kurittomia kakaroita

äääääääääääää

vanhemmat todennäköisesti päihteissä pääsiäisenäkin, opettajat ei lapsia kurita tai käytöstavoille kasvata, kakarat uhoavat viisauttaan pitkin ja poikin kurkku suorana. Sitä se tekee kun lapsille annetaan kaikki valta ja yhtään ei saa kurittaa!

Lehdessä se luki: Tyhmä ei edes tajua kuinka tyhmä on!

Säälittävää...

8

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei niin vanha nuori

Niimpä

Mikähän tuossakin hommassa on ja kuka sen on keksinyt, ettei lapsia saa enää kasvattaa ja pitää kurissa?
      Sama homma kun kenenkään ei tarvis huolehtia vaikkapa autoistaan. Ilman huoltoja ja katsastuksia vaan vedeltäis menemään. Olisi tosi turvallista hommaa. Annettais vaan kaiken olla levällään ja ihan omalla painollaan eikä tehtäis mitään. Sitten katsottais miten käy ja kuinka moni pääsee hengestään. Ihan yhtä turvallista se on kakaroidenkin kanssa.
      Jotkut sanovat että ainahan nuoret on ollu nuoria mutta kyllä ne nykyisin on pahempia.

• Vastuu velvoittaa

Lasten ja nuorten kehittymiseen kuuluu uhmaikä ja rajojen kokeilu. Elleivät aikuiset aseta rajoja niin lapsi/nuori etenee niin kauan, että löytää rajat. Tässä se nykymenon dilemma on. Vapaa kasvatus tuottaa aina vain rajumpia käyttäytymismuotoja ja - malleja ja rajat asettaa virkavalta.
        Vapaan kasvatuksen hyväksyvät vanhemmat eivät kasvata lapsiaan vaan väistävät velvollisuuksiaan sysäten ne ja jälkikasvunsa muiden huoleksi.

Oma lapseni meinasi teininä tyriä ja lyödä yli sekä huolella pykiä, mutta silloin minä puutuin asiaan ankaralla kädellä. Sain silloin kuulla, että olen maailman pas*** vanhempi ja kuuluisin vankilaan. Nyt lapseni on nuori aikuinen. Hänellä on pätevyys hankittuna ja hyvä työpaikka ja hän on käynyt katomassa maailmalla kyllä. Tässä eräänä päivänä hän kiitti minua siitä, etten antanut hänen silloin idioottiteininä määrätä.

• vieläkin nuori
        Vastuu velvoittaa kirjoitti:

Lasten ja nuorten kehittymiseen kuuluu uhmaikä ja rajojen kokeilu. Elleivät aikuiset aseta rajoja niin lapsi/nuori etenee niin kauan, että löytää rajat. Tässä se nykymenon dilemma on. Vapaa kasvatus tuottaa aina vain rajumpia käyttäytymismuotoja ja - malleja ja rajat asettaa virkavalta.
        Vapaan kasvatuksen hyväksyvät vanhemmat eivät kasvata lapsiaan vaan väistävät velvollisuuksiaan sysäten ne ja jälkikasvunsa muiden huoleksi.

Oma lapseni meinasi teininä tyriä ja lyödä yli sekä huolella pykiä, mutta silloin minä puutuin asiaan ankaralla kädellä. Sain silloin kuulla, että olen maailman pas*** vanhempi ja kuuluisin vankilaan. Nyt lapseni on nuori aikuinen. Hänellä on pätevyys hankittuna ja hyvä työpaikka ja hän on käynyt katomassa maailmalla kyllä. Tässä eräänä päivänä hän kiitti minua siitä, etten antanut hänen silloin idioottiteininä määrätä.

Niinhän se on.
        Mulla on vähän sellainen käsitys että nämä lait on määrännyt sellainen henkilö jolla ei omia lapsia ole koskaan ollut.
        Kun näillä kirjaviisailla ei ole sellaista ymmärrystä että on ihan eri asia hakata lapsia ihan sekuvain huvikseen, kuin antaa korvapuustia kasvatus- ja kurinpitomielessä.
        Isäni löi minua koska hän ei muuten hallinnut mitään. Hän näki hyvänä ratkaisuna lyödä lastaan aina kun huvitti. Empä paljon soittele eikä paljon sen kuulumiset kiinnosta. Nautin kun mietin sen paskan kärsimyksiä.
        Äitini antoi selkään tilanteessa, kun muu ei enää tehonnut. Äidilleni en voisi ikinä olla mistään katkera enkä vihainen. Hän ei piessyt eikä lyönyt ikinä muuten kuin pakkotilanteessa ja siihen tarvittiin varmasti minulta hyvä syy.

• vieläkin nuori
        Vastuu velvoittaa kirjoitti:

Niin ja mitä tällaisella lailla muutenkaan on saatu aikaan? Ei mitään muuta kuin se, että kunnialliset ihmiset eivät enää voi eikä uskalla kasvattaa lapsiaan kurilla, koska laki on heitä vastaan. Kyllähän hullut ja mielenvikaiset hakkaavat lapsiaan edelleen ihan samaan malliin aina kun niin haluavat, eikä siinä mitkään lait taas siihen asiaan vaikuta. Lailla on vain poistettu vain kunniallisislta ihmisiltä kasvatusoikeus.

• viisasonkintyhmä

Mutta jos luulee olevansa itse viisas, on silloin itse tyhmä.

Näinhän vanha filosofi Sokrates aikoinaan totesi.

Toisaalta jos ymmärrät olevasi tyhmä, olet viisas.

• Zenzori

Liittyy Turkuun miten?

• Kenen on vastuu?

Ja tänään luki txt-tv:ssä, että nuorilla ei ole riittävästi valtaa päättää! Väärin. Sitä on jo nyt aivan liikaa!

Vastuu lapsista ja nuorista on aikuisilla - vanhemmilla etunenässä!

• puhu kukalle

Hyvin ne selitykset kehittyy sitä mukaa kun ongelmat vain pysyy.

Ennen sanottiin että niillä ei ole riittävästi harrastuksia, eli vastuu sysättiin yhteiskunnalle. Nyt kun Turussakin on varmaan 6 jäähallia, lukematon määrä pallokenttiä ym. pelipaikkoja, pururatoja siellä täällä, skeittiramppeja ja vaikka mitä, niin täytyy keksiä uudet selitykset kun vanhoissa ei ole enää perää.

Mitä maksaa edellämainitut 6 jäähallia ym? Tuppivyön saa halvalla ja siinä kyllä kuriton nuori asettuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen