Joillain on nyt perättömästä syytöstulvasta päätellen sokeassa raivossaan ja hämmentyneessä epätoivossaan ilmiselviä vaikeuksia erottaa täysin erillisiä tapahtumia ja tekoja toisistaan.
Erotellaan siis jyviä akanoista. Ensin on seksiä (rikollista tai ei) josta on seurannut raskaus. Tämän jälkeen kun vahinko on jo tapahtunut, on kaksi vaihtoehtoa, joista kummallakaan ei varsinaista seksiä saada enää tapahtumattomaksi.
Abortinsuosijat pyrkivät vääntämään jollain hämärällä logiikalla synnytysvaihtoehdon valinnan ja tämän arvostettavana pitämisen sen aiemmin tapahtuneen eli seksin ja siihen mahdollisesti liittyneen rikoksen ihannoimiseksi, syyttävät syntymättömien suojelijoita käsittämättömän kieromielisesti jopa pedofiileiksi jne. törkyjä, vaikka sittenhän ihan samalla logiikalla hekin olisivat pedofiileja ja raiskausten ihannoijia koska suosivat ja ylistävät sitä toista vaihtoehtoa eli tappamista! Härskeimmäthän uhoavat vievänsä tytön vaikka väkisin aborttiin jos nämä eivät muutoin tajua "omaa parastaan"!! Kajoavat siis luvatta ja väkivalloin paitsi pienemmän lapsen, myös (varsinaisen pedofiilin tavoin) tytönkin kehoon!
Tosiasiassa seksi/raiskaus/pedofilia on täysin erillinen asia ja tilanne siitä mitä raskauden kanssa myöhemmin tehdään. Jälkimmäisen tapahtuman hyväksyntä ei tarkoita sen aiemmin tapahtuneen hyväksyntää.
Seksi (raiskaus) -> Raskaus -> Synnytys/abortti
55
233
Vastaukset
- Dara
Tiesitkö, että eräät abortin vastustajat ovat tällaisia vertailuja (abortin teko/tekijät vs. lasten seksuaalinen hyväksikäyttö/hyväksikäyttäjät) tehneet tällä palstalla jo vuosikausia? Minä törmäsin tällaiseen vertailuun ensimmäistä kertaa tällä palstalla vuonna 2007. Tässä etusivullakin on nyt aloitus, jossa tällaista vertailua tehdään, se jopa mainitaan täysin aiheenmukaiseksi ja asialliseksi ja vieläpä ihmetellään, miksi moisia "aiheellisia ja asiallisesti kantaa ottavia" aloituksia on palstalta poistettu.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10576031
Mutta mukava huomata, että palstalta löytyy edes yksi abortin vastustajakin, jonka mielestä tällaisia vertaqiluja tekeviltä on tosiaan menneet pöuurot ja vellit sekaisin ja pahemman kerran. Toivoisin, että kävisit esittämässä tämän argumenttisi myös tuohon linkittämääni ketjuunkin, jotta tuo toinenkin vastustaja asianlaidan tajuaisi. Nyt hän hölisee vain oman seksuaalisen nautintonsa maksattamisesta lapsella ilmeisestikin täysin tajuamatta, miten todellakin järjetön ja absurdi koko vertailuasetelma on.- Niin, tosiaan
on _vertailtu_, ei väitetty että on yks ja sama asia.
- Dara
Niin, tosiaan kirjoitti:
on _vertailtu_, ei väitetty että on yks ja sama asia.
Niin? Ja siis onko joku väittänyt ehkä että abortin vastustus on yksi ja sama asia kuin lasten seksuaalinen hyväksikäyttö? Entä miten tällainen vertailu on "aiheellista ja asiallisesti kantaa ottavaa" kun sen tekee joku abortin vastustaja, mutta muuttuu "sokean raivoisaksi syytöstulvaksi" kun pilkka osuukin omaan nilkkaan?
Minusta tällaiset vertailut ovat älyttömiä ja asiattomia, teki niitä kuka hyvänsä. Ihmettelen vain sitä, että miksi tällainen poru syntyy siitä, kun nyt metsä alkaa vastaamaan siihen huutoon, jota täällä on itse kiljuttu jo vuosikausia. Mistä se johtuu, että tällaisten vertausten asiattomuus huomataan vasta sitten, kun onkin itse se joka joutuu tulilinjalle, kun on ensin mainostettu niitä jopa aiheenmukaisiksi ja asiallisiksi? - Mitä tässä
Dara kirjoitti:
Niin? Ja siis onko joku väittänyt ehkä että abortin vastustus on yksi ja sama asia kuin lasten seksuaalinen hyväksikäyttö? Entä miten tällainen vertailu on "aiheellista ja asiallisesti kantaa ottavaa" kun sen tekee joku abortin vastustaja, mutta muuttuu "sokean raivoisaksi syytöstulvaksi" kun pilkka osuukin omaan nilkkaan?
Minusta tällaiset vertailut ovat älyttömiä ja asiattomia, teki niitä kuka hyvänsä. Ihmettelen vain sitä, että miksi tällainen poru syntyy siitä, kun nyt metsä alkaa vastaamaan siihen huutoon, jota täällä on itse kiljuttu jo vuosikausia. Mistä se johtuu, että tällaisten vertausten asiattomuus huomataan vasta sitten, kun onkin itse se joka joutuu tulilinjalle, kun on ensin mainostettu niitä jopa aiheenmukaisiksi ja asiallisiksi?alotuksessa sitten väitetään jos ei juurikin niin?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10577038
"Kyllä nyt selvisi mitä tämän abortinvastustuksen varjolla oikeasti yritetään esittää."
Vaikka minkälaista harhaisen sairasta syytöstörkyä tungettiin siihen aiempaan poistoon kiljuttuun ketjuun urheista tytöistä... - Dara
Mitä tässä kirjoitti:
alotuksessa sitten väitetään jos ei juurikin niin?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10577038
"Kyllä nyt selvisi mitä tämän abortinvastustuksen varjolla oikeasti yritetään esittää."
Vaikka minkälaista harhaisen sairasta syytöstörkyä tungettiin siihen aiempaan poistoon kiljuttuun ketjuun urheista tytöistä...Kertoisitko nyt, että miksi pidät asiallisena tällaista vertailua silloin, kun vastustajat sitä tekevät, mutta vetäiset herbneen nenään kun vuosien pilkan jälkeen se käykin omaan nilkkaan? Vai katsotko että vain "sinun sakillasi" on oikeus syytellä toisia lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja tehdä tällaisia vertauksia?
- Minäkö..
Dara kirjoitti:
Kertoisitko nyt, että miksi pidät asiallisena tällaista vertailua silloin, kun vastustajat sitä tekevät, mutta vetäiset herbneen nenään kun vuosien pilkan jälkeen se käykin omaan nilkkaan? Vai katsotko että vain "sinun sakillasi" on oikeus syytellä toisia lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja tehdä tällaisia vertauksia?
täällä vastaan jonkun toisen vastustajan sanomisista?
Ja edelleen, eihän sekään pedofiliaa oo yhdeks ja samaks abortinsuosimisten kans väittäny.. toisin kun synnytyksen arvostusta on yritetty vääntää. - Dara
Minäkö.. kirjoitti:
täällä vastaan jonkun toisen vastustajan sanomisista?
Ja edelleen, eihän sekään pedofiliaa oo yhdeks ja samaks abortinsuosimisten kans väittäny.. toisin kun synnytyksen arvostusta on yritetty vääntää.Sinä siis et ole se vastustaja, jonka mielestä abortin tehneiden vertaaminen lasten hyväksikäyttäjiin on aiheenmukaista ja asiallista? Hienoa, sittenhän me olemme aiheesta yhtä mieltä ja voimme lopettaa tämän jankkauksen. Ja sinä voit mennä kertomaan tämän mielipiteesi myös linkittämääni ketjuunkin suoraan tuota vertausta asiallisena pitävälle vastustajallekin.
- Olen kertonut
Dara kirjoitti:
Sinä siis et ole se vastustaja, jonka mielestä abortin tehneiden vertaaminen lasten hyväksikäyttäjiin on aiheenmukaista ja asiallista? Hienoa, sittenhän me olemme aiheesta yhtä mieltä ja voimme lopettaa tämän jankkauksen. Ja sinä voit mennä kertomaan tämän mielipiteesi myös linkittämääni ketjuunkin suoraan tuota vertausta asiallisena pitävälle vastustajallekin.
sielläkin mitä toinen vastustaja mun mielestä tuntuu tarkottavan, eikä se ole sellasta mikskä sinäkin sitä yrität jatkuvasti vääntää.
- Mentiinkös sitten
taas henkilöön käyviin nälvintöihin? Pöpelikössä pölisee jokatapauksessa.
"eli et koe saaneesi tarpeeksi arvostusta siitä, että olet valinnut synnyttämisen abortin sijaan"
Miks mun pitäs muilta jotain arvostusta haalia? Miks sellasta tarvis edes kysyä mikä on muutenkin selvää? Miksei sekin riittäs että arvostan ITSE itteeni enemmän kun abortintekijänä? Mulle on sitäpaitsi ihan yks hailee vaikka jonkun mielestä mun ois pitäny ennemmin tehä abortti, vaikka en kyllä tajua edes miks joku ei arvostas sitä että lapsen annetaan elää..
"Minä en ole ajatellut koskaan asioita tuolta kantilta, koska tässä asiassa minulta puuttuu kokemus arvostuksen puutteesta."
No kuule ihan sama täälläkin. - Dara
Olen kertonut kirjoitti:
sielläkin mitä toinen vastustaja mun mielestä tuntuu tarkottavan, eikä se ole sellasta mikskä sinäkin sitä yrität jatkuvasti vääntää.
Eli olet sittenkin se vastustaja, jonka mielestä abortin tehneiden vertaaminen lasten hyväksikäyttäjiin on aiheenmukaista ja asiallista? Kenestä toisesta vastustajasta sitten puhut? Miksikä minä olen yrittänyt asian vääntää? Ethän sinä edes ole vaivautunut vastaamaan kysymyksiini siinä ketjussa.
- Huoohh..
Dara kirjoitti:
Eli olet sittenkin se vastustaja, jonka mielestä abortin tehneiden vertaaminen lasten hyväksikäyttäjiin on aiheenmukaista ja asiallista? Kenestä toisesta vastustajasta sitten puhut? Miksikä minä olen yrittänyt asian vääntää? Ethän sinä edes ole vaivautunut vastaamaan kysymyksiini siinä ketjussa.
"Eli olet sittenkin se vastustaja, jonka mielestä abortin tehneiden vertaaminen lasten hyväksikäyttäjiin on aiheenmukaista ja asiallista?"
Miksi aloit vääntää taas tällästä kun kerroin mitä se TOINEN vastustaja mun käsittäkseni on tarkottanu ja millä perusteilla vertaillu!?? - Dara
Huoohh.. kirjoitti:
"Eli olet sittenkin se vastustaja, jonka mielestä abortin tehneiden vertaaminen lasten hyväksikäyttäjiin on aiheenmukaista ja asiallista?"
Miksi aloit vääntää taas tällästä kun kerroin mitä se TOINEN vastustaja mun käsittäkseni on tarkottanu ja millä perusteilla vertaillu!??Oletko sinä kirjoittanut tämän nimenomaisen aloituksen vaiko et?
>>On se kumma kuinka täältä jatkuvasti katoaa täysin aiheellisia ja asiallisesti kantaa ottavia alotuksia!? >>
Jollet ole kirjoittanut tuota aloitusta, niin oletko osallistunut kyseiseen keskusteluun ja pidätkö sinä abortin tehneiden vertaamista lasten hyväksikäyttäjiin asiallisena ja aiheellisena? - En ole
Dara kirjoitti:
Oletko sinä kirjoittanut tämän nimenomaisen aloituksen vaiko et?
>>On se kumma kuinka täältä jatkuvasti katoaa täysin aiheellisia ja asiallisesti kantaa ottavia alotuksia!? >>
Jollet ole kirjoittanut tuota aloitusta, niin oletko osallistunut kyseiseen keskusteluun ja pidätkö sinä abortin tehneiden vertaamista lasten hyväksikäyttäjiin asiallisena ja aiheellisena?alkuperäinen kirjoittaja. Olen kommentoinut sinne 3 viestiä, mm. tämän
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10576031#comment-54597808-view
- -salmon-
"Abortinsuosijat pyrkivät vääntämään jollain hämärällä logiikalla synnytysvaihtoehdon valinnan ja tämän arvostettavana pitämisen sen aiemmin tapahtuneen eli seksin ja siihen mahdollisesti liittyneen rikoksen ihannoimiseksi"
Jos tarkoitat tuosta erittäin nuorten, jopa alle 10-vuotiaiden tyttöjen synnyttämistä ihannoivaa aloitusta, niin kyllä se minustakin outo on, vaikken mikään aborttien suosija olekaan. Ovatko ne lapset tosiaan valinneet synnytysvaihtoehdon? Onko heille tarjottu tosiaan riittävän aikaisessa raskauden vaiheessa asiantuntevaa lääkärihoitoa ja ammattiapua oman, informoidun valinnan tekemiseen? Onko heille siis kerrottu riittävän aikaisin aborttivaihtoehdostakin neutraalisti ja ilman painostusta?
Mediatietojen mukaan viidessä tapauksessa kuudesta linkitetystä paikalliset viranomaiset eivät ole olleet edes tietoisia noin nuoren tytön raskaudesta ennen kuin vasta synnytyksen jo koittaessa. Voidaanko sanoa näiden tyttöjen tehneen itse päätöksen synnyttää? Ovatko he voineet saada asiantuntevaa apua ja informaatiota kaikista vaihtoehdoistaan jos viranomaistahotkaan eivät sitä ole tietämättömyyden takia antaa? Voidaanko sellaista kutsua synnytysvaihtoehdon valitsemiseksi, jos noin nuorelle lapselle ei tarjota kunnollista apua ja tietoa kaikista vaihtoehdoistaan?
Minä ymmärtäisin hyvin sen, jos ihaillaan synnytysvaihtoehdon valintaa tapauksissa, jossa asianomaisella on todella ollut tarjolla riittävästi tietoa ja kykyä ymmärtää kaikki mahdolliset vaihtoehtonsa ja hän on kaikessa ruumiin ja sielun ymmärryksessään tosiaan valinnut synnyttämisen siitäkin huolimatta, että raskaus on alkanut hyväksikäytön seurauksena. Näissä tuon aloituksen tapauksissa ei suurimmaksi osaksi tästä ollut kyse, minusta siinä aloituksessa ihannoitiin sitä, että nämä paitsi seksiin, myöskin raskauteen pakotetut tytöt ovat joutuneet vastoin tahtoaan tällaiseen tilanteeseen. Jos tarkoitus oli ihastella synnytysvalintaa, niin ehkä se olisi kannattanut sanoa ja valita hieman toisenlaisia esimerkkejä aloitukseensa? Miksei esimerkkeinä olisi voinut käyttää vaikkapa tpauaksia, joissa aikuiset naiset ovat itse halunneet synnyttää raiskaajansa lapsen abortin sijaan? Miksi linkittää tapauksiin, joissa erittäin nuoria lapsia on ensin hyväksikäytetty ja sitten joko tahalleen taikka tiedon puutteen takia jätetty vaille kunnollista lääkärihoitoa ja mahdollisuutta tehdä oikeita valintoja omasta tulevaisuudestaan?
En hyväksy vertauksia pedofiliaan, mutta en osaa kauheasti ihmetellä että tuollainen aloitus on sellaisia epäilyjä herättänyt. Ei siitä aloituksesta itsestään käynyt ilmi sellaista, että ihailun kohteena olisi ollut valinta, koska linkitetyissä tapauksissa pääosin kyse oli puhtaasti lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja valinnanmahdollisuuden puuttumisesta. Ehkä tästä syystä onkin herännyt epäilyksiä siitä, että ihaillaan sitä ettei hyväksikäytetty lapsi ole saanut edes valita?- Siksi...
"Miksei esimerkkeinä olisi voinut käyttää vaikkapa tpauaksia, joissa aikuiset naiset ovat itse halunneet synnyttää raiskaajansa lapsen abortin sijaan? "
koska kyse oli juurikin iästä ja aikuisten turhasta verukkeesta ettei "ole muka valmiita synnyttämään". Oishan tän pitäny selvitä jo siitä alotuksestakin. - -salmon-
Siksi... kirjoitti:
"Miksei esimerkkeinä olisi voinut käyttää vaikkapa tpauaksia, joissa aikuiset naiset ovat itse halunneet synnyttää raiskaajansa lapsen abortin sijaan? "
koska kyse oli juurikin iästä ja aikuisten turhasta verukkeesta ettei "ole muka valmiita synnyttämään". Oishan tän pitäny selvitä jo siitä alotuksestakin.Herrajumala! Eli sen aloituksen tarkoituskaan ei ollut ihailla synnytysvalintaa, vaan sitä, että pienet lapset ovat pakotettuja siihen vailla mahdollisuutta valita? Olivatko nuo hyväksikäytön uhrit sitten valmiita synnyttämään kun sitä ei edes kysytty heiltä?? Miten kukaan voi ajatella että pieni lapsi on valmis synnytykseen johon ei enää ole vaihtoehtojakaan saatika sitten sen seurauksiin?? Järkyttävää!
- Ei herranjumala..
-salmon- kirjoitti:
Herrajumala! Eli sen aloituksen tarkoituskaan ei ollut ihailla synnytysvalintaa, vaan sitä, että pienet lapset ovat pakotettuja siihen vailla mahdollisuutta valita? Olivatko nuo hyväksikäytön uhrit sitten valmiita synnyttämään kun sitä ei edes kysytty heiltä?? Miten kukaan voi ajatella että pieni lapsi on valmis synnytykseen johon ei enää ole vaihtoehtojakaan saatika sitten sen seurauksiin?? Järkyttävää!
mistä sä näitä sekopäisiä jatkuvasti vetelet..??? Omista kieroutuneista fantasioistas??!!!
Suosit siis tappamista jos vaan joku riittävän nuori ja "epävalmis" (vaikka "kumma" kyllä on kuitenkin tullu raskaaks..) on sitä mieltä....niinpä niin. - Vilkasit peiliin?
sinusta siis 10 vuotiaiden tulisi olla valmiita aborttiin, koska jotkut ovat niin nuorena tehneet abortin? Ja sitten vielä viitsit ihmetellä, että sinua pidetään pedofilian ihannoijana?
:)) - ???????????
Vilkasit peiliin? kirjoitti:
sinusta siis 10 vuotiaiden tulisi olla valmiita aborttiin, koska jotkut ovat niin nuorena tehneet abortin? Ja sitten vielä viitsit ihmetellä, että sinua pidetään pedofilian ihannoijana?
:))"sinusta siis 10 vuotiaiden tulisi olla valmiita aborttiin, koska jotkut ovat niin nuorena tehneet abortin?"
Mistä näin päättelet? Olenko minä ihannoinut ja ylistänyt täällä sellaista? Olenko minä kertonut, kuinka maailmassa ei ole tavatonta että jopa kymmenen vuotiaat tekevät abortin, joten tottakai siihen ovat valmiita silloin vanhemmatkin? Olenko minä ehkä sanonut, että eihän nyt kymmenen vuotias voi olla "epävalmis" aborttiin kun on kumma kyllä raskaaksikin tullut?? Olenko minä täällä sanonut tuollaisia asioita, joilla sinä olet ylistänyt raiskattujen pikkulasten raskauksia ja pakkosynnytyksiä?
"Ja sitten vielä viitsit ihmetellä, että sinua pidetään pedofilian ihannoijana?"
Miksi minua pidettäisiin pedofilian ihannoijana, koska en todellakaan ylistä ja ihannoi sitä, että raiskatut pikkulapset ovat raskaana kuten sinä teet? Ehei, minä kuulun niihin normaaleihin aikuisiin, joiden mielestä tuon ikäisten ei tarvitsisi olla valmiina vielä muuhun kuin nukkeleikkeihin.
Kerrohan mitä sinä tarkoitat sillä, että lapsi on valmis synnytykseen kun on raskaaksikin tullut? Onko sinusta ihminen valmis kaikkeen, mistä ei hänelle pysyvää fyysistä haittaa koidu? - Kuukautiset=sukukyps
??????????? kirjoitti:
"sinusta siis 10 vuotiaiden tulisi olla valmiita aborttiin, koska jotkut ovat niin nuorena tehneet abortin?"
Mistä näin päättelet? Olenko minä ihannoinut ja ylistänyt täällä sellaista? Olenko minä kertonut, kuinka maailmassa ei ole tavatonta että jopa kymmenen vuotiaat tekevät abortin, joten tottakai siihen ovat valmiita silloin vanhemmatkin? Olenko minä ehkä sanonut, että eihän nyt kymmenen vuotias voi olla "epävalmis" aborttiin kun on kumma kyllä raskaaksikin tullut?? Olenko minä täällä sanonut tuollaisia asioita, joilla sinä olet ylistänyt raiskattujen pikkulasten raskauksia ja pakkosynnytyksiä?
"Ja sitten vielä viitsit ihmetellä, että sinua pidetään pedofilian ihannoijana?"
Miksi minua pidettäisiin pedofilian ihannoijana, koska en todellakaan ylistä ja ihannoi sitä, että raiskatut pikkulapset ovat raskaana kuten sinä teet? Ehei, minä kuulun niihin normaaleihin aikuisiin, joiden mielestä tuon ikäisten ei tarvitsisi olla valmiina vielä muuhun kuin nukkeleikkeihin.
Kerrohan mitä sinä tarkoitat sillä, että lapsi on valmis synnytykseen kun on raskaaksikin tullut? Onko sinusta ihminen valmis kaikkeen, mistä ei hänelle pysyvää fyysistä haittaa koidu?Miksi minua pidettäisiin pedofilian ihannoijana, koska en todellakaan ylistä ja ihannoi sitä, että raiskatut pikkulapset pakotetaan abortteihin kuten sinä teet? Ehei, minä kuulun niihin normaaleihin aikuisiin, joiden mielestä tuon ikäisten ei tarvitsisi olla valmiina vielä muuhun kuin nukkeleikkeihin.
Kuukautiset=sukukyps kirjoitti:
Miksi minua pidettäisiin pedofilian ihannoijana, koska en todellakaan ylistä ja ihannoi sitä, että raiskatut pikkulapset pakotetaan abortteihin kuten sinä teet? Ehei, minä kuulun niihin normaaleihin aikuisiin, joiden mielestä tuon ikäisten ei tarvitsisi olla valmiina vielä muuhun kuin nukkeleikkeihin.
Jos olet sitä mieltä, että jokainen, jolla on kuukautiset on valmis myös saamaan lapsia, niin olet kyllä vähän pihalla. Jos olisi ihan yleisesti hyväksyttyä, että vaikkapa 10-vuotias tulee raskaaksi ja synnyttää, niin miksi meillä on mitään suojaikärajalakeja? Olisi kiva tietää. Mun mielestä lapset eivät ole valmiita synnyttämään. Mulla alkoi kuukautiset 10-vuotiaana, en todellakaan olisi ollut valmis synnyttämään. En fyysisestikään. Vaikka mulla ne kuukautiset olikin. Alkoiko sulla sitten kovinkin "vanhana" kuukautiset ja siitä syystä olisit sitä mieltä, että jos on kuukautiset, niin kykenee synnyttämään? Olen muutenkin ihan järkytyksellä lukenut näitä keskusteluja. Mua käytettiin seksuaalisesti hyväksi lapsena. Onneksi mua ei raiskattu, enkä siis tullut raskaaksi, mutta jos oikeasti sen kaiken kokemani lisäksi näin olisi käynyt, niin en todellakaan olisi kyennyt synnyttämään. Voin vain kuvitella, miltä mahtaisi silloin tuntua. Mietihän nyt vähän just esim. 10-vuotiaan kroppaa. Joillain aikuisilla naisillakin on liian kapea lantio alatiesynnytykseen.
- Koitahan taas
heartshapedglasses kirjoitti:
Jos olet sitä mieltä, että jokainen, jolla on kuukautiset on valmis myös saamaan lapsia, niin olet kyllä vähän pihalla. Jos olisi ihan yleisesti hyväksyttyä, että vaikkapa 10-vuotias tulee raskaaksi ja synnyttää, niin miksi meillä on mitään suojaikärajalakeja? Olisi kiva tietää. Mun mielestä lapset eivät ole valmiita synnyttämään. Mulla alkoi kuukautiset 10-vuotiaana, en todellakaan olisi ollut valmis synnyttämään. En fyysisestikään. Vaikka mulla ne kuukautiset olikin. Alkoiko sulla sitten kovinkin "vanhana" kuukautiset ja siitä syystä olisit sitä mieltä, että jos on kuukautiset, niin kykenee synnyttämään? Olen muutenkin ihan järkytyksellä lukenut näitä keskusteluja. Mua käytettiin seksuaalisesti hyväksi lapsena. Onneksi mua ei raiskattu, enkä siis tullut raskaaksi, mutta jos oikeasti sen kaiken kokemani lisäksi näin olisi käynyt, niin en todellakaan olisi kyennyt synnyttämään. Voin vain kuvitella, miltä mahtaisi silloin tuntua. Mietihän nyt vähän just esim. 10-vuotiaan kroppaa. Joillain aikuisilla naisillakin on liian kapea lantio alatiesynnytykseen.
erotella se fyysinen valmius henkisestä.
Fyysisen sukukypsyys saavutetaan kun kuukautiset alkaa ja jos tulee raskaaksi, on yleensä myös fysikaalisesti valmis synnyttäänkin. Koitahan taas kirjoitti:
Fyysisen sukukypsyys saavutetaan kun kuukautiset alkaa ja jos tulee raskaaksi, on yleensä myös fysikaalisesti valmis synnyttäänkin.Oletko ihan oikeasti tuota mieltä? Siis ihan oikeasti?! Luepas vielä edellinen viesti uudelleen... Jokainen täysjärkinen tietää vastauksen tähän.
- Siis mihin?
heartshapedglasses kirjoitti:
Oletko ihan oikeasti tuota mieltä? Siis ihan oikeasti?! Luepas vielä edellinen viesti uudelleen... Jokainen täysjärkinen tietää vastauksen tähän.
Eli väität nyt ettei kuukautiset ole merkki sukukypsyydestä ja etteikö sillon yleensä ole myös fyysisesti valmis raskauteen ja synnytykseen?
- pupu tupuna
Siis mihin? kirjoitti:
Eli väität nyt ettei kuukautiset ole merkki sukukypsyydestä ja etteikö sillon yleensä ole myös fyysisesti valmis raskauteen ja synnytykseen?
eli jos kuukautiset alkaa 2 vuotiaalla lapsella niin sinusta hän on valnis raskauteen ja synnytkseen? huhhuijjakkaa!!
ei edes 10 vuotias ole valmis fyysisesti raskauteen vaikka miten olisi kuukautiset alkaneet ja mahdolisuus siis raskauteen.ja syykin siihe on hyvin yksinkertainen, 10 vuotiaan keho ei todellakaan ole valmis raskauteen vaan on täysin kehittymätön niinkin rankkaan keholliseen muutokseen..eivät kuukautiset ole merkki siitä että olisi valmis raskauteen saati äitiyteen..kai tämän tajuat? - Että kuukautiset
pupu tupuna kirjoitti:
eli jos kuukautiset alkaa 2 vuotiaalla lapsella niin sinusta hän on valnis raskauteen ja synnytkseen? huhhuijjakkaa!!
ei edes 10 vuotias ole valmis fyysisesti raskauteen vaikka miten olisi kuukautiset alkaneet ja mahdolisuus siis raskauteen.ja syykin siihe on hyvin yksinkertainen, 10 vuotiaan keho ei todellakaan ole valmis raskauteen vaan on täysin kehittymätön niinkin rankkaan keholliseen muutokseen..eivät kuukautiset ole merkki siitä että olisi valmis raskauteen saati äitiyteen..kai tämän tajuat?2-vuotiaalla.. huhhuh, no se onkin toooosi yleistä! :D
- Dara
Koitahan taas kirjoitti:
Fyysisen sukukypsyys saavutetaan kun kuukautiset alkaa ja jos tulee raskaaksi, on yleensä myös fysikaalisesti valmis synnyttäänkin.Miksi fyysinen valmius pitäisi erotella henkisestä tilanteessa, jossa ne eivät kuitenkaan toisistaan erillisinä kulje ihmisten elämässä? Korjaa nyt, jos olen käsittänyt väärin,. mutta raskaus ja synnytys ovat fyysisten osuuksiensa lisäksi erittäin paljon, jopa enemmänkin henkisiä kokemuksia naiselle. Ymmärtääkseni se psyykkinen mullistus minkä ne saattavat naisessa useinkin aiheuttaa, on jopa elämän kannalta vaikuttavampi kokemus kuin pelkkä fysiikka.
Ajatellaanpa hieman: miksi ihmiset käyttävät ehkäisyä? Siksikö etteivät fyysisesti ole valmiita raskauteen, eli eivät koe olevansa sukukypsiä? Vaiko ehkä siksi, että eivät psyykkisesti koe olevansa valmiita raskauteen ja synnytykseen siinä elämäntilanteessa? Entä kun raskaus alkaa ehkäisystä huolimatta; miksi nainen jatkaa raskauttaan? Siksikö että hän yhtäkkiä tajusikin olevansa sukukypsä ja näin ollen valmis synnyttämään? Vaiko ehkä siksi, että psyykkisesti hän ei koekaan raskautta niin pahana ja kokee että onkin valmis siihen sittenkin? Miksi nainen vastaavassa tilanteessa ei jatka raskauttaan? Siksikö että hän ei usko olevansa vielä sukukypsä ja näin ollen valmis synnyttämään? Vaiko siksi, ettei koe olevansa siihen henkisellä tasolla valmis, ei siis koe olevansa valmis vanhemmuuteen?
Miksi ihmiset haluavat lapsia? Siksikö että he kokevat sen olevan sukukypsyyden myötä tuleva velvollisuutensa? Vaiko siksi, että he haluavat äideiksi ja isiksi? Kuinka moni raskautta yrittävä mielestäsi yrittää sitä siksi, että haluaa nimenomaan kokea raskauden ja synnytyksen fyysiset puolet? Vai josko enemmistö kuitenkin haluaisi enemmän sitä raskauden ja synnytyksen lopputulosta ja jopa sitä raskauden ja synnytyksen aikaista psyykkistä kokemusta? Kuinka moni hankkiutuu raskaaksi vain siksi, että haluaa mahansa kasvavan ja ottaa riskin pahoinvoinnista? Vai voisivatko nämä ihmiset ehkä haluta tuntea, kuinka uusi elämä kasvaa heissä ja sen miltä se saa heidät tuntemaan?
Minusta kun puhutaan valmiudesta raskauteen ja synnyttämiseen, ei voida ajatella sitä valmiutta pelkästään fysiikkana, sillä sitä se tuskin koskaan ihmisille on. Mielestäni noin ajattelemalla vähätellään paitsi raskautta ja synnytystä, ennenkaikkea niitä ihmisiä, jotka sen kokevat. - pupu tupuna
Että kuukautiset kirjoitti:
2-vuotiaalla.. huhhuh, no se onkin toooosi yleistä! :D
vastaisitko kysymykseeni? onko mielestäsi 2 vuotias valmis raskauteen jos hänellä on kuukautiset alkaneet?
- Dara
Että kuukautiset kirjoitti:
2-vuotiaalla.. huhhuh, no se onkin toooosi yleistä! :D
Eräällä ihailemallasi rohkealla tytöllähän ne alkoivat tosiaan 2,5 vuotiaana. Eli oletko siis sitä mieltä, että Lina Medina olisi ollut valmis raskauteen ja synnytykseen alle kolmevuotiaana?
- No mistä mä
Dara kirjoitti:
Eräällä ihailemallasi rohkealla tytöllähän ne alkoivat tosiaan 2,5 vuotiaana. Eli oletko siis sitä mieltä, että Lina Medina olisi ollut valmis raskauteen ja synnytykseen alle kolmevuotiaana?
voisin tietää kun en oo lääkäri??? Kai se on aika yksilöllistä miten esim. kypsä ja venyvä se kohtu kelläkin on..
- pupu tupuna
No mistä mä kirjoitti:
voisin tietää kun en oo lääkäri??? Kai se on aika yksilöllistä miten esim. kypsä ja venyvä se kohtu kelläkin on..
käytähän niitä aivojasi ja kerro oma mielipiteesi..eli onko mielestäsi 2 vuotias lapsi valmis raskauteen vain sen takia että hänellä on kuukautiset alkaneet?
p.s. ei tuohin vastaamisessa todellakaan tartte lääkäri olla..eikä nasan avaruusteknikkokaan - Turha niitä on
Dara kirjoitti:
Miksi fyysinen valmius pitäisi erotella henkisestä tilanteessa, jossa ne eivät kuitenkaan toisistaan erillisinä kulje ihmisten elämässä? Korjaa nyt, jos olen käsittänyt väärin,. mutta raskaus ja synnytys ovat fyysisten osuuksiensa lisäksi erittäin paljon, jopa enemmänkin henkisiä kokemuksia naiselle. Ymmärtääkseni se psyykkinen mullistus minkä ne saattavat naisessa useinkin aiheuttaa, on jopa elämän kannalta vaikuttavampi kokemus kuin pelkkä fysiikka.
Ajatellaanpa hieman: miksi ihmiset käyttävät ehkäisyä? Siksikö etteivät fyysisesti ole valmiita raskauteen, eli eivät koe olevansa sukukypsiä? Vaiko ehkä siksi, että eivät psyykkisesti koe olevansa valmiita raskauteen ja synnytykseen siinä elämäntilanteessa? Entä kun raskaus alkaa ehkäisystä huolimatta; miksi nainen jatkaa raskauttaan? Siksikö että hän yhtäkkiä tajusikin olevansa sukukypsä ja näin ollen valmis synnyttämään? Vaiko ehkä siksi, että psyykkisesti hän ei koekaan raskautta niin pahana ja kokee että onkin valmis siihen sittenkin? Miksi nainen vastaavassa tilanteessa ei jatka raskauttaan? Siksikö että hän ei usko olevansa vielä sukukypsä ja näin ollen valmis synnyttämään? Vaiko siksi, ettei koe olevansa siihen henkisellä tasolla valmis, ei siis koe olevansa valmis vanhemmuuteen?
Miksi ihmiset haluavat lapsia? Siksikö että he kokevat sen olevan sukukypsyyden myötä tuleva velvollisuutensa? Vaiko siksi, että he haluavat äideiksi ja isiksi? Kuinka moni raskautta yrittävä mielestäsi yrittää sitä siksi, että haluaa nimenomaan kokea raskauden ja synnytyksen fyysiset puolet? Vai josko enemmistö kuitenkin haluaisi enemmän sitä raskauden ja synnytyksen lopputulosta ja jopa sitä raskauden ja synnytyksen aikaista psyykkistä kokemusta? Kuinka moni hankkiutuu raskaaksi vain siksi, että haluaa mahansa kasvavan ja ottaa riskin pahoinvoinnista? Vai voisivatko nämä ihmiset ehkä haluta tuntea, kuinka uusi elämä kasvaa heissä ja sen miltä se saa heidät tuntemaan?
Minusta kun puhutaan valmiudesta raskauteen ja synnyttämiseen, ei voida ajatella sitä valmiutta pelkästään fysiikkana, sillä sitä se tuskin koskaan ihmisille on. Mielestäni noin ajattelemalla vähätellään paitsi raskautta ja synnytystä, ennenkaikkea niitä ihmisiä, jotka sen kokevat.samanakaan pitää, kun jokainen voi antaa lapsen synnytyksen jälkeen poiskin jos ei oo valmis vanhemmuuteen. Mitäs se "soluymöykky" siellä mahassa haittaa, vähäks aikaa vaan aiheuttaa hieman "lihavuutta". Jos aletaan tekeen niiden "henkisten valmiuksien" ja lässyn lää mukaan, ollaankin sitten jo mukavuussyissä..
- Ja kuinkas kävikään
Onko tosiaan noin vaikee pysyä asiallisella linjalla? :)) Mikä sinä kuvittelet olevas diagnosoimaan että joku tarvis "ammattiauttajan" apua??
Olet pelkkä säälittävä törkyturpainen luuseripelle. - Dara
Turha niitä on kirjoitti:
samanakaan pitää, kun jokainen voi antaa lapsen synnytyksen jälkeen poiskin jos ei oo valmis vanhemmuuteen. Mitäs se "soluymöykky" siellä mahassa haittaa, vähäks aikaa vaan aiheuttaa hieman "lihavuutta". Jos aletaan tekeen niiden "henkisten valmiuksien" ja lässyn lää mukaan, ollaankin sitten jo mukavuussyissä..
Miksi sinä oman lapsesi synnytit? Et suinkaan vain mistään "lässynlää-mukavuussyystä"? Halusitko sinä oikeasti oman lapsesi synnyttää ja pitää vai synnytitkö sen vain siksi, että satuit olemaan sukukypsä?
- Dara
No mistä mä kirjoitti:
Eli nytkö sukukypsyys ei enää tarkoitakaan samaa kuin fysikaalisesti valmis raskauteen ja synnytykseen?
- No kai mitä vaan
Dara kirjoitti:
Eli nytkö sukukypsyys ei enää tarkoitakaan samaa kuin fysikaalisesti valmis raskauteen ja synnytykseen?
lantion ahtaus ym. ongelmia voi olla aikuisillakin?!!
- Miksi tunget
Dara kirjoitti:
Miksi sinä oman lapsesi synnytit? Et suinkaan vain mistään "lässynlää-mukavuussyystä"? Halusitko sinä oikeasti oman lapsesi synnyttää ja pitää vai synnytitkö sen vain siksi, että satuit olemaan sukukypsä?
sitä sukukypsyyttä nyt joka väliin?? Tokihan tiesin sukukypsä olevani kun kuukautiset oli ollu jo monia vuosia!! Mikä pointti tässä nyt olikaan?
Ja kyllä, voihan sen mukavuudenhaluksikin katsoa etten halunnu mitään loppuiän syyllisyystraumoja joita abortista ois vääjäämättä tullu! :) - Kerro nyt vaan
miksi sinä syyttelet pedofilian ihannoijiksi niitä jotka ei ihannoi ja ylistä lasten raiskaamista ja raskaaksi tekemistä?
Jos väität että synnytyksen suosijat on tätä niin olethan sitä toki abortin suosijana itsekin.
Eli sinä et veisi tytärtäsi vaikka väkisin aborttiin raiskattuna jos ei "omaa parastaan" muutenkaan tajuaisi?
"Onko sinusta ihminen valmis kaikkeen, mistä ei hänelle pysyvää fyysistä haittaa koidu? Kyllä vai ei? "
Mitä tää nyt koko asiaan enää liittyy? Miks pitäs olla valmis? Eihän kaikessa oo edes pelastettavana toisen ihmisen henkee.. - Mitäs tämä on?
No mistä mä kirjoitti:
No mistä mä
voisin tietää kun en oo lääkäri???
Kummallista, että sanot että et voi tietää kun et ole lääkäri. Kuitenkin eräässä toisessa ketjussa väitit olevasi pätevämpi kuin yksikään lääkäri tietämään psyykkisistä sairauksista, koska väitit että mikään sairaus ei voi olla tarpeeksi painava että aborttia olisi oikeus sen perusteella tehdä. - Hymy
Ja kuinkas kävikään kirjoitti:
Onko tosiaan noin vaikee pysyä asiallisella linjalla? :)) Mikä sinä kuvittelet olevas diagnosoimaan että joku tarvis "ammattiauttajan" apua??
Olet pelkkä säälittävä törkyturpainen luuseripelle."Olet pelkkä säälittävä törkyturpainen luuseripelle."
Onpa asiallista tekstiä, mutta mitä abortinvastustajalta voi muuta odottaakaan. - Se on sitä taas
Mitäs tämä on? kirjoitti:
No mistä mä
voisin tietää kun en oo lääkäri???
Kummallista, että sanot että et voi tietää kun et ole lääkäri. Kuitenkin eräässä toisessa ketjussa väitit olevasi pätevämpi kuin yksikään lääkäri tietämään psyykkisistä sairauksista, koska väitit että mikään sairaus ei voi olla tarpeeksi painava että aborttia olisi oikeus sen perusteella tehdä.kun ei osata erotella fyysistä ja psyykkistä toisistaan...
- Ihan vaan
Hymy kirjoitti:
"Olet pelkkä säälittävä törkyturpainen luuseripelle."
Onpa asiallista tekstiä, mutta mitä abortinvastustajalta voi muuta odottaakaan.samalla mitalla siihen abortinsuosijan ALOTTAMAAN, jo poistettuun "asiallisuuteen" :) mutta eihän sun sakkis mitään omaa käytöstään muilta takasin kestä.
Se on sitä taas kirjoitti:
kun ei osata erotella fyysistä ja psyykkistä toisistaan...
Muistatko, kun siinä toisessa ketjussa sanoin (kun väitit olevasi pätevä sanomaan sairauksista, mikä on vakava ja mikä ei), että ihminen on kokonaisuus. Ei fyysistä ja psyykkistä pidä eikä edes voi erottaa toisistaan kokonaan. Fyysinen puoli on kytköksissä psyykkiseen ja toisinpäin. :) Ei ole mutua. Jos olet "pätevä" niin tämän kyllä tiedätkin.
Jos niillä aikuisillakin on lantionahtausongelmia, niin entäs se 10-vuotias? Eli tarkoittiko se kuukautisten alkaminen sitä, että voi synnyttää vai ei?- -salmon-
Ei herranjumala.. kirjoitti:
mistä sä näitä sekopäisiä jatkuvasti vetelet..??? Omista kieroutuneista fantasioistas??!!!
Suosit siis tappamista jos vaan joku riittävän nuori ja "epävalmis" (vaikka "kumma" kyllä on kuitenkin tullu raskaaks..) on sitä mieltä....niinpä niin."mistä sä näitä sekopäisiä jatkuvasti vetelet..???"
Itsehän sinä sanoit, että ikä on se tärkeä asia, että juuri se, että pikkulapset joutuvat tilanteseen jota eivät ole voineet valita, on sinulle se tärkeä asia. Jos se ei olekkaan, niin miksi et valinnut esimerkeiksi sellaisia tapauaksia, joissa valinta synnyttyksestä on tosiaan tehty?
"Suosit siis tappamista jos vaan joku riittävän nuori ja "epävalmis" (vaikka "kumma" kyllä on kuitenkin tullu raskaaks..) on sitä mieltä....niinpä niin."
Minä hyväksyn abortin raiskatuille ja etenkin pienille lapsille, jotka ovat joutuneet sellaista kokemaan. Jos se sinusta on tappamisen suosimista, niin ei voi mitään. Minä kuitenkin olen sitä mieltä, että raiskattua, saatika sitten raiskattua pikkulasta, ei voi moraalisesti vastuuttaa raskauden alkamisesta. Siksi en halua raiskattua vastuuttaa myöskään sen päättämisestä. Varsinkaan pikkulapsia joiden ei tarttisi muusta huolehtia kuin seuraavista leikeistään.
Onko sinusta lapsi valmis raskauteen ja synnytykseen, jos on raskaaksi tullut? Onko sinusta lapsi aina valmis kaikkeen, mitä hänelle joku muu on joskus aiheuttanut? Minä olen tekemäni vapaaehtoistyön ja seurakuntayhteyden kautta tutustunut naiseen, jota käytettiin lapsena seksuaalisesti hyväksi. Hän oli 6-vuotta kun se alkoi ja 15 kun se loppui. Raskaaksi hän ei tullut, mutta selvisi kuitenkin ilman pysyviä fyysisiä vammoja siitäkin huolimatta, että hänet pakotettiin yhdyntään ensi kertaa kun hän oli vasta 7-vuotias. Oliko hän mielestäsi valmis yhdyntään silloin 7 vuotiaana kun ei kerran loppuelämän terveyteen se vaikuttanutkaan? - Ai sanoin vai??
-salmon- kirjoitti:
"mistä sä näitä sekopäisiä jatkuvasti vetelet..???"
Itsehän sinä sanoit, että ikä on se tärkeä asia, että juuri se, että pikkulapset joutuvat tilanteseen jota eivät ole voineet valita, on sinulle se tärkeä asia. Jos se ei olekkaan, niin miksi et valinnut esimerkeiksi sellaisia tapauaksia, joissa valinta synnyttyksestä on tosiaan tehty?
"Suosit siis tappamista jos vaan joku riittävän nuori ja "epävalmis" (vaikka "kumma" kyllä on kuitenkin tullu raskaaks..) on sitä mieltä....niinpä niin."
Minä hyväksyn abortin raiskatuille ja etenkin pienille lapsille, jotka ovat joutuneet sellaista kokemaan. Jos se sinusta on tappamisen suosimista, niin ei voi mitään. Minä kuitenkin olen sitä mieltä, että raiskattua, saatika sitten raiskattua pikkulasta, ei voi moraalisesti vastuuttaa raskauden alkamisesta. Siksi en halua raiskattua vastuuttaa myöskään sen päättämisestä. Varsinkaan pikkulapsia joiden ei tarttisi muusta huolehtia kuin seuraavista leikeistään.
Onko sinusta lapsi valmis raskauteen ja synnytykseen, jos on raskaaksi tullut? Onko sinusta lapsi aina valmis kaikkeen, mitä hänelle joku muu on joskus aiheuttanut? Minä olen tekemäni vapaaehtoistyön ja seurakuntayhteyden kautta tutustunut naiseen, jota käytettiin lapsena seksuaalisesti hyväksi. Hän oli 6-vuotta kun se alkoi ja 15 kun se loppui. Raskaaksi hän ei tullut, mutta selvisi kuitenkin ilman pysyviä fyysisiä vammoja siitäkin huolimatta, että hänet pakotettiin yhdyntään ensi kertaa kun hän oli vasta 7-vuotias. Oliko hän mielestäsi valmis yhdyntään silloin 7 vuotiaana kun ei kerran loppuelämän terveyteen se vaikuttanutkaan?"että juuri se, että pikkulapset joutuvat tilanteseen jota eivät ole voineet valita"
Valehtelet.
"niin miksi et valinnut esimerkeiksi sellaisia tapauaksia, joissa valinta synnyttyksestä on tosiaan tehty? "
Mistä sä tiedät niin tarkkaan ettei kukaan oo voinu valita? Pidätkö täysin mahdottomana ettei nuori tyttö vois haluta säästää lapsensa henkeä?
Mä ainakin päätin jo 13-vuotiaana kun kuukautiset alkoi, että tottakai pitäisin lapsen siinäkin iässä jos oisin tullu raskaaks, tai ylipäätään harrastanu seksiä.
"Minä hyväksyn abortin raiskatuille ja etenkin pienille lapsille, jotka ovat joutuneet sellaista kokemaan."
Ei siinä mitään, ongelma on siinä että tulet tänne herjaamaan ja väittämään valheitas niistä jotka ihailee synnyttämistä silloinkin vaikka ikä on "väärä".
"Onko sinusta lapsi valmis raskauteen ja synnytykseen, jos on raskaaksi tullut? Onko sinusta lapsi aina valmis kaikkeen, mitä hänelle joku muu on joskus aiheuttanut?"
Älä toki sekota taas fyysistä ja henkistä valmiutta, eikä valmius johonkin tarkota että pitäs mihin vaan olla valmis.
"Oliko hän mielestäsi valmis yhdyntään silloin 7 vuotiaana kun ei kerran loppuelämän terveyteen se vaikuttanutkaan? "
Aivan turha alottaa taas näitä sairaita kärjitelyjä. Kukaan kun ei edelleen kannata tai ihannoi pikkutyttöjen raiskauksia. Eikä kenenkään vaikka fyysinen kypsyys vois ollakin. - Missäköhän
Kerro nyt vaan kirjoitti:
miksi sinä syyttelet pedofilian ihannoijiksi niitä jotka ei ihannoi ja ylistä lasten raiskaamista ja raskaaksi tekemistä?
Jos väität että synnytyksen suosijat on tätä niin olethan sitä toki abortin suosijana itsekin.
Eli sinä et veisi tytärtäsi vaikka väkisin aborttiin raiskattuna jos ei "omaa parastaan" muutenkaan tajuaisi?
"Onko sinusta ihminen valmis kaikkeen, mistä ei hänelle pysyvää fyysistä haittaa koidu? Kyllä vai ei? "
Mitä tää nyt koko asiaan enää liittyy? Miks pitäs olla valmis? Eihän kaikessa oo edes pelastettavana toisen ihmisen henkee.."Kerro nyt vaan miksi sinä syyttelet pedofilian ihannoijiksi niitä jotka ei ihannoi ja ylistä lasten raiskaamista ja raskaaksi tekemistä?"
olen noin syytellyt?
"Jos väität että synnytyksen suosijat on tätä niin olethan sitä toki abortin suosijana itsekin."
Ja olen väittänyt noin missä???
"Eli sinä et veisi tytärtäsi vaikka väkisin aborttiin raiskattuna jos ei "omaa parastaan" muutenkaan tajuaisi?"
Riippuu tyttären iästä ja tietenkin abortti olisi ainoa ratkaisu alle 10-vuotiaalle.
""Onko sinusta ihminen valmis kaikkeen, mistä ei hänelle pysyvää fyysistä haittaa koidu? Kyllä vai ei? "
Mitä tää nyt koko asiaan enää liittyy? Miks pitäs olla valmis?"
SINÄ se tässä olet puhunut valmiudesta raskauteen ja synnytykseen kun olet ihannoinut sitä, kun pienet lapset jopa viisivuotiaat synnyttää. Joten koska SINÄ HALUSIT alkaa puhumaan valmiudesta, niin vastaa toki kysymykseenikin.
Nyt vastaa tähän: Onko sinusta ihminen valmis kaikkeen, mistä ei hänelle pysyvää fyysistä haittaa koidu? Kyllä vai ei? - -salmon-
Ai sanoin vai?? kirjoitti:
"että juuri se, että pikkulapset joutuvat tilanteseen jota eivät ole voineet valita"
Valehtelet.
"niin miksi et valinnut esimerkeiksi sellaisia tapauaksia, joissa valinta synnyttyksestä on tosiaan tehty? "
Mistä sä tiedät niin tarkkaan ettei kukaan oo voinu valita? Pidätkö täysin mahdottomana ettei nuori tyttö vois haluta säästää lapsensa henkeä?
Mä ainakin päätin jo 13-vuotiaana kun kuukautiset alkoi, että tottakai pitäisin lapsen siinäkin iässä jos oisin tullu raskaaks, tai ylipäätään harrastanu seksiä.
"Minä hyväksyn abortin raiskatuille ja etenkin pienille lapsille, jotka ovat joutuneet sellaista kokemaan."
Ei siinä mitään, ongelma on siinä että tulet tänne herjaamaan ja väittämään valheitas niistä jotka ihailee synnyttämistä silloinkin vaikka ikä on "väärä".
"Onko sinusta lapsi valmis raskauteen ja synnytykseen, jos on raskaaksi tullut? Onko sinusta lapsi aina valmis kaikkeen, mitä hänelle joku muu on joskus aiheuttanut?"
Älä toki sekota taas fyysistä ja henkistä valmiutta, eikä valmius johonkin tarkota että pitäs mihin vaan olla valmis.
"Oliko hän mielestäsi valmis yhdyntään silloin 7 vuotiaana kun ei kerran loppuelämän terveyteen se vaikuttanutkaan? "
Aivan turha alottaa taas näitä sairaita kärjitelyjä. Kukaan kun ei edelleen kannata tai ihannoi pikkutyttöjen raiskauksia. Eikä kenenkään vaikka fyysinen kypsyys vois ollakin.No jos sinä et ihannoi sitä, että pikkulapset joutuvat tilanteeseen, jota eivät ole voineet valita, miksi käytät sellaisia esimerkkeinä ihannoinnistasi? Mikset valinnut sitten sellaisia esimerkkejä, joissa on ollut oikeasti mahdollisuuksia tehdä valintoja ja he ovat saaneet kaiken mahdollisen ammattiavun valintojensa tekemiseen?
"Mistä sä tiedät niin tarkkaan ettei kukaan oo voinu valita? Pidätkö täysin mahdottomana ettei nuori tyttö vois haluta säästää lapsensa henkeä?"
Luitko edes itse omia linkkejäsi? Viidessä tapauksessa mitä linkitit, paikalliset viranomaiset eivät ole olleet edes tietoisia lapsen raskaudesta ennen synnytystä! Monessa tapauksessa siitä ei luultavasti ole tiennyt edes lapsi itse. Miten ihmeessä pieni lapsi voi tehdä valinnan haluta säästää lapsensa henki, jollei tajua olevansa raskaana taikka ei saa mitään ammattiapua koko tilanteeseen?? Eiväthän 10-vuotiaat ole vielä lähellekään aikuisia eivätkä kykeneviä itsekseen tällaisia asioita miettimään!
"ongelma on siinä että tulet tänne herjaamaan ja väittämään valheitas niistä jotka ihailee synnyttämistä silloinkin vaikka ikä on "väärä"."
Pyydän anteeksi että olen sinua loukannut. Pidätkö ongelmana asitäkin,että sinä itsekin tulet tälle palstalle jopa päivittäin herjaamaan ja väittämään valheitasi toisista?
"Älä toki sekota taas fyysistä ja henkistä valmiutta, eikä valmius johonkin tarkota että pitäs mihin vaan olla valmis."
Mikset vastannut kysymykseen?
"Aivan turha alottaa taas näitä sairaita kärjitelyjä."
Esitin kysymyksen koskien tapausta, joka on totta, ei valitettavasti mitään sairasta kärjistelyä. Miksi herjaat ja syyttelet valheita minusta? - Tämä oli siis
-salmon- kirjoitti:
No jos sinä et ihannoi sitä, että pikkulapset joutuvat tilanteeseen, jota eivät ole voineet valita, miksi käytät sellaisia esimerkkeinä ihannoinnistasi? Mikset valinnut sitten sellaisia esimerkkejä, joissa on ollut oikeasti mahdollisuuksia tehdä valintoja ja he ovat saaneet kaiken mahdollisen ammattiavun valintojensa tekemiseen?
"Mistä sä tiedät niin tarkkaan ettei kukaan oo voinu valita? Pidätkö täysin mahdottomana ettei nuori tyttö vois haluta säästää lapsensa henkeä?"
Luitko edes itse omia linkkejäsi? Viidessä tapauksessa mitä linkitit, paikalliset viranomaiset eivät ole olleet edes tietoisia lapsen raskaudesta ennen synnytystä! Monessa tapauksessa siitä ei luultavasti ole tiennyt edes lapsi itse. Miten ihmeessä pieni lapsi voi tehdä valinnan haluta säästää lapsensa henki, jollei tajua olevansa raskaana taikka ei saa mitään ammattiapua koko tilanteeseen?? Eiväthän 10-vuotiaat ole vielä lähellekään aikuisia eivätkä kykeneviä itsekseen tällaisia asioita miettimään!
"ongelma on siinä että tulet tänne herjaamaan ja väittämään valheitas niistä jotka ihailee synnyttämistä silloinkin vaikka ikä on "väärä"."
Pyydän anteeksi että olen sinua loukannut. Pidätkö ongelmana asitäkin,että sinä itsekin tulet tälle palstalle jopa päivittäin herjaamaan ja väittämään valheitasi toisista?
"Älä toki sekota taas fyysistä ja henkistä valmiutta, eikä valmius johonkin tarkota että pitäs mihin vaan olla valmis."
Mikset vastannut kysymykseen?
"Aivan turha alottaa taas näitä sairaita kärjitelyjä."
Esitin kysymyksen koskien tapausta, joka on totta, ei valitettavasti mitään sairasta kärjistelyä. Miksi herjaat ja syyttelet valheita minusta?"Monessa tapauksessa siitä ei luultavasti ole tiennyt edes lapsi itse. "
omaa arviotasi.
"Pidätkö ongelmana asitäkin,että sinä itsekin tulet tälle palstalle jopa päivittäin herjaamaan ja väittämään valheitasi toisista? "
...kuten tämäkin.
""Älä toki sekota taas fyysistä ja henkistä valmiutta, eikä valmius johonkin tarkota että pitäs mihin vaan olla valmis."
Mikset vastannut kysymykseen?"
Ja toiko ei vastannu sulle mitenkään? Kuinka pitkän rautalangan tarvit?
"Onko sinusta lapsi valmis raskauteen ja synnytykseen, jos on raskaaksi tullut?"
Se on yksilöllistä. Fyysisesti yleensä kyllä.
"Onko sinusta lapsi aina valmis kaikkeen, mitä hänelle joku muu on joskus aiheuttanut?"
Ei varmaan, kuten ei kukaan muukaan. Miksi pitäisi olla?
"Miksi herjaat ja syyttelet valheita minusta? "
Kuten mitä?
- E'veliina
Eipä se ole yleistä myöskään että kuukautiset on 5-vuotiaalla tai kymmenen vuotiaalla ja he elävät jo parisuhteessa :) josta raskaus saa alkunsa. Tämä abortti palsta käsittelee henkiöitä jotka toimivat juuri niin, eivätkä ole suinkaan hyväksikäytettyjä.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2333961Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1222291Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927- 77919
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8787J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61746