Poikaystäväni on vakaasti päättänyt ostaa minulle sormukseni. Yhdessä emme siis kauppaan lähde. Olen toivonut valkokultaista sormusta yhdellä pienellä kivellä. Missäköhän hintahaitarissa nämä sormukset liikkuvat?
Kihlasormuksen hinta?
11
4072
Vastaukset
- Meri
Hinta riippuu todella monesta asiasta: sormuksen koko, paksuus, mikä kivi, jos esim. timantti niin minkä kokoinen ja laatuinen timantti, onko jonkun suunnittelijan design-malli, minkä valmistajan jne jne jne.
Ohuen ja todella pienellä kivellä voit saada varmaan alle 100 euroa ja parhaat maksavat kymmeniä tuhansia euroja. Siinä haitaria.
Ehkä teidän pitäisi yhdessä miettiä paljonko haluatte sormukseen laittaa rahaa ja sillä budjetillä etsiä mieleinen.- Rakkaus
Niin, siis mieluisin olisi melko ohut ja pienikin kivi riittää. En halua mitään puolen kilon painosta helyä sormeeni. Pieni ja siro, mutta tyylikäs sen olla pitää.
- ihmettelijä
Rakkaus kirjoitti:
Niin, siis mieluisin olisi melko ohut ja pienikin kivi riittää. En halua mitään puolen kilon painosta helyä sormeeni. Pieni ja siro, mutta tyylikäs sen olla pitää.
ettet itse suostu menemään kauppaan sulhosi kanssa. Olet varmaan lukenut liikaa jotain Harlekiini-tyyppisiä kirjoitelmia. Entä, jos sulhosi valitseekin jonkun sormuksen, joka ei sinua miellytä... Sen jälkeen saat aiheen marista siitä, ettei se ees ymmärrä sua. En ymmärrä yhtään moista ajatusmaailmaa.
- Sussu
ihmettelijä kirjoitti:
ettet itse suostu menemään kauppaan sulhosi kanssa. Olet varmaan lukenut liikaa jotain Harlekiini-tyyppisiä kirjoitelmia. Entä, jos sulhosi valitseekin jonkun sormuksen, joka ei sinua miellytä... Sen jälkeen saat aiheen marista siitä, ettei se ees ymmärrä sua. En ymmärrä yhtään moista ajatusmaailmaa.
"Poikaystäväni on vakaasti päättänyt ostaa minulle sormukseni."
Eiköhän se herrahenkilö ollut tätä harvinaista, romanttista sorttia joka halusi nimen omaan hankkia sormuksen lahjaksi ja ns. yllätyksenä?
Mitä sinä alat tyttöparkaa syyttelemään, mistä sait päähäsi ettei hän suostuisi? Katkerat ihmiset on niin uskomattoman rasittavia... - Meri
Sussu kirjoitti:
"Poikaystäväni on vakaasti päättänyt ostaa minulle sormukseni."
Eiköhän se herrahenkilö ollut tätä harvinaista, romanttista sorttia joka halusi nimen omaan hankkia sormuksen lahjaksi ja ns. yllätyksenä?
Mitä sinä alat tyttöparkaa syyttelemään, mistä sait päähäsi ettei hän suostuisi? Katkerat ihmiset on niin uskomattoman rasittavia..."Poikaystäväni on vakaasti päättänyt ostaa minulle sormukseni."
Ostihan minunkin mieheni minulle kihlasormuksen mutta yhdessä sen kävimme valitsemassa ja ostamassa. Eli voi se poikaystävä sen ostaa (maksaa) ja tyttöystävä on mukana.
Kannattaa muistaa, että sormus on kuitenkin toivottavasti sen 50-60 vuotta sormessa.
- Diamond
Kihlasormuksen hinnan nyrkkisääntö on perinteisesti miehen yksi kuukausipalkka. Eli köyhemmät ostaa halvemman ja hyvin tienaavat kalliimman rinkulan. Omani on siinä reilun parin tonnin euron kieppeillä. Mielestäni ihan kohtuullinen, eihän tämä ole kuin once in a lifetime -sijoitus. Vihkisormus saa olla sitten kalliimpi. Sydämelliset onnittelut teille kihlauksen johdosta! Toivottavasti löydätte mieleisenne sormukset.
- Meri
Tuo sinun nyrkkisääntösi on kyllä ihan täysin vuodelta "kypärä ja miekka" jolloin vaimo tosiaan "ostettiin". Todella harva taitaa nykypäivänä ostaa tosiaan kuukausipalkan maksavan kihlasormuksen.
Heh, olet ensimmäinen joka meidän huushollia kutsuu köyhäksi. Mieheni kk-palkka on reilu 3000 euroa ja itse tienaan toisen mokoman. Kihlasormukseni maksoi "vain" 650,-, miehen sormus 350,-. Sormukset valittiin täysin mieltymyksen mukaan, ja tosiaan tämä mihin ihastuin ei ollut tuon kalliimpi. Kalliimmat sormukset joita katselin olivat minusta tajuttoman rumia. Vihkisormuksenikin tulee maksamaan "vain" 1200 euroa, eikä siis mieheni kolmen kk-palkan verran eli 10.000,- euroa (60 tonnia markoissa!!).
Eli siis tuon sinun "nyrkkisääntösi" voi kyllä heittää hyvällä omallatunnolla näin 2000-luvulla romukoppaan. - Alannah
Meri kirjoitti:
Tuo sinun nyrkkisääntösi on kyllä ihan täysin vuodelta "kypärä ja miekka" jolloin vaimo tosiaan "ostettiin". Todella harva taitaa nykypäivänä ostaa tosiaan kuukausipalkan maksavan kihlasormuksen.
Heh, olet ensimmäinen joka meidän huushollia kutsuu köyhäksi. Mieheni kk-palkka on reilu 3000 euroa ja itse tienaan toisen mokoman. Kihlasormukseni maksoi "vain" 650,-, miehen sormus 350,-. Sormukset valittiin täysin mieltymyksen mukaan, ja tosiaan tämä mihin ihastuin ei ollut tuon kalliimpi. Kalliimmat sormukset joita katselin olivat minusta tajuttoman rumia. Vihkisormuksenikin tulee maksamaan "vain" 1200 euroa, eikä siis mieheni kolmen kk-palkan verran eli 10.000,- euroa (60 tonnia markoissa!!).
Eli siis tuon sinun "nyrkkisääntösi" voi kyllä heittää hyvällä omallatunnolla näin 2000-luvulla romukoppaan.On lainattu amerikasta.
Sen hintaisia sormuksia en totisesti edes uskaltaisi arjessa käyttää,huh! Nimettömässä killuisi kymmenentuhatta euroa..ei kiitos.
Vaikka voi se olla niinkin, että joillakin se pinta ja hinta määrää ja ratkaisee.
Jos sattuu olemaan ihminen, joka tietää kaiken hinnan, muttei arvoa, ei siinä mitään pahaa ole, kun vaan vastakappale on samoilla linjoilla.
- tuore kihlapari
Pääkaupunkiseudulla näihin aikoihin maksoi kolmella pienellä kivellä kultainen melko kapea sormus 189 e. Alemmas laski hinta mitä vähemmän kiviä oli... Mulla on nyt sellanen aika ohut kultainen sormus, jossa on myös valkokultaa. Se maksoi 156 e. Et ei varmaan tuollaiseen sormukseen jota kuvailit IHAN 100 e riitä...?! Varmaan siinä 150 e:n paikkeilla... Mutta nythän tietysti on alennukset käynnissä! Ja kannattaa hintoja käydä vertailemassa! :)
- Sussu
Mie olen miettinyt tuota sormusjuttua... eikö ole hankala sovittaa kihla- ja vihkisormusta yhteen jos ensimmäisessäkin on jo kiviä? Vai joutaako se komeron pohjalle siinä vaiheessa?
Tietty olen nähnyt jotain hienoja sormusyhdistelmiä, joissa on valmiiksi kaksi sormusta, jotka muodostavat kokonaisuuden (toinen hieman simppelinpi, toinen juhlavampi)...- Meri
On ja ei, riippuu ihan kihlasormuksen tyylistä. Voi joihinkin kivettömiinkin olla todella vaikea löytää tyylikästä paria.
Minulla on kihlasormus yhdellä timantilla, ja tuleva vihkisormukseni on samaa sarjaa kolmella timantilla. Ovat todella komea yhdistelmä (olen jo sovittanut).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751471
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431061Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38745- 14670
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21660Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä29653- 36643
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17593Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30587