Tässä mietitään että mikäs rotu sopii perheeseemme. On tässä nyt jyrsiöitä ja astmaa on ehkäpä perheenjäsenellämme. Onko mitään EI niin PALJON allergisoivaa rotua?
Mikä rotu allergikoille?
21
483
Vastaukset
- EI OLE
EI OLE. PISTE.
- dfökujfökgh
olen kuullut puhuttavan että bichon frise sopisi allergisille, mutta en tiedä onko täyttä puppua? tiedustele ja ota asiasta selvää muutenkin kuin netin kautta täältä ei aina niin varmaa ja luotettavaa tietoa saa. mutta onnea yritykselle ja voimia sinulle allergiakoira!
- näin se vaan on.
Viekää ne perheenjäsenet allerkiatesteihin ja sitten vasta mietitte, otatteko akvaariokaloja vai koiria, hamsuja tai mitään muutakaan.
- buudelzzz
nyt laitoit juuri oikeaan paikkaa kysymyksen!! minulla on vakava koira allergia, ja minulla on 3 koiraa. 1 isovilla koira, 1 bichon frise ja toy villakoira:D:D:D
minulla ei ole mitään oireita vaikka koirat nukkuvat välilä samassa sängyssä kanssan - 11111111117777777777
Miksi pitää väkisen hankkia lemmikkejä, jos ne kerran oletettavastieivät sovi perheenne allergikolle!!!!!?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
VAIKKAKIN TOISET KOIRANOMISTAJAT VÄITTÄVÄT ALLERGISTEN REAKTIOIDEN HÄVIÄVÄN NS. SIEDÄTTÄMISHOIDOLLA. MIKÄLI ALLERGIAA SAIRASTAVA TAI ASTMAATIKKO ON KOIRAN KUIN KOIRAN KANSSA, NIIN JOTKUT SAATTAVAT SIETÄÄ MELKEIN OIREETTOMINA. MIKÄLI ON JOSKUS SAANUT KOIRAKAMMON, ON SE MUISTISSA. JOKAINEN KOIRA AIHEUTTAA SILLOIN ASTMAREAKTION TAI ALLERGISEN REAKTION KO HENKILÖLLE, MIKÄLI TUO MENNEISYYDEN PEIKKO ASTUU ESILLE.
--------------------TODELLINEN ASTMA TAI ALLERGIA ( TESTEISSÄ ESILLETULLUT) NIIN SILLOIN EI MITÄÄN LEMMIKKEJÄ. TESTIT KERTOVAT MILLE IHMINEN ON ALLERGINEN, KANNATTAA SELVITTÄÄ. - Allergiakoira !
Ei tarvi pitää capsia päällä, astmaa ei ole 100% varmistettu ja perheen lapsella on ollut koira oma koira pienenä n. 2-4v. Ja tämähän oli kääpiövillakoira. Tässä jos jonkun hankimme niin se on villakoira koska niistä on pitkälti kokemusta
- papilloni
Pumia suosittelen, kaveriperheelläni on kyseinen rotu, josta ei lähde karvaa. Jos siis on karvoille allerginen, Jos taas hilseily tuottaa allergiaa niin ei sellasta koiraa paljon löydy. Muita vähän karvoja irrottavia rotuja on varmasti paljon muitakin, villakoira aika vähäinen ja sit tietty karvattomat koirat.
- noohhhh
Espanjan vesikoira tai portugalin vesikoira
- Allergikko(N)
Meillä on havannan koiran ja westien mixeri koira. Ja ei ole aiheuttanut minkäänlaista allergiaa perheessämme, vaikka itse olen astmaatikko ja niin on miehenikin. Kuullut ole, niin havannan koiran ( Bichon havanais) omistajilta ja kasvattajilta, että havannan koira sopisi allergia perheeseen ja samote Westien (Valkoinen länsi ylämaan terrieri) ei aiheuta allergiaa. Bichon frise on kans yksi rotu joka sopii allergia perheeseen.
- Allergikko(N)
Korjaan* samote Westie rotunen koira sopisi allergia perheeseen.
Bichon frise on kuulema kans yks rotu joka sopisi allergia perheeseen.
Meillä ei koko aikana oo kumpikaan en minä eikä mieheni
saanut minkäänlaisia allergia oireta koirasta.
Ja meillä on koira sekarotunen koira jossa on Bichon Havanaisia
ja Valkoista Länsi Ylämaan Terrieriä.
- sossutäti
Ei ole koiraa eikä kissaakaan olemassa joka ei vaikuttaisi allergiaan.Ja siitä voi muuten lapset lähteä sossutädin mukaan jos perheeseen hankitaan koira jos lapsi allerginen.Lääkäri kun saa tietää ilmoittaa eteenpäin,kuten laki vaatii.
Eli ei ikinä koiraa jos lapsi on allerginen.Vastuutonta ja lapsi joutaa vanhemmilta pois kokonaan - aluskarvaton
Oletteko nimenomaan koira-allergisia vai vain muuten allergisia?
Yleensä koira-allerginen saa pennusta voimakkaammat oireet, mutta omaan pentuun yleensä siedättyy. Mutta kaikille ei käy niin..Koira-allerginen saattaa saada joistakin vieraista koirista oireita riippumatta rodusta. Eli jostakin saman rodun yksilöstä voi tulla oireita, kun joistakin toisesta taas ei. Nämä ovat täysin yksilökohtaisia asioita.
Allergiselle suositellaan yleensä rotua, jota pitää pestä viikoittain, koska ilmeisesti tällöin koira aiheuttaa vähemmän allergioita. Varmasti auttaa, jos valitsee sellaisen rodun, joka ei yleensä haise voimakkaasti koiralta.
Allergiaoireita aiheuttavat koiran hilse ja sylki, ei karva. Lagotto romagolo olisi hyvä.
- sofia88
Käsitykset allergiasta ovat viime vuosina muuttuneet rajusti. Ennen kehoitettiin välttämään kaikkea, josta saa oireita. Nyt on tutkimuksin todettu, että neuvo on väärä, ja johtaa allergioiden pahenemiseen. Oikea tapa on totuttaa itseään allergisoiviin asioihin, niin oireilut jää pois.
Olen astmaatikko, ja reagoin myös silmä- ja iho-oirein, esim. vieraisiin eläimiin. Sen sijaan omat eläimeni eivät aiheuta oireita, on kissaa ja koiraa ja hevosta. Tyttärellä sama juttu. Onnellisia eläintenomistajia olemme jo vuosikausia.
Älä usko pelotteluihin, ne pohjautuvat väärään ja vanhentuneeseen tietoon. Jota muuten toistelevat yhä useat lääkäritkin.- ...
Minullakin on koira-allergia ja silti minulla on koira. Allergia tosin selvisi vasta sen jälkeen. kun koira oli ollut minulla noin vuoden. Minulla oireina ovat nenän vuotaminen ja aivastelu, mutta allergialääke auttaa noihin.
Lääkäri sanoi minullekin, että nykyään suositellaan altistumista allergeenille (jos oireet ovat lieviä, kuten nenän vuotamista). Mutta jos on hengitystieoireita tai oireet ovat todella voimakkaita, se on asia erikseen.
Kannattaa myös muistaa, että kaikki ihmiset ja eläimet ovat yksilöitä. Esim. jos jonkin tietyn rodun tietty yksilö ei aiheuta tietylle ihmiselle allergiaa, jokin toinen saman rotuinen taas voi sitä aiheuttaa. Jotkut saavat oireita koiransa pentuaikana, joillekin allergia puhkeaa myöhemmin.
Itse olisin koiran ottamista vielä tarkemmin, jos olisin tiennyt jo etukäteen olevani allerginen. - ONPaaaaaasss .PISte
... kirjoitti:
Minullakin on koira-allergia ja silti minulla on koira. Allergia tosin selvisi vasta sen jälkeen. kun koira oli ollut minulla noin vuoden. Minulla oireina ovat nenän vuotaminen ja aivastelu, mutta allergialääke auttaa noihin.
Lääkäri sanoi minullekin, että nykyään suositellaan altistumista allergeenille (jos oireet ovat lieviä, kuten nenän vuotamista). Mutta jos on hengitystieoireita tai oireet ovat todella voimakkaita, se on asia erikseen.
Kannattaa myös muistaa, että kaikki ihmiset ja eläimet ovat yksilöitä. Esim. jos jonkin tietyn rodun tietty yksilö ei aiheuta tietylle ihmiselle allergiaa, jokin toinen saman rotuinen taas voi sitä aiheuttaa. Jotkut saavat oireita koiransa pentuaikana, joillekin allergia puhkeaa myöhemmin.
Itse olisin koiran ottamista vielä tarkemmin, jos olisin tiennyt jo etukäteen olevani allerginen.Portugalin ja espanjan vesikoira ...kääpiösnautseri ?
- tämmöinen tapaus
Minä olin/olen allerginen koirille. Muistan, että ensimmäinen koirani aiheutti minulle paukamia, kun sen kuolaa tuli iholle. Nyt 40 vuotta myöhemmin ja samaa rotua koko ajan omistaneena, ei tule enää mitään oireita, vaikka joutuisi kuolan kanssa kosketuksiin. Kyseessä on isohko, pitkäkarvainen rotu ja esim. saman rodun lyhytkarvaisen muunnoksen yksilöstä tulee kutisevia paukamia.
Saman huomasin, kun minulla oli yhtäaikaa sakemanneja, niin tuli myös näppyjä. Sukulaisen dobermanni hyppäsi kerran ylöspäin ja yritti "antaa pusun" ja sen sylkeä joutui minun huuleen, niin siihen turposi iso paukama ja sitä oikein poltti.
Sen johtopäätöksen tästä voisi vetää, että koiralle siedättyy aikaa myöten, mutta en ole varma siedättyykö kaikille roduille. Minulla on pitkäkarvaiset toimineet hyvin, koska esim. kultsuistakaan ei tullut oireita. Pitkäkarvaisissa on vaan se seikka, että ne tuovat esim. siitepölyä turkissaan sisälle, että jos on kovin herkistynyt sille, niin oireita tulee.
Sivukommenttina voin sanoa, että itse saan kaikkein pahimmat oireet ruisleivästä, ja nimenomaan olen allerginen sille, voi olla että on keliakiakin, koska on mahaoireitakin, mutta ei ole tutkittu. Ruisleipä aiheuttaa minulle hengen ahdistusta, äänen käheytymistä, voimakasta kutinaa joka paikassa. Ei ole tätäkään tutkittu, ja lääkärikin ihmetteli oireiluani, sanoi ettei moista ole tullut vastaan, mutta kyllä tiedän itse oireeni. Eihän tarvitse kuin pitää ruisleivästä taukoa, niin oireet häviää.
Kissan läsnäolo kutittaa minun nenääni myös ja marsulle olen allerginen selvästi, tulee paukamia... - Roslyn
Shih tzua voisin myös suositella. Täällä on hyviä kokemuksia rodun sopimisesta allergisten ihmisten elämään. Pitkä karva kaiketi estää pölyn leviämistä ympäristöön ja koiran peseminen säännöllisesti myös auttaa tässä asiassa. Koiramme ei ole vielä vuoden aikana aiheuttanut mitään oireita perheessämme eikä allergisimmilla ystävillämmekään.
- kitsusi
Muistathan, että et voi valita rotua vain sen perusteella kuinka rajusti se allergisoi tai ei.
Koira elää keskimäärin yli kymmenen vuotta, ja se on mukana elämässänne päivittäin. Entä jos selviääkin, kun koira on hankittu, ettei se voikkaan jäädä taloon allergia oireiden takia?
Miksi haluatte perheeseenne koiran?
Jos kuitenkin koette, että talouteenne voi ongelmitta tulla uusi perheenjäsen, niin onnea koiran hankintaan! - T
Coton de Tulear on "ei allergisoiva" koira, niillä ei ole ollenkaan aluskarvaa. Perheessäni on niitä 2 ja tosi pahoja koira-allergikkoja löytyy myös. Mitään oireita ei ole niistä koskaan tullut ja karvaa ei lähde juuri yhtään. Suosittelen!!! Sama on bichon frise. Kannattaa mennä johonkin tutustumaan.
- 3r4fg
Portugalinvesikoira on meillä se ei allergisoi... Olen kuullut että puudelit, espanjanvesikoirat (perrot), lagotot (italian vesikirat) ei pitäisi allergisoida... mikään ei silti ole 100% varmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965