Olenko hoitoa tarvitseva alkoholisti?

epävarma tilanteesta

Yleensä olen siis ollut sitä mieltä, että alkoholisti on ihminen, joka jua melkein päivittäin, eikä huolestu ikinä juomisestaan. Ei myöskään myönnä ongelmaansa alkoholin suhteen. Kieltää sen tiukasti.

Itse olen 21v. nuori nätti nainen ja otan alkoholia 1-2 kertaa viikossa, eli vklppuisin.
Nautin siitä kun saan laittautua peilin edessä monta tuntia ja mennä sen jälkeen esittelemään itseään baariin. Kuulostan varmaankin narsistilta jne. Todellisuudessa olen heikko itsetunnoltani. Haen baarista ihmisiltä kehuja ja ihailua. Olen kuitenkin hyvin taipuvainen ahdistukseen ja masennukseen. Alkoholi auttaa siis siinä erittäin hyvin. Olen itsevarmempi ja kauniimpi mielestäni humalassa. Rennompi! En niin kireä..

Juomiseni karkaa kuitenkin aina käsistä. En pysy muutamassa, tai kolmessa juomassa. En ehkä haluakkaan pysyä siinä rajassa, vaikka poikaystäväni niin käskisi. Suutun siitä hänelle.

Esiintyvänä artistina myös otan alkoholia ennen keikkaa rentouttaakseni itseni. Olen siis psyykkisesti koukussa siihen ja tiedän sen. Mielialalääkkeetkään, eivät ole yhtä tehokas ja nopea apu ahdistaviin oireisiini.

Kuitenkin aina vklpun jälkeen kadun juomistani, mutta minun on hyvin vaikea ymmärtää ongelmani suuruutta, sillä musiikkipiireissä ja ystäväpiireissäni alkoholia ottavat muutkin todella reippaasti. Siksi en näe ongelmaani kunnolla.

Nyt viime vklpun jälkeen sydämmeni hakkasi voimakkaasti. En saanut henkeä ja meinasin saada voimakkaita paniikkikohtauksia. Yöllä hikoilin ja pahoinvointi oli hirvittävää. Olen itkenyt siis 2-päivää putkeen. Masennukseni ja ahdistukseni vain pahenee. Tiedän sen johtuvan alkoholista, mutta en tiedä mitä minun pitäisi tehdä alkoholin suhteen sillä joskus osaan pitää rajani..niin etten ole superkännissä. Pelkään kuitenkin jo terveyteni ja ulkonäön puolesta. Miten uskallan esiintyä lavalla, jos en saakkaan rohkaisuryyppyäni? En tiedä mitä tehdä?

28

2126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoh hoh

Vitu huora..

• 48950984390583490580

^vitun nolo?

• c..

Paha mennä tuohon sanomaan, ite oon ollut aina ystävien kanssa yksinäinen, paitsi sitten ku juon ja nykyään juon sen verran liikaa et alkaa haitata elämää. miulle kyl vähä auttaa lueskella näitä juttuja ku tietää et muillakii samansuuntasia ongelmia.

• Nuori lääkäri

Et ole alkoholisti, vaan narkkari. Jätä heti lääkkeet pois ja lisää alkoholinkulutustasi!

• perseenhaju

Jätä ne artistinhommat, menet tehtaalle vuorotöihin ja rupeat tuurijuopoksi, että tralalallaaa!

• Hui Listi

Olet hyvin vaarallisella tiellä kohti tuhoavaa alkoholismia. Lopeta ja hae apua, jos itse omalla päätökselläsi et pysty lopettamaan. A-klinikka ja AA..

Musiikin tekijöiden joukossa on myös niitä, jotka ovat lopettaneet juomisen. Tutustu esim. Eino Grönin ja Samuli Edelmanin elämään ja laulajanuraan.

• Heh..

Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
        Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

http://piv.pivpiv.dk/

• uhjhjh

Pakko kysyy että ootko kuuluisaki laulaja? .. Tai että kuka oot :D jäi niin häiritsemään

• Tosi kuuluisa.

Vidut se oo mikään kuuluisa. Joku kirkonkylän kirkuva kakara jolla on kaks keikkaa vuodessa jossain peräkorven maamiesseurain talossa, joo mul on hirveet panitzit ja mä otan ööliä...

• epävarma tilanteesta

• kapsu

Minä lopetin soittamisen ku piti aina juua ku soitti yleisölle. Lopeta esiintyminen.

• kisu

olen ammattiauttajan piiriin kuuluva, oireesi alkoholin käytön ja humaltumisen jälkeen ovat psyykkisiä. tarkoitan, että kadut juomistasi, ja alkaa ahdistaa.
      ja miehen muistuttelut eivät asiaa paranna vaan pahentavat!

• Bore Nolla

Niin, että tämmösiä ohjeita näiltä palstoilta tulee. Auttoiko yhtään?

Ehkä pieni historiallisvirtuaalinen laivaretki Tukholmaan tästä:

http://youtu.be/qt9ua31YirE

• sdgdfhsgjtyujtydkty

Pakotetaanpa meidät lapsetkin musiikkiopintojen takia lavalle soittamaan ja laulamaan, että menee sinne vaan, ei sinulta juuri mitään oikeasti odoteta, eikä ketään oikeasti kiinnosta ellet tee sikahyvin, muttei kukaan tuomitse jos kuset täysin.

• Yualle

Pikaluin selvityksesi, mutta en misttään löytänyt, että olisit äiti...., mistä ihmeestä tuo otsikko on tuonne etusivulle löydetty !?!? =)

• tuulispää

Itsevarmuutesi kasvaa kun heität viinan veke. Hae terapiaa ja keskustelupiirejä joissa voit purkaa pahaa oloa. Se mikä varma, alkoholi syö lopunkin itsetunnon, Usko pois.Siellä baareissa on kännisiä suurimmaksi osaksi. Selväpäinen on paljon vahvempi. Seuraappa joskus selvinpäin niitä jotka ovat humalassa. Honaako ne edes mitään ja eiköhän kontrooli ala pettää heilläkin. Olet ottanut ensimmäisen askeleen kohti raittiutta kun tunnistat ongelmasi. Ota seuraava askel ja olet vahvempi.Jätä siis pullonkorkki aukaisematta.Hyvää kevättä sinulle.

• rohkeutta!!

Olisiko Antabus ja jokin toinen, ehkä toimivampi ahdistuslääke pitemmällä aikavälillä turvallisempi ratkaisu? Sopivan lääkkeen etsintä vaatii joskus paljon kokeilua.

• ÄLLITÄLLI

Olet alkoholisti, jota et myönnä vielä kun osaksi, koska jollain asteella olet huolestunut, mutta kun siitä huomautetaan suutut/raivostut, ehkä jo peitteletkin muilta juomista, kuten alkoholistit tekee. Olet myös narsisti, kuten itse mainitsetkin vaikka yritän peittää sen huonon omantunnon piikkiin, jonka olet myös ottanut aseeksi jolla hyväksyt oman juomisesi. Nätteys muuten katoaa aika pian juomisen myötä, kolmekymppisenä olet jo kulahtanut vanha juoppo. Voi v**** että olet tyhmä.

• överiksi meni

tosta ulkonäkö ongelmasta sanoisin näin: kun lopettaa pitkänkin ajan jakson kestäneen juomisen ja nyt joku väittää ettei palaudu..kyllä palautuu, henk.kohtaisesti sen. muutama kuukausi tipatta ja turvotus siinä ensin lähtee. lisäksi liikunnan aloittaminen ja terveellinen ruokavalio kunnon levolla toivat takaisin ulkonäköni...joku muu taitaa siellä itse olla jo aika ränsistynyt kun laukoo kulahtaneesta ulkonäöstä...miten lie itselläsi. korkki kyllä kannattaa ehdottamasti laittaa kiinni ja hakea apua ahdistukseen. kärsit selkeästi paniikki häiriöistä ha siihen ikävä kyllä alkoholi auttaa. ei toi ole narsismia kun rehellisesti kerrot vaan narsistin yksi piirre on toi sanoinkuvaamaton haukkuminen...ällitälli...oispas kiva nähdä minkä näköinen raasu itse olet. jättäkää siis täällä ainainen haukkuminen ja kiroaminen, mitä se auttaa..helpottako se jonkun mieltä...kenties..

• RESHRSJHNSRFHSRJHNSJ

Lapsen ei ole sopivaa nähdä vanhempiaan juovuksissa. Yksi siideri tai saunakalja silloin tällöin on ihan ok, mutta jos kotisi on täynnä kaljatölkkejä tai näytät päihtyneeltä, millaista esimerkkiä annatkaan silloin lapsellesi!

Mitä useammin juot, sitä useammin sitä alat myös juomaan. Tällä hetkellä juot 1-2 kertaa viikossa, mutta sitten kun totut alkoholiin lisää, saatatkin yhtäkkiä tarvita sitä päivittäin! Eihän kukaan tarkoituksella ala heti päivittäin alkoholia juomaankaan.

Mieti uudelleen alkoholinkäyttöäsi. Alkoholi nostaa painoasi ja tuhoaa maksasi. Pian sen näkee myös kasvojen piirteistä tai jopa äänestä, oletko ollut kova juomaan elämäsi aikana.

Alkoholin nauttimisessa on myös se vaara, että saatat yhtäkkiä päissäsi mennä vaikka ajamaan autolla. Et voi tietää nyt selvin päin ollessasi, mutta sitten kun olet kunnolla kännissä, saatat tehdä mitä vain ja vaikka tappaa jonkun!

Jos et pysty harventamaan alkoholinkäyttöäsi, HAE APUA!

• 15+6

Miten typeriä kommentteja taas ihmiset! Kyllä anonyymina uskaltaa kettuilla ja olla kusipää. Mitä jos esim. joku omista kavereistanne olisi masentunut ja vajoamassa? Jotain järkeä nyt!

Sinulle, joka viestiketjun aloitit. Et ole yksin. On hienoa, että tiedostat tilanteesi ja olet huolissasi. Nyt olisi oikea aika hakea apua.
      Suosittelen, että varaat ajan omalta lääkäriltäsi, joka ohjaa sinut eteenpäin terapeutille ja saat asianmukaista hoitoa ja voit jutella mieltä painavista asioista.

En sanoisi sinua vielä varsinaiseksi alkoholistiksi, koska juomisesi painottuu vain viikonloppuihin, mutta suunta ei ole oikea, mikäli käytät alkoholia lääkkeenä. On vaarana, että alkoholinkäyttö oikeasti riistäytyy käsistä ja siitä tulee jokapäiväinen tapa rohkaista itseään. Alkoholismi on kasvava tauti, jonka huippuna on katujen puliukot. Se lähtee hyvin pienestä ja taustalla on lähes poikkeuksetta ahdistusta ja masennusta.

Älä anna alkoholista tulla sinulle ongelmaa. Ongelmasi on paljon syvemmällä, ehkä menneessäsi on jotakin sellaista, mikä on vaikuttanut noin kehnosti itsetuntoosi? Olet nyt sellaisessa vaiheessa, että sinun täytyy miettiä elämääsi hieman uusiksi, löytää itsesi ja oppia arvostamaan itseäsi. Se on pitkä tie, mutta satavarmasti kannattava.

Älä anna aiempien kommenttien lannistaa sinua, voimia hurjan paljon ja aurinkoa kevääseesi!

• ass iantuntija

Persehikeä jos alkaa pukkaamaan, pitää laitaa tamponi anukseen!

• 28v- Raittiina

Sinä se viisas gimma oot kun uskallat nyt jo puhua asiasta,voit säästyä rohkeutesi ansiosta monelta pahalta. Alkoholismi on etenevä sairaus joka kieltää itsensä viimmeiseen asti . Kontrollikyvyn menetys juomisessasi kertoo jo jotain sekä humalahakuisuutesi juomisen alussa on hälytys signaali. Ei terve ihminen juo humalahakuisesti. Kerrot vielä heikosta itsetunnosta. Sinulla on kaikki edellytykset sairastua vakavasti sairauteen jonka nimi on Alkoholismi. Kehoitankin sinua hakeutumaan hoitoon. Käy vaikka kerhossa kuuntelemassa muiden kokemuksia asiasta. Voit ehkä samaistua ja tätä kautta aloittaa raittiuden tien . Tässä sulle numero ,josta voit tiedustella avusta nimettömänä.
      09-750200 ma-su 09-21. Sinä päätät älä välitä muiden haukkumisista . Tsemppiä

• pla.pio

Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k

• tähtipölyä

olet

• mulkkujen maa

oletko huomannu koskaan sitä asiaa kavereissa että ne katsoo kuinka paljon kestät sitä viinaa ja pulisee aamulla ihme likka niin paljo joi ja itse pari kaljaa ja onnistuu arvostella

• nwc
    • Täyttää soopaa??????

Et ole vielä alkoholisti, mutta olet kovin epäjohdonmukainen kirjoituksessasi.

"....Olen kuitenkin hyvin taipuvainen ahdistukseen ja masennukseen. Alkoholi auttaa siis siinä erittäin hyvin...."
      ....Masennukseni ja ahdistukseni vain pahenee. Tiedän sen johtuvan alkoholista, mutta en tiedä mitä minun pitäisi tehdä alkoholin suhteen sillä joskus osaan pitää rajani..niin etten ole superkännissä....."
      - - - -
      Alkoholi aiheuttaa aivojen kemiassa olosuhteet, jotka ruokkivat ahdistuneisuutta ja masennusta. Jos haluat päästä em. olotiloista, ei missään nimessä pidä juoda!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe