Kevät

LääkäriinPettynyt***

Joka ikinen vuosi odotan kevättä innolla ja sitten kun se tulee, iskee masennus, välillä lujemmin, välillä lievemmin.
Nyt sitten iski samoin kuin olisin juossut päin tiiliseinää ja en pysty näkemään, enkä kokemaan mitään asiaa mielekkäänä. Jos mahdollista, makaisin vain sängyssä. Tosin siitäkin tulee vain syyllinen olo.
Pakotan itseni lenkille koiran kanssa, koska on pakko, mutta jokainen askel on kuin betonimassassa tarpoisi. En saa yhtään hyvänolon tunnetta ulkoilusta.
Kävin pari kertaa juttelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa ja hän yritti tavoittaa lääkäriäni jolle olin tuttu tapaus. Meni kaksi viikoa, ei saanut yhteyttä.
Eilen aamulla heräsin levottoman yön jälkeen helvetilliseen ahdistukseen ja soitin psykiatriseen päivystykseen etten jaksa enää.
Hoitaja oli tyly ja sitä mieltä että odota vaan sitä seuraavaa sairaanhoitajakäyntiäsi ja sillä siisti. Kysyin ettäeikö tämä paikka ollut juuri perustettu tälläisiä hätätapauksia varten, johon sain vastauksen että jos nyt välttämättä haluat, saa tänne tulla.
Menin. Kohtasin ulkomaalaisen mieslääkärin joka ensimmäisenä kysyi, oletko nyt humalassa. Ällistyin ja suorastaan kiukustuin. Vastasin että en ole ja että käytän alkoholia erittäin harvoin.
Hän tuijotteli tietokoneruutuaan sillä välin kun yritin kertoa tilanteestani. En saanut mitään vastakaikua. Sitten hän ehdotteli eri lääkkeitä,mm. Levotsiinia ja sanoin että olen kerran kokeillut ja en sitä enää halua syödä. Tähän lääkäri sitten tokaisi että kerro sitten mitä haluat niin kirjoitan.
Olen aiemmin syönyt Cipralexia ja hätäisesti sitten sanoin että kirjoita sitten vaikka sitä kun se on tutuin. Pyysin jotain mietoa rauhoittavaa ensimmäisen viikon ajaksi, alkuoireisiin, ei käy kuulemma avohoidossa. Jaahas. No kärsitään sitten vapinat, itsemurha-ajatukset, ja kaikki muut sivuvaikutukset. Aina ennen olen saanut vaikka viikoksi esim. Diapamia.
Todella epäempaattinen lääkäri, tuijottaa vaan tietokoneruutua, ei sano juuri mitään...lähdin pois itku kurkussa.
No, odottelen nyt sitten täällä kotona että lääke alkaisi purra ja että kestäisin nää sivuoireet.
Kyllä tää avun saaminen on joskus todella vaikeaa ja lannistaa kyllä uudestaan apua hakemaan kun suhtautuminen on tälläistä.
Vihaan kevättä.

8

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • down

Kyllä oli p...seestä päivystys kohdallasi...uskomatonta touhua siellä.
      Kevät on monelle meistä just se pahin kun oma mieli niin musta ja ulkona valoa ja aurinkoa ....ristiriirts melkoinen.Jaksamista !!

• kokemusta on

Joo noi ulkomaalaiset lääkärit on ihan perseestä. Ei ikinä kannata mennä niille. Ei niille voi puhua mistään kun ei ne edes osaa puhua aina kunnolla suomea. En ymmärrä miten ovat saaneet työnsä.

• ap

Varhaista huomenta!
      Sain sitten eilen jostakin vielä voimia ja soitin uudelleen sinne päivystykseen. Kerroin sairaanhoitajalle lääkärin käytöksestä ja siitä että käynnistä oli suunnilleen enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos minulla olisi vähänkin heikompi luonne, olisin varmaan lopetanut itseni ihan saamani kohtelun perusteella.
      Kävi niin hyvä säkä että nyt siellä päivysti tuttu suomalainen lääkäri ja sain heti aivan toisenlaista kohtelua. Hänellä oli tilannetajua ja tunsi tietysti minut kun olin aiempina vuosina hänen potilaanaan ollut.
      Sain apua ja toivoa, sekä kannustusta. Itku pääsi silkasta ilosta että sentään löytyy vielä lääkäreitä joita oikeasti kiinnostaa potilaan vointi.
      Tämä ulkomaalainen lääkäri oli muuten tokaissut eräälle vakavaa masennusta potevalle ystävälleni että minä en voi sinua auttaa, piste. Kehoitti juomaan viinaa ja sanoi että sillähän te suomalaiset muutenkin vaivojanne lääkitsette.
      Voitteko uskoa...millä helvetin papereilla tollanen kyyppari saa toimia lääkärinä....
      En itse mene enää koskaan ko. henkilön juttusille.
      Nyt tässä mennään päivä kerrallaan....uskon että tämä taas menee ohi jossain vaiheessa. Pitää vain olla kärsivällinen ja antaa aikaa itselleen toipua.
      Kaikille masennuksesta poteville terveisiä ja voimia, kyllä tämä kevät vielä kesäksi muuttuu.

• hajalla

Joo, tuolla psykiatrisessa päivystyksessä hoitajia ei kiinnosta vittuakaan...sen koin itse muutama viikko sitten kun itseltäni hengen yritin riistää.
      Kevät on perseestä masentuneelle ihmiselle. Itselleni tämä kevät elämäni vaikein. Nyt onneksi lääkitys vaihdettiin cipralexista venlafaxin orioniin, ei mitään sivuvaikutuksia ja muutenkin tuntuu et jaksaa tehdä vaadittavat kotiaskareet.
      Tsemppiä, samassa veneessä soudetaan!

• eionnistunu

niin,tää on niin rankkaa. Yritin itsemurhaa ja nyt tullaan jeesaan joka suunnasta,mä tartte enää ketään lässyttään.Miks ne ei auta ihmisiä ennen ku tehään jotain itelle?

• ei aurinkoa

Mäkin vihaan kevättä kun se sairastuttaa mielen
      en jaksa aurinkoisia päiviä olis ihanaa kun vaan
      satais....

• Pelkuri

Mua välillä tympäännyttää niin pahasti se miten lääkärit kohtelee ihmisiä että olen jopa ajatellut vältellä lääkärille menoa ja juoda vain viinaa pahaan olooni.

• Uskotteko

että lääkäreillä ei ole todellista tietoa masennuslääkkeiden haittavaikutuksista? Tai yipäätään niiden käytöstä. Ovathan he lääketehtaiden kouluttamat virkaansa.

Tähän tulokseen on pakko päätyä kun sairaat eivät parane. On vain entistä enemmän vuodesta toiseen kärvisteleviä väsyneempiä, unettomampia, masentuneimpia, moninaisista fyysisistä oireista kärsiviä, tokkuraisempia, pelokkaita, jatkuvasti liikkeellä olevia, ahdistuneempia, huimauksesta kärsiviä,hitaudesta ja lihasjäykkyydestä kärsiviä, itsemurhaa miettiviä.

Nämä kaikki ovat ilmoitettu lääkepakkauksen lääkeselostuksessa, siis lääketehtaan ilmoittamia haittoja. Lukevatkohan lääkärit näitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe