Onko teillä tiedossa, onko Zyprexan rinnakkaisvalmiste Olanzapin Ratiopharm yhtä hyvä kuin Zyprexa? Minulla on kokemuksia siitä, että rinnakkaisvalmiste ei ole ollut samanlainen kuin alkuperäisvalmiste.
Haluaisin kuitenkin käyttää Zyprexaa, joten kyselisin, onko Kela:lla jokin maksukatto, jos pysyn tässä alkuperäisvalmisteessa? Muutenhan joutuu maksamaan alkuperäislääkkeen ja rinnakkaisvalmisteen hinnan erotuksen ja se on huikea summa. Lääkehän on hirveän kallis. Jossain vaiheessa varmastikin lääkevaihtokielto häviää osaltani ja yhteiskunta ei tällöin korvaa erityiskorvauksella Zyprexaa.
Kaikki vastaukset ovat tärkeitä.
Zyprexa ja Kela:n maksukatto
6
430
Vastaukset
- fdssdddd
Minkälaisia kokemuksia on siitä ettei rinnakkaisvalmiste olisi yhtä hyvä? Sama aine niissä on joka tapauksessa.
- propelihattu
Minä käytin ennen Zyprexaa ja vaihdoin sen Olanzapin Ratiopharmiin.
En huomannut mitään eroa.
Olen minäkin muiden lääkkeiden osalta, että rinnakkaislääke ei ole yhtä hyvä.- harhaa vain
Taitaa olla kyse vain psykologisesta harhasta. Ei lääkäritkään kirjottaisi reseptejä rinnakkaisvalmisteille, jos niissä olisi oikeasti jotain eroa hoidon tehossa.
- expertti
harhaa vain kirjoitti:
Taitaa olla kyse vain psykologisesta harhasta. Ei lääkäritkään kirjottaisi reseptejä rinnakkaisvalmisteille, jos niissä olisi oikeasti jotain eroa hoidon tehossa.
Ei ole harhaa, että rinnakkaislääke ei tehoa yhtä hyvin kuin alkuperäinen. Rinnakkaislääkkeessa on sama vaikuttava ainesosa, mutta sidosaineissa jne. saa olla 20 % eroavaisuus. Nämä sidosaineet saattavat eri ihmisillä vaikuttaa mm. lääkkeen imeytymiseen ja sitä kautta lääkkeen tehoon...
- Tuukka
Hei! Kommentoikaa viestiäni. Kaikki vastaukset ovat tärkeitä. Onko muilla kokemuksia siitä, että Zyprexan rinnakkaisvalmiste on yhtä hyvä kuin alkuperäislääke?
- 23+323
Minulla on kokemusta etten huomannut mitään eroa olanzapin ratiopharm ja zyprexan välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse53727SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1933629Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1293375Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713342Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit202196Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv251778- 341545
- 321471
- 921413
- 151333