Odotan asiallisia vastauksia.
Kiitos.
Miltä tuntuu elää satumaailmassa?
42
120
Vastaukset
- ei kestä kiittää
Ei näytä olevan paikalla yhden yhtäkään, joka eläisi satumaailmassa. Kokeile jollakin toisella palstalla.
Kun nyt ensin pääsisimme sinne satumaailmaan!
Oi, jos kerran siihen satumaahan päästä vois! Lähtisi en koskaan sieltä linnun lailla pois. Vaan siivetönnä en voi lentää, vanki olen maan. Aatokseni aina sentään sinne mennä saa.- :-)))))))
Ateistit sen parhaiten tietävät. Kysy heiltä. Jumalan maailmassa kaikki on totisesti totta. Itse olen yli 60 vuotta elänyt Jumalan sanan johdatuksessa, enkä taatusti vaihtaisi yhtäkään päivää elämästäsi sinun kanssasi ateistireppana. :-))))))))))))
- Kunnioittaen, Mauri
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Sinulla on siis 60 vuoden kokemus satumaailmasta. Se on jo saavutus. Onneksi olkoon.
- ItseAjattelija
Aloittajan viesti on lapsellinen provokaatio.
Tällaisia viestejä kirjoittaa usein joku teininörttipoika, joka on oppinut ohjelmoinnin alkeet ja kuvittelee siksi olevansa kovasti älykäs. Lisää pontta itsetehostukselleen hän saa siitä, kun hän lukee jonkun höpölöpö-dawkinsin kirjan, omaksuu kiihkoateismin ja julistaa sitä. Tällöin hän kuvittelee olevansa kovastikin Itsenäinen Ajattelija, vaikka ei hän suinkaan ole muuta kuin valtavirrassa menijä, sillä nykyään on täysin valtavirta"ajattelua" pilkata niitä, jotka ottavat Raamatun tosissaan.
En nyt tuolla sano aloittajasta mitään, sillä hänestä en mitään tiedä, mutta yleensä tuollaisia aloituksia kirjoittavat kuvaamani kaltaiset ihmiset.
Itse en ole uudestisyntynyt kristitty, mutta olen kokenut kiistattomia yliluonnollisia ilmiöitä ja tiedän, että yliluonnollinen maailma on olemassa. Pidän raamatullista kristinuskoa parhaana selityksenä yliluonnollisen maailman olemassaololle.
Kirjoittajan aloitus ei todellakaan edusta mitään itsenäistä ajattelua, vaan se edustaa pikemminkin mukana menemistä valtavirrassa, johon sisältyy raamatullisen kristinuskon pilkkaaminen.- Kunnioittaen, Mauri
Kiitos viestistäsi, mutta et vastannut itse kysymykseen.
Miltä siis tuntuu elää satumaailmassa? - ItseAjattelija
Jatkan vielä vähän äskeiseen viestiini.
Juttelin erään vanhan miehen (ei uskova) kanssa, ja hän kertoi 70-luvun ajasta, josta olen toki lukenut muistakin lähteistä. Hän kuvasi sitä kuinka siihen aikaan julkisuudessa pidettiin huippuälykkäinä niitä jotka kuuluivat erääseen kiihkoisaan ryhmään tai ainakin olivat samaa mieltä heidän kanssaan, kun he median suosiollisella avustuksella julkitoivat ajatuksiaan, jotka leimattiin huippuälykkäiksi. Raamatullisen kristinuskon halveksunta muuten kuului jo myös tämän ryhmän huippu"älykkyyden" tuotoksiin. Tämän ryhmän edustajat vaikuttavat edelleen yhteiskunnassa, ja he ovat yhteiskunnallisissa viroissaan edelleen levittäneet kiihkoisia ja haihattelevia ajatuksiaan, joita on toki osittain nykyaikaan sovitettu.
Tarkoitan tällä ryhmällä tietenkin taistolaisia stalinisteja, jotka palvoivat natsi-Saksan veroista totalitarismia nimeltä Neuvostoliitto, johon he toivoivat Suomenkin liitettävän. Heidän ajatuksiinsa kuului kaiken neuvostovastaisen "porvarillisuuden" hävittäminen, ja tämän "porvarillisuuden" piiriin he lukivat myös raamatullisen kristinuskon. Totalitaristisen Neuvostoliiton palvominen jo osoittaa, että he olivat täysin ulkona realiteeteista ja valmiita käyttämään totalitaristisia menetelmiä kuten propagandaa vastustajiensa vaientamiseen. He ja heidän henkiset seuraajansa ovat tänä päivänäkin täysin ulkona siitä mitä maailmassa todellisuudessa tapahtuu.
Oikeat satumaailmassa eläjät ovat taistolaiset ja heidän henkiset perillisensä, joihin kuuluvat mm. netissä raamatullista kristinuskoa pilkkaavat mukasuvaitsevaiset hipit. Tällaisia löytyy täältä Suomi24:stäkin useita. - ItseAjattelija
ItseAjattelija kirjoitti:
Jatkan vielä vähän äskeiseen viestiini.
Juttelin erään vanhan miehen (ei uskova) kanssa, ja hän kertoi 70-luvun ajasta, josta olen toki lukenut muistakin lähteistä. Hän kuvasi sitä kuinka siihen aikaan julkisuudessa pidettiin huippuälykkäinä niitä jotka kuuluivat erääseen kiihkoisaan ryhmään tai ainakin olivat samaa mieltä heidän kanssaan, kun he median suosiollisella avustuksella julkitoivat ajatuksiaan, jotka leimattiin huippuälykkäiksi. Raamatullisen kristinuskon halveksunta muuten kuului jo myös tämän ryhmän huippu"älykkyyden" tuotoksiin. Tämän ryhmän edustajat vaikuttavat edelleen yhteiskunnassa, ja he ovat yhteiskunnallisissa viroissaan edelleen levittäneet kiihkoisia ja haihattelevia ajatuksiaan, joita on toki osittain nykyaikaan sovitettu.
Tarkoitan tällä ryhmällä tietenkin taistolaisia stalinisteja, jotka palvoivat natsi-Saksan veroista totalitarismia nimeltä Neuvostoliitto, johon he toivoivat Suomenkin liitettävän. Heidän ajatuksiinsa kuului kaiken neuvostovastaisen "porvarillisuuden" hävittäminen, ja tämän "porvarillisuuden" piiriin he lukivat myös raamatullisen kristinuskon. Totalitaristisen Neuvostoliiton palvominen jo osoittaa, että he olivat täysin ulkona realiteeteista ja valmiita käyttämään totalitaristisia menetelmiä kuten propagandaa vastustajiensa vaientamiseen. He ja heidän henkiset seuraajansa ovat tänä päivänäkin täysin ulkona siitä mitä maailmassa todellisuudessa tapahtuu.
Oikeat satumaailmassa eläjät ovat taistolaiset ja heidän henkiset perillisensä, joihin kuuluvat mm. netissä raamatullista kristinuskoa pilkkaavat mukasuvaitsevaiset hipit. Tällaisia löytyy täältä Suomi24:stäkin useita.Itse en osaa vastata siihen millaista on elää satumaailmassa, sillä sellaisessa en ole itse koskaan elänyt.
Jos haluaa vastauksen tuohon kysymykseen, kannattaa tarkkailla vanhojen taistolaisten ja heidän henkisten perillistensä kuten punaviherhippien elämää ja sanomisia. - Kunnioittaen, Mauri
ItseAjattelija kirjoitti:
Itse en osaa vastata siihen millaista on elää satumaailmassa, sillä sellaisessa en ole itse koskaan elänyt.
Jos haluaa vastauksen tuohon kysymykseen, kannattaa tarkkailla vanhojen taistolaisten ja heidän henkisten perillistensä kuten punaviherhippien elämää ja sanomisia.Kirjoitit yli 40 riviä tekstiä ja lopuksi kerroit että et osaa vastata kysymykseen.
Kertoo sinusta paljon. Otan osaa. - lari
Kunnioittaen, Mauri kirjoitti:
Kiitos viestistäsi, mutta et vastannut itse kysymykseen.
Miltä siis tuntuu elää satumaailmassa?helluntailainen ei voi kertoa heidän saduistaan, koska siitä saattaisi joutua maksamaan sakot.
- ItseAjattelija
Kunnioittaen, Mauri sanoo:
"
Kertoo sinusta paljon. Otan osaa.
"
Pohjustin lukuisilla riveilläni sitä, että lopuksi ihan RAUTALANGASTA VÄÄNTÄEN OHJEISTIN SINUA siitä mistä niitä satumaailmassa eläjiä kannattaa etsiä. Rivini eivät siis olleet turhia.
Toistan: Jos sellaisia haluat nähdä, etsi satumaailmassa eläjiä vanhojen taistolaisten ja nykyisten viherhippien joukosta. Lisäksi sinun kannattaisi etsiä satumaailmassa eläjiä netin kiihkoateistien joukosta.
Enempää en jaksa sinulle asioita rautalangasta vääntää, sillä tuolla selittämisellä pitäisi jo tajuta.
Saat siis jatkaa jankuttamistasi ja mielihyvin sanoa sen kuuluisan viimeisen sanan.- Kunnioittaen, Mauri
Oletpas sinä aggressiivinen.
Esitin asiallisen kysymyksen ja sinä riehut kuin mielipuoli.
Kerroit jo että et osaa vastata kysymykseeni. Se riittää. Odotan että joku joka osaa vastata, vastaa.
- Inhottava realisti
ItseAjattelija.
Jos ajattelet, tee sitä nyt.
ÄLÄ lähde sotkemaan taistolaisaikoja ja kommunismia tähän keskusteluun typerällä tavalla. sille, että työväenliike suhtautui nuivasti uskontoon, oli syynsä. Kai tiedät, että kirkkoa eivät juuri missään kiinnostaneet työväestön olot. Asiat haluttiin pitää entisellään. Tämän seurauksena sosialistisissa valtioissakin sittemmin uskontoihin suhtauduttiin kielteisesti. Ateismi oli kuitenkin niille väline, ei tavoite. Taistolaisuus oli oman aikansa tuote ja ilmiö muiden joukossa.
Aloitus on mitä on. Periaatteessa kysymykselle kuitenkin on perustelunsa, sillä näidenkin keskustelujen seurauksena kieltämättä tulee sellainen olo, että osa uskovaisista elää eräänlaisessa satumaailmassa, jonka epäilyttäviä puolia he eivät halua nähdä. Järki klassisesti narikkaan siis.
Ihmisillä on yliluonnollisia ja selittämättömiä kokemuksia. Niitä on muillakin kuin vain kristityillä. Jokainen tulkitsee sitten kokemuksensa omaa taustaansa vasten. Jos olisit vaikkapa arabi, johtopäätöksesi olisivat luultavasti toiset.
Kontrolloiduissa oloissa yhtäkään yliluonnollista tapahtumaa ei ole kyetty todistamaan tapahtuneeksi. Raamattu ei todisteeksi kelpaa eikä mikään muukaan uskonnollinen teos. Ne ovat uskonnollista propagandaa sisältäviä lähteitä, joiden tausta on erittäin epäselvä.
Jos todella haluat keskustella uskomuksista ja niiden taustoista, siirry ketjuun, jonka aloitin. Kovasti vähissä ovat uskovien näkemykset olleet.- ItseAjattelija
Inhottava realisti,
vastaan sinulle muutaman sanan, mutta mihinkään väittelyyn en nyt jaksa lähteä, joten mielihyvin saanet viimeisen sanan ja voit kuvitella ns. voittaneesi väittelyn. "Uskovaisilla järki narikassa!"-puheesi muuten sopii hyvin siihen yllä kuvaamaani teininörttiateisti-luokkaan, vaikka itse et sellainen olisikaan.
"
Jos ajattelet, tee sitä nyt
"
Sinähän et ole mikään minun ajattelukykyäni arvostelemaan, kun kerran matemaattiset todistukset ovat kerta toisensa jälkeen ajattelukykyni testanneet niin, että jopa matematiikan professorit ovat sitä kehuneet.
"
ÄLÄ lähde sotkemaan taistolaisaikoja ja kommunismia tähän keskusteluun typerällä tavalla. sille, että työväenliike suhtautui nuivasti uskontoon, oli syynsä...
"
Toki työläisten olot olivat kehnot silloin, mutta ateismi oli silloinkin nimenomaan tavoite eikä niinkään pelkkä väline. Taistolaiset muuten pitkälti olivat melko varakkaiden perheiden kakaroita, jotka eivät raskaasta työstä juuri tienneet (kuten nyt erityisesti vihreät). Taistolaisuus oli yhden aikakauden huipennus sille pitkään ennen sitäkin jatkuneelle kapinalle vastaan sitä kaikkea ahdistavaa "porvarillisuutta", johon kristinuskokin sitovana (jos se otetaan tosissaan eikä kuten nykyinen ev.lut. valtavirtapapisto) luettiin. Media piti näitä satumaailmassa eläneitä taistolaistotalitaristeja huippuälykkäinä, koska mediassa muutkin kuin varsinaiset taistolaiset pitivät heidän näkemyksistään. EIVÄT HE OLE MIHINKÄÄN KADONNEET, vaan suuri osa vanhoista taistolaisista kuin myös heidän myötäilijöistään on edelleen viroissa ihan professoreiksi asti, jolloin he ovat opettaneet ajatuksensa nykyaikaan sovellettuina oppilailleen mm. sosiologian ym. muun yhteiskuntatieteen laitoksilla kuin myös esim. suurelle osalle toimittajia, jotka sitten ovat edelleenjulistaneet ateismin "ilosanomaa", koska sitä tehdessään ovat voineet kuvitella olevansa mukamas sivistyneitä kansan valistajia ja ovat itsekin voineet uskotella itselleen, että ei pitäisi paikkaansa kristinusko, joka oikeassa ollessaan rajoittaisi heidänkin elämäänsä.
Tiivistäen:
Taistolaisuus ja sen myötäilijät vaikuttavat edelleen itse kuin myös henkisten perillistensä (esim. vihreät) kautta eivätkä ole kadonneet mihinkään, vaan ne ovat vain muokkautuneet nykyaikaisiksi niin, että varsinaista sosialismia/kommunismia ei enää juuri takaisin huudeta, mutta voinee hyvin sanoa, että monikultturismin ideologia on perinyt kommunismin paikan ja sehän sopii näille punaviher"sivistyneille", sillä monikultturistisesti he islamia puolustellessaan kokevat samalla vastustavansa vihaamaansa kristinuskoa "Viholliseni vihollinen on ystäväni"-ajattelun mukaisesti.
Taistolaisuus ei ole vain 70-luvun tuote, vaan se on vain eräs huipentuma henkisille pohjavirroille, jotka ovat vaikuttaneet paljon ennen ja jälkeen 1970-luvunkin. - ItseAjattelija
Analysoin vielä muutaman kohdan. Jätän mielihyvin sinulle viimeisen sanan ja saat kuvitella silloin ns. voittaneesi väittelyn.
'''
osa uskovaisista elää eräänlaisessa satumaailmassa, jonka epäilyttäviä puolia he eivät halua nähdä.
'''
Jokaiseen kokonaisvaltaiseen maailmannäkemykseen sisältyy myös epävarmempia puolia, vaikka kaikki eivät tätä tosin tahdo myöntää. Näin on erityisesti ns. tieteellisen maailmankuvan edustajilla, kun taas uskovaiset yleensä myöntävät, että osa heidän näkemyksistään lepää pääasiassa uskon varassa. Kyse on siitä, että raamatulliselle kristinuskolle voidaan antaa myös älyllisiä perusteluja, vaikka varsinaista uskonelämää pelkästään - tai edes pääasiassa - sen varaan ei voidakaan rakentaa.
Kun perehtyy esim. logiikan perusteisiin (kuten minä sitäkin harrastaneena matematiikan tuntijana) huomaa, että jopa tämä "järjen linnake" lepää paljon epävarmemmalla pohjalla kuin useimmat edes tietävätkään.
'''
Ihmisillä on yliluonnollisia ja selittämättömiä kokemuksia. Niitä on muillakin kuin vain kristityillä. Jokainen tulkitsee sitten kokemuksensa omaa taustaansa vasten. Jos olisit vaikkapa arabi, johtopäätöksesi olisivat luultavasti toiset.
'''
Sanomasi on lähes itsestäänselvyys. Tottakai muslimi luultavasti tulkitsee kokemukset hieman eri tavalla, mutta henkimaailmaan hänkin uskoo, tosin hänen näkemyksessään henkimaailmasta hyvät/pahat jaotellaan hieman eri tavalla.
Oikea lähestymistapa on tämä:
1.Ensin selvitetään onko yliluonnollinen maailma olemassa vai ei.
Henkilökohtaisesti tiedän, että se on olemassa. Olen kokenut kiistattomia yliluonnollisia ilmiöitä, ja joissakin paikalla samaa todistamassa on ollut muitakin ihmisiä. Emme olleet minkäänlaisten huumaavien tai päihdyttävien aineiden vaikutuksen alaisina. Asia on täysin selvä, vaikka "viisaat" skeptikot voisivat toki yrittää keksiä toinen toistaan kaukaahaetumpia selityksiä.
En toki vaadi ketään uskomaan minua tässä ja nyt netn läpi, sillä ainahan voi ajatella, että esim. valehtelen.
2.Sitten pohditaan mikä on paras selitys yliluonnolliselle maailmalle.
Tietyistä syistä katson, että raamatullinen kristinusko on niille paras selitys. Toki muslimi tai vaikka luonnonuskontojen kannattaja voi päätyä toisenlaiseen selitysmalliin.
'''
Kontrolloiduissa oloissa yhtäkään yliluonnollista tapahtumaa ei ole kyetty todistamaan tapahtuneeksi.
'''
Tämäkin on hieman kyseenalainen väite, josta jotkut parapsykologiaa tutkineet (ihan fyysikoitakin) ovat eri mieltä. Nythän on niin, että kiivaat skeptikot hallitsevat tiedemaailmaa, jolloin heidän maailmannäkemystään horjuttavia tuloksia saava tutkija (esim. psykologiassa tai fysiikassa) on vaarassa menettää kollegoidensa arvostuksen ja jopa rahoituksen. Tämänkaltaisista syistä yliluonnollista löytänyt ei pääsisi kunnolla julkisuuteen (muuta kuin korkeintaan pellenä, jonka on "todistettu" - usein asiaan perehtymättä - olleen väärässä) silloinkaan, kun aihetta ehkä olisi.
On huomattava ainakin kaksi seikkaa:
1. Omituiset yliluonnolliset ilmiöt johtunevat erilaisista hengistä (Silloinkin, kun pintapuolisesti yliluonnollinen voima näyttää olevan ihmisellä.), joilla on oma tahto, ja joiden tahtoon ei välttämättä lainkaan kuulu se, että ne hyppivät skeptikoiden juoksupoikina niin, että kiivainkin skeptikko voi toistaa kontrolloidun kokeensa miljoonannen kerran.
2. On olemassa kohtuuhyviä syitä uskoa, että maailmaan on laitettu eräänlainen lukko, joka estää näitä ilmiöitä toimimasta niin, että ne voidaan toistaa aina ja kaikkialla. Lukon tarkoitus on juuri antaa mahdollisuus tietynlaisille ihmisille syyn itselleen uskotella, että mitään yliluonnollista ei olekaan, koska sitä ei mukamas voi todistaa riittävän hyvin.
- 1234567...
Kaikki ne näkemykset ja opetukset, jotka eivät perustu Raamatun sanaan ovat antikristillistä ja satua.
- tode*
kivaahan se on! Satumaailma on tulossa kodin sistukseenkin:
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/satumaailmaa-tulee-kodin-sisustukseen/art-1288458747132.html
Itse olen Rudolf Koivun suuri ihailija ja kodissani on hänen tuoksiaan. IHANAA KERTAKAIKKIAAN!
Tällainenkin minulla on: Katsopas, Maukka, siis tätä kuvaa, katso ja ihastele minun soppakulhoani: http://www.ajan-muisto.fi/posliinit/terriinit/terriinit_48.htm- ikäväkyllä.
Toden tekstit ovat sääntöjen vastaisia. Toden satumaailma ilmenee hellareden piikikkäällä puolustamisella ja lukemisen ymmärtämisen ongelmilla.
- tode*
Mauri, ihnoittava realisti, ja muut satumaailmasta kiinnostuneet, tänä iltana kannattaa avata telkutin TV1:lle klo 23.30
http://www.telkku.com/ - tode*
ikäväkyllä. kirjoitti:
Toden tekstit ovat sääntöjen vastaisia. Toden satumaailma ilmenee hellareden piikikkäällä puolustamisella ja lukemisen ymmärtämisen ongelmilla.
oletko sää kateellinen minun perintöastiastostani? Se on kyllä hiano, jos saan vielä sanoa. Siihen kattauksessa pellavaliina alle, ja jopa viitsii tarjoilla sukulaisille ja tuttaville dinneriä.
- ikäväkyllä.
tode* kirjoitti:
oletko sää kateellinen minun perintöastiastostani? Se on kyllä hiano, jos saan vielä sanoa. Siihen kattauksessa pellavaliina alle, ja jopa viitsii tarjoilla sukulaisille ja tuttaville dinneriä.
Ei noudateta palstan sääntöjä. No, en sitten minäkään: meille on tulossa 280 euroa maksava antiikkipöytä olkkariin. Harrastatko sinä antiikkia?
- tode*
ikäväkyllä. kirjoitti:
Ei noudateta palstan sääntöjä. No, en sitten minäkään: meille on tulossa 280 euroa maksava antiikkipöytä olkkariin. Harrastatko sinä antiikkia?
antiikki on tuttua juttua, mutta en harrasta sitä. Pidän enemmän nuoremmasta tavarasta, 50-70 -luvut ovat kiinnostavia, mitä sisustukseen tulee.
En myöskään harrasta sisustusta, sekin koukuttaa ihmisparkaa, varsinkin nykyään, kun lehdet, TV, ihan kaikki ovat täynnään sisustusbuumia, joka vain jatkuu ja jatkuu.
Millaisen pöydän olet hankkinut? - ikäväkyllä.
tode* kirjoitti:
antiikki on tuttua juttua, mutta en harrasta sitä. Pidän enemmän nuoremmasta tavarasta, 50-70 -luvut ovat kiinnostavia, mitä sisustukseen tulee.
En myöskään harrasta sisustusta, sekin koukuttaa ihmisparkaa, varsinkin nykyään, kun lehdet, TV, ihan kaikki ovat täynnään sisustusbuumia, joka vain jatkuu ja jatkuu.
Millaisen pöydän olet hankkinut?Harrastat retroilua?
Pieni puunvärinen 1900-luvun alusta. Lipasto on 200 vuotta vanha, meikäläinen on vasta tän Vintage-harrastuksen alussa. Soppakulhosi, miltäs ajalta se on? - tode*
ikäväkyllä. kirjoitti:
Harrastat retroilua?
Pieni puunvärinen 1900-luvun alusta. Lipasto on 200 vuotta vanha, meikäläinen on vasta tän Vintage-harrastuksen alussa. Soppakulhosi, miltäs ajalta se on?kuten sanottu, en harrasta sisustamista, en retroakaan. Kotieni kalustus on vain määräytynyt niiden ikien perusteella, kaikki hankittu ihan tarpeeseen, ei Gloria -lehden kulloisenkin vuodenkierron mukaan (en ole laumaeläin, nääs).
Soppakulho lienee 40 -lukulainen ja toden sanoakseni harvemmin tulee käytettyä ko. astiastoa. Tykkään enemmän 70 - luvun suoraviivaisuudesta. - ikäväkyllä.
tode* kirjoitti:
kuten sanottu, en harrasta sisustamista, en retroakaan. Kotieni kalustus on vain määräytynyt niiden ikien perusteella, kaikki hankittu ihan tarpeeseen, ei Gloria -lehden kulloisenkin vuodenkierron mukaan (en ole laumaeläin, nääs).
Soppakulho lienee 40 -lukulainen ja toden sanoakseni harvemmin tulee käytettyä ko. astiastoa. Tykkään enemmän 70 - luvun suoraviivaisuudesta.Mulla on Eero Aarnion tuolit.
Muuten sisustan Vintagella, joka on niin hempeää että vaatii vastapainoksi hieman sitä retroa, väriä.
Sen lipaston päällä on ihan Ikeasta ostettu erivärisillä kukkasilla kirjailtu lampppu, jota on monet kehuneet.
Sekalainen tyyli siis, mutta pohjana Vintage.
Liian lällyä ei saa kuitenkaan olla.
Gloria, Kotivinkki, Talo-lehdet, niiden sisustukset ovat aina yhtä ja samaa, oon hieman kyllästynyt.
Onko yksi sun taloista maalaistalo? Puinen ja vanha? Olen ymmärtänyt jostain niin. Rudolf Koivu, eih, voi olla totta, minä pidän myös Rudolf Koivun kuvituksista tosi paljon ja myös hänen kirjoittamistaan saduista kuten Z.Tobeliuksen saduista, joita R.Koivu kuvitteli.
kerään myös antiikkia, viimeksi hankin, fasaanista 3e/kpl snapsilaseja :)- tode*
ikäväkyllä. kirjoitti:
Mulla on Eero Aarnion tuolit.
Muuten sisustan Vintagella, joka on niin hempeää että vaatii vastapainoksi hieman sitä retroa, väriä.
Sen lipaston päällä on ihan Ikeasta ostettu erivärisillä kukkasilla kirjailtu lampppu, jota on monet kehuneet.
Sekalainen tyyli siis, mutta pohjana Vintage.
Liian lällyä ei saa kuitenkaan olla.
Gloria, Kotivinkki, Talo-lehdet, niiden sisustukset ovat aina yhtä ja samaa, oon hieman kyllästynyt.
Onko yksi sun taloista maalaistalo? Puinen ja vanha? Olen ymmärtänyt jostain niin.ei ole puista ja vanhaa taloa, nuorehko on ja tiilinen. :)
Vai on Aarnion tuolit? Ko. mestari on saanut uutta nostetta viime vuosina, kiitos sisutuslehtien ja kirpparien. Työmatkani varrella erään talon ikkunassa palaa aina aamuin illoin Aarnion "Joutsen". Jostakin kumman syystä siitä näystä tulee aina niin mukava fiilis! - tode*
pakis__ kirjoitti:
Rudolf Koivu, eih, voi olla totta, minä pidän myös Rudolf Koivun kuvituksista tosi paljon ja myös hänen kirjoittamistaan saduista kuten Z.Tobeliuksen saduista, joita R.Koivu kuvitteli.
kerään myös antiikkia, viimeksi hankin, fasaanista 3e/kpl snapsilaseja :):)
- ...
tode* kirjoitti:
ei ole puista ja vanhaa taloa, nuorehko on ja tiilinen. :)
Vai on Aarnion tuolit? Ko. mestari on saanut uutta nostetta viime vuosina, kiitos sisutuslehtien ja kirpparien. Työmatkani varrella erään talon ikkunassa palaa aina aamuin illoin Aarnion "Joutsen". Jostakin kumman syystä siitä näystä tulee aina niin mukava fiilis!Tiilitaloon sopiikin juuri tuonlainen. Kävin katsomassa kuvahaulla Aarnion Joutsenen.
Tekeekö se Rudolf Koivu tauluja, vai miten sinun kodissasi on sitä paljon? - tode*
... kirjoitti:
Tiilitaloon sopiikin juuri tuonlainen. Kävin katsomassa kuvahaulla Aarnion Joutsenen.
Tekeekö se Rudolf Koivu tauluja, vai miten sinun kodissasi on sitä paljon?"Tiilitaloon sopiikin juuri tuonlainen. Kävin katsomassa kuvahaulla Aarnion Joutsenen.
Tekeekö se Rudolf Koivu tauluja, vai miten sinun kodissasi on sitä paljon? "
1. Kyllä varmaan Aarnion Swan tiilitaloonkin sopii, mutta tämä mainittu talo on puutalo.
2. Minun kodissani ei ole "paljon" Rudolf Koivua.
- Rapanhapakko
Eläähän uskovaiset satumaailmassa. Minä kun olen tavallisesta maallistuneesta ev-lut-suvusta, niin kylläpä ällistytti huomata millainen se hihhulien mikämikämaa on.
Kaikki uskovaiset eivät varmaan mieti näitä kovin tarkkaan. Mutta jos koostaisi tähän vapaasuunta/helluntailainen/karismaatikko/fundamentalisti -maailmanselitystä, niin siinä on yleensä vaikkei aina kaikilla seuraavia elementtejä.
-Maailma on vain 6000-10 000 vuotta vanha
-Koko maailmankaikkeus pyörii yhden seemiläisen pikkukansan historiatarinoiden ympärillä
-Me emme ole sukua eläimille, kaikki on luotu erikseen
-Ennen syntiinlankeemusta kaikki eläimet olivat kasvissyöjiä!!!
-Nooan maailmanlaajuinen tulva tapahtui, jääkausia taas ei
-Maailmaa hallitsee heimojumala Jahve. Kaveri joka kansanmurhasi valtavasti ihmisiä ja tykkäsi haistella palavan lihan käryä
-Uutena edistyksenä emme joudukaan kuolemamme jälkeen ikuiseen kidutukseen, jos uskomme ihmisuhrina tuolle Jumalalle annettuun "Jumalan poikaan", ja uskomme just oikealla tavalla. Yleensä siihen oikeaan tapaan kuuluu uskoa myös ylläolevat.
-Maailma loppuu hetikohta ja aina tietysti juuri meidän aikanamme.
Tuon lisäksi monet hihhulit kaatuilevat suggestiomenoissaan, hölpöttelevät "kielillä" (hei minäkin osaan :) ) ja väittävät "ihmeparannuksia", joita kumma kyllä ei voikaan todistaa
Siis eihän noilla ole kaikki muumit laaksossa tai inkkarit kanootissa. Elävät kuin Liisa hyvin rumassa ja julmassa Ihmemaassa. Ja nautiskelevat kuvitelmistaan.
Eivät suostu kuuntelemaan, että tuo on vain yksi húuhaakultti. Ja että tieteen, historiantutkimuksen tai yliopistojen oikean raamatuntutkimuksenkaan mukaan asiat eivät mene noin.
Voisi kai sitä aivopestä ihmiset uskomaan vaikka Lentävään Spagettihirviöön, että pääsevät Taivaaseen jossa on oluttulivuori ja stripparitehdas. Ja arvoituksellisesti kertoa, että tekin "ymmärrätte uskon kautta", kunhan Lentävä Spagettihirviö on koskettanut teitäkin nuudelimaisella lisäkkeellään. Mutta ei se hyvä olisi, eikä ole teidän kultinnekaan.
On ällistyttävää, että vielä tänä aikana kadulla kulkee ihmisiä, jotka oikeasti luulevat elävänsä tuossa hihhulien todellisuudessa. Suorastaan vaarallista, jos tuollaiset kahjot saisivat poliittista valtaa esim USA:ssa ja tekisivät päätöksiä tuon mielisairaan maailmanselityksen pohjalta.- tode*
no, johan sieltä tuli asiallista tekstiä ihan roppakaupalla, päivän kuuma spagetti -sanasto turskahti suorastaan silmille. Mauri lie nyt onnessaan?
- Raamattu=satukirja
Hieno viesti. Totta joka sana.
- äitis
Raamattu=satukirja kirjoitti:
Hieno viesti. Totta joka sana.
Oletkohan sinä nyt aivan varma tuosta satukirja -teoriastasi?
http://www.hs.fi/politiikka/Kansanedustajat turvautuvat puheissaan usein Raamattuun/a1305549995513
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/04/maailman_kaannetyin_kirja_valloittaa_yha_uusia_kielia_3381760.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatun_historiallisuus
http://www.helsinki.fi/teol/hyel/ - Raamattu=satukirja
äitis kirjoitti:
Oletkohan sinä nyt aivan varma tuosta satukirja -teoriastasi?
http://www.hs.fi/politiikka/Kansanedustajat turvautuvat puheissaan usein Raamattuun/a1305549995513
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/04/maailman_kaannetyin_kirja_valloittaa_yha_uusia_kielia_3381760.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatun_historiallisuus
http://www.helsinki.fi/teol/hyel/"Oletkohan sinä nyt aivan varma tuosta satukirja -teoriastasi? "
Olen. - \o/
Raamattu=satukirja kirjoitti:
"Oletkohan sinä nyt aivan varma tuosta satukirja -teoriastasi? "
Olen.Raamattu ei ole satukirja.
- Raamattu=satukirja
\o/ kirjoitti:
Raamattu ei ole satukirja.
Mistä tiedät?
Satumaailmassa elämisestä en tiedä, mutta Satumaa tango on erikoisen miellyttävä soittaa.
- jaikal.se
Minä en osaa tuohon sanoa muuta kuin että Jeesuksessa Kristuksessa on itse Todellisuus ja Hän on itse Todellisuus (Kol 2:17). Tämä koska koko luomakunta on luotu Kristukseen ja Hänessä se pysyy voimassa ts. koossa. Kristus on siis koko luomakunnan ylläpitävä Voima, Herra Jumala Kaikkivaltias joka oli ihmisenä, on Jumala ja joka on tuleva Hallitsemaan koko maailmaa tänne maan päälle koko maailman Kuninkaana.
Mutta tämän ymmärtäminen vaatii luultavasti vähän uskossa ja Jumalan tuntemisessa kasvamista. Se vaatii Pyhän Hengen antamaa opetusta. Jos et siis ymmärrä Jeesuksessa olevaa todellisuutta, et ole ainoa suomalainen joka ei sitä ymmärrä. Ne, jotka ovat saaneet Jumalalta tämän opetuksen, ovat harvassa. Selitän tätä asiaa enemmän
http://www.jaikal.se/48683135
Kannattaa tutustua itse Todellisuuteen Jeesukseen Kristukseen jos on kyllästynyt elämään "satumaailmassa" se on; tässä lyhyessä tilapäisessä ohikiitävässä elämässä tässä ajassa. - Satumaailmassako?
Lapsuudestani minulle on jäänyt eräs pieni muistelma. Olen sodan jälkeen syntynyt ja elin lapsuuteni hyvinkin köyhissä oloissa. Olen omistanut ainoastaan yhden nuken elämässäni, ja senkin sain joltain sukulaiseltani.
Kerran minulle tuli kova halu saada nukenvaunut. Laitoin veljeni töihin. Toinen oli kaksosveljeni ja toinen vuoden nuorempi. Pojat sitten etsivät jonkinlaisia laudanpätkiä, josta jonkinlaisen laatikon kyhäsivät ja jostain pöllistä sitten sahasivat siihen pyörät. Jonkinlainen "hökötyshän" siitä sitten tuli. Lapsiahan ne veljenikin olivat silloin. Ihme, että sellaisenkin saivat kokoon väsättyä.
Muistan sen keväisen illan sitten, kun lähdin sitä nukkeriepua niissä "vaunuissa" työntelemään. Oli hankikanto ja oli mukava mennä sinne peltotilkulle. Oli hiukan avarampaa, kuin kulkea vai niitä lapioituja pihapolkuja.
Muistan sen illan, kun ilta-aurinko laski ja punasi kauempana olevat männynrungot punertaviksi. Minä siellä hangella kuvittelin mielessäni sitä metsää kaupungiksi ja olin tosi onnellinen siinä lapsuusleikissäni.
No, tämä kertomus on ihan totta. Tietysti se puiden kuvitteleminen kaupungiksi oli satumaailmassa elämistä. Se oli lapsen maailmaa.
Kyselit, "miltä tuntuu elää satumaailmassa?"
Mitä tahtonet kysymykselläsi kysyä?
Minun mielestäni paljonkin eletään "satumaailmassa".
Ihmiset kaipaavat kaikenlaista elämäänsä. Katsotaan elokuvia, tuijotetaan "saippuasarjoja", paetaan huumeisiin ja alkoholiin, jne.....
Mutta on todellinenkin maailma, joka ei ole satua. Ja se on uskon kautta avautuva Jumalan todellisuus.Tähän todellisuuteen olen muutama vuosikymmen sitten saanut tarttua, enkä ole tarvinnut pettyä. Ei elämäni miksikään pilvilinnoiksi ole uskon myötä muuttunut, mutta kaikissa ahdingoissakin ja vaikeuksissa Hän on ollut kanssani.
Kaikki muu kerran katoaa, mutta Jumala ON! Hän on aina ollut ja on aina oleva.
Room. 1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa...
2kor. 4:17-18 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
18. meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
Heb.11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
Hyvää Pääsiäistä! Kristus on totisesti ylösnoussut!- Raamattu=satukirja
"Ja se on uskon kautta avautuva Jumalan todellisuus"
Joko se on usko tai sit todellisuutta. Jos tietää että se on todellisuutta, siihen ei vaadita uskoa. Silloin se on tietoa.
Usko on uskomista asioihin ilman todisteita, eli satuihin.
- 234tähtinen
Koivu ja tähti, ihana satu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1377199Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265015L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694422TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153513Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242321Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3091836Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241736Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91619- 671495
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581458