Navigaattori

?

Maksaako navigaattorin käyttö?

10

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perille vie..

      Ei todellakaan maksa mitään, ohjelmat on valmiina navissa kun sellaisen ostat, käyttö on ilmaista.

      • Vanhaa varastoa

        Paitsi päivitykset, tosin jossain on nekin kaupan päälle.
        Mutta se päivityksien hyöty ei välttämättä ole aina hyvä.


    • ei eksy enää

      Navigaattorien hinnat ovat jotain 100-300 eur.
      Kartat 0-700 eur. Karttapäivitykset 0-100 eur ehkä vuosittain tai parin v. välein.
      Joissakin navigaattoreissa on GPRS tai muu nettiyhteys, sekin maksaa. Minun navigattori maksaa n. 250 e, käytän ilmaisia karttoja, minun laitteessa ei ole nettiä, päivitän tietokoneella.

    • ei maksua....

      Toukokuussa 2012 kartat muuttuu maksuttomiksi, kun vain joku ehtii niitä kääntää eri laitteille. Minä olen jo koemielessä tehnyt muutamia Garmin karttoja, mutta ne voi laittaa jakeluun vasta toukokuussa, ei ole piratismia enää.

      • Piirtää karttaa itse

        Garminiin on saanut jo pitkään ilmaisia, open source-karttoaja. Tarkkuus vaihtelee paikkakunnittain aika paljon. Luepa sivustot www.openstreetmap.org ja www.polkupyoraily.net/osm .Minun kotikyläni ympäristö alkaa jo olla aika kattavasti kartoitettu.


      • xdfe4t6
        Piirtää karttaa itse kirjoitti:

        Garminiin on saanut jo pitkään ilmaisia, open source-karttoaja. Tarkkuus vaihtelee paikkakunnittain aika paljon. Luepa sivustot www.openstreetmap.org ja www.polkupyoraily.net/osm .Minun kotikyläni ympäristö alkaa jo olla aika kattavasti kartoitettu.

        Niin, mutta kohta saa viralliset karttakeskuksen Suomi maastokartat käyttöön ilman korvausta, ennen ne maksoi jopa 1200€ koko maan laaajuudesssa.


    • etsin kunnes....

      Navigaattorit on aika edullisia nykyään, ostin alkuvuodesta Gigantista TomTom XXL navin 5" näytöllä ja länsi euroopan kartoilla varustettuna, se maksoi silloin kun oli tarjouksessa 99e, nyt taitaa olla 124e.
      Ostin siihen myös tarjouksessa olevan karttapäivitys paketin kahdeksi vuodeksi/8 päivitystä, 40e, taisi olla puoleen hintaan silloin.

      • One v3

        Kuinka tuo Tom tomin karttapäivitys toimii, jos yksi päivitys maksaa sen 8 euroa, mitä jos ei kaikkia päivityksiä otakkaan... vaikka särkyy laite tai jos ostaa uuden, miten toi homma menee? Itellä vanha One v3, on aika vähällä käytöllä mutta silti tarpeellinen aina joskus, kartta auttamattomasti vuosia vanha, että kannattaako tollaseen panostaa karttapäivitystä, vai menenkö Osuuskauppaan ja ostan uuden laitteen.... (Garminin).


      • takkari
        One v3 kirjoitti:

        Kuinka tuo Tom tomin karttapäivitys toimii, jos yksi päivitys maksaa sen 8 euroa, mitä jos ei kaikkia päivityksiä otakkaan... vaikka särkyy laite tai jos ostaa uuden, miten toi homma menee? Itellä vanha One v3, on aika vähällä käytöllä mutta silti tarpeellinen aina joskus, kartta auttamattomasti vuosia vanha, että kannattaako tollaseen panostaa karttapäivitystä, vai menenkö Osuuskauppaan ja ostan uuden laitteen.... (Garminin).

        "mitä jos ei kaikkia päivityksiä otakkaan..."
        Maksat (etukäteen) päivityspaketista riippumatta siitä, päivitätkö vai et. Jos ostat uuden samanlaisen, voinet jatkaa päivityksiä. Erilaiseen ei onnistune?

        "kartta auttamattomasti vuosia vanha, että kannattaako tollaseen panostaa karttapäivitystä, vai menenkö Osuuskauppaan ja ostan uuden laitteen"
        Kannattaa ostaa uusi, niin saat uudet kartatkin samalla. Vanhaan ei kande päivittää, kun ei tiedä, milloin laite lopettaa toimintansa.


      • One v3
        takkari kirjoitti:

        "mitä jos ei kaikkia päivityksiä otakkaan..."
        Maksat (etukäteen) päivityspaketista riippumatta siitä, päivitätkö vai et. Jos ostat uuden samanlaisen, voinet jatkaa päivityksiä. Erilaiseen ei onnistune?

        "kartta auttamattomasti vuosia vanha, että kannattaako tollaseen panostaa karttapäivitystä, vai menenkö Osuuskauppaan ja ostan uuden laitteen"
        Kannattaa ostaa uusi, niin saat uudet kartatkin samalla. Vanhaan ei kande päivittää, kun ei tiedä, milloin laite lopettaa toimintansa.

        Okei, noin olen itekkin tuon asian ajatellut, eipä noi navit nykyään järin kalliita ole.

        Kiitti sulle vastauksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe