Valmet Kotilämpö termostaatti

Vlämpö

Vaihdettiin alkuperäinen 30vuotta palvellut venttiili ja termostaatti uusiin. Putkimies laittoi vanhojen tilalle uuden patteriventiilin (Danfoss RA-N 15 1/2") ja termostaatin (Danfoss RA 2972). Nyt uusi termostaatti on käännetty täysille ja talossa tuntuu silti kylmältä, lämpötila nousee enimmillään 20 asteeseen. Vanhalla systeemillä lämpöä sai niin paljon kun halusi, eikä koskaan tuntunut kylmältä. Ulkolämpötila vaihtelee tällä hetkellä päivä 5, yö -5 välillä.

Osaako kukaan sanoa mikä mättää? Kertokaa myös millaisia ratkaisuja olette tehneet termostaattien suhteen, nykyisin näyttää olevan tarjolla erilaisia langattomia systeemejä moottoroiduilla termostaateilla..

Lämmönlähteenä pelletti (Ariterm Biomatic 20 )

9

4537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inssi'

      Meillä vaihdettiin myös joitakin vuosia sitten alkuperäinen termostaatti v:lta 1981 uuteen. Säätöpotikassa lukee Honeywell, joten luultavasti termari on samanmerkkinen. Toiminnassa ei ole ollut puutteita. Meillä on tosia Aeromaster-merkkinen laite. Mitään rakettitekniikkaahan tuossa ei ole.

      Toivottavasti työn teki sinulla joku ammattimies eikä tee-se-itse-tunari. Näin on mahdollisuus saada apua asentajalta.

      • Anonyymi

        Minkä hintainen on uusi termostaatti vanhaan valmet kotilämpöön.


    • lämmöllä lämmöllä

      vedä pihdeillä rajoitin nippa pois jotta termostaatti kääntyy yli 21-23 asteen saat lämpöä tarpeeksi.

    • kuumaa öljystä

      http://lampo.danfoss.com/PCMPDF/VD53F620_keym.pdf

      "RA 2970 ja 2972 ovat rajoitettu 21c, käyttökohteita toimistot, kerrostalot ym".

      Poista rajoitinnasta ja saat enemmän, katsot termostaattia venttiilistä päin ja näet kehän jossa on suorakaiteen muotoisia aukkoja, sitten kiskot sieltä sellaisen vähän isomman "knöölin" pienillä pihdeillä irti. Kaksi pienempää jotka on alareunassa vierekkäin saa jäädä. Sitten voit kiertää termostaatista lisää lämpöä.

    • Vlämpö

      Kiitokset vinkeistä, knöölin poistaminen auttoi ja lämpö lähti nousemaan kun sai väännettyä termostaattia hieman suuremmalle.

    • Entinen Valmettilain

      Kotilämpö ilmalämmityskojeen termostaatti. Vakiona oli danfossin omavoimainen termostaatti(kuten patteritermari mutta irtoanturilla) Niitä löytyy Danfossilta. Suosittelen kuitenkin moottoriventtiiliä jolloin tietenkin termarikin pitää hankkia. Sähköisesti laitteesta löytyy kytkentäpaikka sähköiselle automatiikalle. Minulla ei omavoimaista ole koskaan ollutkaan koska tiesin niiden ongelmat. nykyään minulla on siemensin venttiili ja termari.Jos haluat vaihtaa omavoimaisen sähköiseen ota yhteyttä siemensin, oumannin ym automatiikan jälleenmyyjään. 30 vuotta ilmalämmitystallossani asuneena olen ollut tyytyväinen.
      terv.

    • Anonyymi

      Minulla on termostaattina patteritermostaatti. Itse venttiilissä on säädettävä virtaussäätö 1:tä 7:ään, jonka olen asettanut täysille. Silloin lämmöt riittää!

    • Anonyymi

      Sama vika oli minullakin. Tässä ohje.
      Venttiilissä on virtauksensäätömahdollisuus: Otetaan ensin venttiilin päällä oleva nuppi irti pyörittämällä alaosassa olevaa rengasta vastapäivään (varo ettei kapillaariputki vaurioidu). Venttiilissä on metallinen, hahlollinen rengas jota ylös nostamalla se irtoaa lukituksesta. Se pitää pyörittää täysille (katso renkaassa olevista numeroista ja venttiilin runko-osassa olevasta viivasta). Muistaakseni tehdasasetus on 3-4.

    • Anonyymi

      Termarissa on tappi topparit,mitkä estää sen täydelle avautumisen. Ne voi poistaa,niin johan lämpenee. Topparit laitettu johonkin 20* kohdille uutena

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe