Hiusten siirtoa Intiassa

Alfa_male

Laskeskelin juuri että Intiassa Dr Madhun klinikalla se
maksaa murto-osan siitä mitä Suomessa !
Näyttäisi olevan laatupuolikin hanskassa, kts

http://www.hairhospi.com/hair-transplant-cost.html

Siis 3000 yksikköä FUT tekniikalla 2200 E, lennot 580 E
hotellia en ehtinyt katsoa.... Tuskin kuitenkaan 30E /yö
enempää, --->120 E
eli vajaat 3000 E koko lysti

Mukaan lähtijöitä ?

15

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai?

Eikö nykyään kannata käyttää sitä fue-tekniikkaa?

• Alfa_male

Monella suomalaisella hiuslaatu on niin heikko ja hento,
        ettei se kestä FUE-tekniikan siirtoa. Jos vaikka puolet vain
        kestää siirron, se onkin huono juttu.
        Monella ei ole ylimääräistä varastoa takaraivolla hiuksia.

Norrekin käyttää ko syystä micrograft-tekniikkaa, joka vastaa FUT-
        tekniikkaa samasta syystä. Siinä eloonjääminen on helposti yli
        90 %, vaikka onkin vanhempi tekniikka.

• FUE-mies

Tuokin eloonjääminen riippuu klinikasta ja henkilökunnan kokemuksesta sekä ammattitaidosta. Noin jos puhutaan FUE-tekniikasta. Itse kävin Prohairclinicillä ja he käyttävät vain FUE-tekniikkaa, jonka "eloonjäämis" takuu on >95%:a. FUE- tekniikka vaatii pidempää treenausaikaa henkilökunnalta, jotta päästään yo. luokan "saantoihin" kuin vanha FUT/Strip- tekniikka. Näin ollen esim. Norren kandee pysyä FUT:ssa, kun FUE ei tuo hommalle "lisäarvoa" verrattuna nykyiseen tekniikkaan/ tilanteeseen hänen kannaltaan. Asiakkaita riittää kilpailusta huolimatta vanhalla meiningilläkin.

• Trichophytic closure

Itse olen käynyt kaksi kertaa Nordströmillä. Lopputuloksena on täysin luonnolliset ja esteettisesti kauniit hiukset. Enkä löydä arpea niskasta itsekään. Kuinka sen silloin joku muu löytäisi. Nykyinen parturinikaan ei tiedä, että minulle on tehty kaksi hiustensiirtoa.

FUE-klinikkana Prohaiclinic on varmasti euroopan ammattitaitoisimpia paikkoja. Joka haluaa FUE-siirron kannatta mennä sinne. FUE-miehen teksti on totta joka sana ja hän puhuu kokemukseta.

Tuota Nordströmin Strip- eli FUT-tekniikka ei ilmeisesti ihan heti hylätä. FUE-robotit ehkä aikanaan syrjäyttävät tuon Nordströmin tekniikan.

Hiustensiirto sinällään on yksinkertainen toimenpide, mutta luonnollinen ja esteettisesti hyvä lopputulos vaati jo ammattitaitoa. Siksi kannattaa katsoa missä hiustensiirron teetättää.

• kaljuileva

Moro.
      Ajattelin mennä Turkkiin tohon sairaalaan. (alla on linkki)
      Uskaltaako? Kokemuksia kellään?
      Jotain palkintojakin näyttää sairaala saaneen. Muutaman tonnin halvempi kuin prohairclinic...
      FUE-tekniikalla tehdään, sain muutamia kuvia s-postilla ja näytti ihan hyvältä.
      Olisi silti hyvä jos jollain olisi kokemusta nimenomaan tästä paikasta.

http://acibademinternational.com/

• FUE-mies

Moro.

Vaikuttaa kuvien perusteella asialliselta paikalta, mutta itse FUE-toiminnasta ei näytä olevan mainintaa saati referenssejä. Sekin, että laittavat niitä vain emailitse herättää kysymyksiä. En sano etteivätkö osaisi hommaansa, mutta kovin vaikuttaa epävarmalta.

Kannattaa myös miettiä klinikkaa/sairaalaa valitessa sitä saantopuolta. Eli minkälaisia prosentteja lupaavat istutukselle ja takuuehtoja toimenpiteen laadusta. Helposti käy niin, että hinnassa voittaa, mutta saannossa häviää.
      FUE:lla pitäisi päästä siihen vähintään 90%:iin ja mielellään siihen Prohairclinicin takaamaan >95%:iin. Varsinkin FUE-operaatioissa tiimin kokemus ja ammattitaito on ensiarvoisen tärkeää onnistuneen lopputuloksen kannalta.

Onhan tosin jotkut tälläkin palstalla kehuneet jtn Turkin tohtoria ja klinikkaa, mutten muista onko se juuri tämä. Itse pelasin "varman" päälle ja valitsin Prohairclinicin, mutta jokainen tekee omat päätöksensä.

• Spekulointia

hiusvalitys.com toimii Suomessa ja Ruotsissa Acibademin asiakasvälittäjänä. Acibadem on kansainvälisesti palkittu yhtiö.
        Syy miksi kuvia ei ole nettisivuilla on ihan asiakkaan yksityisyyden suoja. Ilman asiakkaan lupaa kuvia ei voi sivuille laittaa ja luvanvaraisesti myös sähköpostin liitteeksi laitettavat referenssit.

• FUE-miehelle:

On myös esitetty väittämä, että siirtoalueelta, siis mistä
      siirretään, ympäristön hiusten juuret saattavat vahingoittua ?
      Hiuksen juuri ei siis välttämättä ole suoraan hiuksen alla ?
      Eli hiuksia menetetään luovutusalueelta tämän johdosta ?

• FUT- eli Stripmies

Tuopa oli aika yllättävä väite. Kolme vuotta olen näitä asioita seurannut enkä ole tuohon törmännyt

• FUE-mies

Kuten varmaan tiedätkin hiuksethan ajetaan n. 2-3mm ennen siirteiden ottoa, mikä jo sinällään helpottaa niiden ottamista. Lisäksi siirtoalueen hiusten vahingoittuminen on minimoitu donor-aluetta venyttämällä ja käyttötarkoitukseen kehitetyillä (irroitus) instrumenteille, jotka säädetään potilas kohtaisesti. Esim. Prohairclinic käyttää 0,70mm instrumenttiä, kun suurin osa klinikoista käyttää 0,80-0,90mm:ä. Tämähän tietysti lyhentää/helpottaa donor-alueen paranemista ja pienentää riskejä.

Eli siirteet otetaan venytetyltä iholta, jolloin siirteiden otto on helpompaa ja tarkempaa sekä hiusjuurikin on tällöin paremmassa asennossa. Mutta kuten totesin yleisestikin FUE-tekniikasta, niin se vaatii tekijältään kokemusta ja ammattitaitoa sekä tarkkuutta tuota FUT/Strip-tekniikkaa enemmän. Eli toisin sanoen huonoja tuloksia voidaan saada sekä otto että istutusalueella, jollei homma ole ns. hanskassa.

• Elikkä yhteenvetona, pitäisikö edellisestä siis päätellä,
      että jos

FUE-tekniikalla homma hoituu oikein, yhteenlaskettu
      onnistumis%

laskien mukaan menetykset ottoalueelta ja
      ja onnistumis% istutusalueella, siis kuinka hyvin siirtohiukset
      lähtevät kasvamaan, mikä siis edellyttää ettei ole shokkivaikutusta
      eivätkä hiusjuuret ole vahingoittuneet siirron aikana,

on samaa luokkaa kuin FUT tai micrograft-tekniikalla ?

Onko näin tosiaan ?

Ihan noin maalaisjärjellä, sitä on hieman hankala uskoa ?

• FUE-mies

Kyllä ehdottomasti! Samalla logiikalla voitaisiin spekuloida myös FUT/Strip-tekniikalla suoritettavan leikkauksen siirteenoton aiheuttamista vaurioista. Varsinkin kun siinä tehdään kirurginen toimenpide ja tunkeudutaan huomattavasti syvemmälle kuin FUE-tekniikalla. Teoriassahan myös FUT/Strip-tekniikalla siirteitä menee myös hukkaan enemmän. Koska FUE:lla otetaan "vain" tarvittava määrä ja Stripillä leikataan "arviolta" riittävä suikale.

En nyt spekuloi sen enempää menetelmien paremmuudella. Mutta yhtä kilpailukykyiset ne ovat, kun tekijät osaavat hommansa. Muilta osin molemmilla tekniikoilla on puolensa & myös suosittelijansa. Suomessa tämä FUT/Strip jyllää pitkälti Rolf Nordströmin ansiosta ja siitä, että suomalaisille hiusten siirtoja on tehty varmaan 80-90% tällä tekniikalla. Näin ollen kokemuksia, näkemyksiä sekä lobbaamista sen puolesta on enemmän. Jos Suomessa olisi aito FUE-klinikka, keskustelu ja yleinen mielipide voisi olla moninaisempi sekä menetelmien vertailukin objektiivisempaa.

Nordströmin sivut puhuvat yli 90%:n FUT/Strip saannosta, kun taas tunnetuimmat FUE-klinikat lupaavat yli 95%:n saannon. Tiedä sitten kuinka ylös FUT/Strip-klinikat parhaimmillaan pääsevät?

• ...

Mitä muita hyviä FUE-klinikoita on kuin prohairclinic?
      Ilter ruotsissa, mutta se on aika kallis kun kyselin hintaa.
      Tais olla melkein tupahinta minun kohdallani kun vertaa prohairclinicin hintaan.
      Minkälainen se BHRclinic mahtais olla? Tai oisko muita?

• FUE-mies

Ohessa on tosiaan lista niistä parhaista, joilla on myös ne nimekkäimmät & myös kalleimmat kirurgit. Jos tuo Ilter on kallis mielestäsi listan paikat ovat yhtä kalliita ja voittopuolisesti vielä kalliimpia. Sanoisin omasta kokemuksesta, että tämä Prohairclinic on kyllä varmasti hinta-laatusuhteeltaan parhaita paikkoja. Itse selvittelin asiaa aika tovin, kunnes tein päätöksen eikä sitä ole tarvinnut katua.

Niillä, kun ei ole kukaan nimekäs tohtori "läsnäolostaan" rahastamassa. Vaikka toki tohtori löytyy. Varsinaisen homman, kun hoitaa joka paikassa pääosin (tässä tapauksessa kokonaan) ns. FUE-tiimi. Eli tuo kirurgi yleensä vain suunnittelee ja valvoo toimenpidettä näissä FUE-jutuissa. Kun taas Strip/FUT hommissa hänellä on ainoastaan valtuudet "vetästä se niskanahka auki & tikkasta se kiinni". Nimekkäillä klinikoilla nimi-kirurgi kerää ns. massit & maineen, tuon itse tiimin tehdessä "likaisen työn".

Tiedä sitten tuosta Hiusvälityksen lobbaamasta Turkin klinikasta? Referenssejä ei ole näkynyt eikä kysymyksiin saannosta vastailtu. On vain piilouduttu ISO 9001:n ja konsernin isouden sekä tunnettuuden taakse. Itse en sinne ainakaan uskaltaisi pelkillä näillä tiedoilla lähteä.. Eikä onneksi tarvitsekaan ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      108
      4559
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3890
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3549
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3270
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2962
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2442
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2186
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      17
      1829
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1735
    Aihe