Mulla on ollut jo vuoden verran pikkurilllistä puolet eli yläosa, ja puolet nimettömän sormen päästä puutunut. Yleislääkärini vain sanoi. Että ei tarvitse välittää jos ei oireet pahene että se on gölfkyynärpää. antoi varmuuden vuoksi kyynärpäähän kortisonipiikin jos se auttaisi. No eipä auttanut. Nyt joskus kun on kyynärpää pöydällä tulee sellaisia hermopiikkejä/tunnottomuutta. Kokeilin sormella niin kyynärpäässä kun on sellainen monttun luun keskellä. vai onko siinä kaks luuta ja se on siinä välissä ? en tiiä. niin siitä kun painelee niin tulee aika lahjakkaita hermopiikkejä. kipua ei onneksi ole. Osaatteko sanoa mille lääkärille minun kannattaisi mennä. Ja kannattaisiko tälle vaivalle kuitenkin jo nyt tässä vaiheessa tehdä jotakin ja jos niin mitä `? että ei pahenisi ja tulisi joskus kipuja ?
golfkyynärpäästä kysyttävää ? Onko kellään ollut ?
8
557
Vastaukset
- elliivo
Minulla on oikeassa kädessä sekä golf- että tenniskyynärpää.
Juuri muita hoitoja en saanut kuin kortisonipiikkejä pahimpaan kipuun sekä tulehduskipulääkkeitä ja fysiatrian polilta sain sellaisen käsivarteen kiinnitettävän tukisiteen jota käytin joskus töissä.
Nyt kun olen eläkkeellä en ole enää lääkäriä vaivannut vaivoillani. Hermokivut tulevat ja menevät. Kuukausiakin voi olla ihan oireeton, sitten taas kipeämpi.
Fysiartian polin lääkäri tokaisi että ota vaan kunnolla sitä buranaa aamulla niin pystyt olemaan töissä! Ja että kortisonia ei tarvitse pelätä vaan ottaa viikon välein viiden piikin sarjan ja sitten kuukausi taukoa ja sama alusta.
No onneksi en tarvinnut niin paljon kortisonia enkä buranaa vaan pääsin hivuttautumaan pois työelämästä polven nivelrikon vuoksi. Jos kotona ollessa jotain niveltä kolottaa voi viettää vaikka sohvapäivän :)
Sinulla tuo puutuminen on hankalampi oire varmaan. Itselläni puutui peukalo, etusormi ja keskisormi mutta ne vaivat paranivat rannekanavan avarrusleikkauksella. - Puutuu
Minulla puutui pikkusormi ja nimettömän alapuoli. Lisäksi kyynärpäähän kehittyi melkoinen patti. Hoitona oli tuon patin leikkaaminen, mutta ko. sormien puutuminen tuntuu olevan samaa tasoa kuin ennen leikkaustakin.
Olisi mielenkiintoista nähdä vaihtoehtoisen puolen edustajan näkemys ja hoito tällaisesta tapauksesta. Olen kuullut, että joku hermon pinnetilakin voisi olla kyseessä. Esitietona voisin kertoa, että sietämätön yläleuka-, ja takaraivokipu samalla puolella vaivasivat vuosikausia, ennen tämän onglman ilmestymistä. - oireileva.
Joo kiitoksia vastauksista. Auttaiskohan se burana sitten tuohon puutuneisuuteen ja millä annokselle ? Ei tuo puutuneisuus oikeastaan niin hirveästi haittaa kun ei oo kipuja. Mut tietysti se on mielessä että eihän niitä kipuja sit tuu tulevaisuudessa jos nyt ei tee mitään. Tuon yleislääkärin mielestä ei tarvitse tehdä mitään. Vaan eihän niiden mielestä muutenkaan millekään tarvitse mitään tehdä. Minulta taas väänsi eräs asiakas hoitoalan töissä ollessani pikkusormen. Silloinen lääkäri sanoi että joskus voi vuosien päästä ruveta oireilemaan. Tuo lääkäri taas sitä mieltä että ei se tähän voi liittyä. Toisaalta tuo kyynärpääkin tuntuu reistailevan mutta mistä sen tietää miten se siihenkin on vaikuttanut. Kiitti vastauksista ! Pitäisköhän tosiaan kokeilla buranaa tuohon puutuneisuuteen ? No ei se varmaan auta. Mikäköhän lääkäri olis erikoistunu tällaisiin vaivoihin ?
- oireileva.
sormen vääntämisestä siis yli 3 vuotta aikaa. ja tämä vaiva ollut nyt vuoden verran
- HK
Kuuntele kipua!! Tuleeko kainalon alta,johtaako selkärankaan? OMT-fysioterapeutti hoiti minun vaivani,kaularanka-rintaranka alueelta,nyt 100% .sti parantunut!!!Kannattaa kysyä.Kiropraktikoilta yms.......
- jhgzhjkll
miksi samassa lauseesssa mainostat omt fysioterapeuttia ja sitten kirapraktikkoa jolla et siis ole edes käynyt? miten omt hoiti vaivaa ja paljoko käynnit maksoi oliko lähetettä
- holmenkolleninhomo
Ei ole golfkyynerspää tuttu mutta rantapallokives ja keilap3rse on. Tää on vähän offtopic mut myös sianp3rsenaama ja sianvltunliipasin. Tä?
- entinen.
Mulla oli molemmat, mutta ei ole enään. Hyvä hieroja "parantaa" nuo vaivat.
http://www.timonen.fi/vaivat.html
Moni muukin osaa tuon homman eli soita lähimmälle hierojalle ja paranet.
Jatkossa venyttelet ja vaivat pysyy poissa.
http://www.lempaala.fi/terveys_ja_hyvinvointi/terveyspalvelut/fysioterapia/itsehoito-ohjeita/tenniskyynarpaan_hoito/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial81656Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1281653Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2511179Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.1991038- 128929
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2866- 10845
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48843Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29837