mumbaista junalla Goalle

me

Heippa!
Meitä on 4 henk menossa marraskuussa Goalle. Emme ole ennen käyttäneet junaa mutta nyt mieli tekisi kokeilla. Lennämme Mumbaihin Turkis airlines joka on aamusta 4.15 mumbaissa. Vinkit ja ASIALLISET neuvot ovat erittäin tervetulleita, etukäteen kiittäen me.

16

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oltiin jo goalla

      junalipun saantiin voi olla jopa kuukaauden jono joten kannattaa olla ajoissa varailemassa paikkaa :) sleepper bussi oli tosi hauska ja halpa vaihtoehto matkustamiseen suosittelen !!1

    • Lentävä naanleipä!
      • ..vielä jatkoa

        ..sen verran, että Turkis airlines lentää kyllä Mumbaihin ja on perillä klo 4.15, mutta... on otettava huomioon sellainen juttu, että Istanbulissa on aika tiukka vaihto juuri mennessä, vain 1.15 min. Joskus meille on käynnyt niin, että Hki-Istanbul lento ei ehdi tuohon Mumbain lentoon ja tuolloin joutuu jäämään Istanbuliin. Jos teitä on neljä matkassa ja olette samaa seuruetta, ette pääse helposti mihinkään hajapaikoille. Homma ei ole mitenkään poikkeuksellinen, eikä harmittavakaan, kun asian tietää ja suhtautuu asiaan oikealla asenteella. Eli Mumbaista jatkoyhteyksien kannalta homma menee helposti uusiksi ja kannattaa ottaa lisäksi huomioon, ettei esim. tekstiviestit mene Turkista Intiaan perille ihan nopeasti (viimeksi meni viikko viestien perille menoon!!), jos on tarvis pitää yhteyksiä mahdollisiin jatkoyhteyksiin.

        En nyt halua luoda pelkoa ko. lentoja kohtaan, mutta realiteetteja ja suhtautumista asiaan. Turkis airlines hoitaa kyllä hyvin asiansa ja meidän perhe matkaa edelleen ko. lentoyhtiöllä Intiaan. Jotka olivat sattumoisin mukana viime talvena helmikuussa lennolla 1762, niin mukavaa oli Istanbulissa, terveisiä teille, jos satutte lukemaan tätä! Meillä oli hieno reissu taas kerran Intiaan!!


      • ..siis tietty
        ..vielä jatkoa kirjoitti:

        ..sen verran, että Turkis airlines lentää kyllä Mumbaihin ja on perillä klo 4.15, mutta... on otettava huomioon sellainen juttu, että Istanbulissa on aika tiukka vaihto juuri mennessä, vain 1.15 min. Joskus meille on käynnyt niin, että Hki-Istanbul lento ei ehdi tuohon Mumbain lentoon ja tuolloin joutuu jäämään Istanbuliin. Jos teitä on neljä matkassa ja olette samaa seuruetta, ette pääse helposti mihinkään hajapaikoille. Homma ei ole mitenkään poikkeuksellinen, eikä harmittavakaan, kun asian tietää ja suhtautuu asiaan oikealla asenteella. Eli Mumbaista jatkoyhteyksien kannalta homma menee helposti uusiksi ja kannattaa ottaa lisäksi huomioon, ettei esim. tekstiviestit mene Turkista Intiaan perille ihan nopeasti (viimeksi meni viikko viestien perille menoon!!), jos on tarvis pitää yhteyksiä mahdollisiin jatkoyhteyksiin.

        En nyt halua luoda pelkoa ko. lentoja kohtaan, mutta realiteetteja ja suhtautumista asiaan. Turkis airlines hoitaa kyllä hyvin asiansa ja meidän perhe matkaa edelleen ko. lentoyhtiöllä Intiaan. Jotka olivat sattumoisin mukana viime talvena helmikuussa lennolla 1762, niin mukavaa oli Istanbulissa, terveisiä teille, jos satutte lukemaan tätä! Meillä oli hieno reissu taas kerran Intiaan!!

        ..tuo vaihtoaika on 1tunti ja 15 minuuttia Istanbulissa, kirjoitusvirhe pakana tuli :D


    • kooakalle

      Cleartrip.com ja varaukset 90 vrk ennen matkapäivää. Paikat menee oikeesti äkkiä joten tarkkana saa olla. Matkustusluokaksi riittää AC3 (kuusipetinen hytti). Viettäkää päivä Bombayssa ja ottakaa yöjuna. Jos tunti ja vartti ei riitä vaihtoajaksi niin lentoyhtiöhän joutuu maksamaan...

      • Goa <3,

        Cleartipin kautta on junaliput yöjunaan täälläkin hankittu...


    • Tero_77

      Junat on tosiaan buukattu ihan täyteen, joten paikkoja on vaikea saada ellei varaa reilusti etukäteen. Ja ehdottomasti kannattaa varautua yhteen ylimääräiseen yöhön Istanbulissa, joten jatkoyhteydet se huomioiden. Suosittelen myös "levähdystä" Mumbaissa (yö tai pari) tai olette sopivia uhreja jokaiselle koijarille matkalla. Kalpea naama = turisti.

      Junien lisäksi sleeper-bussit ovat hyvä vaihtoehto. Niitäkin löytyy ihan luksusmalleja, joissa on ilmastointi ja Bollywood-elokuvia matkan virkistykseksi. Bussit starttaavat elokuvateatterin (Metro?) edestä. Voitte ostaa jostain matkatoimistosta etukäteen liput paikkavarauksilla tai luottaa tuuriin ja hypätä tyhjänoloiseen bussiin... Ja liput sisältävät kaiken; paikat, kohtuulliset matkatavarat ym., joten älkää uskoko, kun joku tulee bussiin keräämään erillistää maksua matkatavaroista. Nimim. 200 rupiaa köyhempi...

      Bussimatka kestää vähän kuskista, ruuhkista ja tähtien asennosta riippuen 12 - 24 tuntia. Matkalla on taukoja paikallisilla huoltoasemilla, josta saa ruokaa ja juomista. Vessataukoja tarpeen mukaan. Pysähdyksiä on Goalla useampikin ja voitte katsoa kohdettanne lähinnä olevan paikan ja hypätä vaikka taksiin tai paikallisbussiin.

      Mielestäni bussi oli helpompi vaiihtoehto kuin Mumbain jättimäinen ja sekava rautatieasema.

    • Kääk!

      Mulla on kans marraskuussa lennot Turkhavajollarilla Istanbulin kautta Mumbaihin ja vajaa 3vkoa myöhemmin takaisin samaa reittiä. Jatko on vielä mietinnässä; junalla vai lentämällä Goalle. Matkat hankittu kahdelle hengelle, mutta saattaa olla että tilanteiden muuttumisesta johtuen lähdenkin yksin. On siellä ennenkin naiset yksin reissanneet vaikka minä en olekaan =).

      • Kääk!

        Tsekkasin just lipuista; mun turkkilainen laskeutuu Mumbaihin 5.15. Miks te muut ootte siellä tuntia aikaisemmin?


    • Pakkaspakolainen

      Mulla myös saapuminen 05.15...

      Ja nythän aikataulua on muutettu, verrattuna siihen kun viimeksi turkkilaista käytin, vuonna 2010, eli vaihtoaikaa Istambulissa on lähes kolme tuntia. Viimeksi aikaa oli tunti ja meidät, kaikki jotka jatkoivat Mumbaihin, haettiin koneelta ja juoksutettiin Intian koneeseen (hieman oikoen..). Eli se sujunee aivan hyvin.

      Mielestäni isompi ajankulu tai epävarmuus on Mumbain kentällä. Maahantulo voi, siis VOI, kestää epämääräisen ajan, joko omasta tai muista johtuvista syistä. Yleensä menee Intialaisen "sujuvasti", mutta kaikki on mahdollista.
      Muistakaa virallisen mainoksen viesti: " Incredible India".

      Eli siihen aivan ensimmäiseen junaan (olikohan se jotain 6 ja jotain) ei kannata yrittää. Kentältä on myös matkaa rautatieasemalle, ja pitää muistaa varmistaa miltä asemalta lähtee, niitä on useampia. Eri junat käyttävät eri asemia.

      Itse suosisin junaa ja jättäisin bussin väliin. Olen käyttänyt molempia ja mielestäni juna ainakin tuntuu turvallisemmalta.
      Mutta jokainen tehköön ratkaisun oman mielensä mukaan.

      Ei muuta kuin oikein hyvää matkaa Intiaan/ Intiassa... eihän sitä tiedä vaikka törmättäisiin. Olen siellä marraskuusta toukokuuhun.

    • Kääk!

      Mä oon kans tuumannut sitä 6.55 junaa ja siihen ehtimistä...mut sit ajattelin että jos kyytiin hyppäis Thanesta 7.45 kun sinne on sama matka kuin CSTM-asemalle mutta siihen suuntaan minne junakin menee. Olis niinkuin tunti enemmän ehtimisaikaa. Pakkaspakolainen; sä varmaan osaat parhaiten arvata onko tossa mun ideassa palankaan järkeä =).

    • Pakkaspakolainen

      Moi Kääk

      Joo, siis JOS kaikki menee oikein sujuvasti kentällä ja onnistut saamaan teksikuskin joka ymmärtää todella englantia (monet vaan antaa ymmärtää osaavansa, kuten myös kohteen johon ollaan menossa..), on mahdollista (huom. mahdollista!) ennättää 6.55 lähtöön.

      Itse pelaisin sen verran varman päälle, että ottaisin myöhemmän vaihtoehdon.

      Mieluummin jonkin aikaa odotusta varmaan junaan, kuin laiturilla katsellen perävalojen loittonemista, sekä epävarmuutta seuraavasta yhteydestä johon pääsee mukaan. Junat ovat varattuja, kuten täällä on jo useasti todettu.

      Mun ajatukset ei oo se ainoa totuus ja eikä noudatettava kirjaimellisesti, vain kokemuksia, joiden pohjalta asioita esitän.

    • Kääk!

      Tattis Pakkaspakolainen. Mä oon itse matkustellut paljon ja tehnyt jokusen vuoden vakkariin töitä matkaoppaanakin eri maissa. Siksi kysyinkin sulta =). Riittävä kokemus antaa hyvät pohjat esittää asioita. Nyt mietin, että jos maksaisin ne pennoset lennosta Goalle ja rytyyttäisin paluumatkan Mumbaihin junalla. Ois ehkä helpoin juide. Vajaa kolme vkoa on niin lyhyt aikakin =). Seuraavalla kerralla pidempi aika ja halvat sleepperit joka suuntaansa. Niitä lentojahan menee tunnin välein =D. Tarviikohan niihin ostaa lippu etukäteen jo suomesta vai onnistuuko jos ostaa sieltä kun näkee mikä ja kuka lentää sopivimmalla hetkellä?

    • Pakkaspakolainen

      Moi vaan

      Hyvä, jos vastuksistani on jotakin hyötyä/saa vinkkejä.

      Lentojahan menee kyllä, mutta nyt puhutaan maasta jossa asuu "aika" paljon ihmisiä = paljon matkustajia.
      Riippuu tietysti päivästä kuinka haluttuja lennot Goaan ovat, viikolla hiljaisempaa, viikonloput kiirettä.

      Ittellä on ollu tapana ostaa tiketit valmiiks jo Suomessa, sellaselle lennolle johon varmasti ennättää.

      Kuten todettua lentoja on, mutta jos/kun pamahdat ostotiskille viimehetkellä, saattaa tiketin hinta olla reippaasti kovempi ku ajoissa ostetun.
      (esim. ostin tiketit tulevaks talveks reipas viikko sitten, alle 492€, nyt samat tiketit, sama myyjä Supersaver, ja tiketit maksaa 542€. Eli tuo erotus jo kattaa ainakin yhdensuuntaisen lennon, hyvässä lykyssä jopa edestakaiset lennot, Intiassa!)

    • Kääk!

      Heppa,
      Haaaa...mä ostin kans Supersaverilta tolla halvemmalla hinnalla. Ostan jonain lähipäivänä sit jatkolennon Goaan kun oon jo "säästänyt" sen varsinaisen lipun hinnassa =D.

    • Kääk!

      Hahaa jatkolennot ostettu ja exitpaikat buukattu =). Otin menopaluulennot niin sit paluussa ehtii edes vähän Mumbaita katsoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe