Miten voi olla että jokainen pettymys on syy heittää kaikki heti mäkeen.
Myös mulla on pettymyksiä mutta se ei tarkoita että heti haistattelisin toiselle joka kerta soronoot iäksi. Se että kertoo pettymyksistään avoimesti on keskustelua joka voi johtaa hyviin asioihin. Mä puolustan sitä oikeutta tuoda tunteitaan esiin ja keskustella niistä avoimesti henkeen ja vereen. Tiedän että se on ainoa tie oikeaan läheisyyteen ihmisten kanssa. Rehelliseen sellaiseen.
Jos ei pysty yhtään pettymystä ottamaan toiselta vastaan mitä on itse vielä aiheuttanut niin eihän jumakauta ykskään suhde pitkälle potki. Sillä niitä pettymyksiä tulee aina ja jokaiselta ihmiseltä jossain vaiheessa.
Ihan sama kenen kanssa sellaiseen sit ryhtyykin ystävyys tai parisuhteeseen.
Mielestäni se että tunteet tuodaan esille on positiivinen asia, negatiiviset tunteet sekä positiiviset tunteet.
Sitä en ymmärrä et jos alunperinkään ei muka ole ollut mitään kiinostusta, että kuitenkin vielä kaksi vuotta sen jälkeen on itse pettynyt aiheuttamaansa toisen ihmisen tunteisiin. Tää kaikkihan johtuu vain keskustelu haluttomuudesta.
Eikä kyse ole mun keskusteluhaluttomuudestani. Vaan sun, sekä epärehellisyydestäsi. Kukaan ei ole pettynyt eikä osoita sitä noin ellei ole odotuksia. Mä vaan tässä ihmettelen että mitä ihmeen odotuksia sulla on kerran ei mulle kukaan niistä odotuksista ole edes kertonut.
Ois huomattavasti iisimpi jutella jos tietäis edes mitä toinen ajattelee ja mistä toinen puhuu. Onko se liikaa pyydetty, että rehellisesti ja avoimesti kertoo tunteistaan ilman räyhäämistä niinkuin aikuiset ihmiset. Ottaa vastaan toiselta aiheuttamansa pettymykset jos niitä on ja sit keskustelu jatkuu. Sit pyydetään aiheuttamia juttuja molemminpuolin anteeksi ja hissukseen päästään varmasti siihen yhteisymmärrykseen ja ollaan taas ystäviä.
Mikä ihme siinä keskustelemisessa on niin vaikeaa että joka kerta on heti pakko työntää toisen naamaan se että kuinka yhdentekevä toinen onkaan, vaikka ei edes ole, en tajua.
Eikä mulla ole tarvetta räyhätä. Mulla on tarvetta keskustella koska asioita on paljon jotka vaivaavat. Ja huomaan että sullakin on.
Se ei ole helppoa mutta onnistuu ihan varmasti hyvässä hengessä ilman turhaa draamaa. Vaatii vaan vähän nöyryyttä sultakin ja ymmärrystä että ei oo ihan helppoa mullakaan ollut ja välillä pääsee sammakkoja suusta ihan syystä.
Its only love from my part, nothing to be afraid of.
And if you dont feel that love or nothing, well then it should be really easy for you to talk to me.
Talk to me please.
Toiselle aku ankalle
9
127
Vastaukset
- 1 - 0
Juuri näin. Jutelkaa, keskustelkaa, älkää työntäkö toisianne pois. Ilman keskustelua ei asioita voida koskaan selvittää, eikä toinen voi toisen lähelle päästä. Vihainenkin keskustelu ja pahan purkaminen on parempi kuin täysi kylmyys ja ignorointi - täydellinen välinpitämättömyys. Mököttäminenkin sallitaan, mutta jos toinen haluaa tulla sovinnollisesti vastaan on hänelle annettava mahdollisuus kertoa mitä hänellä on sanottavana.
- -------
no sitä mä olen aina halunnut vain ja ainoastaan keskustella...
On toki varmaan kipeitä juttuja juteltavana mutta mä olen siihen valmis enkä halua työntää toista pois vaan oon valmis antaan anteeksi ja selvittämään koska kuitenkin välitän ja rakastan yhä. Haluan selvittää asiat ja olla ystävä uudelleen.
Haluan enemmänkin mutta jostain pitäisi aloittaa eikä yksin voi keskustella.
Noh ehkä joskus saan sen mahdollisuuden vielä vaikke helppoa se ei tule olemaan. Tiedän sen. Anteeksi vielä avautumiseni. - lipevä-armas
------- kirjoitti:
no sitä mä olen aina halunnut vain ja ainoastaan keskustella...
On toki varmaan kipeitä juttuja juteltavana mutta mä olen siihen valmis enkä halua työntää toista pois vaan oon valmis antaan anteeksi ja selvittämään koska kuitenkin välitän ja rakastan yhä. Haluan selvittää asiat ja olla ystävä uudelleen.
Haluan enemmänkin mutta jostain pitäisi aloittaa eikä yksin voi keskustella.
Noh ehkä joskus saan sen mahdollisuuden vielä vaikke helppoa se ei tule olemaan. Tiedän sen. Anteeksi vielä avautumiseni.No. Mä vaan en osaa puhua mistään mitään enkä tiedä mistään mitään. Olen aiemmin laittanut sulle tosi keljua tekstiä monien vuosien aikana ja pyydän anteeksi. Tosi epäoikeudenmukainen olen ollut.
Yritä kuitenkin jaksaa. Mutta eikö sulle olisi helpompaa jos en sua enää rasittaisi. - -------
lipevä-armas kirjoitti:
No. Mä vaan en osaa puhua mistään mitään enkä tiedä mistään mitään. Olen aiemmin laittanut sulle tosi keljua tekstiä monien vuosien aikana ja pyydän anteeksi. Tosi epäoikeudenmukainen olen ollut.
Yritä kuitenkin jaksaa. Mutta eikö sulle olisi helpompaa jos en sua enää rasittaisi.et sä mua rasita taikka ole milloinkaan rasittanut äläkä edes ajattele niin.
mä mielelläni kantaisin sun taakasta puolet niinkuin yritin tuntiessammekin aina kantaa kertomalla että im allways there better or worse. enkä jätä sua milloinkaan yksin huoliesi kanssa. olen aina ystäväsi.
mä haluan tuntea sut uudelleen ja tutustua.
mä haluan tavata ja jutella mut ihan irl.
anteeksi saat aina kun vain pyydät keljut asiat menneistä.
niin paljon kuitenkin rakastan sua etten osaa olla sulle vihainen.
mutta jutellaan irl jos kohdataan. sen sijaan jos haluat itse kohdata ota yhteyttä niin jutellaan. se ois kiva. nyt lähden saunaan =)
hyvää pääsiästä sulle
- 10+6
Onko tullut mieleen että kyseessä olisi tarkoituksenhakuinen riita, jotta saisi suuttua ja häipyä. Liekö tiedossa jo jotain kiinnostavampaa. Tuo on niin tuttua mulle tuo verhoilu.
- 6+14
Ei tiedä ellei kysy. Jos ei vastaa niin vastaus se on sekin.
- -------
On tullut mieleen tuokin. Kyllä, koska jo aikemmin hän teki juuri niin mulle ihan irl.
Vaikea ymmärtää koska tiedän kuitenkin että hän välittää, olen sen nähnyt.
Muuta aina väittää ja on nimenomaan kertonut kuinka vähät välittää ja kuinka ei ollut alkuunkaan kiinostunut. Nimenomaan hänen tarve kertoa mulle kuinka vähän merkitsen hänelle kertoo mulle sen että asia on aivan varmasti päinvastoin.
Kummasti irl kyyneleet tulivat hänenkin silmiin kun kerroin rakastavani häntä,
niin puhelimessa kuin myös kasvotusten.
On se kurjaa kun pitää toinen ajaa pois millä keinolla hyvänsä kun se että toinen rakastaa on niin h.elvetin ahdistava ja pelottava asia tai että toinen aidosti välittää ja haluaa vain hyvää toiselle. Varmaan tosi kurjaa.
Mä antaisin vasemman käteni jos joku kertoisi mulle rakastavansa mua.
Ja varmaan aika moni. Kaikille se ei vaan ole näemmä hieno asia vaan asia josta pitää toinen painaa maanrakoon ja kertoa kuinka epämiellyttävä toinen onkaan.
Jos ei toisen hyvyyttä tai ystävällisyyttä itseään kohtaan arvosta tippaakaan herättää se kyllä kysymyksen mitä ihmettä se toinen sitten arvostaa?
En tajua. En ole tehnyt mitään muuta väärää kuin rakastanut toista ja osoittanut sen. Jos siitä rangaistaan niin bring it on.
Mä tiedän olevani oikeassa.
- Nak nak
Joo, muuten hyvä, mutta livenä vaan mun puolelta ainakin. Eikä mitään kommervenkkejä, en tykkää niistä ollenkaan.
- Vähän tulee
nyt roikkoumisen makua noista sun jutuista. Jos ei väkisin, niin väsyttämällä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2805411- 704996
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234375Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484116- 513830
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413428
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873097Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv672958Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232698