Tähän voisi koota ikäviä asioita, sellaisia joiden kokee raskauttavan elämää.
Aloitan: fyysiset kivut, suuttumus, raivo, katkeruus, inho, yksinäisyys. Yksinäisyys joiltain osin, koen ja olen elämäni varrella useasti jo kokenut kavereiden pakenevan. Näin untakin, että menin istumaan johonkin auditorioon luokkalaisteni luo, he pakenivat alemmas. Olivat siis auditoriossa melko korkealla. En mennyt heidän perässään alatasolle, vaan jäin sitten yksin istumaan. Takanani istui opettaja, joka sanoi, nythän voimme saman tien alkaa seurustella, johon vastasin, ei koska minulla on jo mies. Sanoi sitten, että voisimme käydä kylässä hänellä. Sanoin silti rakastavani häntä. - Kevät ei voi hyljätä ketään, kell on kevään ikävä. (Saima Harmaja) Ajattelin, että tuo uni kuvaa elämäni kavarisuhteita. No, ei ihan kaikki kaverit ole kaikonneet, mutteipa noita soittajia ja kuulumisten kyselijöitä kovin paljon ole.
Kokoamaan ikäviä asioita
6
126
Vastaukset
- sanon sitten...
"Tähän voisi koota ikäviä asioita, sellaisia joiden kokee raskauttavan elämää"
Suurin ongelmani on KATKERUUS. Olen niin katkera, etten saanut elämää, jonka halusin. Vihaan itseäni, että olen ollut niin heikko, että olen katkeroitunut. Nuo kaksi; viha ja katkeruus, on eristänyt minut muista ja kaikesta. Elän eristäynyttä elämää, enkä osaa siitä tietä ulos. Minä, itseni vanki..
Käytännön ongelmana rahattomuus estää menemästä terapiaan ratkaistakseni ongelmia.
"Sanoin silti rakastavani häntä. - Kevät ei voi hyljätä ketään, kell on kevään ikävä. (Saima Harmaja) Ajattelin, että tuo uni kuvaa elämäni kavarisuhteita."
Ehkä kaveritkaan eivät ole sua hyljänneet, jos vaan tarvitset itse heitä..? Pidätkö itse yhteyttä heihin päin? Ehkä he löytyvät edelleen, eivätkä ole kokonaan kaikonneet elämästäsi...- ap.
No, just silleen, että jos mä oon yrittäny ottaa yhteyttä, niin ei oo vastattu. Mä en kovin pitkälle jää roikkumaan. Toisaalta mistäpä mä tiedän, josko ovat sähköpostinsa tai puh.numeronsa vaihtaneet. On sitä muutakin ystävyyssuhteissa tapahtunut, mut mä menen eteen päin. En jaksa kaikkia jäädä murehtimaan, asiat menee kuitenkin omalla painollaan. Eikä esim kaikkia miehiä tarvikaan pitää kavereinaan. Tosin viime vuosian yksinäisenä ollessani taisi mulla käydä enemmän miesvieraita kuin naisvieraita. Ja ne oli kaverisuhteita.
- 15+18
ap. kirjoitti:
No, just silleen, että jos mä oon yrittäny ottaa yhteyttä, niin ei oo vastattu. Mä en kovin pitkälle jää roikkumaan. Toisaalta mistäpä mä tiedän, josko ovat sähköpostinsa tai puh.numeronsa vaihtaneet. On sitä muutakin ystävyyssuhteissa tapahtunut, mut mä menen eteen päin. En jaksa kaikkia jäädä murehtimaan, asiat menee kuitenkin omalla painollaan. Eikä esim kaikkia miehiä tarvikaan pitää kavereinaan. Tosin viime vuosian yksinäisenä ollessani taisi mulla käydä enemmän miesvieraita kuin naisvieraita. Ja ne oli kaverisuhteita.
No, ehkä toi unen kokemus sit "tarkoitti" sitä sussa elävää toivoa, että löydät uusia ihmisiä, kun niitä kaipaat :)
- Keissa
Unesi vois tarkoittaa, että ole jäänyt jossain asioissa yksin koska et ole lähtenyt valimumaan virran mukana. Et ole halunut lupoa itsellesi hyviksi katsotusita periaatteita. Et ole lähtenyt halpaan kyseenalaiseen hankkeeseen vaikka siihen olisi tarjoutunut jotain mielestäsi ylevää ja palkitsevaa. Opettaja on tuo auktoriteetti. Jos näin on niin jatka vain kunniallsita elämää: ei kannata pitää kiinni kyseenalaisita ystävistä. Ei he mitään uskollisia ja aitoja ystävia oliskaan.
- ap.
Niin se opettaja siinä unessa samantien tarjoutui, että alettaisiin siltä istumalta seurustelemaan... Erikoinen uni. Muistelen kyllä nähneeni useamminkin tuon tyyppisiä unia, jossa porukka ottaa hatkat, kun menen lähelle. Melko koomillista toisaalta.
- always winter
tunnen tällä hetkellä suurta katkeruutta isääni kohtaan. Olen opiskelija, pian valmistumassa. Opintotuki loppui kuukausi sitten. Isäni lupasi silloin juhlallisesti että haluaa tukea taloudellisesti valmistumistani, 'että tee vaan se gradu rauhassa loppuun'. No, muuttikin sitten mielensä, eli ei mitään tukea tullutkaan.. Sisarelleni sen sijaan osti uudet keittönkoneet kun 'heillä on niin talous tiukalla'. Voi vittu. Älä lupaa sellaista mitä et aio pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069