Joo, elikkä olen puuhaillut vanhojeni koneitten kanssa, meinaan ihan pientä viritystä... Mulla on aika huono kone 1GB rammia ja 250gb kovalevy ja nvidia geforce 5500fx joku sellanen mutta se hajosi... En tiedä miksi, käynnistyy win xp jutut ja sit tulee sininen ruutu yms... Ja sit se käynnistyy uudelleen. Mut en sitä murehdi enää, vaan aion rakentaa koneen 450€ budjetilla.
Kattelin verkkokauppa.fi tuotteita elikkäs voinko rakentaa näillä koneen:
-Asus P8H67-M PRO B3 Intel H67 LGA1155 microATX < Toi olis emolevy...
-8gb ddr3 ram...
-Asus radeon hd 7770 1GB NÄYTTIS
-Corsair CX600W V2 CX-sarjan 600 W Virtalähde < (ei varma, saatan käyttää 500w kotelossa olevaa virta lähdettä.
-Asus zonar DG äänikortti/kuulokevahvistin
-fractal design silent series 122mm kotelo tuuletin
-A-Link Usb 2.0 PCI-sovitinkortti, neljä USB 2.0 porttia
-Seagate Barracuda SATA III 7200 RPM 3.5" -kovalevyt
-Intel core 3 (3,3ghz)
Siin...
Kiitos kaikille etukäteen...
Ajattelin rakentaa oman koneen... Apuja?
8
158
Vastaukset
Moro
Sinun kannattaa kysyä koneen rakentamis ohjeita täältä: http://keskustelu.afterdawn.com/
Jos et siis saa täältä vastauksia. Itse en valitettavasti osaa neuvoa.- jalaa
Emolevyksi itse ainakin ottaisin Asuksen P8H67 Pro:n ,mikä on ATX-emolevy. Onko micro-atx:n käytölle joku perusteltu syy, pieni kotelo? 8 gt muistia on ihan ok, kannattaa ottaa se 2x4 Gt:n palikkoina. Virtalähteen kanssa ei kannata nihkeillä, huonolla lähteellä pahimmillaan saa tuhoa aikaiseksi. Ota käyttöön vaan tuo Corsair. Tuo USB 2.0 kortti on kyllä melkoisen turha, sillä nykyemoista löytyy kiinteitä USB-liittimiä väh. 6 kpl, ja emolevyn pinnassa olevien liittimien kautta saa helpolla useita lisää. Suorittimeksi olet ilmeisesti kaavaillut Intel Core i3:sta? Pienemmän budjetin koneeseen tuo ajaa asiansa.
Itse rakentamiseen tarvitset muutaman ruuvimeisselin, ristipää ja talttapää kärjelliset riittävät. Itse käytän meisseleitä, mihin voi vaihtaa kärkiä tarpeen mukaan. Mikäli käytät vanhaa koteloa, niin pura ensin kaikki vanhat roinat pois kotelosta. Vanhan kotelon käytön kanssa voi tulla ongelmia, sillä monet uudet näytönohjaimet ovat sen verran pitkiä, etteivät ne mahdu paikoilleen. Tai ohjaimen saat paikoilleen, mutta et enää kiintolevyjä.- fghadfh sfhfgfgh jw6
Itse ottaisin emoksi jonkun Z-sarjalaisen, muistia sen 8Gb mutta nimenomaan 2×4Gb. USB-kortti on tosiaan täysin turha uuden emon kanssa ja mielestäni äänikorttikin aikakin alkuhankintana.
Prossuksi voisi harkita uusia Ivy Bridgejä, mutta eihän tuo mikään välttämättömyys ole. Riittääpä ainakin päivitysvaraa.
Olen myös jalaan kanssa samaa mieltä virtalähteestä: on väärässä kohdassa säästämistä jos ostaa halvan pommilähteen. Corsairit on kyllä ihan laadukkaita, joten niitä voinee suositella.
Kiintolevyissä ei kannata maksaa sata III -levyistä yhtään ylimääräistä, koska levy ei toimi yhtään nopeammin vaikka onkin nopeampi väylä käytössä, mutta jos saa samaan hintaan kuin sata II -levyn niin ilman muuta sellainen.
Näyttiksistä en tiedä hevonpiippiä kun en ole pelimiehiä, mutta riippuen vähän mitä teet, niin H- ja Z-sarjan emoissa toimii sisäänrakennettu näyttis. Jos käyttää Ivy Bridgen prossua niin näyttis on sisäänrakennettu siihen prossuun.
- AAAA sutta
Ei ikinä Asusta, ei mitään.
- pyää
Ei niin. Älkää misssään nimessä. Mulla on ASUS enkä ole ylpeä siitä.
- Jookos..
pyää kirjoitti:
Ei niin. Älkää misssään nimessä. Mulla on ASUS enkä ole ylpeä siitä.
Tjaa, Itellä P8P67 Deluxe, enkä ole ainakaan keksinyt mitään mainittavaa vikaa tai puutetta tästä. Voisiko joku auttaa?
- laskin nopeasti
Tuolla 450€ ei kyllä tuota pakettia saa. menee väkisinkin yli 500€ ainakin
- f43ttg
"En tiedä miksi, käynnistyy win xp jutut ja sit tulee sininen ruutu yms"
Poweri tai muisti hajosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2073800Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1012205Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621226- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4771022