Noloa ja lapsellista?:O

tyttö98

Olen siis 13-vuotias tyttö ja musiikkimakuuni kuuluu Lordi, Klamydia, Paramore, Children of bodom, Ajattara, Green Day, Stam1na jne. Onko noloa tai/ja lapsellista kuunnella edellä mainittuja yhtyeitä? Mua nimittäin kiusataan ulkonäköni sekä musiikin, jota kuuntele, vuoksi. Kerrankin, kun mulla oli Klamydian t-paita, yhdet pojat huusivat "huoralla on klamydia" ja nauroivat. Ainut ystäväni nimittelee mua huoraksi sekä lesboksi. Muutkin luokkani oppilaat jättävät mut yksin ja tulevat ainoastaan silloin puhumaan, jos he eivät ole tehneet läksyjään ja mä olen. Mä oon kyllästynyt siihen, että aina tietyt pojat sylkevät päälleni, huutelevat perääni kaikkea aivan tyhmää, tönivät ja heittelevät minua kivillä jne. Sitä vaan ihmettelen, että eikö nykyään saa olla oma itsensä, vaikka kaikki sitä jauhavat, että pitäisi olla? Pelkään mennä kouluun.. Mitä voi tehdä?

19

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potari

Klamydia on ookoo jos asut jossain pohjanmaalla.

Jos et niin pitäisi tajuta että se on täyttä pa*kaa.

• siis tä?

Mitennii? mistä tommosen repäsit?

• grrrauhh

jos sinuun on kerran kohdistunut väkivaltaa kannattaa ottaa yhteyttä poliisiin. jos jännittää puhua suoraan poliisille niin kerro ensin tilanteestasi esim. vanhemmille.

• tyttö98

Olen kertonut vanhemmilla, mutta he vain toistelevat, että "jaa, jaa.. taitavat pojat tykätä susta.. Ei niistä kannata välittää".

• askfaksl
        tyttö98 kirjoitti:

Olen kertonut vanhemmilla, mutta he vain toistelevat, että "jaa, jaa.. taitavat pojat tykätä susta.. Ei niistä kannata välittää".

Mene terveydenhoitajalle puhumaan.

• trobo
        tyttö98 kirjoitti:

Tämäpä on nyt niin väärä vastaus kuin olla ja voi! Kannattaa välittää ja kerro vanhemmillesi enkeli-elisan sivuista!

• someonehere17

Sun ikäisilläs pojilla on vaan tyttöpöpö-kammo ja ne vieroksuu kaikkea erilaista.
      Yksi kaverini tykkää samoista bändeistä kun sä ja sitäkin on sen vuoksi härnätty.
      Kannattaa mainita vanhemmilles että muutkin luokkalaiset kiusaa kun vaan pojat tai sit mennä suoraan rehtorille puhumaan.

Ja sitten tästä ainoasta ystävästäsi: ei kai se oo minkäänlainen ystävä jos se sua nimittelee, eihän?
      Jätä se oman onnensa nojaan ja ota härkää sarvista, niin siitä selviää. :)
      Tsemppiä!

• JS

Taitaa kiusaajasi itse olla noloja kun eivät ymmärrä hyvän musan päälle.

• mmm

Älä näytä heikolta. Muute ne kiusaa enemmä. Oo vahva, anna turpaa takas, jos ne alottaa. Kerro opettajille jos vanhemmat ei ota vakavasti.

Onnea

• tyttö98

Kiitos.:) En uskalla kertoa opettajalle, koska kerran mainitsin asiasta ja kiusaaja otettiin puhutteluun. He kuitenkin käänsivät asian niin, että minä olin heitä haukkunut etc ja opettaja uskoi sen. Vanhempani olivat todella raivoissaan ja pettyneitä minuun, vaikka todellisuudessa en ollut tehnyt mitään.

• poks.
        tyttö98 kirjoitti:

Kiitos.:) En uskalla kertoa opettajalle, koska kerran mainitsin asiasta ja kiusaaja otettiin puhutteluun. He kuitenkin käänsivät asian niin, että minä olin heitä haukkunut etc ja opettaja uskoi sen. Vanhempani olivat todella raivoissaan ja pettyneitä minuun, vaikka todellisuudessa en ollut tehnyt mitään.

ohitappa ope ja marssi reksille ja sano että tämän on loputtava! Ja vanhemmillesi huutia kanssa kun eivät usko sua!

• tyttö98
        poks. kirjoitti:

ohitappa ope ja marssi reksille ja sano että tämän on loputtava! Ja vanhemmillesi huutia kanssa kun eivät usko sua!

Reksihän minua kuulusteli, koska hän kuulu tähän KiVa-tiimin, joka koulullamme on.

• 11+18

Toi kuulostaa jo oikeasti vakavalta, mene ihmeessä puhumaan opettajalle tai rehtorille. Tiedän kyllä, että kaikkissa kouluissa se ei auta, mutta usko pois, kannattaa ainakin yrittää. Jos koulu ei jostain syystä puuttuisi asiaan, ota yhteyttä poliisiin. Töniminen ja kivien heittely voi mennä jo lievästä pahoinpitelystä, jos sulle on mistään tollasesta jäänyt jälkiä niin näytä ne poliisille tai lääkärille. Ja vaikkei niistä mitään tuomiota anneittaisi, niin luulisi, että poliisin on pakko ainakin jotenkin puuttua asiaan, tuon ikäiset pojat saattais pelästyä poliisin puhuttelusta ja lopettaa kiusaamisen. Tuo sun kaveris ei taida olla oikeasti kaveri, kun kerran kohtelee sua noin, kannattaa ainakin harkita välien poikki pistämistä, et sä ansaitse "ystävältä" tollaista kohtelua, siihen pitäis voida luottaa.

Siulla on muuten hyvä musiikki maku vaikkei kaikki sitä arvostakkaan, älä anna muiden lannistaa vaan ole rohkeasti oma itses :) Tsemppiä, toivottavasti asiat järjestyy!

• khlamydia

Sulla on oikeus kuunnella ihan mitä haluat, eikä kenelläkään ole oikeutta tuomita sua! Sama koskee pukeutumista ja kaikkea muutakin. Niin kuan kun et riko lakia tai tee vahinkoa muille, on oma asiasi, mitä kuuntelet ja mikä haluat olla.

Suurin osa ihmistä hyväksyy tämän. Eihän suakaan varmaan kiusaa kuin pari tyyppiä koulussa. Ne muut eivät kiusaa, niitä on varmaankin enemmän, jotka ei kiusaa!

Ehkä sun kannattaisi opetella sanomaan takaisin ystävällisesti kun joku heittää tyhmän kommentit. Ainakin sun pitää oppia näyttämään, ettei se haavoita sua. Jos ne näkee, että kommentit osuu ja saa sut epävarmaksi, niitä tulee aina vaan lisää ja lisää. Ihmiset osaa olla tosi julmia toisilleen!

Nin, ja kerro opettajille, rehtorille, kuraattorille, vanhemmille.
      Toki voit myös yrittää puhua kahden kesken kusaajille. Esim. kysyä suoraan, miks sä kiusaat mua.

Ja on myös hyvä muistaa, että usein ne kommentit eivät ole tarkoitettu satuttamaan niin paljoa kuin ne satuttavat. Tyyppi, joka sanoo esim. "huoralla on klamydia" luulee vain olevansa vitsikäs tai yrittää kerjätä kavereittensa hyväksyntää. Tuohon kommenttiin mm. voisit vaikka vastata että "nii-i, mutta mistä me sulle saatas. sulla ei oo tainnu vielä olla ketään eikä mitään".

• busbu.

heh...en tosin kehoita aukomaan kiusaajille päätään, mutta otappa selvää, onko paikkakunnallasi nuorisopoliisia ja pyydä hänet puhumaan koululle väkivallasta, nimittäin n imittelykin on väkivaltaa!
        Tai kuntasi nuoriso-ohjaaja tai seurakunnan kuraattori/diakoni jnejne...että ne kiusaajat kokisi herätyksen.
        Itse aikoinaan vetäsin kiusaajaa turpiin ja sain siitä jälki-istuntoa jonka käörsin...kiusaaminen loppui mutta ope sanoi että keino oli väärä, tee sinä oikein ja marssi vaan rohkein saappain eteenpäin hakemaan apua!
        Asiat ei muutu jos ei ROHKEAT kuten sinä, puutu asioihin,kiusaaminen pitää kitkeä pois.
        PS:voisit jakaa ohjeita kiusaamisen estämiseen! pistä niille jauhot suuhun!

http://www.mll.fi/nuortennetti/kiusaaminen/auta_kiusattua/

• Loppu kiusaaminen

Kiusaaminen on hanurista ja oon itekin ollu koulukiusattu. Ja noi puhu olemme tai reksille ei tosiaan auta vaan voi pahimmillaan pahentaa kiusaamisen uudelle tasolle ja kuten kiusattu tyttö sanoi voidaan kaikki kääntää hänen syykseen. Etsi itsellesi vanhempi poikaystävä jolla on tarvittaessa mahollisuus uhkailla sua kiusaavia tarvittaessa. Se varmasti saa ne lopettamaan. Mun kiusaajat lopetti ku sain pari vanhempaa kaveria ja kävi vähän uhkailemassa :D mä voisin vaikka tehdä palveluksen ja auttaa sua tossa asiassa kun muakin autettiin :)

• vanha äiti

Tapahtuuko tuo kivitys koulun alueella? Töniminen ja räkiminen?

Eikö valvontakamerasta vois tarkistaa noita tilanteita. -tai jos hankkisit jonkin miniatyyrivempaimen jolla voi tallentaa solvaamiset. Sit poliisille jutskaan ja sanot että kouluviranomaiset ei kuule sua. Valokuvausliikkeissä on jos jonkinlaisia kamerakikkoja esim ni nauhotusta ei voi huomata.

Ala-arvostahan noitten mulkvistien käytös on! Kun saisit jonkun oikeen poliisin koululle, sellasen jota kukaan ei tunnistais poliisiks...yrjöttää miten pitkään ope laistaa oikeesti vastuusta, ja reksi.

Joku täysi-ikänen vois vaatia lähestymiskiellon tollasten v-päiden taholta, mutta koulussapa pitäisi jostakin helvatan syystä sietää herjaamista ja väkivaltaa. Eli mikä arvo on lapsella ja nuorella, kuka kantaa vastuun?

Ei muutakun tsemppiä roimasti ja tottamaar kuuntelet just sellasta musiikkia mistä pidät, ei kukaan voi kelleen sanella mimmosta musiikkia jonkun pitäis harrastaa :o

• ----

no hei haloo suomi on vapaa maa. ei se mun mielestä oo noloa. jokaisella on oma makunsa ja kantakoon sitä ylpeydellä. meitä on kaikenlaisia mm. hoppareita, pissiksiä, fruittareita jne. millanen ois maailma jos kaikki ois samanlaisia?

• ei ne oo niitten asia mistä sä tykkäät,joten go girl go! Älä välitä niistä! Kyl mäkin tykkään green daysta eikä kukaan dissaa :o

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe