Ruotsissa voi ostaa Sveriges dödbok 1901-2009 nimisen levyn, jolta voi hakea monin tavoin tuolla aikavälillä kuolleiden tietoja. Onko Suomessa vastaavaa?
Esimerkki hakutuloksesta:
19081229-021 Arefeldt, Sven Allan Amandus
Ringvägen 133 Stockholm
Död 17/8 1956.
Kyrkobokförd i Katarina, Stockholms stad (Stockholms stad, Uppland).
Född 29/12 1908 i Klara (Stockholms stad, Uppland).
Gift man (16/11 1941).
--------------
Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2010:
Katarina, Stockholms stad (Stockholms län, Uppland)
Födelseförsamling i källan:
Klara (Stockholms län)
Källor: DB, PA / DOR 52-60
Sv dödbok - vastaavaa tietokantaa Suomessa?
5
138
Vastaukset
- ei olemas
Suomalaiset henkilötietojen julkisuuteen liittyvät säännökset estävät tämänkaltaiset tuotokset ja hakemistot. Meillä raja on 100 vuotta.
Kumma kyllä, Ruotsi on tässä suhteessa paljon vapaampi. Sama pätee lähes kaikkiin muihin maihin.- tarttisin
Voi hitsi, no ei voi mitään. Niin, Ruotsissa esim. Eniro on avoin, sinnehän voi itse panna jopa sähköpostin ym. jos haluaa, ja kaikki voi etsiä tietoja, ei tarvitse olla rekisteröitynyt mitenkään. Minusta Suomi vaikuttaa hieman hysteeriseltä kun ei edes Eniro ole avoin. Vähän hankalaa ulkosuomalaisellekin etsiä jonkun numeroa kun eihän nyt voi ruveta jotain koko Suomea kattavaa paperipuhelinluetteloa tilaamaan.
- Eniro
tarttisin kirjoitti:
Voi hitsi, no ei voi mitään. Niin, Ruotsissa esim. Eniro on avoin, sinnehän voi itse panna jopa sähköpostin ym. jos haluaa, ja kaikki voi etsiä tietoja, ei tarvitse olla rekisteröitynyt mitenkään. Minusta Suomi vaikuttaa hieman hysteeriseltä kun ei edes Eniro ole avoin. Vähän hankalaa ulkosuomalaisellekin etsiä jonkun numeroa kun eihän nyt voi ruveta jotain koko Suomea kattavaa paperipuhelinluetteloa tilaamaan.
Eniron henkilöhaun saa käyttöön yhden tekstiviestin hinnalla...
- hyötyä monelle
Tuollainen hakemisto olisi kyllä hyödyllinen
- ijfgdisuj
Noin periaatteessa kuolintietojen suojaikäraja on Suomessa 50 vuotta.
Ilmeisesti omaistietojen tai yleisen helppouden vuoksi niissäkin kuitenkin tunnutaan käyttävän sitä 100 vuoden rajaa, ja yleisesti netissä saatavista 125 vuodern rajaa. Poislukien Katiha, jossa on kuolintietoja jopa 1950 saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2732834Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka402259Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1051697
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661297
- 681243
- 551169
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781126