat olivat aivan liian pieniä.Niillä matkustajamäärillä ei yksinkertaisesti tule riittävästi rahaa kassaan.Isolla paatilla voisi ehkä onnistuakin, mutta jotain uutta ja erinlaista pitäisi pystyä tarjoamaan....kylpylälaiva ?Hupipuartistien konsertteja?


      • tuhjää lässytystä
        8+11 kirjoitti:

        totta, mutta noi laivat olivat aivan liian pieniä.Niillä matkustajamäärillä ei yksinkertaisesti tule riittävästi rahaa kassaan.Isolla paatilla voisi ehkä onnistuakin, mutta jotain uutta ja erinlaista pitäisi pystyä tarjoamaan....kylpylälaiva ?Hupipuartistien konsertteja?

        Huoppuartistin keikalle pitää myydä kymmeniätuhansia lippuja, siinä ei laivan 2000 matkustajaa ole yhtään mitään.


      • näin se vaan on
        8+11 kirjoitti:

        totta, mutta noi laivat olivat aivan liian pieniä.Niillä matkustajamäärillä ei yksinkertaisesti tule riittävästi rahaa kassaan.Isolla paatilla voisi ehkä onnistuakin, mutta jotain uutta ja erinlaista pitäisi pystyä tarjoamaan....kylpylälaiva ?Hupipuartistien konsertteja?

        Jos saadaan sellainen laiva jossa on esiintymislava ja katsomo 100.000:lle ihmiselle, niin sinne saadaan Madonnat ja Bon Jovit esiintymään. Tuollainen tavallinen 3.000 ihmisen laiva on tuohon toimintaan auttamattomasti liian pieni. Huippuartistia ei saada paikalle alle 50.000 ihmisen yleisöllä.


    • Ketä maksaa?

      "Saksalaisrahoitus" hiukkasen epäilyttää?

    • jormas77

      Hmm.. pelkkä menomatka tuolla konseptilla kiinnostaa kyllä liikematkailijoitakin.
      Illakis laivaan, aamulla tallinnassa. Paluu ehkä kuitenkin nopeammalla laivalla Helsinkiin ja junalla Turkuun.

      Hyvä idea kuitenkin!

      • No Success

        Ongelma ammattiliikenteen kanssa on siinä että rekkojen ei kannata odottaa Turussa kahta päivää jotta yksi laiva tulee ja vie ne Tallinnaan.

        Laivan kulkuun menisi yksi yö jos se lähtisi illalla Turusta ja saapuisi aamulla Tallinnaan, jossa se viettäisi satamassa koko päivän.

        Illalla laiva taas lähtisi takaisin Turkuun jonne saavuttaisiin aamulla ja taas laiva viettäisi päivän satamassa. Tämä tekee liikennöintitahdiksi yhden edestakaisen matkan kahdessa vuorokaudessa.

        Turusta ajaa muutamassa tunnissa Helsinkiin josta lähtee laivoja Tallinnaan monta kertaa päivässä, eli rekkojen ei tarvitse odottaa 1-2 päivää jotta ne pääsisivät laivaan. Eli rekkaliikenne ei näin hidasta palvelua juurikaan käyttäisi.


      • djkfjfjsdfsdf
        No Success kirjoitti:

        Ongelma ammattiliikenteen kanssa on siinä että rekkojen ei kannata odottaa Turussa kahta päivää jotta yksi laiva tulee ja vie ne Tallinnaan.

        Laivan kulkuun menisi yksi yö jos se lähtisi illalla Turusta ja saapuisi aamulla Tallinnaan, jossa se viettäisi satamassa koko päivän.

        Illalla laiva taas lähtisi takaisin Turkuun jonne saavuttaisiin aamulla ja taas laiva viettäisi päivän satamassa. Tämä tekee liikennöintitahdiksi yhden edestakaisen matkan kahdessa vuorokaudessa.

        Turusta ajaa muutamassa tunnissa Helsinkiin josta lähtee laivoja Tallinnaan monta kertaa päivässä, eli rekkojen ei tarvitse odottaa 1-2 päivää jotta ne pääsisivät laivaan. Eli rekkaliikenne ei näin hidasta palvelua juurikaan käyttäisi.

        Tku-Talloinna välille olisi tulossa ex-Silja Opera jossa ei ole autokantta, eli autoja se ei kuljettaisi, mainittu moneen kertaan tässä ketjussa.


      • No Way
        djkfjfjsdfsdf kirjoitti:

        Tku-Talloinna välille olisi tulossa ex-Silja Opera jossa ei ole autokantta, eli autoja se ei kuljettaisi, mainittu moneen kertaan tässä ketjussa.

        On mainittu, mutta on myös ehdotettu autokannellisen laivan kannattavuutta reitillä.

        Edellä oleva kommentti on tarkoitettu sen mahdollisuuden analysointiin.


      • Monelle rekalle
        No Way kirjoitti:

        On mainittu, mutta on myös ehdotettu autokannellisen laivan kannattavuutta reitillä.

        Edellä oleva kommentti on tarkoitettu sen mahdollisuuden analysointiin.

        sopisi hyvin ja kuski pääsisi helpommalla, aikataulut voi yleensäkin suunnitella etukäteen. Varmaan tulisi halvemmaksikin ja vähentäisi ruuhkia maantiellä. Toivottavasti toteutuisi.


      • huvitteluhaluinen

        Älkääpäs unohtako suuria ikäluokkia! Nyt ne pääsevät eläkkeelle. Tykkäävät tanssia.
        Ei tarvita huippuesiintyjiä. Hyvä tanssiorkesteri ja vähän tunnetumpi solisti, niin porukkaa lappaa laivaan.
        Ei sen Tallinnan takia yksistään vaan laivamatkan.
        Hyvää ruokaa ei pidä unohtaa.
        Ruotsin laivat ovat huonontaneet ruokiansa. Ei huvita enään mennä.
        Aluksi Ruotsiinkin mentiin Tukholman takia, mutta nyt siellä vaan käydään kääntymässä.
        Sellaisiakin on paljon, jotka eivät tykkää lentää. Meritautia poteville on lääkettä ja inkivääri niistä paras, kuulemma. Itse en pode matkatauteja joten tieto on toisen käden.


      • käänteismatikkaa
        Monelle rekalle kirjoitti:

        sopisi hyvin ja kuski pääsisi helpommalla, aikataulut voi yleensäkin suunnitella etukäteen. Varmaan tulisi halvemmaksikin ja vähentäisi ruuhkia maantiellä. Toivottavasti toteutuisi.

        Miten pitkä laivamatka tulee halvemmaksi kuin lyhyt?


    • Tipulan Lola

      Onko tämä aprillipila?

    • Siel mäki

      Oli se. Laivasta vuosi kyljestä pensaa. Jos otit oman ämpärin mukaan ja sait sen loron alle, sait kaheksan litraa ilmasta pensaa. Jono Otkanttiin menevään bussiin oli valtava... ämpärit vaan kalisis ovis.

    • Turkuselaine

      Helsinkiläiset täällä yrittävät puolustella omaa paskaista kaupunkiaan :)
      Hyvä jos tällainen mahdollisuus tulee. Ilman muuta käytän.

    • 8+8

      toi paatti on täysin homeessa.Ei kannata moista tänne roudata

    • Kaikki Alla

      Siis tuttu ja tuirvallinen! Meidän koulukin on ollut homeessa ties kuinka kauan, ja siellä on mukava opiskella. Mutsin duunissakin on hometta ja sielläkin se viihtyy iltaan asti! Siis, tuttua ja turvallista.

    • fdfdsffsfdf

      Tänään turkkarissa ilmoitus 23 tunnin miniristeilyt Tku-Tukholma-Turku alkaen 6 € per henkilö. Tallinnan reissut Turusta bussilla alle 30 €, sis. bussi- ja laivamatkat. Koitappa tossa sitten tehdä tuottavaa bisnestä,,,

    • Tku-Tallinna

      Lentäen olisit jo perillä!?

      • sekään ei kannattanu

        Ja siitäkin tuli ensimmäisenä lopettamis uutinen, en edes tiennyt että lentoyhteys oli tarjolla. Tosin ei olle ollu tarvetta lentää vaikka olisin tiennytkin.


    • NB 1376

      Tässä on uuden Viking Linen aluksen nimi!

      Viking Line järjesti nimikilpailun 2013 valmistuvalle NB1376 autolautalleen. Ehdotuksia tuli kymmeniä tuhansia ja voittajaksi selviytyi nimiehdotus m/s Viking Grace. Alus tulee liikennöimään Turun ja Tukholman välillä ja korvaa nyt reitillä liikennöivän m/s Isabellan. Isabellan on huhuttu siirtyvän 2013 Helsingin ja Tallinnan tai Helsingin ja Pietarin väliseen liikenteeseen.
      http://jk.servut.us/tama-nb1376on-uuden-viking-linen-aluksen-nimi/


      M/S Viking Grace
      http://www.shortsea.fr/blog/wp-content/uploads/2012/02/m-s-Viking-Grace.jpg
      http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Viking_Grace
      http://www.nb1376.com/ms-viking-grace-shape/

      • Reisille meni nimi!

        Lausutaanko tuo uuden laivan nimi suomalaisittain "Viking Reis"?


    • V iluttaa

      Odotellaan enste niitä sunnuntain hellekelejä, mennään Tallinnaan vasta sitte...

    • Kyl Turustki

      Eikös siel Kreikas ole paatteja vapaana. Velkojen vakuudeks vois tänne pistää jonkun reissaamaan Turust. Tallinnaan vois mennä ennenkuin siel hinnat on samat ku tääl. Visbykin olis kiva, vaikka hintava.

    • fsdfsdff,ff

      Valitettavasti yhden aluksen omistavalla varustamolla ei ole mitään mahdollisuuuksia kilpailla lippujen hinnoilla isoja varustamoita vastaan (Viking, Tallink-Silja, Finnlines jne) oli sitten kyse matkustaja ja/tai rahtiliikenteestä. Ja muistakaa edelleen että ex-Silja Operassa EI OLE autokantta eli rahtia se ei voi kuljettaa.

    • Jatkikset?

      Erilaiset pakettimatkat jatkoyhteyksineen Oirooppaan olisivat poikaa, mutkun laivaan ei mahu autoja? Jalan eli kävellen?

    • S ota, mies!

      Keskinäinen kilpailu on kovaa mutta sovittua? Silja on kauhuissaan Vikingin uuden laivan tuomasta kilpailuedusta, mutta kertoo, ettei lähde kilpailemaan toista kuoliaaksi hintasodalla! Sic!

      Kuinkahan Tallinnanlaivan käynee tällaisessa sodassa?

    • SS Aga
      • Olisi saanut

        Finnjetin paljon halvemmalla, miksei silloin ollut rahaa?


    • Älä innostu vielä

      "Keväällä tavoitteena oli reitin avaaminen aikaisintaan syyskuussa. Maali on siirtynyt eteenpäin, sillä kauppaa ei ole vielä sinetöity, mutta idea on edelleen vahvasti vireillä."

      Tuskin tulee. Toivottavasti kukaan ei ainakaan mene laittamaan rahojaan Sidin huijarifirmoihin!

      • järki voittaa .

        Kukaan omia rahojaan valvova ei iske niitä tuollaiseen pas-kaan.

        Joku poliitikko tietysti voisi myöntää julkista rahoitusta, jos hänelle tulisi siihen mahdollisuus, mutta tuskin tulee.


    • hyvä juttu

      Olavi Mäenpää on kait valittu risteilyisännäksi,juontaa ja muutenkin pitää lystiä yllä.

      • Tere menemästi!

        Turun Kokoomus on Ranen johdolla jo tilannut yksisuuntaisen kokous- ja riemuristeilyn kunnallisvaalienvoittaja ehdokkailleen mottona: " Ikinä emme peruuta!!"


    • perno1

      Laivan piti saapua marraskuussa Turun korjaustelakalle, ilmeisesti hanke on jäissä?

      • ???!?

        totta missä oppera??


    • Wasa King

      Tuoreimman tiedon mukaan Turun-Tallinnan reitille olisikin tulossa Silja Star.
      Oli aiemmin mm. Turku-Tukholma-liikenteessä Viking Sally -nimisenä
      http://www.laivagalleria.net/?page_id=424

      Vaatinee kyllä pientä kunnostusta ennen käyttöönottoa.

      • Wasa King

        Ja viihteestä vastaavat Aki Sirkesalo, Kirka sekä Kikka eli ei muuta kuin nopsaan lippuja varaamaan, hopi hopi!


    • Tibulan Lola

      Ankkuri on jo nostettu! Jethro risteilyisännäksi ensiristeilylle. Matti & Teppo, Tauski, Ressu Redford, Samppa Linna ja TPS-neitikiekkoilijat vastaavat viihteestä...

    • Ei hyvältä näytä

      Turusta matka Tallinnaan on noin 4-5 kertaa pidempi kuin Helsingistä. Se tarkoittaa että laivan polttoaineenkulutus on myös tuo 4-5 kertainen Helsingin laivoihin.
      Nykyisillä jatkuvasti kallistuvilla polttoaineenhinnoilla tuo lisäkulutus pitäisi näkyä lippujen hinnoissa.
      Mikä sitten onkaan tuo polttoaineen osuus matkalippujen hinnassa, olisi se Turusta lähtevällä laivalla 4-5 kertaa suurempi kuin Helsingin laivoilla.
      Jotta linja olisi kannattava, pitäisi laivalipun olla halvempi kuin yhteenlaskettu Turku-Helsinki juna tai bussilippu ja laivalippu Helsinki-Tallinna.

      • kuollut ajatus

        Tuohon sitten vielä päälle matka-ajan vaikutus.

        Laivat ei aja tuotta väliä huvimatkustajien vuoksi, vaan rahdin vuoksi. Turustakin on paljon kätevämpi ajaa rekka Helsinkiin ja siitä laivalla yli, sen sijaan että puksuttaisi pidemmän ajan laivalla Turusta Tallinnaan.


      • 3+11
        kuollut ajatus kirjoitti:

        Tuohon sitten vielä päälle matka-ajan vaikutus.

        Laivat ei aja tuotta väliä huvimatkustajien vuoksi, vaan rahdin vuoksi. Turustakin on paljon kätevämpi ajaa rekka Helsinkiin ja siitä laivalla yli, sen sijaan että puksuttaisi pidemmän ajan laivalla Turusta Tallinnaan.

        Turku-Saksa liikenne Ahvenanmaan välipysähdyksellä Tax Freen vuoksi olisi varmasti kannattavampaa.

        Euroopan suuntaan on aina menossa rahtia ja matkustajia.


      • siksi ei kannata
        3+11 kirjoitti:

        Turku-Saksa liikenne Ahvenanmaan välipysähdyksellä Tax Freen vuoksi olisi varmasti kannattavampaa.

        Euroopan suuntaan on aina menossa rahtia ja matkustajia.

        Jee jee, Siideriä tai lonkeroa saa tuoda affenanmaalta kuusi tölkkiä... siis pientä, isoja neljä.

        Paljon kätsympää mennä pakettiautolla Helsingistä Talinnaan hakemaan kunnon lasti.


      • 5+9
        siksi ei kannata kirjoitti:

        Jee jee, Siideriä tai lonkeroa saa tuoda affenanmaalta kuusi tölkkiä... siis pientä, isoja neljä.

        Paljon kätsympää mennä pakettiautolla Helsingistä Talinnaan hakemaan kunnon lasti.

        Laivalta saa ostaa enemmän!

        Ahvenanmaalla pysähdytään vain jotta reitin laivat saavat verovapauden.


    • hyväy-ritys

      Luultavasti Sid juo ja polttaa tästä(kin) tulleet rahat, jotenka turha edes unelmoida moisesta. Yritys on kova, mutta tämä mies osaa kyllä kusta asiat ammattitaidottomuudellaan...on ulosottoa, oikeudenkäyntiä ja kaikkea tälläistä. Jopa ihmetellään, miksi ei istu jo telkien takana.

      • 13+2

        Mikä se tämä tämmöinen "Shit" oikein on?


      • 14+13
        13+2 kirjoitti:

        Mikä se tämä tämmöinen "Shit" oikein on?

        Se on sitä itteensä!


    • Utelias98

      Voisitteko kertoa ystävällisesti että mitä tuo teidän HOKEMA "Opera ei kuljeta autoja" meinaa, eli onko laivassa autokantta, entä onko edessä ja/tai takana ollenkaa semmosta siltaa mistä ajetaan laivaan?

      Jo ei kerran ole autokantta, niin mitä sitten on kansilla 3 ja 4, tai onko ne vain "tyhjää täynnä" kertokaa nyt ihmeessä älkääkä jauhako tuollaisia tyhmiä

    • Ei onnistu

      Ei toimi tuolaisella laivalla, koska siinä ei ole AUTOKANTTA ja se on juuri rahti mikä tekisi tosta kannattavaa


      Ja tiedetään Hesasta pääsee nopeammin tallinnaan...

      No ajetaanhan Hesasta tukholmaankin neljän laivan voiminen 17 tunnissa, vaikka turusta pääsee 11 tunnissa

    • Indureino

      Hei sinä Kupittaankadun ja Kaskenkadun kulmassa n. klo 16.30 pyörällä törttöillyt n. 50 v. ukon turjake joka tahallasi kolhit autoani. Ilmoitus tehty poliisille ja jos kulmilla kohdataan niin kutsun tanssiin. Opettele hyvä mies liikennesäännöt ja ihan oman hyvinvointisi kannalta suosittelen toisenlaista kunnioitusta toisten omaisuutta kohtaan. Tuolla elämänasenteella tulee varmasti kärsä kipeäksi.

    • Mansen Miäs

      Saiskohan TPS ja Inter yhteensä kasaan tällä kaudella enemmän pisteitä kuin HJK?! Helsingistä pääsee Tallinnaan Tallinkin paateilla jotain 8 kertaa päivässä kahteen tuntiin. Paljonko Turkkusesta kestää?

    • Selvä juttu

      Taustalla liene Tallinnan ja Poron välinen sopimus, jonka mukaan Turun Tallinnaan viedyn energiajätteen polttojäte laivataan poriin pestäväksi. Kyseinen noin seitsemän miljoonan bisnes kiinnostaa monia muitakin.

      • Siljaeuropa

        Nyt 2016 on uutisiin kirjotettu et alkais liikennöidä turku-tallinan välillä


      • Anonyymi
        Siljaeuropa kirjoitti:

        Nyt 2016 on uutisiin kirjotettu et alkais liikennöidä turku-tallinan välillä

        Välimerellä se nykyään risteilee. On tällä hetkellä Kreetalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välimerellä se nykyään risteilee. On tällä hetkellä Kreetalla.

        Onkohan mennyt rikki. Neljättä kuukautta seissyt Pireuksen satamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan mennyt rikki. Neljättä kuukautta seissyt Pireuksen satamassa.

        Koronan vuoksi laitettu seisontaa kuten niin moni muukin risteilylaiva.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4070
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2091
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1395
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe