Minkälaiset valjaat ovat hyvät pikkukoiralle?

Lenkille mars

Vikkeläjalkainen kääpiöpentu kiihdyttää vauhdin nollasta sataan hetkessä joten kaulapannasta on luovuttava ja vaihdettava se valjaisiin ennen kuin niskalle käy jotain vaikka ollaan kuinka varovaisia. Minkälaiset valjaat ovat hyvät. Pentu ei pidä vaatteista vaan silloin seisoo lähinnä tönkkönä paikallaan, joten valjaidenkin pitäisi olla mahdollisimman mukavat päällä etteivät haittaisi lenkkeilyäkään (pentu tekee noin 5km juoksulenkkejä 4-5krt/vkossa, silloin tosin juoksee suht rinnalla). Mitä suosittelisitte pari kiloiselle koiralle (aikuispaino noin 3kg), että tulisi kerralla ostettua kunnon valjaat?

9

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikkelitonttu

Kysyisin asiantuntijalta!

• Kääkkämamma :)

Y-muotoiset valjaat sopivat ehdottomasti parhaiten.
      Hurtalla ja Top Canisilla on hyvät, jotkut suosivat myös mallia jonka voit googlettaa nimellä puppia superior harness :)

• Vastausta vailla 123

Moikka kaikki!
      Mulla olisi semmoinen kysymys kun itselläni on villakoira, joka on valkoinen ja sillä on todella herkkä iho, kankaiset valjaat/annat hiertävät. Löysin todella hyvät pehmo valjaat, mutta jotenkin ne liikkuvat selässä, ja hiertävät, vaikka kuinka laitan ne sopivan kokoisiksi niin kuitenkin ne hiertävät. Vaikka luulisi että pehmustet valjaat eivät pitäisi hiertää. Mutta kuitenkin kysyin yhdeltä tutultani että tieäisikö hän mikä voisi auttaa, ja hän mainitsi geeliromaanin, mikä siis laitetaan hevosen satulan ja selän väliin. Hän sanoi että se estää liikkumisen. Ja yleensä koiratkin niistä pitävät yms.. jotakin tuommoista hän minulle sanoi( hän siis on koiraihminen, kasvattaa pienimuotoisesti kääpiöpinsereitä, ja hänellä on kolme omaa hevosta) Sanoi että leikkaa siitä geelistä sopivan kokoisen palan minkä tarvitsee. ei siis tietenkään koko geeliä. Mutta mitä mieltä te olette? Haluan mielipiteitä ja neuvoja.

• kikkelitonttu

En osaa auttaa!

• vastausta vailla 123
        kikkelitonttu kirjoitti:

En osaa auttaa!

Moikka,
        okei no toivottavasti joku muu osaisi. Itse nimittäin tarvitsen kipeästi neuvoa tuon asian kanssa...Kiito kuitenkin

• canis.familiaris

• vastausta vailla 123
        canis.familiaris kirjoitti:

Itse ostin brassille peten koiratarvikkeesta Doxlockin valjaat. Myös jokke merkkiset valjaat voisivat soveltua koirallesi

http://www.petenkoiratarvike.com/tuotteet/ulkoilu/valjaat/5119/?brand_5=137&brand_8=121&sort=&price_1=&price_2=&stock=change
        .

Okei joo, olen myös niitä kokeillut, mutta kaupan myyjä(mustijamirri) sanoi että nuo mitkä meillä on nii ovat kaikista parhaimmat, yms. Mutta siis tuosta kyseisestä geeli hommasta et ole kuullut ?

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/275981?tabi=tuotetiedot&valikko=login

meillä siis ovat nuo valjaat.

• canis.familiaris
        vastausta vailla 123 kirjoitti:

Okei joo, olen myös niitä kokeillut, mutta kaupan myyjä(mustijamirri) sanoi että nuo mitkä meillä on nii ovat kaikista parhaimmat, yms. Mutta siis tuosta kyseisestä geeli hommasta et ole kuullut ?

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/275981?tabi=tuotetiedot&valikko=login

meillä siis ovat nuo valjaat.

En ole kuullut, kun ei kiinnosta mikää ylimääräinen kikkarointi...Tänään tultiin metsästä ja "koeajo" on tehty ja hyväksi havaittu...Noissa jokke-merkkisissä on muuten pehmuste sisäpinnalla ja oli vielä jotkut nappanahkaiset/pehmustetutkin, mutta menee jo "mirripuolelle"..Doxlockit on hyvät ja istuvat.

• vastausta vailla 123
        canis.familiaris kirjoitti:

En ole kuullut, kun ei kiinnosta mikää ylimääräinen kikkarointi...Tänään tultiin metsästä ja "koeajo" on tehty ja hyväksi havaittu...Noissa jokke-merkkisissä on muuten pehmuste sisäpinnalla ja oli vielä jotkut nappanahkaiset/pehmustetutkin, mutta menee jo "mirripuolelle"..Doxlockit on hyvät ja istuvat.

Okei, no kiitos kuitenkin tuosta. Olen yhtiä toisia myös katosnut missä on pehmusteet ja istuvat hvyin. Voisin mennä niitä taas kokeilemaan kun tuo koira on jonkun verran kasvanut siitä(lihonut hyvällä tavalla) milloin viimeksi kokeilin niitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1586
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      102
      1534
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      218
      1012
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      859
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      770
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      761
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      8
      749
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      65