18v yksin kesällä reilaamaan?

dima.3

Olen sen verran kauan odottanut täysi-ikää ja sitä, että voin matkustaa ja nähdä uusia paikkoja omin nokin. Englannilla pärjään mainiosti, mutta ekä inter-reili tää olis mun kohdalla. Onko kellään kokemuksia yksin reilaamiseta? Vinkkejä reilaamiseen liittyen otetaan vastaan(haaveissa kuukauden reili)

2

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uteliasko?

      haluatko vartavasten lähteä yksin reilaamaan? eikö olisi kiva lähteä yhdessä esim kaverin kanssa?

    • Lindemar

      Hei,

      täällä reilaaja, joka viime kesänä lähti ensimmäiselle reililleen. Olin siis 19-vuotias ja yksinäni liikkeellä :)

      Saatan olla harvinainen tapaus, mutta matkatessani yksin ei minkäänlaisia ongelmia osunut kohdalleni. Minua ei ryöstetty eikä raiskattu, katon sain pääni päälle lähes joka kerta (kerran turvauduin telttaan, mutta se yöpyminen olikin yksi kohokohdista) ja pakko myöntää, yksin matkustamisesta saa aivan erilaisen riemun kuin ystävän kanssa matkustamisesta.

      Kannattaa ehdottomasti lähteä yksin matkustamaan, jos vain rohkeutta riittää. Kielitaitoa sinulla ilmeisesti onkin, joten ehdottomasti kokeile reilaamista! Interrail on kokemus, jonka jälkeen muut matkamuodot maistuvat hieman puulta. Tai ainakin minun kohdallani, enkä voikaan puhua kuin vain oman kokemukseni kautta.

      Oma reittini kulki: Lento Milanoon, sitten hieman sikin sokin kiertäen Italiaa (ja Venetsiaa, jonka mieluusti lasken omaksi alueekseen), Saksan, Ranskan, Belgian, Hollannin, Itävallan, Tanskan ja laivalla Ruotsista kotiin päin. Ja kuukauden olin siis matkalla :)

      Kuten minkäsuuruisen porukan kanssakin reilatessa, yksinäänkin kannattaa pitää järki päässä. Tavaroista huolehtiminen vie enemmän energiaa, pitää hieman olla varuillaan mahdollisista roistoista mutta samalla tutustua alueisiin ja ihmisiin.

      Yksin matkustamisessa onkin mahtavaa juuri se, että on pakko keskustella paikallisten kanssa. Ei voi turvautua Suomen kieleen; ihaninta on heittäytyä villiin keskusteluun ja retkeen tuntemattomien kanssa. Omalla kohdallani ei tosiaan kukaan ollut edes ilkeä, vaan tapasin aivan mahtavia ihmisiä. Reilaajat otetaan todella positiivisesti vastaan.

      Kenties parasta olisi varata aina etukäteen majapaikka. Esim. jos olet hostellissa Milanossa, tsekkaat netistä etukäteen tulevan sijainnin hostellin ja varaat sen. Hieman jännitystä siinä katoaa ja joutuu menemään tietyn aikataulun mukaan, mutta itseni kohdalla se toi helpotusta. Ei tarvinnut stressata siitä, että pääseekö jonnekin yöksi.

      Mikäli sinulle tulee jotain kysymyksiä mieleen, yritän vilkuilla tänne keskusteluun välillä ja vastailla kysymyksiin! Ja toivottavasti muutkin vastailevat jotain: minulta tulee vain positiivisia kokemuksia, vaikka reilaus ei ole pelkästään niitä. Omalla kohdalla vain oli :)

      Olen itse lähdössä uudestaan kesällä 2013 reilaamaan, tällä kertaa Portugali-Espanja-Italia-akselille (ja minne muualle keksinkään lähteä...)

      Tiivistettynä: Lähde ihmeessä matkalle yksinäsi, jos vain uskallat ja kehtaat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe