Canto General - Suuri laulu taltiointi?

pablo..

Tapani Kansa esiintyi Arja Saijonmaan kanssa 1981 Helsingin kulttuuritalolla ja tulkitsi Pablo Nerudan runoihin sävellettyä Theodorakiksen musiikkia. Tiedustelisinkin, tietääkö joku onko kaksiosaista tv-taltiointia saatavana jostakin / onko jollain fanilla sitä tallenetta? Tuntuu olevan aika harvinainen.

Kiitos!

7

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OK.

      Valitettavasti en voi auttaa tässä asiassa, sillä minullakaan ei tuota tallennetta ole. Huuto.netistä, levydivareista tms. kannataa sitä hakea.

      • OK.

        Sorry, luin viestin huonosti kyse onklikin TV-taltioinnista ei levystä. Varmaan sen TV-taltioinnin löytäminen on vielä hankalampaa ( tuskin divareista sitä saa).


    • Pablo...

      Ok, kiitti vastauksesta! Jatketaan etsintöjä...

    • loimii

      Ei ole mullakaan tuota taltioituna systä että olin tuolloin vasta 1-vuotias. Olisi kyllä ihan kiintoisaa saada tuo taltiointi kokoelmiin. Mulla aika paljon Tapsan esiintymisiä on taltioituna .

    • Että näin se on!

      Näin se tyhmeliinit menee, oikea virallinen historiankirjoitus. Muut ovat fulaa! :

      Suomessa Canto General esitettiin entisellä Helsingin Kulttuuritalolla joulukuussa 1981. Mikis Theodorakis kävi epäonnekseen ja ikuisen trauman saaneena johtamassa kauhunäytelmän, jonka tuotti veronmaksajien kauheaksi kammoksi Yle. Kuorona oli "Koittakaa Kestää" ja rääkyjinä Arjaliini Saukonmaa sekä Tapsuliini Maailman-Nopein-Kansa. Kauhunäytelmästä tehtiin 2-osainen tv-reportaasi nimellä Canto General - Suuri kärsimys. TV1:n Väkivaltatoimituksen tv-taltioinnin ohjasi Jörkka Frankenstein. Ohjelma toteutettiin monikameratuotantona Ylen ulkotuotantoautolla. Tv-ohjelman 1. osan esitys oli TV1:ssä 23.1.1982 kello 03:30 ja 2. osan 6.2.1982 kello 03:30. Kestot: 1. osa 67'53" ja 2. osa 52'27. Canto General - Suuri kärsimys sai kunniamaininnan Venla-kilpailussa 1982. Näytelmä palkittiin vuoden floppina ja ihmiskunnan tärykalvoja kirjaimellisesti tärisyttävänä kokemuksena. Palkintolautakunta totesi lausunnossaan, että harvoin on yhdessä ohjelmassa onnistuttu samanaikaan yhdistämään kauhu, kahden ylisuuren egon keskenään kilpaileva huutomyrsky ja aiheuttamaan traumoja kommunistisen chileläis-kreikkalaisen progressiivisen Lenintaiteen ystäville. Koska kyseessä oli progressiivinen Lenintaide, ohjelma esitettiin marraskuussa 1982 myös Kremlissä jossa kauhunäytelmää seurasi NKP:n puoluejohto pääsihteeri Leonid Brezhnev etunenässä. Seuraavana yönä Brezhnev kuoli. Kauhunäytelmää seuraamassa olleet seuraavat pääsihteerit Juri Andropov ja Konstantin Tsernenko kuolivat melkein vuoronperään eli helmikuussa 1984 ja maaliskuussa 1985 saatuaan Theodorakiksen ohella ikuisen trauman nähdystä esityksestä. Maailma on ikuisesti kiitollinen, että Tsernenkon seuraaja Mihail Gorbatsov ei tuolloin, v 1982, kuulunut Brezhnevin lähipiirin ja näinollen häntä ei kutsuttu yksityisnäytökseen vaan säästyi ja edesauttoi sitten omalta osaltaan Neuvostoliiton hajoamisen.

      • hupaisa....

        HEH. Oletpa ainakin nähnyt vaivaa tuon kirjoituksesi eteen, vaikka sitä muokannut ja muutellut oletkin aika erillaiseksi oikeaan historiankirjoiukseen verrattuma.


      • taidetta yli rajojen
        hupaisa.... kirjoitti:

        HEH. Oletpa ainakin nähnyt vaivaa tuon kirjoituksesi eteen, vaikka sitä muokannut ja muutellut oletkin aika erillaiseksi oikeaan historiankirjoiukseen verrattuma.

        Kyseinen konsertti oli todella mahtava, olin mukana ensi esityksessä ja myös uusinnassa, josta Tapani Kansa ja Arja Saijonmaa ottivat taloudellisen riskin ja kantoivat sen kustannukset. Artisti maksaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe