Olen lähdössä syksyllä Hondurasiin ja kyselisinkin millaisia kokemuksia teille on sieltä. Lennämme San Pedro Sulaan, josta jatkamme suoraan La Ceipaan. Siellä vietämme kaksi päivää ja jatkamme Roatan saarelle reiluksi viikoksi.
Lähinnä kiinnostaa mitä kannattaa nähdä ja tehdä sekä millainen turvallisuustilanne Hondurasissa on. Riittääkö "terve maalaisjärki" vai pitääkö varatua pahempaan. Porukassa on mukana neljä aikuista ja kolme lasta (6-9 vuotiaita).
Vinkkejä Hondurasista / Roatanista
2
353
Vastaukset
- Juha
Olipa hauska kuulla että olet Roatanille menossa. Palasin pari viikkoa sitten Väli-Amerikasta. Vietin jonkun aikaa Hondurasissa ja muutaman päivän myös Roatanilla.
Paikasta jäi pelkästään myönteisiä kokemuksia. Turvallisuustilanne Roatanilla on erittäin hyvä. Mitään vaaroihin viittaavaa siellä ei todellakaan näkynyt. San Pedrossa sitä maalaisjärkeä kannattaa ehkä käyttää.
Sukellus ja snorklaus on ehdottomasti saaren suosituimmat harrastukset. Vesi on kristallinkirkasta ja saarta ympäröi uskomattoman hieno koralliriutta. Itse en sukella, mutta pelkkä snorkkelointikin oli hieno kokemus.
West End Beach on saaren paras ranta. West Bay Beachillä hinnat on hieman halvemmat. Ranta on pienempi, mutta sopii myös erittäin hyvin uimiseen ja snorklaukseen.
Tapasin Roatanilla erään brittimiehen joka oli asunut saarella 12 vuotta. Tänä aikana hän oli nähnyt korkeintaan kymmenen suomalaista. Joten tuskin rannalla paljon suomen kieltä kuulee.
En tiedä kannattaako La Ceibassa kahta päivää viettää. Siellä ei oikeastaan ole paljon näkemistä.
Buen viaje:
Juha- Juha
Olihan siellä yksi riesakin. Nimittäin moskiitot ja 'sandfliet'. Moskiitot levittävät malariaa, joten malarialääkitys on syytä ottaa. Sandfliet ovat hiekanjyvän kokoisia pikkupiruja. Niitä ei oikein näe eikä puremaa tunne. Jättävät kuitenkin iholle isoja kutisevia paukamia.
Elikkä hyönteiskarkotetta kannattaa käyttää reilusti. Voi ostaa paikan päältä tai viedä Suomesta. 'Off' ja 'Cactus Juice' ainakin toimivat.
-Juha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823323
- 922975
- 532252
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201685- 191644
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111620Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221458Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61438Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131381Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin371353