Minä ihmettelen kuinka helposti tänä vuonna siirtyi nukkumisaikani kesäaikaan. Ennen se siirtyi kellon ajassa myöhäisemmäksi, näin eläkeläisenä ilman pakkoheräämistä.
Olisikohan sisäinen kelloni siirtynyt lopultakin tähän uuteen vuosirytmiin. Kai se on mahdollista, sillä ihmisen aivot ovat huippunerokkaasti luodut.
Valoisaan aikaan siirtyminen tuo toki monenlaista muutosta toimiimme ja pirteystasoon, toisille enemmän toisille vähemmän.
On ihana herätä talvihorroksesta kuin murmeli, haistelemaan kevätilmaa ja lähteä liikkeelle.
Kesärytmi päällä
6
69
Vastaukset
- Makriina ek
Minä en edes huomannut koko asiaa, kun nukun silloin kun nukuttaa.
Olen yleensä vastustanut päivätirsojen ottamista, jos niistä tulee aivan vakituinen tapa. On hirveän vaikeaa saada järjestetyksi tapaamisia ikätovereiden kanssa, kun jokainen nukkuu päiväunia johonkin säännölliseen aikaan. Pariskunnatkin eri aikoina!
Minulla on ystävä, joka katsoo kaikki suomalaiset vanhat elokuvat, joten on aina varottava, ettei soita siihen aikaan, ja toisen ystävän perheessä päiväuniin varataan 3-4 h päivässä, koska pariskunnan unirytmit menevät niin eri aikaan. On pidettävä yhteyttä sähköpostilla (naapuriin) koska puhelimen pirinä aina herättää jomman kumman.
Olen vaan huomannut, että itsekin simahdan luonto-ohjelmien ääreen nojatuoliin.
Niin se ikä vain iskee! Mutta kesäajalla ei siihen ole mitään osuutta. Minulla on yksi ja sama rytmi kesät talvet. Nukun silloin ku väsähdän ja herään nukuttuani tarpeeksi. Päivätorkuillakin sotken unirytmiäni.
- Lorena*
Kello kuus kukko huus, kello seitsemän sepänjalka, on ikivanha loru ja minä olen mukautunut näillä main heräämään. Eilen ajoin 300km autolla, oli tosi väsynyt klo 16 aikoihin, sisullani sinnittelin, katsoin Kadonneen jäljillä ohjelman , sitten unta palloon, aamulla 6.15 heräsin kahvin keittopuuhiin.
Kesärytmi päällä.
Tunti se vaan on,,, en huomaa sen kummemmin vaikuttavan päivärytmiini olen illan torkku ja aamun virkku, olen sitä ollut ja tulen olemaan, vaikka yritän toisinaan valvottaa itseäni illalla, etten heräisi niin aikaisin aamulla, mutta sekin on tehotonta.
Näin kun on työelämä takanapäin niin, nukun kun nukuttaa ja valvon kun en unta saa.- Katleija
Aika näyttää mistä minun tapauksessani on kyse, sillä normaaliaikaan nukkumaan kävin puolen yön jälkeen ja vielä klo yhden uutisetkin usein kelloradiosta kuuntelin.
Nyt puoli yhdeltätoista olen jo ihan väsynyt.
Päiväunia en tosiaankaan nyt ole pahemmin ottanut, johtuiskohan tuo siitä ja lisääntyneestä ulkoilusta.
Makriinako se kertoi tuttaviensa päivärutiineista. Niin minunkin ystävälläni on tosi tarkka päiväohjelma arjet, pyhät. Kyllä meikäläinen elää tosi epäsäännöllisesti häneen verrattuna ja minä olen sitten aina se joka hänen rytmiinsä mukaudun, kun yhteisiä menoja suunnitellaan. Ei tuo tunnin siirto ole vaikuttanut millään lailla. Noudatan samaa linjaa kuin monet täällä, nukun jos nukuttaa, eikä valvominen haittaa ollenkaan, joskin sitä harvoin tapahtuukaan. Silloin luen mielelläni, kunnes nukuttaa.
Huoletontahan se on, kun ei aamuisin ole töihin lähtöä enään.
Harvoin menen päiväunille, mutta saatan ottaa pienet torkut tv:tä katsellessa, jos kovin aikaisin olen heränyt :) Makeita torkkuja nekin ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770