elatusvelvolliselta (isältä useimmiten) rahaa lasten kuluihin kun sen mitättömän elarin 140 e kk, niin eihän hän toki muuta maksakkaan, sehän on selvä. Helpollahan sitä pitää päästä.
Ihan samalla lailla sille kuuluu lasten ylimääräiset menot kustannettavaksi kuin äidillekin, ja äidit vielä hoitaa lapsen 24 h vrk!!!
Jos lapsen esim silmälasit tai pyörä menee rikki, nin ei se ole pelkästään äidin maksettava, kyllä samalla lailla se elarinmaksajakin voi maksaa kuin äitikin.
Jos ette ikinä vaadi
27
216
Vastaukset
- seiskaäiti
Minä olen kyllä ihan tyytyväinen jos minun ei enempää tarvi exän velkoja maksaa. Lasten kanssa yritetään pärjätä elareilla, minun tuloilla ja lapsilisillä. Vaatiihan se suunnittelua, mutta parempi näin, kun exä on mahdollisimman vähän meidän elämässä läsnä. Miten sellaiselta voi edes vaatia, joka elää sosiaalipummina. Työnteko ei kuulu hänen tulevaisuuteen ja hautakiveenkin voi raapasta: jäi työsi muistoksi meille.Kun se ei sitä työtä valmiiksikaan tehnyt.
- enotajosantaa
Ainahan sitä voi vaatia. Vaan niin monella menee tuollaiset tappeluksi. Että on helpompaa jättää sikseen. Mutta kannattaa kysyä, jos suhde etävanhempaan on suhtkoht hyvä.
Mulle sitä rahaa sullottiin käteen urakalla, vaikka ei tarvetta ollut. Paremmat tulot on kuitenkin itselläni. Kun otin sen vastaan olinkin kaveri, jonka olisi pitänyt, yhtäkkiä alkaa krapulakuskiksi lasten kera ties minne ja kaikki kännikäytös olisi pitänyt unohtaa ja leikkiä tolloa, joka ajattelee hymy pyllyssä, mulla on rahaa. Nyt mulle voi taas vittuilla kännissä ja valehdella huonosti joka kolmannesta asiasta.
No kun kieltäydyin ylimääräisistä rahoista. Satoi harhaista ja sekavaa humalaista paskaa niin kännykkään, kuin mailiinikin kilo kaupalla.
Rahalla ei saa kaikkea.- vaatikaa ihmeessä
Rahalla saa paljonkin, lapselle ruokaa ja vaatteita, harrastuksia.
Kumma että yleensä naiset ei vaadi lapsen puolesta mieheltä kunnon elareita ja osallistumista , vaan antaa miehen olla, sitten vaan valitetaan.
Tottakai mies luistaa kun ei ole pakko eikä kukaan odota mitään, sehän onlapen etu, ei sillä kiusata ketään, paitsi lasta, jos ei saa sitä mitä pitää. - enotajosantaa
vaatikaa ihmeessä kirjoitti:
Rahalla saa paljonkin, lapselle ruokaa ja vaatteita, harrastuksia.
Kumma että yleensä naiset ei vaadi lapsen puolesta mieheltä kunnon elareita ja osallistumista , vaan antaa miehen olla, sitten vaan valitetaan.
Tottakai mies luistaa kun ei ole pakko eikä kukaan odota mitään, sehän onlapen etu, ei sillä kiusata ketään, paitsi lasta, jos ei saa sitä mitä pitää.Niin, mutta rahalla ei saa kaikkea. Jos pahin vihamiehesi antaa sinulle 500 euroa. Oletteko sen jälkeen hyvätkin ystävät. Eli tarkoitin tällä sitä. Että jos vastapuoli on henkilö joka käyttäytyy epäasiallisesti ja anteeksi pyyntö on raha. Jonka jälkeen sinun pitäisi hoitaa tuon epäasiallisesti käyttäytyvän ihmisen asioita, ei lasten asioita. Ja ottaa vastaan edelleen tuota epäasiallista käytöstä.
Jos mies antaa ex-akalleen rahaa, et se voi ostaa lapsilleen jotain. Ei se tarkoita sitä. Että lapset laitetaan autoon ja aletaan kärrätä krapulaista ukkoa pitkin kyliä krapulakaljaa ostelemassa.
Kun mies aikoo osallistua ja käyttää lapsia leikkipuistossa. Ei sitä ikinä tapahdu. Vaan tapaamisia täytyy sopia jo krapulakalenterin väliin. Kaikilta isiltä ei saa sitä aikaa lapsilleen. Kun se elämä on kallistunut sen viinan puoleen. Tuolta tapaukselta rahaa tulee, mutta se ei tule lasten takia vaan sen takia. Että mut halutaan ostaa. (en suinkaan unohda kaikkia niitä tappouhkauksia ja kiinaksi kirjoitettuja epäselviä tekstareita sillä, et mulle tungetaan tonni käteen ja pyydetään ajamaan samantien huoltsikalta kaljaa)
- 4+20
Suottapa tuota vaatimaan yhtään mittään "ylimäärästä" kun herra ei maksa elatusmaksujakaan. Ja parempi näin, eipähän tarvitse rahasta riidellä sen ihmisen kanssa ja mieluummin minä maksan kaiken itte kun alan kinuamaan eksältä rahaa.
- Minätaistelen
Miksi? Miksi päästät exäsi luikertelemaan kuin koira veräjästä? Kyse on sinun lapsestasi/lapsistasi, etkö yhtään tajua pitää heidän puoltaan? Juuri sinunlaistesi vuoksi monet, aivan liian monet lapset elävät tosi köyhyydessä, sinun vastuullasi on huolehtia, että lapset saavat sen mikä heille kuuluu!!!!!!!!!!!!!
- l,jrf,krfjrfjrfkujy
Minätaistelen kirjoitti:
Miksi? Miksi päästät exäsi luikertelemaan kuin koira veräjästä? Kyse on sinun lapsestasi/lapsistasi, etkö yhtään tajua pitää heidän puoltaan? Juuri sinunlaistesi vuoksi monet, aivan liian monet lapset elävät tosi köyhyydessä, sinun vastuullasi on huolehtia, että lapset saavat sen mikä heille kuuluu!!!!!!!!!!!!!
siellä taas yhäriruikku "taistelee" umpikännissä kolmen aikaan yöllä.... (taas aamulla tuolla ruikulla oli siwareissu edessä ettei päässy krapulan puolelle ;)
- 19+4
Minätaistelen kirjoitti:
Harvinaisen tyhmä kysymys enkä ymmärtänyt pointtia muutenkaan. Siksi, koska me pärjätään näinkin, siis ilman niitä eksältä saatuja ropposia. Saan elatustuen Kelalta, ja lapseni kyllä saa kaiken mikä hänelle kuuluu - on katto pään päällä, ruokaa jääkaapissa, puhtaat/ehjät/sopivat vaatteet, leluja ja niin edelleen, eli en koe että meillä missään puutteessa elettäisi vaikka eksä ei sentin latia oo koskaan maksanut yhtään mistään.
Ei sitä minusta voi ajatella niin että lapsi ei saisi sitä mikä hänelle kuuluu jos isä ei maksa elatusmaksuja, mutta jokainenhan tietysti ajattelee asiat omalla tavallaan. Ei meillä eletä köyhyydessä vaikka eksä ei sitä minimielaria maksakaan, rahaa on sen verran että pärjätään. - YSTUDIÖLG
19+4 kirjoitti:
Harvinaisen tyhmä kysymys enkä ymmärtänyt pointtia muutenkaan. Siksi, koska me pärjätään näinkin, siis ilman niitä eksältä saatuja ropposia. Saan elatustuen Kelalta, ja lapseni kyllä saa kaiken mikä hänelle kuuluu - on katto pään päällä, ruokaa jääkaapissa, puhtaat/ehjät/sopivat vaatteet, leluja ja niin edelleen, eli en koe että meillä missään puutteessa elettäisi vaikka eksä ei sentin latia oo koskaan maksanut yhtään mistään.
Ei sitä minusta voi ajatella niin että lapsi ei saisi sitä mikä hänelle kuuluu jos isä ei maksa elatusmaksuja, mutta jokainenhan tietysti ajattelee asiat omalla tavallaan. Ei meillä eletä köyhyydessä vaikka eksä ei sitä minimielaria maksakaan, rahaa on sen verran että pärjätään.Sinusta on siis ihan ok ottaa ne rahat yhteiskunnalta? Annat sen eksän luistaa vastuustaan ja veronmaksajat maksaa.
Vituttaa tuollainen ylpistely että "minähän en siltä mitään tarvitse" ja sitten otetaan yhteiskunnan pussista ne rahat. Kun lapsia tehdään, niistä ollaan vastuussa, myös se isä. - 20+18
YSTUDIÖLG kirjoitti:
Sinusta on siis ihan ok ottaa ne rahat yhteiskunnalta? Annat sen eksän luistaa vastuustaan ja veronmaksajat maksaa.
Vituttaa tuollainen ylpistely että "minähän en siltä mitään tarvitse" ja sitten otetaan yhteiskunnan pussista ne rahat. Kun lapsia tehdään, niistä ollaan vastuussa, myös se isä.No kylläpä täällä nyt väännetään ja käännetään taas niin kuin yleensäkin. Tämä keskustelupalsta on kyllä paikka jossa sanomisia kyetään vääntämään ihan uskomattomiin muotoihin tavalla jota en ole koskaan nähnyt muualla.
En minä ylpistele jos sanon että meillä on hyvä näin, enkä mitenkään hirvittävän mielelläni yhteiskunnaltakaan niitä ropposia nyhdä, mutta mistä ne sitten pitäisi repiä? Jos isä ei maksa, niin ei maksa. Ei häntä voi pakottaa maksamaan, enkä ole edes yrittänyt koska tiedän sen olevan turhaa. Isä teki selväksi heti ettei aio maksaa senttiäkään, odotin pari kuukautta josko hänen mielensä siitä muuttuisi - ei muuttunut, ja sillä selvä. Vai kirveellä taikka jollakin muulla aseella uhatenko ne rahat pitäisi sieltä käydä hakemassa (vaikka sekin on tiedossa ettei niitä rahoja hänellä ole) jotta jokainen tässä yhtälössä olisi tyytyväinen kun en nosta yhteiskunnan tukia elatustuen muodossa? Sitten aletaan rutisemaan taas vaihteeksi siitä kuinka me lähit nyhdetään eksältä ne viimesetkin sentit ja niin edelleen, väittäsin että tämä on loputon oravanpyörä eikä semmosta loppuratkasua oo olemassa jossa jokanen osapuoli olis tyytyväinen.
- Luuseriäitien vastus
Siis yksi selittää että hyvä kun isä ei ole "meidän elämässä"..Siis ei varmaan isä haluakaan olla sinun elämässä, mutta useimmiten isä HALUAA olla lapsensa elämässä myös eron jälkeen. Vieraannuttajat vaan toivovat ettei ole - yhtä iso ongelma kuin isät jotka eivät tapaa lapsiaan.
Ja miksi ihmeessä isän pitäisi maksaa itsensä kipeäksi jos tapaa reilusti lastansa, on varannut hänelle oman huoneen ja kaiken muun myös sinne toiseen KOTIIN!? Useinpien mielestäkö näidenkin isien pitää maksaa jopa vuorohuoltotilanteessa elareita (jopa isoja?!?? vaikkeivat saa lapsilisiä, elareita, asumistukia jne.
Tasvertainen vanhemmuus kunniaan. Luuseri-isät ovat vähemmistö mutta liikaa on luuseriäitejä jotka omii lapset ja myrkyttää heidät isää vastaan! Joo joo. Tiedän ja arvaan että teillä on luuseri-isät exänä, mutta koittakaa nyt...yrittäkää edes...nähdä että suurin osa eroiseistä haluaa olla kunnolla lapsen elämässä - jopa lähivanhempana.- Kipeä äiti
"Ja miksi ihmeessä isän pitäisi maksaa itsensä kipeäksi jos tapaa reilusti lastansa, on varannut hänelle oman huoneen ja kaiken muun myös sinne toiseen KOTIIN!?"
Onko se nyt todella kipeäksi maksamista, jos isä maksaa minimielarit, joka toinen vkloppu lapsen ruuat ja ehkä pääsyliput jonnekkin huvitapahtumaan ym? Meillä ainakin on näin, eikä isä ole varannut omaa huonetta ja kaikkea muuta, lapsi nukkuu patjalla lattialla. Onko se sitä tasavertaista vanhemmuutta? - VIER VIER VIER
"Tasvertainen vanhemmuus kunniaan. Luuseri-isät ovat vähemmistö mutta liikaa on luuseriäitejä jotka omii lapset ja myrkyttää heidät isää vastaan! Joo joo. Tiedän ja arvaan että teillä on luuseri-isät exänä, mutta koittakaa nyt...yrittäkää edes...nähdä että suurin osa eroiseistä haluaa olla kunnolla lapsen elämässä - jopa lähivanhempana. "
Eikö sinusta kerro jo jotain luuseri-isien määrästä jos valtaosalla tämän palstan kirjoittajista on sellainen eksänä?
Suuri osa näistä luuseri-isukeista muuten kääntää oman luuseriutensa eksän syyksi ja itkeskelevät kylillä miten paha, kamala, ahne ämmä ei anna tavata lapsia ja vierottaa ja rahaa pyytää ja yhyy. Ja totuus on se, että äijää ei ole lasten asiat kiinnostaneet vuosikausiin, tapaamisista nyt puhumattakaan, mutta ainahan sitä sääliä on hyvä kerjätä.
Ja minä väitän että näitä luuseri-isiä on enemmän kuin vieroittajaäitejä. - äidit vaanj aksaa
Kipeä äiti kirjoitti:
"Ja miksi ihmeessä isän pitäisi maksaa itsensä kipeäksi jos tapaa reilusti lastansa, on varannut hänelle oman huoneen ja kaiken muun myös sinne toiseen KOTIIN!?"
Onko se nyt todella kipeäksi maksamista, jos isä maksaa minimielarit, joka toinen vkloppu lapsen ruuat ja ehkä pääsyliput jonnekkin huvitapahtumaan ym? Meillä ainakin on näin, eikä isä ole varannut omaa huonetta ja kaikkea muuta, lapsi nukkuu patjalla lattialla. Onko se sitä tasavertaista vanhemmuutta?Niin just, isää kyllä säälitään, mutta äitid on huonoja vaikka hoitaa yksin lapset aikuiseksi!!!
Kuka sanoisi joskus " miksi ihmeessä äidin pitää hoitaa ja kasvattaa lapset itsenä kipeäksi asti??? Missä on isät??
- Höpölöpön
Tuskin hoidat 24h/vrk. Lapset ovat tarhassa, koulussa, kavereilla, isällään, mummolassa ja nukkuvat jne. Älä valehtele iddari!
- +hmm+++
Kun asutaan yhdessä, tulot ja menot yleensä jaetaan myös yhdessä. Mutta kun erotaan elämisen menot menee kahtia eli molemmille vanhemmille kalliimaksi. Sitten lapsen kulutus on vain jotain yhtäkkiä vain jotain määrättyä summaa kk vaikka kun elettiin yhdessä sitä ei huomannu koska elettiin aina tilanteen mukaan. Mutta mikä on lapsen hinta? Esim 130 euroa kk = 250 lapsilisät. Tämäkö esimerkki on lapsen hinnasta. Toinen lapsi on arvoltaan esim 250 euroa kk= 500 lapsilisät. Miten vanhemmat arvottaa lapsensa euroissa??? Miten eroaa eriarvoisen hinnan saaneet lapset ja heidän tulevaisuus? Kysympä vaan?
- seiskaäiti
Voihan kehveli, enpä ole ihan aikuisten oikeasti laskenut lasteni hintaa, ei ole edes mielessä käynyt. Avioliiton aikanakin elettiin minun tuloilla ja lapsilisillä, exän tulot meni kurkusta alas muodossa tai toisessa. Nyt kun erottiin ensimmäisen kerran minulle tuli jotain rahaa lasten vaatteisiin ja muihin menoihin lapsilisien lisäksi, kun kela alkoi maksaa elareita exän puolesta. En ole vieraannuttanut lapsia exästä, vaan tapaamiset on hoidettu sopimuksen mukaan ja lapset ovat lisäksi saaneet käydä jos ovat halunneet. Kovin pitkiä tapaamisia exä ei ole edes halunnut, koska ruokkiminenkin on hänelle joskus ylivoimaista. Riippuvuudesta toiseen ajelehtivalta ihmiseltä on vaan liikaa pyydetty jos hänen pitäisi huolehtia lapsen hyvinvoinnista monta päivää putkeen. Lasteni arvoa ei voi kyllä rahassa mitata, minulle he ovat korvaamattomia.
- teevatisilmät
seiskaäiti kirjoitti:
Voihan kehveli, enpä ole ihan aikuisten oikeasti laskenut lasteni hintaa, ei ole edes mielessä käynyt. Avioliiton aikanakin elettiin minun tuloilla ja lapsilisillä, exän tulot meni kurkusta alas muodossa tai toisessa. Nyt kun erottiin ensimmäisen kerran minulle tuli jotain rahaa lasten vaatteisiin ja muihin menoihin lapsilisien lisäksi, kun kela alkoi maksaa elareita exän puolesta. En ole vieraannuttanut lapsia exästä, vaan tapaamiset on hoidettu sopimuksen mukaan ja lapset ovat lisäksi saaneet käydä jos ovat halunneet. Kovin pitkiä tapaamisia exä ei ole edes halunnut, koska ruokkiminenkin on hänelle joskus ylivoimaista. Riippuvuudesta toiseen ajelehtivalta ihmiseltä on vaan liikaa pyydetty jos hänen pitäisi huolehtia lapsen hyvinvoinnista monta päivää putkeen. Lasteni arvoa ei voi kyllä rahassa mitata, minulle he ovat korvaamattomia.
Kumma juttu, että moni nainen ottaa puliukkotasoisen miehen !
Luulisi, että kun vaikka 2 vuotta seurustelisi, niin ei tulisi otettua huonoa kumppania.
Onko se vaín pakko hankkia se lapsi, sama mikä se mies on.
Sitten päivitellään surkeaa kohtaloa ja rahattomuutta kun hampparin kanssa onni kuihtuu.
Hämmentävää, onko tämä suominaisten taso ? - enneneierottu
teevatisilmät kirjoitti:
Kumma juttu, että moni nainen ottaa puliukkotasoisen miehen !
Luulisi, että kun vaikka 2 vuotta seurustelisi, niin ei tulisi otettua huonoa kumppania.
Onko se vaín pakko hankkia se lapsi, sama mikä se mies on.
Sitten päivitellään surkeaa kohtaloa ja rahattomuutta kun hampparin kanssa onni kuihtuu.
Hämmentävää, onko tämä suominaisten taso ?Ei se ollut puliukko isänikään, kun minä synnyin. Oma ukkoni ei juonut, kun seurustelimme, muutimme yhteen ja teimme lapsia. Pulloa hän alkoi halata vasta eromme jälkeen.
Tapasimpa kerran miehen, joka aloitti alkoholistin uransa vasta 60- vuotiaana. Erohan siitä tuli. Lapsetkin olivat tosin jo aikuisia. Mukava tyyppi, elämää nähnyt. Mut viinaan voi sortua ihan kuka tahansa. Oli aikaisempi elämänhistoria mikä tahansa.
- Orvokki Olivia
Siis mitä "vaadit"?? Elatusmaksuhan riippuu etävanhemman tuloista tai oikeastaan elatusmaksukyvystä. On ihan turha vaatia minimin ylittävää osaa henkilöltä, jolle jää omien hyväksyttyjen menojen jälkeen esim 300€ maksukykyä...Ei kaikki voi vaatia samansuuruisia elatusmaksuja periaatteella , ett "Lassen äiti saa 250€ /kk ja Jaanan äiti 220€ ja mää vaan 140€." Kyllä siihen vaikutta sekä lähivanhemman tulot yhtä paljon kun etävanhemman maksukyky.
- Silloin alkaa
vaatiminen, jos etä ei maksa sitä, mikä tuon maksukaavan mukaan kuuluisi.
- mätää ja pahasti
Mistä johtuu, että hiemet harrastaa enemmän, ostavat uusia vaatteita enemmän, ajelevat paremmilla autolla, ym ym!!! Sitten yh äidit lapsineen kärsii siitä että mies maksaa tuloista vaan 140 e kk!!!
Jossain on mätää, että mies pääsee helpolla, kun ei tavi vielä lapsiakaan pakosti hoitaa eikä tavata jos ei ite haluu! - ++mmkdkdid
Ihan samaa minäkin olen ihmetellyt. Syödään ulkona, ajetaan autolla esim. autonäyttelyihin/kilpailuun vaik toiselle puolelle suomea, kapakkaillat jne.. Minä vain tiukasti kurvaan ruokakaupan, työpaikan ja koulun väliä ja jos oikeen tuhlaan käyn välillä sukulaisilla tai ystävillä! Mutta exä ei kyl ihan helpolla pääse vaik välillä ollaankin sovussa! Ja näin vuodet kuluu ja lapsi/lapset kasvaa.. vanhemmat vanhenee... sitten kuollaan ja jäljelle jää ehkä lapset ja heidän muisto vanhemmistaan. Miten lapsi koki vanhemmat ja lapsuuden...?
- l4tkfk
En jaksaisi kerätä katkeruutta itseeni ja surra menetettyjä elatusmaksuja, minimit sain kaupungilta ja sekin oli enemmän kuin mitä mies toi kotiin aikanaan.
olen pärjännyt, se riittää. vertaan elämääni vaikka vain venäjän tai viron yksinhuoltajiin ja olen sitten ihan hyvässä elämäntilanteesa. lapsetkin nyt kasvaneina tjunneet että isä ei tukenut missään. Se mies siis teki miten halusi ja syyttäköön itseään jos lapset ei välitä pitää yhteyttä.- vaatimalla vaan!
Ei se ole katkeruutta, vaikka pnniikin.
Kyllä pitää vaatia miehen osuutta lasten hoidossa sekä kustannuksissa, miski ihmeessä pitää miehen antaa päästä helpommalla???
Luovuttaminen on helppoa, mutta se ei ole lapsia kohtaan oikein.
Kun lapset on kerrän yhdessä tehty, kyllä niistä pitää yhdessä huolehtiakin, se ei ole kiusantekoa vaatia jos mies itse ei sitä ymmrrä. - YH-Äippä -72
vaatimalla vaan! kirjoitti:
Ei se ole katkeruutta, vaikka pnniikin.
Kyllä pitää vaatia miehen osuutta lasten hoidossa sekä kustannuksissa, miski ihmeessä pitää miehen antaa päästä helpommalla???
Luovuttaminen on helppoa, mutta se ei ole lapsia kohtaan oikein.
Kun lapset on kerrän yhdessä tehty, kyllä niistä pitää yhdessä huolehtiakin, se ei ole kiusantekoa vaatia jos mies itse ei sitä ymmrrä.Elatusmaksun lisäksi elatusvelvollisen ei kuulu maksaa yhtikäs mitään sen enempää kuin mitä on aikoinaan elatumaksuksi määrätty. Plain and simple !
Niin ja itse olen se yh-äiti jonka lasten isä maksaa ne elarit.... ei ole kyllä tullut mieleenkään kysyä lisäapuja, sillä ymmärrän että tuo aikoinaan lastenvalvojalla määrätty elatusmaksusumma on kaikki mitä lasten toisen vanhemman kuuluu maksaa. - minä en
YH-Äippä -72 kirjoitti:
Elatusmaksun lisäksi elatusvelvollisen ei kuulu maksaa yhtikäs mitään sen enempää kuin mitä on aikoinaan elatumaksuksi määrätty. Plain and simple !
Niin ja itse olen se yh-äiti jonka lasten isä maksaa ne elarit.... ei ole kyllä tullut mieleenkään kysyä lisäapuja, sillä ymmärrän että tuo aikoinaan lastenvalvojalla määrätty elatusmaksusumma on kaikki mitä lasten toisen vanhemman kuuluu maksaa.Eli jos lapsen kulut on jonakin kuussa vaikka 200 e enempi, esim lääkket, sairaalamaksut, tai pyörä hajoo, tai silmälasit tm vastaavaa, niin ilomielin sinä maksat??? Mies siis pääsee 140 kk aina vaan, mutta sun osuus on huomattavan suurempi? Miksi ihmeessä?
Se on sanottava, että aina ne äidit uharutuu, ja ilmakos miehet pitääkin naisia kodinhoitajana, astenhoitoja juoksutyttöinä ym, kun ovat niin avuiliaita.
Varmaan pesisivät miehen pyykitkin eron jälkeenjos mies kysyy, varmaan monelta kysyykin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760