Millaisia arvoja olette onnistuneet siirtämään seuraavalle sukupolvelle, ehkä sitä seuraavallekin?
Luultavasti lapseni ovat suvaitsevaisia,
kunnioittavat myös toisinajattelevia,
arvostavat ihmisiä, joiden kanssa ovat tekemisissä töissä ja muualla,
rakastavat perhettään,
hallitsevat hyvät tavat ja noudattavat niitä,
eivät halua tehdä pahaa kärpäsellekään,
kunnioittavat luontoa ja kaikkea elollista,
elävät hyvän kumppanin kanssa ja viihtyvät myös kahden,
haluavat antaa lapsilleen parasta (eivät välttämättä näyttävintä),
osaavat iloita ja nauttia kaikestä hyvästä.
Tietävät että voivat itse vaikuttaa omaan elämäänsä.
Muusta en tiedä.
Arvoja maailmaan
6
82
Vastaukset
- RosaLiiin
Oletpa hieno ja hyvä ihminen.
Oletpa ollut hyvä ja vaikuttava kasvattajakin , noin paljon hienoja ominaisuuksia onnistunut siirtämään jälkikasvullesi.
Enemmästä ei tarvitsekaan tietää tai luulla.
Minä en ota mitään kasvatuskunniaa itselleni, varsinkaan en halua eritellä, että tämän ja juuri tämän jutun minä olen siirtänyt pojilleni.
Olen vain tyytyväinen ja ylpeäkin siitä,
että he ovat saaneet juuret ja siivet,
ja näin elämä jatkuu... - .
Lapsilisillä kasvanut, ilmaiset koulut käynyt ja opintotukea nauttiva parikymppinen suorastaan kauhistui:" Voi hyvänen aika, kuinka kalliiksi eläkeläiset meille tulevatkaan !"
Wautsi, olen sanaton..
- Tase pappa
Tiedä häntä - niistä arvoista.
Olen yrittänyt opettaa pojilleni yhden asian.
Jos joku työ ei heti onnistu, jos aloitteleva yrittää sitä tehdä, pakkaa nuori heppu hermostua ja jättää homman kesken.
Sanon aina, "kukaan ei ole Seppä syntyessään. Homma pitää opetella, vaikka hammasta purren. Jos joku Ihminen on homman tehnyt ennen Sinua, osaat Sinäkin sen tehdä, kunhan tutustut hommaan ja opettelet". - meeriamanda
Kun vain yhden tyttären olen saanut elävienkirjoille, sanoisin et työnlaitaan heti kun harjoittelijaksi ikä riitti, rehellisyyteen...oli helskattia jos jäi valheesta kiinni... opiskelun mahdollisuuden pyrin antamaan ...emme tarvinneet lainoja, teinhän töitä .
Kaiken tämän mahdollisti minun ex-anoppini...lapseni mummu. Ikuisesti hänelle kiitollinen. Omalla äidilläni oli pieniä tenavia joten sieltä ei apua olisi saanut.
Sellaisen auttamisenhalun olen nyt vanhempana huomannut tyttäressä .. kun minusta tuntuu et minä sain sen karjalaismummoltani jo lapsena.
Uskomatonta myös se, et minun siskoni joka on läheisin ´henkireikäni ´ kaikessa ja tyttäreni ovat niin karjalaismummon oloisia, jopa sääristään ...molemmat kokkaa ja ovat käsitöissä eteviä ...kuin mummo. Ja nää kaksi muistuttavat jotenkin toisiaan, etten äiti olisikaan :)) En osaa sanoa.Toivon että olen siirtänyt ajatuksen, että ovat itseensä ja elämäänsä tyytyväisiä, rakastavat itseään ja sisarruksiaan. Äitiäänkin hiukan.
Eniten tämä elämä on ollut sitä, että lapset on kouluttaneet minua, onkin jotenkin tärkeämpää, se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",315222Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1412444- 1392118
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee541947Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171800"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!571317Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1711121Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää70971Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.313889Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa172810