14-v muuttamassa...

AUTTAKAA !!

Kotonani riitelen useinkin vanhempieni kanssa milloin mistäkin. Ei, kyse ei ole etten saanut karkkipussia jonka halusin.. Nyt on kyse paljonkin pahemmasta. Viranomaisiin ei tarvitse ottaa yhteyttä, siihen tämä ei johda. Vanhempani ovat pari kertaa meinanneet erota. He riitelevät välillä useinkin. En halua olla paikassa, jossa kuuntelen riitelyä.

Olen miettinyt, että samassa kaupungissa asuu sukulaiseni, jolle voisin muuttaa, jos vain sopii sekä hänelle, että vanhemmille. Uskoisin, että ainakin vanhempani olisivat pahasti vastaan, mutta pitkän kinastelun jälkeen suostuisivat. Opiskelutkin sujuisivat paremmin ilman riitoja. Muuttaisin toki vain opiskeluni ajaksi ja sitten omaan kotiin, kun on rahaa.

Minua myös ahdistaa tässä talossa, jossa asun. Ihan tilavat huoneet on eikä tavaraakaan liikaa, mutta ahdistus on läsnä. Olen kärsinyt vakavasta masennuksesta, joka johtuu suuresta osin tästä talosta ja vanhempiemme riitelystä, sekä minun osastani niihin.

Onhan täällä myös veljiä, mutta heitä se riitely ei tunnu koskettavan. Ainakaan he eivät sitä näytä...

Tästä tullaan kyllä täälläkin olemaan montaa mieltä, mutta silti, mitä te itse tekisitte. Sekä vanhemmat, että sukulaiset, suostuisitteko ? Ja voisitteko te nuoret muuttaa läheisen sukulaisenne luokse tässä tilanteessa.. ?

T: 14 vuotias kyllästynyt ja ahdistunut

12

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1232131244241412

on sunki ongelmas pienii saatana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!dförunsgbfx

• :P

Kiitti vaan avusta. Epäilemättä oot sellanen alle 12-vuotias :P

• Apua tarjoava

'1232131244241412'

Voit säki sun ongelman kertoo ni siinä voidaan yrittää auttaa :)

• potari

No just...

Kyl te lissut jaksatte rypee siel itsesäälissä..

• Öö..

Mä ehkä siinä tapauksessa puhuisin vanhemmilleni..tai jtn..En tiiä!

• FGFFGF

tai niinku jtn jtn j jtn:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• rrrrrefvebbbe

voi kyynel ku on taas vaikeet

• muuttaisin

Kyllä vanhempien riitely on ahdistavaa nuorelle. Jos on mahollista niin parempi olisi mennä asumaan sukualsiten luokse, jos se heille passaa. Jospa otat puheeksi asian vanhempien kanssa. kun huomaavat että sinä olet tosissasi ja kärsit niin hekin voivat alkaa miettimään toisaan riitelemisen syitä ja hankkia asioihin ratkaisuja.

• 14-v. ahdistunut

Kiitos neuvoista. Olen jutellut asiasta myös ystävieni kanssa. Osa on muuttoa vastaan, mutta osa taas tukee minua.

Täytyy ottaa asia puheeksi ensin vanhempien, sitten sukulaiseni kanssa. Hermostuttaa...

• muuttaisin

Jos muutat niin eihän se merkitse lopullista eroa vanhempiin ja kotiin. Ja saat sitten tutustua ja läheisyyttä toisiinkin sukulaisiin. Se voi olla elämän kantavana voimana vielä sitten jokus aikuisuudessakin. Ja suuri riklkaus.

• dont leave me!

ota mut mukaan!!! D;

• 14-v. ahdistunut

'muuttaisin'

Niimpä.. Ja kun sukulainen asuu alle parin kilometrin päässä... Ei TODELLAKAAN lopullista eroa :) Mutta välimatkaa ja hengitystilaa

Nyt vain tarvitsee suostutella vanhemmat kuuntelemaan ja kysyä sitten sukulaiselta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      225
      2970
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      184
      2606
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      110
      1227
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      135
      1154
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      70
      1088
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1060
    7. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1055
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      352
      1034
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      21
      965
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      808
    Aihe