Nilkan leikkaus takana

ekaakertaaleikattu

Moi, itseltäni leikattiin neilkka viikko sitten lauantaina kahdesta kohtaa, molemmin puolin kehräsluuta (tjn?). Kysymyksiä ei sillon herännyt kovinkaan paljoa sairaalassa ja jo kerran olen jälkeenpäin soittannut. Joten nyt ajattelin täältä vaihteeksi yrittää kun uusia kysymyksiä tullut mieleen.

Minulle ei laitettu kipsiä, vaan jokin walker boots.. Kauanko nilkka mahtaa olla oikeasti kipeä?? Sain 8vkon saikun, mutta epäilen ettei ole kuitenkaan koko aikaa?? Alan jo tuskastua tähän sängyssä makaamiseen, ei paljoa vaihtoehtoja ole, kun oikeastaan walker bootsin ollessa jalassa niin tuntuu kipua. Ja sitä minun pitää siis käyttää öisin ja aina kun olen liikenteessä.

Nilkkaani laitettin levy ja ruuveja, näkyykö ne tullissa??

1

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppo nilkkamurtuma

Moikka !
      Leikkauspäivä (lauantai) huomioiden lienee kyseessä nilkkamurtuman korjaus.

Tuolla Tuki-ja liikuntaelinsairaudet otsikon alla on pitkä keskusteluketju otsikolla "nilkkamurtuma". Siellä on reilun kolmen kuukauden ajan muutama nilkkamurtumapotilas vaihtanut ajatuksia. Tosi lähes kaikilla on ollut käytössä perinteinen kipsi, ei Walkeria.

Löytyisikö sieltä jotain vinkkiä ja apua ? Nilkan paranemiseen vaikuttaa ilmeisesti paljon mitä kaikkea siellä on ollut hajalla ja miten korjattu. Jos sinne on laitettu pitkiä pultteja, toipuminen on hitaampaa, jos vain levy ja ruuvit, menee toipuminen sukkelampaan. Itse kuulun tuohon "vain" levy ja ruuvit porukkaan ja kaikki meni tosi hyvin. Saikku yhteensä 8 vk ja siinä vaiheessa nilkka oli tosi hyvä. Nyt murtumasta ja leikkauksesta vähän yli 4 kk ja nilkalla on hiihdetty jo 341 km (tasamaalla).

Niin nilkan turpoaminen on ihan normaalia.

Lentokentän turvatarkastus on testattu parin viikon päästä, piippaako ? Ilmeisesti vaihtelee sen mukaan, kuinka herkälle laitteet on säädetty.

Tsemppiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe