Mikä levy seiniin ja kattoon

Karppa

Olen tekemässä yläkertaa. Villotus on loppusuoralla ja pitäisi päättää seinien ja katon levymateriaali. Vaihtoehtoina Halltex, Gyproc ja lastulevy. Kertokaahan kokemuksia onko muita vaihtoehtoja ?
Isojen levyjen roudaus yläkertaan kyllä vähän mietityttää... pikkasen ahtaat portaat.

11

2896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi

Vetele paneelia seiniin ja kattoon,ei tarvi kittailla eikä sietää hiontapölyjä.

• joku vaan

pontattua kattolevyä 190*2600, ja saat vähällä vaivalla näyttävän katon. Seiniin Knauffin rakennuslevyä.

• Karppa

Oon katon laudoittanut 30 cm jaolle, eli kävis halteksille mutta eiks toi oo niinku 19 cm leveetä vai ymmärsinkö oikein ?
        Mitä on Knauffin rakennuslevy ?

• joku vaan
        Karppa kirjoitti:

Oon katon laudoittanut 30 cm jaolle, eli kävis halteksille mutta eiks toi oo niinku 19 cm leveetä vai ymmärsinkö oikein ?
        Mitä on Knauffin rakennuslevy ?

Laudoitus on mullakin 30cm, mutta ne kattopaneelithan tulee risteävästi laudoitukseen nähden. Tuosta leveydestä voi muuten olla mitä mieltä vain, mutta itseäni se ainakin miellytti. Haltex alkaa roikkumaan juuri tuon liika leveytensä takia muutaman vuoden kuluttua. Knauffin levy on samaa kuin tuo gyprokki, mutta testissä voitti nuo muut.

• jep
        joku vaan kirjoitti:

Laudoitus on mullakin 30cm, mutta ne kattopaneelithan tulee risteävästi laudoitukseen nähden. Tuosta leveydestä voi muuten olla mitä mieltä vain, mutta itseäni se ainakin miellytti. Haltex alkaa roikkumaan juuri tuon liika leveytensä takia muutaman vuoden kuluttua. Knauffin levy on samaa kuin tuo gyprokki, mutta testissä voitti nuo muut.

Laita liimatippoja haltexin taakse jos roikkuminen jännittää

• jeps

Laita vaan haltexia ainakin kattoon se on köykästä roudaa ja kätevää duunaa.Seinix löytyy kanssa vastaavia sisustuslevyjä jotka on jopa valmiiks pinnotettu ja on kevyitä tarttee kyllä alusrakenteen mut komsii komsaa

• jklp

Minulla on cyprocia yläkerran katot seinät ,hyvä levy paloturvallinen helppo työstää.

• kyllä

Juu ja voi,että sitä sitä pilppuumista,kittaamista ja hiontapölyn määrää.

• joku vaan
        kyllä kirjoitti:

Juu ja voi,että sitä sitä pilppuumista,kittaamista ja hiontapölyn määrää.

eihän työmaalla saa pölytä, ja kittikin on pannassa.

• hyvin
        joku vaan kirjoitti:

eihän työmaalla saa pölytä, ja kittikin on pannassa.

saa taulut ym. kiinni....

• mummeli

Norjalainen tak ess -kattolevy (lastulevyä) on siistiä, helppo asentaa ja roudatakin, koska yksittäinen levy ei ole kovin iso (60x120). Pinta on kaunis valmiiksi maalattu valkoinen ja tahrat on helppo pyyhkiä pois.Meillä on rintamamieslomakodin seinissä Halltexin valmiiksi tapetoitu Taika-levy (kestää pientä pesuakin) ja katossa tak ess. Halltexin levyt ovat keveitä kantaa yksitellen ja tarv. toinen voi ojentaa ja toinen vastaanottaa. no problem ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4896
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2709
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1752
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe