Jokainen nimetköön omat lapsensa vaikka Yrjö Erkki-Marliniksi, jos huvittaa, mutta on TODELLA ärsyttävää kun nämä Maria Virtasten äidit tulevat valittamaan erikoisemmista nimistä! HYI SIIS YÄÄK hirvee nimi en antais lapselle saa hävetä kiusataan koulussa ruma nimi säälittää sellainen lapsi.
Minäpä sanon sitten suoraan, vaikka saankin paskaa niskaan: Maria ja Julia ovat maailman rumimmat nimet. Samoin Johanna ja Anna. Persoonattomat, mielikuvituksettomat nimet, joita tylsät, erilaisuutta pelkäävät äidit antavat lapsilleen, jotka on niin maailman ihanimpia niin maailman ihanimmilla nimillä. Jos jonkun mielestä Maria sointuu korvaan kauniisti ja on soma nimi, niin okei, siitä vaan 'lapsena mun kaikki nuket oli Marioita ja päätin nimetä seuraavan leikkikaluni, eikun vauvani, samalla nimellä!'.
Nyt suhteellisuutta peliin. Kirjoitukseni oli kärjistävä, kyllä. Mutta se on mielipiteeni. Sanokaa tekin omanne! Kauniisti!
Nimiongelmaiset
14
122
Vastaukset
- Romppom
Kiitos samoin. Mielestäni Julia ei ole ruma nimi.
- turharuikuttaa
Pidän perinteisistä nimistä kuten Julia, Anna ja Sofia.
Alkavat käydä jo suht harvinaisiksikin kun nykyään nimetään ties mitä Suometar-Aava-Marleena-Helmipilvi-Suvituuli mitälie ihme vääntöjä
Ei kyllä pahemmin kiinnosta miksi nimeätte pikku "prinsessojanne" (lue: hirviöitänne) ja en ymmärrä miten toisten ihmisten nimet kuuluvat sinulle pätkän vertaa?
Ja mielestäni on kamalaa yhdistää Virtanen johonkin vaikeaan ulkomaalaiseen nimeen. - Airamairam
Annoin tyttärelleni nimeksi Maria isoäitini mukaan. Viis veisaan onko se kaltaistesi mielestä ruma, tylsä vai kaunis, nimi kulkee suvussa.Se on se pointti.
- Jezebel Noir
Pointti ap:n tekstissä taisi olla pikemminkin se, että jokainen tosiaan nimetköön kersansa miksi tahtoo, eikä kenenkään tarvitse siitä tulla ruikuttamaan. Tällä sivustolla haukutaan jatkuvasti toisten antamia nimiä, olivatpa ne sitten "liian vanhoja", "liian ruotsalaisia", "liian erikoisia" tai "liian tavallisia".
Ehkäpä tuo "Maria on ruma nimi" oli pikemminkin piikki niitä kohti, jotka haukkuvat näitä erikoisten nimien antajia? Vinkki siitä miltä tuntuu, kun rakkaan lapsen nimeä haukutaan? Näin minä ainakin asian ymmärsin.
Omankin tyttäreni nimi on Maria, ja pidän sitä kauniina nimenä, mutta toisaalta tyttäreni toinen nimi on Dagmar. Olen saanut kuulla monelta taholta, kuinka kamalaa on kun suomenkieliset antavat lapselleen ruotsinkielisen/ruman/eksoottisen/vanhan/hienostelevan nimen (koska nimi on kuulemma kaikkia näitä). Meillä Dagmar kulkee suvussa, mutta eipä nämä arvostelijat sitä tiedä, että äitini suku tulee Tanskasta, vaikka äitini onkin syntynyt Helsingissä. Toinen tyttäremme on Sofia Jessica, ja hänen nimestään me vasta olemmekin saaneet kuulla kaikenlaista, voitte vain kuvitella!
Ymmärrän, että jokaisella saa olla mielipiteensä, mutta pointtina aloittajalla oli tosiaan mielestäni se, että mielipiteensä saa kertoa, mutta KÄRJISTÄÄ ei tarvitse, eikä haukkua toisten lapsilleen antamia nimiä, vaikka ne omasta mielestä kuinka kamalia ovatkaan...
nimimerkki turha ruikuttaa kirjoitti:
"ja en ymmärrä miten toisten ihmisten nimet kuuluvat sinulle pätkän vertaa?
Ja mielestäni on kamalaa yhdistää Virtanen johonkin vaikeaan ulkomaalaiseen nimeen. "
juuri tätä tarkoitan, OMA mielipide tuodaan kyllä häikäilemättä esiin "IHAN KAMALA", mutta toiset eivät saisi mielipidettään kertoa "ei kuulu sinulle pätkän vertaa".
En siis ole aloittaja, mutta harvinaisen samaa mieltä aloittajan kanssa.
Niin ja vielä: en minäkään _pidä_ siitä, että Möttöset nimeävät tyttärensä Christabellaksi, mutta en tule sitä myöskään tänne ruikuttamaan ääneen, KOSKA ASIAHAN EI MINULLE KUULU.- turharuikuttaa
Aiempi kommenttini:
Ja mielestäni on kamalaa yhdistää Virtanen johonkin vaikeaan ulkomaalaiseen nimeen. "
Viittasi tähän:
"...kun nämä Maria Virtasten äidit tulevat valittamaan erikoisemmista nimistä!"
->
"Niin ja vielä: en minäkään _pidä_ siitä, että Möttöset nimeävät tyttärensä Christabellaksi, mutta en tule sitä myöskään tänne ruikuttamaan ääneen, KOSKA ASIAHAN EI MINULLE KUULU. "
EN OLISI MINÄKÄÄN JOSSEI AP OLISI SITÄ ITSE MAININNUT.
Pakko ruveta tappelemaan joka asiasta.
Ja olen samaa mieltä nimim. fail___ kanssa. - Jezebel Noir
turharuikuttaa kirjoitti:
Aiempi kommenttini:
Viittasi tähän:
"...kun nämä Maria Virtasten äidit tulevat valittamaan erikoisemmista nimistä!"
->
"Niin ja vielä: en minäkään _pidä_ siitä, että Möttöset nimeävät tyttärensä Christabellaksi, mutta en tule sitä myöskään tänne ruikuttamaan ääneen, KOSKA ASIAHAN EI MINULLE KUULU. "
EN OLISI MINÄKÄÄN JOSSEI AP OLISI SITÄ ITSE MAININNUT.
Pakko ruveta tappelemaan joka asiasta.
Ja olen samaa mieltä nimim. fail___ kanssa.no eipä se ap. mitään puhunut minkään eksoottisen nimen yhdistämisestä sukunimeen Virtanen, vaan sellaisten henkilöiden vikinästä, jotka kitisevät muiden nimivalinnoista.
en tappele JOKA asiasta, vaan olen vain ärsyyntynyt samasta asiasta kuin aloittaja. ja sinullekin tiedoksi, että minulla ei ole tapana haukkua tyttäreni nimeä netissä, joten voitte olla varmoja, etten ole ap. - Vittuillen nimetty
>Toinen tyttäremme on Sofia Jessica, ja hänen nimestään me vasta olemmekin saaneet kuulla kaikenlaista, voitte vain kuvitella!
Todella helppo kuvitella. Onneksi nimien c-muoti oli ja varsinkin meni. - Jezebel Noir
Vittuillen nimetty kirjoitti:
>Toinen tyttäremme on Sofia Jessica, ja hänen nimestään me vasta olemmekin saaneet kuulla kaikenlaista, voitte vain kuvitella!
Todella helppo kuvitella. Onneksi nimien c-muoti oli ja varsinkin meni.kuten kerroin, äitini sukujuuret ovat Tanskassa, ja äitini ehdotus tuo Jessica-nimikin oli. Tuskinpa mummo vittuillakseen lapsenlapselle tuota nimeä ehdotti?
Ensimmäisiksi etunimiksi valitsimme mahdollisimman klassiset, kauniit nimet, Sofia ja Maria, mutta kylläpä niistäkin vaan ihmiset ovat saaneet väännettyä vaikka ja mitä. Tyttöjen koulukaverit ovat tätä Viivi, Roosa, Oona, Emma, Sara -kategoriaa, ja ilmeisesti tyttöjemme nimet ovat sitten "liian vanhanaikaiset". Toiset lapset eivät siis ole lapsiamme kiusanneet, vaan ilkeämieliset kommentit ovat tulleet pääosin aikuisilta, ja vielä usein tyttöjemme kuullen.
Itselläni on yliopistotutkinto, miehelläni ammattikorkeatutkinto, joten mitään "lähiöamiksia" emme ole, vaikka meidät mieluusti sellaisiksi nimetäänkin, yleensä nimenomaan Sofian toisen nimen perusteella. Paras ystäväni on kivassa pikku nukkumalähiössä asuva yh-lähihoitaja, mutta eivät hänenkään lapsensa mitään Janicoita ja Niclaksia ole, vaan ihan kivat perusnimet hänenkin lapsillaan - Iida Emilia ja Elias Mikael.
Minua vain ärsyttää ihan jumalattomasti tämä ihmisten kategorioiminen lasten nimien perusteella! Mielipiteensä kun voi ilmaista myös loukkaamatta muita ihmisiä! - turharuikuttaa
Jezebel Noir kirjoitti:
no eipä se ap. mitään puhunut minkään eksoottisen nimen yhdistämisestä sukunimeen Virtanen, vaan sellaisten henkilöiden vikinästä, jotka kitisevät muiden nimivalinnoista.
en tappele JOKA asiasta, vaan olen vain ärsyyntynyt samasta asiasta kuin aloittaja. ja sinullekin tiedoksi, että minulla ei ole tapana haukkua tyttäreni nimeä netissä, joten voitte olla varmoja, etten ole ap.Niin mutta hän valitti "tylsistä" nimistä yhdistettynä sukunimeen Virtanen joten päätin erehdyksessäni mainita että joidenkin ihmisten mielestä ei ole hirveän hienoa nimetä lastaan eksoottinen nimi Virtanen.
Ymmärrätkö vai kirjotanko kenties vielä muutaman kerran lisää? -.-"
Ihan sama se kuitenkin on miksi ihmiset nimeävät lapsiaan, ei vaikuta minun elämääni.
Adios.
- fail___
"En siis ole aloittaja, mutta harvinaisen samaa mieltä aloittajan kanssa"
Juu ihan varmana et ole..........- Jezebel Noir
en muuten todellakaan ole. sorry. kuten sanoin, tyttäreni nimi on Maria, joten tuskin hänen nimeään alkaisin täällä haukkumaan.
- Pentuna kiusattu
Väliäkö tuolla, onko nimi ruma vai ei. Kyllä lasta kiusataan enemmän siitä, ettei hänellä ole kalenterissa nimipäivää.
- ss
Aina löytyy ihmisiä, joiden mielestä jokin nimi ei ole kaunis, tai se on tylsä tai mitä vaan. Ei sellaista nimeä ole olemassakaan, joka olisi kaikkien mielestä yhtä ihana. Mielipiteitä saa kertoa, ovathan nämä keskustelupalstoja. Mutta kyllähän se olisi kiva joku kohteliaisuus viesteissä säilyttää, ettei nyt suoraan maailman hirveimmäksi nimeksi hauku tai heti väitä, että vanhemmat vihaa lastaan. Asian voi sanoa kauniisti, että "minun korvaani tuo nimi ei kuulosta hyvältä". Ja jokainen äiti/isä päättäköön, vaikuttaako se heidän nimivalintaansa.
Nimivalinnassa itselleni pääasia on, että nimi sopii kantajalleen, etu- ja sukunimet sopivat toisiinsa ja ettei tytöllä ole pojan nimeä tai päinvastoin. Tykkään ihan perinteisistä nimistä, mutta tykkään myös näistä c-kirjoitusasuista. Pienenä olisin halunnut, että oma nimi olisi Julia, ja tykkään myös hyvällä maulla muodostetuista "erikoisemmista" nimistä. Jotakuinkin tykkään siis kaikesta, ja kaikki mieltymykseni on täällä jo haukuttu. :D Ei ole helppoa.. ;)- Jezebel Noir
ehkäpä nimimerkin ss viesti on siinä määrin selkeämpi, että tämän luettuanne tajuatte mitä tarkoitin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064592Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293403No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 411438
- 361353
- 381206
- 141102
- 1591026
- 27998
- 6944