Ihan oikeasti:
1. Pakko onnistua sosiaalisessa tilanteessa.
2. Sosiaalinen ympäristö tuo mukanaan muuttujia, johon ei voi vaikuttaa.
Nuo kaksi pikkurikkistä kohtaa ovat kahlinneet minut täysin.
Ujouteni on oikeasti perfektionismia
7
376
Vastaukset
- depe_
Höh. Tiiätkö mitä sun pitää nyt tehdä? Altistaa itsesi "vaarallisille" tilanteille.
Jos sää et ikinä alota kehittymistä paremmaksi keskustelijaksi, ei se tule itsestäänkään. Kirjoita vaikka lapulle puheenaiheita, etteivät ne unohdu.
Pelotavaan tilanteeseen syöksyminen on oikeaa elämää, haluatko sää kokea eläväsi vai et??
Kun pari kertaa ylittää itsensä, pahin on jo ohi.
JA mulla on kokemusta..... - Avautujaradionpuolel
Toi on niin totta mitä sanoit perfektionismista. Oon ajatellut ihan samoja asioita. Ja minä taas olen viimeaikoina puskenut itseni kaiken laisiin sosiaalisiin tapahtumiin ja tilanteisiin viime aikoina mutta silti se tuntuu aina niin stressaavalta.
Sitä vain tapaa ihmisiä jotka elää sillä että koko ajan on joku jolle jutella ja sosialisoida ja itelle tulee kauheita paineita että miksen mä oo tollanen. Toisaalta miksi tarvisi olla jos viihtyy paremmin ilman että joku on koko ajan lähettyvillä. Esimerkiksi mun kaverit tekee usein ruokaa yhdessä mutta mä sata kertaa mielummin teen rauhassa ruokani justiin niin kuin haluan ja syön rauhassa.
Mutta olishan se kiva kun ei tarvis aina jännittää ku joku tulee jutteleen. Sitäkin oon miettinyt että mitä jännitän. Vaikka tapaan random tyypin ja tiedän etten nää sitä enään koskaan niin silti se on niin vi..n tärkeetä että mitä se musta ajattelee.
Turhauttaa ja enemmän turhauttaa se että tiedän että sen ei pitäis turhauttaa koska miksi en voisi syödä lounastani yksin jos siitä tykkään. MÄ VERTAAN ITTEENI KOKO AJAN MUIHIN JA SE KULUTTAA MUN AJAN jA HAJOTTAA MUN PÄÄN ENKÄ VOI SILLE MITÄÄN!- Depe_
Mitä vikaa on tehdä toisten kanssa ruokaa silloin tälllöin?
Ei sitä tehdä siksi että ei jaksettaisi tehdä itse, vaan siksi että saadaan aikaan yhdessä jotain hyvää, jaetaan ajatuksia ja pidetään hauskaa.
"teen rauhassa ruokani justiin niin kuin haluan ja syön rauhassa.", just joo, noi on vaan tekosyitä ettei sun tarvitsis kohdata sitä tilannetta. Ihan kuin et saisi joka päivä syödä rauhassa muutenkin...
Sun kannattais vähän miettiä mitä muut ihmiset voi antaa sulle ja mitä sä voit antaa niille. Eikä sitä mitä ne susta ajattelee. Tällä hetkellä et ainakaan anna arvoa muiden seuralle vaikka niin väittäisit. - oleomaittes
Ei siinä ole mitään pahaa, jos viihtyy mielummin yksikseen kun muuten on niin herkkä muiden ihmisten asioille. Mä ihan liian pitkään vertasin itteeni ja yritin olla sellanen mitä näin että ympäristö multa vaatii, eli sosiaalisempi. Nykyäänkin vielä jos joku tulee yhtäkkiä juttelemaan niin mulle tulee sellanen naamio ja tekohymy ja sanon jotain mukavaa, kohteliasta ja sosiaalisesti hyväksyttävää vaikka ei vois vähempää kiinnostaa ja sitten teeskentelen kuin mulla olis jotain muuta tekemistä ja liukenen tilanteesta kunnialla. Koska viihdyn itsekseni ja olen hyväksynyt sen. Ei tarvii olla muuta kuin mitä on. On nimittäin valtavan energiaa kuluttavaa teeskennellä jotain muuta kuin miltä oikeesti tuntuu.
- 123ere
En sanoisi noin. Ei tarvitse onnistua sos.tilanteissa riittää kuin vain suorituisi. Ja nopeasti ja helposti.
- olenpa miettinyt
Aloittaja tiivisti ongelman hyvin. Se, etten voi vaikuttaa asioihin, tekee sosiaalisista tilanteista ahdistavia, kuin myös ainainen epäonnistumisen mahdollisuus. Tästä syystä en oikeastaan lue itseäni varsinaisesti ujoksi. Niinä harvoina hetkinä kun tunnen olevani tilanteen herra, en ole lainkaan ujo. Ehkäpä ujot ylipäätään kokevat sosiaalisten tilanteiden henkilökemiat ja valtasuhteet voimakkaammin kuin muut. Näin uskon olevan ainakin omalla kohdallani.
- Byrograatti-virus
Ujoa iotkut pitävät sinnikkäästi hullunkirjoissa,vaikka se on yleensä vain osa kehitystämme?Onko asia sitten leipätyönä kovinkin tärkeätä esim,kun palkankorotuksista on kysymys?Sairaudet ovat globaalisesti kokonaisvaltaisia liittyen toisiinsa,eikä ihmiskehossa jokin palapeleinä haettavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446