Allergiakausi alkaa...

Allergiaa

Miten selviätte / ajattelitte selvitä siitä raskaana ollessanne? Sain juuri itse Heinixiä reseptillä, mutta luin sitten selosteesta, ettei niitä saisi käyttää raskaana ollessa. Netistä löytyy tietoa puolesta ja vastaan, onko teille annettu raskaudesta huolimatta jotain allergialääkettä tablettimuodossa? Ajattelin nyt itse vielä sinnitellä, vaikka selvästi huomaa, että jokakeväinen ilo on taas saapunut.

4

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhjkkl

Minulle sanoi neuvolalääkäri, että setiritsiinipohjaisia tabletteja voi huoletta tarpeen vaatiessa käyttää (heinix yms. ja vahvemmista atarax), samoin sopivia nenäsuihkeita ja silmätippoja. Olen tabletteja jo pitkin talvea muiden allergioiden vuoksi käyttänyt satunnaisesti, nyt siirryin päivittäiseen käyttöön siitepölykauden alettua.

• vinkkiä tässä

Jos lääkäri tietää raskaudesta, osaa hän yleensä määrätä raskaana olevalle sopivat lääkkeet. Pakkausselosteessa voi siitä huolimatta olla maininta, ettei suositella raskaana olevalle. Jos syntyy epävarmuutta sen suhteen, voiko jotain lääkettä syödä raskausaikana, kannattaa soittaa teratologiseen tietopalveluun. Heillä on arkisin palveleva puhelin ja taatusti luotettavin tieto eri lääkkeiden vaikutuksesta sikiöön. :)

• ................

No jos olet sitä reseptillä saanut, eli lääkäri määrännyt ja tiennyt raskaudestasi, niin kyllä sitä silloin voit käyttää.

• loratadin

Sillon ku aloin ite suunnitella raskautta niin vaihdoin heti allergialääkkeen loratadiiniin. Sen pitäis olla turvallinen, katottiin terveydenhoitajan kanssa muutkin lääkkeet heti että saako käyttää vai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      121
      1418
    2. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      113
      1021
    3. Kuka tai ketkä tappo eilen?

Kenet ja miksi?
      Varkaus
      22
      1014
    4. Työttömät risusavottaan

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus
      Maailman menoa
      309
      804
    5. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      42
      730
    6. Jos tunnistit...

Voit hyvin ottaa yhteyttä...olisi mukava jutella☺️
      Ikävä
      59
      657
    7. Arvostele kaivattusi

ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      45
      633
    8. Persujen kansanedustaja häpäisi lipun!

"Persujen kansanedustaja Pekka Aittakumpu julkaisi Instagramissa videon, jossa hän heittää Pride-lipun roskiin. Video on
      Maailman menoa
      269
      619
    9. Mitä teet mies?

Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      61
      573
    10. Väsynyt odottamiseesi, M.

Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym
      Ikävä
      38
      555
    Aihe