kysymistä palstan vuokraluusereille

sijoittaja.

voisitko kertoa mitä te tekisitte, jos teillä olisi sanotaan nyt vaikka kuusi velatonta yksiötä joissa olisi hyvät vuokralaiset ja hyvä tuotto? niin kun asuntojen hinta lähtisi laskuun, niin möisitkö sinä nämä hyvin edelleen tuottavat yksiöt pois? voisitteko vastata? plus vielä perustella vastaus?

ps. mistä te muuten olette saaneet päähänne että auntojen hinta on laskussa? kun kaikki tilastot asuntokeskuksista kertovat ihan toista? eli niihin muuttaa koko ajan lisää väkeä jotka tarvitsevat koko ajan lisää asuntoja ja että vuokra-asunnoista on huutava pula. joka tietenkin tietää hyvää vuokratuottoa.

15

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 77788999555555599999

Vähitellen luopuisin vuokra-asunnoista, ellei olisi mahdollista nostaa vuokria nykytasosta reilusti yli 10%. En kuitenkaan möisi missään paniikissa, mutta sitä myötä kun siedettävän hinnan vaan saisin niin antaisin mennä.

• sijoittaja.

ymmärrän kyllä hyvin miksi sinulla ei ole sijoitusasuntoja...

• 77889995555555555555
        sijoittaja. kirjoitti:

ymmärrän kyllä hyvin miksi sinulla ei ole sijoitusasuntoja...

Väärin ymmärrät minua. Minulla nimittäin on ollut 3 vuokra-asuntoa. Yhdestä niistä nyt aion luopua, ja siitä on jo sovittukkin kaupat tehtäväksi. Tosin luopumiseeni juuri tästä asunnosta vaikutti paljon myös se, että se sijaitsi niin kaukana niistä ympyröistä joissa nyt olen. Lisäksi haluan nyt sijoittaa siitä saamillani rahoilla vähän erääseen toiseen asuntoon ja sen autotalliin.
        Tämä asunto on kyllä hyvällä paikalla ja hyvä vuokralainenkin siihen jo olisi ollut tulossa, niin että olisin voinut yhtä hyvin jatkaakkin sen vuokraamista.

• Buhahhahahaahhaha

Velaton ja velallinen onkin eriasia,toinen on pankin vuokralainen ja toinen taloyhtiön armoilla.

ok-talollinen päättää kaiken ihan itse jopa sähkölaskun maksaako vai ei.

Et olekkaan huomannut kaikkea ,sillä asuntojen hinnat laskee joka sekuntti.

Mene läski töihin tummeli purkin kanssa ja haaveille eiran asunnoista!

Hinttari!

• sijoittaja.

ai jaa, no koetappas jättää se sähkölasku maksamatta. niin ja mitä tulee siihen "taloyhtiön armoilla" olemiseen ei voi muuta sanoa kuin että heh hehe hee. on eri asia maksaa yksiöstä vuokraa 500 euroa kuin maksaa 60 euroa vastiketta.

ps. mene pummi töihin...

• Vuokratuottotili

Saako muut kuin vuokraluuserit vastata?
      Minä ainakin ostaisin lisää vuokra-asuntoja.
      Ottaisin lainaa aiempia omistamia asuntoja ja tulevia vuokratuottoja vastaan.

• 77788899999999555555

Miksei niinkin, mutta ei se niin helppoa ole miltä ehkä näyttää.
        Ensinnäkin asunnon pitää sijaita sellaisella paikkakunnalla ja paikalla että siihen on helppo saada nopeasti vuokralainen(ei tule tyhjiä kuukausia).
        Asunto ei saa sijaita liian kaukanakaan, niin että kaikki vuokralaisen haun ja ne pienemmät remontitkin joudut teettämään. Jos nämä joudut teettämään, niin uuden vuokralaisen haku on 1kk vuokra isännöitsijän todistus ja nämä alvilla kerrottuna. Ja jos tähän vielä se yksikin kuukausi tulee tyhjänäoloa, niin helposti jo sihen menee 1 vuoden realituotot. Ja jos tuleekin 2kk tyhjänäoloa ja vähän vielä remonttiakin(mitä aina vuokralaisen jäljiltää tapaa tulemaan), puhumattakaan varsinaisista kauhuvuokralaisista jotka jättävät vuokransa maksamatta ja ihan tahallaan hajottavat ja paskaavat asunnon asumiskelvottomaaan kuntoon. Tämä on se riski joka asunnonvuokraamiseen liittyy.

• sijoittaja.

niinhän minä juuri teen...

• 77889555555555555555
        77788899999999555555 kirjoitti:

Ensinnäkin asunnon pitää sijaita sellaisella paikkakunnalla ja paikalla että siihen on helppo saada nopeasti vuokralainen(ei tule tyhjiä kuukausia).
        Asunto ei saa sijaita liian kaukanakaan, niin että kaikki vuokralaisen haun ja ne pienemmät remontitkin joudut teettämään. Jos nämä joudut teettämään, niin uuden vuokralaisen haku on 1kk vuokra isännöitsijän todistus ja nämä alvilla kerrottuna. Ja jos tähän vielä se yksikin kuukausi tulee tyhjänäoloa, niin helposti jo sihen menee 1 vuoden realituotot. Ja jos tuleekin 2kk tyhjänäoloa ja vähän vielä remonttiakin(mitä aina vuokralaisen jäljiltää tapaa tulemaan), puhumattakaan varsinaisista kauhuvuokralaisista jotka jättävät vuokransa maksamatta ja ihan tahallaan hajottavat ja paskaavat asunnon asumiskelvottomaaan kuntoon. Tämä on se riski joka asunnonvuokraamiseen liittyy.

Tuo että 'ostaisin lisää vuokra-asuntoja' on kyllä sikäli hyvä idea, että nimenomaan enemmän näitä vuokra-asuntoja pitäisi olla niin että ei tappio yhdestä paljon merkitsisi ja sen voisi toisten tuotoiasta vähentää.

• sijoittaja.
        77788899999999555555 kirjoitti:

jaa. minä olen vuokrannut asuntoja kohta 20 vuotta ja yksi vuokra on jäänyt tuolta ajalta saamatta. tosin sekin hoitui kun otin yhteyttä kyseisen kaverin isään. ratkaisuna on se, että ei pidä mitään riistovuokria ja hommaa vuokrakämppään myös aina pyykinpesukoneen. näin saa hyvät ja pysyvät vuokralaiset.

• 77788888899999999999
        sijoittaja. kirjoitti:

jaa. minä olen vuokrannut asuntoja kohta 20 vuotta ja yksi vuokra on jäänyt tuolta ajalta saamatta. tosin sekin hoitui kun otin yhteyttä kyseisen kaverin isään. ratkaisuna on se, että ei pidä mitään riistovuokria ja hommaa vuokrakämppään myös aina pyykinpesukoneen. näin saa hyvät ja pysyvät vuokralaiset.

Joo, ei tosiaankaan riistovuokria. Se vaan että jos riistovuokria et ota, niin pitää sinun saadaa pääsääntöisesti asiallisia vuokralaisia ja ei niitä tyhjänäolokuukausiakaan saisi paljon tulla

• 44556666669999999999
        77788888899999999999 kirjoitti:

Joo, ei tosiaankaan riistovuokria. Se vaan että jos riistovuokria et ota, niin pitää sinun saadaa pääsääntöisesti asiallisia vuokralaisia ja ei niitä tyhjänäolokuukausiakaan saisi paljon tulla

Tähän tulee kuitenkin sellainen juttu että yksityisenä vuokranantajana joudut kilpailemaan kuntien vuokratuotannon kanssa jota raskaasti subventoidaan yhteiskunnan varoista jo korkotuista lähtien. Näin samalla kuin yksityisten vuokralla olevia asuntoja vielä verotetaan siitä näennäisestäkin vuokratulosta se 30%, ja myydessä verotetaan näennäismyyntivoitosta(jos selalista sattuu välittäjien palkkioiden ja 2% varainsiirtoveron jälkeen saamaan) eli inflaatiosta siitäkin taas se 30%. Tosin tämä on siinä tapuksessa todellista myyntivoittoa sen ajan rahassa mitaten jolloin kauppa tehdään jos on vuokrista saanut katettua kulut ja inflaatiokompensaation omille likoon laitetuille rahoilleen(vuokrasta jaettuna 0,7:llä kun siitäkin se vero menee) ja/tai asuntoon otettujen lainojen kulut ja korot.

• Eläkesäästämistä

Hmmm.... olen nyt harjoitellut tätä vuokra-asuntosijoittamista muutamia vuosia enkä missään nimessä aio luopua asunnoista, vaikka asuntojen hinnat ehkä laskisivatkin. Eihän se mitenkään poista sitä tuottoa minkä noista saa kun vuokrahinnat ovat korkealla ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.

Minullakin on muuten asunnoissa tuo pesukone, mikro ja kattolamput valmiina eikä yhtään vuokratonta kuukautta ole vielä tullut. Ensimmäiset lienevät käsillä kun yksi asunto menee putkiremonttiin noin kolmen vuoden kuluttua. Mutta, edes tuosta asunnosta en aio luopua vaikka remontti maksaakin, voin sen jälkeen sitten pyytääkin siitä jo vähän parempaa vuokraa - nyt pyydän siitä hyvin kohtuullista ja tuottoprosentti on varmempi ja tasaisempi kuin esim. osakkeissa.

• sijoittaja.

siirrä omat paperisi tuohon asuntoon jos kestät kaksi vuotta ilman tuottoa. sitten kun joskus myyt kämpän voit myydä sen verpvapaasti. näin minäkin tein kun niihin tuli putkiremppa. verottaja hyväksyy remontin ajan asumisen. näin saat kaksi kärpästä yhdellä iskulla. sikäli mikäli aunnon arvo on noussur ostahinnasta. minulla se on noussut 15.000 eurosta 65.000 ja toisessa vastaavassa kaksi vuotta asutusta 40.000 aina 95.000 euroon. tee tosi hyvän tilin asiasta.

• juokse heti!!!

Juokse puukkoon lapsennussija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      718
    Aihe