Utelisin kaikilta 50:ltä, että onko totta, että...?

Onks perää??

....VIIDENKYMPIN VILLITYS ISKEE täytettyään tuon ikäpykälän?

Pitääkö kengät olla valmiina jaloissa, koska kuulema erään miehen mukaan se villitys menee niin nopeesti ohitse??

Ja mites meidän naisten käy tuon iän puitteissa, pitääkö olla meikit valmiina naamassa, että ehdimme villittelemään vieraiden miesten kanssa?????:))

27

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paperinenänukke

Jossain määrin totta kyllä. Mutta ei sitä varten tarvii mitenkään tälläytyä. Mulla meni pari vuotta lujaa suhderintamalla. Varsinaista sinkkuelämää. Nyt taas on kiva olla rauhassa ja keskittyä muihin harastuksiin. Aikansa kutakin.
      Mutta jos sulla jo on mies, niin olisi ehkä parempi purkaa villitykset häneen?

• 25 v. naimisissa

:) niin tuo viimoisen lauseen neuvosi on ihan viisas, joten parasta ilmeisesti on keskittyä mieheeni;) ja ei sen puoleen hyvä mies mulla onkin.

• Se koskee vain miehiä. Naisilla willi waihe on nelissäkymmenissä, ja pojathan on aina vähän hitaampia kehittymään :)))

• Paprunenä

No minulla kyllä piti prikulleen paikkansa tuo viidenkympin villitys. Eikä miehet ja pojat oo sen hitaampia. Pelkkä tekosyy olla ensin laiska koulussa ja sitten tyhmistellä myöhemmin. Ei tosin kaikille miehille. Mihin ne sen hitaammin menis? Nopeemmin elämästäkin selviävät.

• Paprunenä kirjoitti:

No minulla kyllä piti prikulleen paikkansa tuo viidenkympin villitys. Eikä miehet ja pojat oo sen hitaampia. Pelkkä tekosyy olla ensin laiska koulussa ja sitten tyhmistellä myöhemmin. Ei tosin kaikille miehille. Mihin ne sen hitaammin menis? Nopeemmin elämästäkin selviävät.

Oot oikeassa, ei pidä yleistää :) Ajattelin kun joskus on naisten 40 v ikäluokkaa verrattu teini-ikään hormoonitoiminnaltaan, on yhtä sekaisin hetken ennenkuin hiipuu. Kellä hiipuu kellä ei :)

• Kaupunkilainen
        miss.fire kirjoitti:

Oot oikeassa, ei pidä yleistää :) Ajattelin kun joskus on naisten 40 v ikäluokkaa verrattu teini-ikään hormoonitoiminnaltaan, on yhtä sekaisin hetken ennenkuin hiipuu. Kellä hiipuu kellä ei :)

"Kellä hiipuu kellä ei :) "

Jos hormonitoiminnasta puhutaan (eikä esim. seksihaluista), kyllä se hiipuu kaikilla, toisilla hitaammin, toisilla nopeammin. Miehilläkin on vaihdevuodet - olen esimerkiksi omassa ukossani huomannut ihan samoja oireita kuin itselläni oli muutama vuosi sitten, kun menopaussi pahimmillaan pauhasi.

Viidenkympin villitys on pakonomaista takertumista viimeisiin nuoruuden rippeisiin. Miehillä se ilmenee usein niin, että vaimo vaihdetaan nuorempaan, jonka kanssa eletään uudelleen pikkulapsivaihe. Naiset harvemmin ottavat puolta nuorempaa miestä - tai ehkä ottaisivatkin, jos heitä olisi otettavissa. Voi olla, että kovin moni nuori mies ei innostu äitinsä ikäisistä leideistä, kun hehkeitä omanikäisiäkin on tarjolla.

En ole koskaan ymmärtänyt, mitä nuoret naiset näkevät puolta vanhemmissa papparaisissa. Tällaisia pareja on ihan tavallisissakin ihmisissä, ja tuntemani tapaukset eivät ole rikkaita eivätkä kuuluisia eikä heillä ole valtaa. Mikä heissä siis kiehtoo? Etsivätkö tyttöset isänkorviketta?

• Kaupunkilainen kirjoitti:

"Kellä hiipuu kellä ei :) "

Jos hormonitoiminnasta puhutaan (eikä esim. seksihaluista), kyllä se hiipuu kaikilla, toisilla hitaammin, toisilla nopeammin. Miehilläkin on vaihdevuodet - olen esimerkiksi omassa ukossani huomannut ihan samoja oireita kuin itselläni oli muutama vuosi sitten, kun menopaussi pahimmillaan pauhasi.

Viidenkympin villitys on pakonomaista takertumista viimeisiin nuoruuden rippeisiin. Miehillä se ilmenee usein niin, että vaimo vaihdetaan nuorempaan, jonka kanssa eletään uudelleen pikkulapsivaihe. Naiset harvemmin ottavat puolta nuorempaa miestä - tai ehkä ottaisivatkin, jos heitä olisi otettavissa. Voi olla, että kovin moni nuori mies ei innostu äitinsä ikäisistä leideistä, kun hehkeitä omanikäisiäkin on tarjolla.

En ole koskaan ymmärtänyt, mitä nuoret naiset näkevät puolta vanhemmissa papparaisissa. Tällaisia pareja on ihan tavallisissakin ihmisissä, ja tuntemani tapaukset eivät ole rikkaita eivätkä kuuluisia eikä heillä ole valtaa. Mikä heissä siis kiehtoo? Etsivätkö tyttöset isänkorviketta?

Vähän huonoon paikkaan sijoitin sen pisteen ennen tuota sun siteeraamaa lausetta, tarkoitin lähinnä että kellä 40v hujakoilla hiipuu, kellä ei. Joillekin riittää hormooneja vielä viidenkympin villitykseenkin.

Se voi olla just noin, että kokee keski-iän olevan yhdestoista hetki vielä olla "nuori". Ja miksei miehilläkin voisi olla vauvakuumetta tuossa juuri ennen kuin on liian myöhäistä, ihan kuten naisilla. Mulla ainakin oli, kovakin. Yhdestä miehestä joka haksahti nuorempaan, olen ymmärtänyt että hän katui ettei ollut enemmän läsnä kun lapset oli pieniä, hän halusi kokea sen vauva-ajan vielä kerran. Ja niin hän teki.

Vaikea sanoa miksi joku pitää tyttäristä ja toinen iseistä :)) Ehkä sielujen sinfonia kuitenkin on se ratkaiseva? Enemmän poikkeuksia kuitenkin kai, kuin sääntöjä. Sitä fyysistä tasoa parisuhteessa tarvitaan aina, mutta tärkein peruspilari on minusta kuitenkin se henkinen puoli. Yksi syy minkä takia itse en katsele kovin paljon nuorempaa, epäilen ettei olisi kovin paljon yhteistä.

Mun iskä on sen verran ihana, että ihan mielellään ottaisin nuoremman painoksen hänestä :)) Entäs sinä? Muistuttaako sun miehesi isääsi?

• Kaupunkilainen
        miss.fire kirjoitti:

Vähän huonoon paikkaan sijoitin sen pisteen ennen tuota sun siteeraamaa lausetta, tarkoitin lähinnä että kellä 40v hujakoilla hiipuu, kellä ei. Joillekin riittää hormooneja vielä viidenkympin villitykseenkin.

Se voi olla just noin, että kokee keski-iän olevan yhdestoista hetki vielä olla "nuori". Ja miksei miehilläkin voisi olla vauvakuumetta tuossa juuri ennen kuin on liian myöhäistä, ihan kuten naisilla. Mulla ainakin oli, kovakin. Yhdestä miehestä joka haksahti nuorempaan, olen ymmärtänyt että hän katui ettei ollut enemmän läsnä kun lapset oli pieniä, hän halusi kokea sen vauva-ajan vielä kerran. Ja niin hän teki.

Vaikea sanoa miksi joku pitää tyttäristä ja toinen iseistä :)) Ehkä sielujen sinfonia kuitenkin on se ratkaiseva? Enemmän poikkeuksia kuitenkin kai, kuin sääntöjä. Sitä fyysistä tasoa parisuhteessa tarvitaan aina, mutta tärkein peruspilari on minusta kuitenkin se henkinen puoli. Yksi syy minkä takia itse en katsele kovin paljon nuorempaa, epäilen ettei olisi kovin paljon yhteistä.

Mun iskä on sen verran ihana, että ihan mielellään ottaisin nuoremman painoksen hänestä :)) Entäs sinä? Muistuttaako sun miehesi isääsi?

Mieheni muistuttaa isääni joissakin asioissa, toisissa taas ei sitten yhtään. Molemmat ovat sinnikkäitä (ilkeämpi voisi sanoa itsepäiseksi), käsistään käteviä, luonteeltaan kilttejä, älykkäitä ja huumorintajuisia. Pituuskin on molemmilla jokseenkin sama. Isä on miestäni seurallisempi, avarakatseisempi ja ehkä vähemmän säästäväinen.

Ehkä isä on antanut minulle sellaisen miehen mallin, etten ole koskaan tuntenut vetoa arvaamattomiin, epäluotettaviin miehiin, joiden äkkinäiset tempaukset tekevät elämästä jännittävää, mutta joiden kanssa tehdyt sopimukset rikkoutuvat mennen tullen. Rehellisyys ja luotettavuus ovat tärkeitä ominaisuuksia niin miehissä kuin naisissakin.

Minä voisin hyvin ihastua nuoreen mieheen, mutta epäilen, ettei ihailu saisi juuri vastakaikua. Itse asiassa kerran vähän ihastuinkin, kaveri oli jotenkin niin älyttömän mukava ja fiksu, ja oikealla tavalla itsevarma, ei häkeltynyt mistään. Olimme samassa työryhmässä, ja olin iloinen häneltä saamastani tuesta hankalassa tilanteessa.

• Cloetta...

Meillä molemmilla on viidenkympin villitys, ainakin siinä mielessä, että elämme uutta parisuhde aikaa kun lapset ovat aikuisia. On mukavaa kun voi oman puolison kanssa suunnitella yhteisiä juttuja tai vain spontaanisti lähteä jonnekin ilman että pitäisi lastenhoito ja muut siihen liittyvät asiat ensin hoidella.

Villityksiä on siis monenlaisia. Onneksi meillä vielä kemiat pelaa ja ei tarvitse villiintyä muusta kuin omasta kullasta.

• Essolaisilla ei villitystä

Yhdelläkään essolaisella ei ole ollut villitystä alle eikä yli 50-vuotiaana, sillä meillä ei ole ollut tarvetta sellaiseen. Olemme jo nuorina katselleet Essolla simpsakoita neitoja sillä silmällä, joten ei meidän ole tarvinnut 50 vuotta täytettyämme tyyliä vaihtaa.

Pelkkä katselu ei ole useinkaan johtanut tuloksiin, vaan pääosa saattoreissuista on jäänyt Seksi-Sulon hoidettavaksi. Sulo ei ole koskaan esittänyt protestia tämän asian vuoksi, vaikka hän on joutunut yksin tekemään muiden essolaisten tekemättömät työt.

• Niillä, joille tuo viidenkympin villitys tulee, on kyllä ollut joku villitys päällä yleensä ihan murrosiästä lähtien...

• Harjoitus tekee mestarin

Ihan totta Sinä haastelet. Seksi-Sulo oli jo kouluaikoina rutkasti muita poikia osaavampi neitojen viihdyttämisessä, ja niinpä hän vielä eläkeikäisenäkin käy ahkerasti saattoreissuilla. Sitkeä harjoitus on tehnyt Sulosta mestarin sillä rintamalla.

• Olavi Mielonen

Mulle iski 53-vuotiaana.
      Onneks kesti vain varttitunnin.

• ...

Ilman muuta, tottakai!

Akoille tulee räystään puotukset ja ukoilla poksahtaa eturauhanen. Kaikki puksuttelevat kuin viimeistä päivää, koska kyseessä ovat viimeiset päivät niihin hommiin.

=DW=

• koettua on...

Mitä tarkoittaa "räystään putoukset" onko jostain Kalle Päätalon kirjasta lainattua?

Kyllä vaan, itselläni viidenkympin villitys iski hieman etuajassa n. 48-vuotiaana. Olin eronnut vuosia sitten ja tuo ikäisenä sitten kohtasin miehen jonka kanssa kihlauduin, olimme jopa menossa naimisiinkin siinä huumakassa....Ehdin elää ja kokea kahdessa ja puolessa vuodessa enemmän kuin pitkän avioliittoni aikana, tunteita laidasta laitaan , myös kaikenlaista muuta mitä en x-mieheni kanssa ollut tehnyt enkä kokenut.
      Nyt ei enää haittaa vaikka ei miestä koskaan löytyisikään, koin niin paljon sellaista mistä avioliitossani olin jäänyt paitsi.

• ...

Taivalkoski.

Sana on täysin yksiselitteinen, sillä nykyään paljon kiertelevimpiä ilmauksia yleiskielessä, josta taas on palstalla varmaan satoja avauksia. Se vaan kun se hedelmällinen ikä on ohi, se on ohi. Kun räystäät on pudonneet, ei vesi mene niitä pitkin, vaan pitkin seiniä, niitten aika tuli jo täyteen :D

Päätalolta mä tosiaan ton oon joskus oppinut. Se oli rakennusmestari :D

=DW=

• ::::::))
        ... kirjoitti:

Taivalkoski.

Sana on täysin yksiselitteinen, sillä nykyään paljon kiertelevimpiä ilmauksia yleiskielessä, josta taas on palstalla varmaan satoja avauksia. Se vaan kun se hedelmällinen ikä on ohi, se on ohi. Kun räystäät on pudonneet, ei vesi mene niitä pitkin, vaan pitkin seiniä, niitten aika tuli jo täyteen :D

Päätalolta mä tosiaan ton oon joskus oppinut. Se oli rakennusmestari :D

=DW=

Aika outo ilmaus....Mutta tottahan hedelmällinen ikä saakin jos viisikymppisenä olla ohi..::))
        Räystäät pudonneet ja vesi valuu pitkin seiniä, en ymmärrä, tuskin Päätalo itsekään, miten tuota voi naisen vanhenemiseen verrata.

Yhtä halventavaa kuin Päätalon muukin suhtautuminen naisiin, lieneekö pohjautunut omiin pettymyksiin ja käytökseen.Kyllä hän lotistakin kirjoitti kuin huorista ikään, vaikka tosiasiassa lotat tekivät arvokasta työtä, ja vain harva lienee elänyt Päätalon mainostamalla tavalla!

Lapset tehty aikaa sitten vihdoin aika elää omaa elämää ja villintyä niin halutessaan::)

• L - L

Kalenteri vai biologinen ikä?

Kukin villiintyy ajallaan ja tavallaan.

Vaimossani en huomannut tavanomaista kummempaa villiintymistä.
      Enkä havainnut sitä itsessänikään.

5-kympin tietämissä otin työelämän loppukiriä ja valmistelin laiskistumista.
      Viikonloput kotona lepäämässä ja viikot muualla, kelloon katsomatta, töitä painaen.

Juuri ennen 6-kymppiä villiinnyin.
      Edelliset joutovuodet olin viettänyt rentoillen mutta rentoilun seuraukset saattoivat minut ajattelemaan toivottavasti odotettavissa olevien vuosien elämän laatua.
      Villiinnyin elämäntapojen muutokseen ja tämä villiintyminen jatkuu odotetuin vaikutuksin.

• Silja 55

Yxilöllistä on naisten villiintyminen, ei ikänro vaikuta, eri tilanteet paremminki. T.Silja, joka taas näihin aikoihin kevättä villiintyy ..;))

• Tytyväinen elämääni

No eipä kiinnosta vieraat miehet. Nuorena mulla oli villiä aikaa ihan riittävän pitkään. Ei ole jäänyt elämä elämättä. Intohimoisia ihmissuhteita ehti olla tarpeeksi koko elämän tarpeisiin ennen kuin sitouduin. Nyt minulle riittää villisti alkaneen suhteen jälkilämpö. Ulkonäöstäni pidän tietenkin huolta, eihän minulla ole mitään syytä heittää pyyhettä kehään.

• vaitelunhaluinen

Saattaa se elämä jäädä elämättä tylsässä ihmissuhteessa, joten moni haluaa iukan vaitelua tylsään avioelämään..::))

• Selavii vain

Ei mulla ole ollu sen kummempaa 50 villitystä mutta seurasin tuota akan villitystä. En puuttunut, ajattelin vain, että annahan palaa. Lauleskelin vain itsekseni " ... ei kunnon mies sano koskaan ei..."

• Niin sitä pitää

;))

• ei holtiton

Minulta meni 50 villitys ihan mukavasti, kun ei tullut ajatelleeksi silloin mitään mies-naisvillityksiä vaan oli todella hyvä työinnostus päällä, kaikki suunnittelu uuteen tulevaan lasten muutton jälkeen oli todella mukavaa,
      ei siinä ehtinyt ajatella jotain muuta,

mielekästä oli järjestellä uuteen uskoon elämää ukkonsa kanssa,
      pystyi matkustelemaan kaksistaan pitkästä aikaa ilman huolia jälkeläisistä ja heidän hommistaan,

parhaiten villityksestä selviä ilman tyhmiä haihatteluja siitä, että miksi mukamas ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella, vaikka se ei sitä loppujen lopuksi juurikaan ole,

tällainen ajattelu on vain oman ajan tuhlausta iässä jossa vielä on voimia tehdä jotain tärkeämpää ja parempaa

• mies-vm56

Ei mitään perää. Tai riippuu vähän siitäkin, mitä sillä villityksellä tarkoitetaan.

• hyvältä tuntuu

Joo. Ja villitys voi jatkua vuosikausia eikä partneriakaan tarvitse vaihtaa. Kaikki on n korvien välistä kiinni ja asenteista.

Moni kakku päältä kaunis jne

• jk

ei oletotta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      313
      4213
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2026
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1521
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      40
      1018
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      135
      980
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      897
    10. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    Aihe