Uusperheen ero kun vain toisella puolisolla on lapsia.

symphony-11

Elin 2 vuotta uusperheessä jossa puolisollani oli vain lapsia.(Emme olleet naimisissa) Erosimme pari kuukautta sitten enkä ole saanut nähdä lapsia sen jälkeen enkä tule koskaan näkemään.Koska minulle on asian tilanne exäni
suusta ilmoitettu. Rakastan lapsia edelleen ja koko yhdessä olo aikamme pidin heitä ominani enkä koskaan kenenkään vieraan lapsina.

Enkä ole ainoa uusperheen isäpuoli joka kärsii samasta tilanteesta.
Erotessa lapsista tulee vain pelinappuloita jolla ei ole mitään sanomista. Heidän annetaan vaan ymmärtää että "se tuli ja nyt se on mennyt".
Eromme ei johtunut omasta elämästäni eli itse en tätä hommaa pilannut.

Minulla ei ole mitään oikeutta vaatia mitää eikä kenelläkään ole mitään velvollisuutta antaa minulle mitään.
Tunnen itseni niin voimattomaksi.

11

2895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????????????????????

Meidän tapauksessa lapsen isällä oli uusi nainen, johon tyttöni kiintyi kovasti.Pariskunta erosi pari vuotta sitten, mutta tyttö ja tämä nainen pitävät edelleen yhteyttä puhelimitse ja silloin tällöin tämä nainen käy myös meillä kylässä.

• välittämistä

Aivan ihanaa.Olen aina ollut sitä mieltä,että turha tehdä mitään raja-aitoja,jos ihmiset tulee toimeen keskenään niin miksei tällaisissa tilanteissakin annettaisi yhteyden säilyä.Ja unohtaa omat antipatiat ja arvostaa siis myös lapsen tunteita.Juuri olin yksissä juhlissa vieraana,vaikka olinkin ex-käly,mutta suhteet on säilyneet toistakymmentä vuotta.Meillä on kyllä kummius-yhteys,mutta ei sekään läheskään aina säily kun ero tulee.

• symphony-11

Ymmärrän ja hyväksyn kyllä sen jos uusi kumppani tulee mukaan.
      Silloinhan tapaamiset menee säätämisiksi josta ei sitten enää nauti kukaan. Omassa tapauksessani uutta kumppania ei ollut.
      Se tämän asian hyväksymisestä niin vaikean tekeekin.

• zeleta564

ketä kiinnostaa nähdä jotain exän jälkikasvuja jotka eivät ole edes omia??? haloo??
      "erotessa lapsista pelinappuloita" ?? ei ne oo sun lapsia.
      Mitä olet oikeesti sanomassa ?

• weuuuu

Lapsia voi rakastaa kovasti, vaikka ei omia olekaan...

• lkjoihpij

Niin tuttu tunne! Itse olin äitipuoli miehen lapsille.

Exälläni oli kaksi lasta aiemmasta liitostaan. Lisäksi meillä on yhteinen lapsi. Elimme yhdessä 4 vuotta. Näin läheltä, kuinka lapseni isosisarukset kasvoivat ja kehittyivät. Pesin pyykit, tarkastin läksyt, leikittiin ja touhuttiin yhdessä...

Kun ero tuli, exä ilmoitti etten saa edes puhua noille lapsille. Huh. No, erosta on nyt vuosi. Olen satunnaisesti törmännyt noihin lapsiin pariin minuutin ajan, kun yhteinen lapsemme menee isälleen tai tulee minulle. (Yhteistä lastamme exä näkee noin pari kertaa kuussa, kun ei ehdi enempää...)

Olen siis vaihtanut hätäisesti lasten kanssa kuulumisia, ei muuta. Ikävä on aivan suunnaton! Jopa exä jollain heikolla hetkellään mainitsi, että kyllähän ne lapset minusta puhuu, muistelevat yhdessä tehtyjä juttuja...

En voi asiaan vaikuttaa. Täytyy vain käydä läpi tämä eroaminen niistä lapsistakin. Raskasta. Lasten kanssa kun ei mulla mitään ongelmia ollut. Rakkaita ovat, aina. Minun lapseni isosisaruksia.

Meillä ei kummallakaan myöskään ole uutta kumppania, ainakaan mitään vakavampaa. Jokin deittailu exällä oli eron jälkeen, mutta se nyt tuskin tähän asiaan on syynä. Exä vain on halunnut kaikissa muissakin asiossa toimia niin, että satuttaa ja tekee kiusaa niin paljon kuin pystyy. Mutta koska olen vuoden jo selvinnyt, niin enköhän selviä seuraavasta vuodesta vielä paremmin.:)

• äidiksi tullut

Minä olen myös äitipuoli mieheni lapsille, vaikkei he minua äidiksi kusukkaan, eikä heidän oma äiti siitä pidä lainkaan,. Itse kutsun itseäni miehen lapsille äidiksi, niinkuin tavallisesti perheessä tehdään. Kersat sanovat että et sie oo meidän äiti... ja siitä tulee taas riitaa. Ovat harventaneet käyntiä meillä ja toiseksi ei mitään väliä sillä. En tunne mitään heitä kohtaan, sama onko vai ei, mutta käytöstavat on oltava.

• jjjjjjjjjjjj

No ethän sinä ole niiden lasten äiti, niillä on jo oma äiti. Ihmeellisiä ihmisiä sitä maailmaan mahtuukin. Lasten isä on ihan ok, että on mennyt tuollaisen ymmärtämättömän ihmisen kanssa yhteen?

• ???????????????

Miksi vastasit tällaisella kirjoituksella avaajalle? Avaaja on mies.

• kok.on

Tunnen suurta tuskaa siitä, että uusioperheen erossa minulta vietiin kaikki "oikeudet" (joita tietenkään ei ole) aviopuolison lapsiin. Suhteen ajan minulla oli vain ja ainoastaan velvollisuuksia. Ihaninta oli lasten pyyteetön rakkaus.

Kunpa näissä tapauksissa, kun erotaan suhteesta kuin suhteesta missä on lapsia, muistettaisiin aina se, että ei erota vain siitä parisuhteesta, vaan valitettavan usein myös exän lapsista. Kunpa heihin voisikin pitää yhteyttä, mutta ei voi. Sinut pyyhitään heidän elämästään, kuin sinua ei olisi koskaan ollutkaan.. Lapset saattavat jäädä ikävöimään, ainakin minulla aikuisena on heitä kovin ikävä, koska vuosien aikana heistä tuli kuin omia.

Muistakaa siis, että voisi olla todella tarpeen pitää joku siirtymäaika aina, kun lapset ovat ehtineet kiintyä puolivanhempiinsa. Miksi välit pitää katkaista heti totaalisesti, jos aikuiset riitelevät? Ei lasten tarvitse siitä kärsiä..jos lapset haluavat pitää parisuhteen aikuiset elämässään, kyllähän heille pitää se sallia.

Rakkaudella ja lämmöllä muistelen exän lapsia. Toivottavasti he joskus aikuisena vielä muistavat ja etsivät minut vaikka facebookista, tai mikä sitten vuosien päästä onkaan muoti-some-ilmiö..

Halaus kaikille teille, jotka kamppailette erossa myös lasten menettämisen kanssa. Ero on moninverroin vaikeampaa, kun siinä ovat lapset mukana ja kun heihin katkaistaan kaikki yhteydet.

• harmittaa sun puolesta

Tosi tyhmää toimintaa aikuisilta. Viedään lasten oikeudet tärkeisiin aikuisiin jostain pikkumaisista syistä... tosin hankala tilanne, kun sulla ri ole mitään laillisia oikeuksia nähdä niitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      82
      4627
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3627
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      64
      2070
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1132
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      144
      1069
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      979
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe