Jatkuva appivanhemmilla loisiminen?

Ei avuton

Olen kuunnellut tuossa nuoria lapsiperheitä ja heidän isovanhempiaan, kun tuntuu joillakin laiskimuksilla ja uusavuttomilla sellainen tapa, että aina kun tulee viikonloppu ja pitäisi olla kahdestaan perheen kanssa, viettää laatuaikaa illalla pariskuntana lasten nukkuessa, niin aina ollaan viikonloput jonkun nurkissa loisimassa.
-Tarviiko enää ihmetellä miksi ei parisuhde toimi, kun sitä ei hoideta?
Siis totta kait on mahtava homma että on sellainen paikka minne mennä isovanhempia hyväksikäyttämään, mutta kun se ei aina ole hyvä ratkaiksu moneltakaan kantilta ajateltuna. Kyllä perheiden tulisi selvitä omillaan ja jos ei selviä, on varmaan lapset tehty vähän "puolle paljaille". Ja onhan se helwetin kallistakin näillä bensahinnoilla ajella joka viikonloppu loisimaan. Eikö olisi sama ostaa vaikka purkkihernaria kotiin ja opetella elämään omillaan, niin ei lapsetjkaan ihan sitä avuttomuutta kopsaa vanhemmiltaan. Eikö?

Eikä kannata ottaa nyt maapallon kokoista hernettä nenään tästä vaikka suoraan sanon...

Mielestäni kun kuukaudessa ons e neljä viikonloppua, niin maksimissaan yhden kun on kotoa pois ja mummoloissa tai mummot käyvät kylässä lapsillaan ja lapsenlapsillaan, niin se on siinö ja siinä onko normaalia.
Joillakin aina ollaan muiden nurkissa, eli onko se hyvä asia kun ei viihdytä ja pärjätä perheenä yhtään? Tuntuu jotenkin, etä siinä on liikaa sitä ylimääräistä ärsykettä lapsillekin, pumumattakaan vanhempien parisuhteenhoitamisesta.

31

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 31+2

Ja tämä liittyy sitten miten palstan aiheeseen, odotukseen?

Tuolla on pilvin pimein muita osioita.

• No mieti vittu!!

Ai mitenköhän?

• kukin tyylillään

Eipä tuon nyt luulisi olevan niin kamalaa onko joku teksti äitien osiossa, lapset ja parisuhteet vai odotus osiossa. Ja kyllä se JOLLAIN tasolla tännekin voisi kuulua.

Mutta itseasiaan.. En itsekään ymmärrä niitä, jotka ovat joka vkl viemässä lapsiaan hoitoon isovanhemmille. Mutta kyllä mielestäni saa olla vaikka 3vkl/kk reissussa jos tahtoo. Me ollaan joskus muutamakin vkl peräkkäin reissussa ja taas on pidempi tauko. Ja meille saa isovanhemmat tulla katsomaan lapsen lapsiaan vaikka jokatoinen vkl, jos haluaa.

Meillä parisuhde menee hyvin eikä tod. olla uusavuttomia. Mutta reissataan sukulaisten luona sillon tällön, jotta lapsi oppii tunmtemaan serkkunsa isoisovanhempansa kun ovat vielä elossa. Ja myös läheinen suhde molempien vanhempien vanhempiin on tärkeää.

Mielestäni tuo on lähinnä niiden ongelma, jotka eivät osaa sanoa, että ei halua vieraita jonain viikonluppna. Ja kuten sanoin, olisi aivan eri asia, jos lapset olisivat joka vkl mummolassa hoidossa. Mutta eipä sekään kuulu minulle jos joku muu niin tekee, eikä muillekaan kun ko perheille. Vaikka minusta joku ei ole oikein, niin jostakusta muusta voi olla.

Miten se on sinulta pois, jos jotkut ovat joka vkl reissussa? Ei ne bensarahat sinun pussista mene :D Antaa jokaisen tehdä parhaaksi näkemällään tavalla!

• vähän kade.

Me ei voida loisia, kun etäisyys on pitkä ja suhteet omiin vanhempiini ovat nihkeät. Ongelma on siinä, että kun etäisyyttä on, on monesti ankeaa olla ilman yhteyttä sukulaisiin. Toisaalta elää siten omaa perhe-elämää. Itse asiassa olen hiukan kateellinen niille, joilla on niin hyvät välit isovanhempiinsa, että siellä loisiminen toisinaan onnistuu. Itselläni on tunne, että ompas sitä omillaan tässä perhekuviossa. Toisaalta se kyllä vahvistaa parisuhdetta.

• Suku on pahin

Minun mielestäni ihmisillä voi ja tulee olla muitakin ihmiskontakteja kuin oma suku. Menee maailma vähän suopeaksi jos vain sukuaan vaalii. Sukulaiset usein pahimpia kusipäitä.

• nostetaan pinnalle

Missä välissä hoidetaan parisuhdetta jos aina ollaan jommassa kummassa anoppilassa?
      Ei pidä ihmetellä miksi eroja tulee, kun ei suhteita edes haluta hoitaa ja ei kyetä siihen arkeen.
      Vai onko tömä ainainen "tivoli" ja menovimma muutakin kuin uusavuttomuutta eli sitä, että kun ollaan muiden nurkissa, ei tarvitse omia ongelmia ottaa ns. pöydälle?

Kivahan se on isovanhemmilla käydä, mutta ei niitä aina jaksa terve aikuinen ihminen, vaikka kuinka lapsilla kiva päästä mummolaan. Muttotkin saattavat olla tosi vösyneitä siihen jatkuvaan kyläilyyn ja "loisimiseen", mutta eivät kehtaa sanoa.

• nostetaan pinnalle

Suomennosta:

Mummotkin saattavat olla tosi väsyneitä siihen jatkuvaan kyläilyyn ja "loisimiseen", mutta eivät kehtaa sanoa.

• ....
        nostetaan pinnalle kirjoitti:

Suomennosta:

Mummotkin saattavat olla tosi väsyneitä siihen jatkuvaan kyläilyyn ja "loisimiseen", mutta eivät kehtaa sanoa.

Ei se tarkoita että parisuhde menee huonosti vaikka kyläileekin. Jokaisella on oma tapansa hoitaa asioita. Ja se ei ole sinulta pois, vai onko?

Ehkä oletkin itse mummo, joka ei uskalla sanoa ei. Se on aivan omamoka jos ei osaa sanoa ei :)

• Havaintoja on
        .... kirjoitti:

Ei se tarkoita että parisuhde menee huonosti vaikka kyläileekin. Jokaisella on oma tapansa hoitaa asioita. Ja se ei ole sinulta pois, vai onko?

Ehkä oletkin itse mummo, joka ei uskalla sanoa ei. Se on aivan omamoka jos ei osaa sanoa ei :)

"Ei se tarkoita että parisuhde menee huonosti vaikka kyläileekin."

- Kukaan ei ole niin väittänytkään, mutta voihan jatkuva kyläily olla merkki epäkypsyydestä tai siitä, ettei parisuhteessa haluta tai kyetä kohdata tosiasioita.
        Teillä on vähän sellainen on-off -asenne nyt täällä, kun ihmettelynaiheena olikin ne, jotka joka viikonloppu mamman ja papan helmoissa elämässä menetettyä lapsuuttaan(ko?). Epäkypsää touhua siis ja tulee kalliiksi sellainen avuttomuus.
        Ihan samanlaisia tosiasioiden pakenijoita ovat he, jotka aina tuppaavat kylään. Kyllä perheen tulee kyetä viettämään viikonloppua ja vapaa-aikaa ilman ylimääräisiä naamoja.

• hohhoijaa

Se nyt vaan on niin, että isovanhemmat kuuluu pakettiin nimeltä perhe. En tiedä mikä esimerkki sinulla on mielessä, luultavasti oma sisko tai lapsi, mutta yleisesti ottaen et voi tuota kommenttiasi heittää.

• nostetaan pinnalle

Totta kait isovanhemmat kuuluu "pakettiin perhe" - toisaalta taas ei, mutta samaten parisuhteen hoitaminen, itsensä kanssa pärjääminen, omatoimisuus jne kuluu pakettiin "onnellinen perhe" joka pärjää.

Vaikka isovanhemmat on perhettä ei se tarkoita sitä, että pitää ne loppuun polttaa ja aina olla siellä valmista odottamassa. Heillä on ollut jo omat lapset kasvatettavana, eli hekin ansaitsevat lepoa.
      Tietenkin vanhemiin ja isovanhempiin tulee ola yhteydessä, mutta pitää jumaliste vieköön aikuisten ihnmisten perheenä pärjätä keskenäänkin kotonaan pääosa viikonlopuista.

Yleisesti ottaen voin kommentin heittää. MInun siskoni hoitaa lapsensa itse, samaten me hoidamme. Teemme ruokaa, viihdymme kotona, mutta vanhemmillakin on kiva käydä kerran parissa kuuaudessa ja he käyvät meillä ehkä kerran kuukaudessa. Onhan puhelimet keksitty ja muu tietoliikenne, eli lapsille voi olla aikuisen esimerkkinä ihan omassa kotonaan, ettei heistäkin tule itseään passauttavia yksilöitä.

Tietenkin jos isovanhemmat ovat ydinperheenä niin merkittävässä asemassa ettei kyetä erossa olemaan, on järkevä valinta muuttaa saman katon alle asumaan. Säästää asumiskustannuksissakin;)

Koittakaa te muutamat oikeesti hei oppia pärjäämään omillanne..

• sä oot jonkun

kateellinen sisko tai veli, kun itsellä on pikkulapsiaika mennyt ohi, pitää alleviivata toisten virheitä tai tuijottaa tekemisiä. Meillä käydään appivanhemmilla usein kerrankin viikossa, kun se on ollut rutiinina heillä. Suurimmaksi osaksi sen takia olen mennyt, kun mieheni haluaa.

• ei se niin ole ehkä
        sä oot jonkun kirjoitti:

kateellinen sisko tai veli, kun itsellä on pikkulapsiaika mennyt ohi, pitää alleviivata toisten virheitä tai tuijottaa tekemisiä. Meillä käydään appivanhemmilla usein kerrankin viikossa, kun se on ollut rutiinina heillä. Suurimmaksi osaksi sen takia olen mennyt, kun mieheni haluaa.

Ei se välttämättä ja todennäköisesti sellainen ole, vaikka haluaisitkin, kun sinua nyt loukkasi tämä tosiasia ja sloit miettimään heti, että miten pärjäät viikonloput ilman mammaa ja pappaa ihan perheenä;) Lopettakaa musta-valkoinen ajattelu nyt ja nöyryyttä peliin!

• sä oot jonkun
        ei se niin ole ehkä kirjoitti:

Ei se välttämättä ja todennäköisesti sellainen ole, vaikka haluaisitkin, kun sinua nyt loukkasi tämä tosiasia ja sloit miettimään heti, että miten pärjäät viikonloput ilman mammaa ja pappaa ihan perheenä;) Lopettakaa musta-valkoinen ajattelu nyt ja nöyryyttä peliin!

Olen sattunut ottamaan musta-valkoista vinoilua vastaan sieltä suunnalta, siksi reagoin. Se on ajattelematonta ja loukkaavaa. En kuulu aloituksen kohderyhmään, meillä ongelmat ja raskaimmat ajat on takuulla selvitetty itse - ja selvitty isoista asioista.

Jos apua toisinaan tyrkytetään, kyllä sitä minun nähdäkseni on järkevää ottaa vastaan.

• Väsynyt olet...
        sä oot jonkun kirjoitti:

Olen sattunut ottamaan musta-valkoista vinoilua vastaan sieltä suunnalta, siksi reagoin. Se on ajattelematonta ja loukkaavaa. En kuulu aloituksen kohderyhmään, meillä ongelmat ja raskaimmat ajat on takuulla selvitetty itse - ja selvitty isoista asioista.

Jos apua toisinaan tyrkytetään, kyllä sitä minun nähdäkseni on järkevää ottaa vastaan.

Miksi kommentoit? Sun mt-ongelmat hoitaa mt-toimisto. Varaa aika! Vittu kun olisit kortsua oppinut käyttämään, kun isäsi ei sitä osannut..mutta joa pienessä nakissa kouttaa kumea käyttää, niin meneehän se rikki ja falskaa yli..

• oih :D
        Väsynyt olet... kirjoitti:

Miksi kommentoit? Sun mt-ongelmat hoitaa mt-toimisto. Varaa aika! Vittu kun olisit kortsua oppinut käyttämään, kun isäsi ei sitä osannut..mutta joa pienessä nakissa kouttaa kumea käyttää, niin meneehän se rikki ja falskaa yli..

Nyt tuli semmoista sanataiteilua, että hiljaseksihan se vetää ;)

• täällä kommentoin

tuohon, kun sanoit, että isovanhemmilla on ollut omatkin vanhempansa kasvatettavanaan, että meillä appivanhempien kasvatusapuna on selkeästi ollut omat vanhempansa. Ei ole huono omatunto, jos lapsi kerran kahdessa kuussa on yön kylässä. En tiedä sitten mitä tapauksia teillä on mielessä, mutta me ollaan saatu kyllä tuta kateutta siitä, että saadaan isovanhempien huomiota, kun lapsi on serkkuparven nuorin.

• ed.
        täällä kommentoin kirjoitti:

tuohon, kun sanoit, että isovanhemmilla on ollut omatkin vanhempansa kasvatettavanaan, että meillä appivanhempien kasvatusapuna on selkeästi ollut omat vanhempansa. Ei ole huono omatunto, jos lapsi kerran kahdessa kuussa on yön kylässä. En tiedä sitten mitä tapauksia teillä on mielessä, mutta me ollaan saatu kyllä tuta kateutta siitä, että saadaan isovanhempien huomiota, kun lapsi on serkkuparven nuorin.

siis omatkin lapsensa...

• ewrehyujt6i
        täällä kommentoin kirjoitti:

MItä nää höpiset? Jos kahdessa kuussa sun kakarat appivanhemmilla, niin ethän edes ole haetunlainen loinen. Ja eihän kukaan appivanhempiaan kasvata. MIkäs diagnoosi sulla? ADHD?

• aiempi
        ewrehyujt6i kirjoitti:

MItä nää höpiset? Jos kahdessa kuussa sun kakarat appivanhemmilla, niin ethän edes ole haetunlainen loinen. Ja eihän kukaan appivanhempiaan kasvata. MIkäs diagnoosi sulla? ADHD?

:D Mun diagnoosi on varmaan äitiys. Pää tyhjänä ei pitäisi kirjoitella tai lueskella. Vointeja!

• Sääli lapsia
        aiempi kirjoitti:

:D Mun diagnoosi on varmaan äitiys. Pää tyhjänä ei pitäisi kirjoitella tai lueskella. Vointeja!

Tyhmä sinä olet..

• aiempi
        Sääli lapsia kirjoitti:

Tyhmä sinä olet..

Ja itse olet yksinkertainen.

Itse asiassa tuossa mun ajatuksessa, että perustuu kateuteen urputtaa tällaisesta asiasta, on paljonkin perää. Aiempina vuosikymmeninä oli luonnollista yhteisöllisyys perheen kesken, että myös isovanhemmat hoitivat lapsenlapsiaan. Tai että lapset pitivät huolta vanhaksi tulleista isovanhemmistaan. Onko nyt niin paha viettää viikonloppua yhdessä perheensä (eli isovanhempien myös) kanssa??? On tietenkin eri asia, jos sitä ei tehdä yhteisymmärryksessä. Mikä muu kuin kateus tai muuten vaan pikkusieluisuus voi olla motiivina, kun valittaa tuollaisesta asiasta.

• Toisinaan vanhemmilla
        aiempi kirjoitti:

Ja itse olet yksinkertainen.

Itse asiassa tuossa mun ajatuksessa, että perustuu kateuteen urputtaa tällaisesta asiasta, on paljonkin perää. Aiempina vuosikymmeninä oli luonnollista yhteisöllisyys perheen kesken, että myös isovanhemmat hoitivat lapsenlapsiaan. Tai että lapset pitivät huolta vanhaksi tulleista isovanhemmistaan. Onko nyt niin paha viettää viikonloppua yhdessä perheensä (eli isovanhempien myös) kanssa??? On tietenkin eri asia, jos sitä ei tehdä yhteisymmärryksessä. Mikä muu kuin kateus tai muuten vaan pikkusieluisuus voi olla motiivina, kun valittaa tuollaisesta asiasta.

Ennen myöskin oli niin, että tiloja jatkamaan jäävä perhe eli appivanhemmilla. Uusavuttomuus peruste nykyisin näille kotona loisijoille ja se, että ei tarvitse kohdata todiasioita parisuhteessa, perheenä jne. Kateus on sairaus, mutta uusavuttomuudesta, huonosta selviytymiskyvystä perheenö ja tyhmyydestä ei kukaan ole kade. Kateutta ei kaikki sairasta muutenkaan.

Tehkää lapsia kun olette kypsiä ja napanuora vanhempiin poikki!
        Epäkypsää touhua sanoisin.

Älkääkä eläkö enää menneisyydessä perusteinenne tyhmät?

• aiempi
        Toisinaan vanhemmilla kirjoitti:

Ennen myöskin oli niin, että tiloja jatkamaan jäävä perhe eli appivanhemmilla. Uusavuttomuus peruste nykyisin näille kotona loisijoille ja se, että ei tarvitse kohdata todiasioita parisuhteessa, perheenä jne. Kateus on sairaus, mutta uusavuttomuudesta, huonosta selviytymiskyvystä perheenö ja tyhmyydestä ei kukaan ole kade. Kateutta ei kaikki sairasta muutenkaan.

Tehkää lapsia kun olette kypsiä ja napanuora vanhempiin poikki!
        Epäkypsää touhua sanoisin.

Älkääkä eläkö enää menneisyydessä perusteinenne tyhmät?

Älä yleistä. Peruste oli minun, ei jonkun joukon. Pohdiskelin tätä asiaa ja pyrin keskustelemaan. En ole tainnut kohdata samantyyppisiä perheitä kuin sinä. Ehkä minun on siksi vaikeaa ymmärtää tuohtumustasi.

Tapauksia on kaikenlaisia. Toisilla on todellisia ongelmia, jotka ei näy ulospäin. Tuen hakeminen on tietenkin viisasta tällöin. Ja perheiden dynamiikat eroaa, johan siinä jo toimitaan eri tavoin. Toiset taas ovat löysiä loisia.

Jotkut eivät suvaitse kuin oman tapansa toimia ja ovat kykenemättömiä empatiaan tai ymmärrykseen. Susta en vedä johtopäätöksiä, kun en voi tapaustasi tuntea - voisit kuitenkin opetella käytöstapoja. Mielestäni kommentointini ei ollut kauhean hyökkäävää.

• Näin meillä

Meillä mies on maatalousyrittäjä eikä työaikaa rajaa vuorokaudenaika, viikonloppu eikä pyhä. Ollaan siis lapsen kanssa paljon kahden. Kun isovanhemmat (usein)pyytävät meitä viikonloppuisin käymään, menen mielelläni. Isovanhempien lähellä on mukavia ulkoilumaastoja ja leikkipuistoja, joita ei ihan kotinurkilta löydy. Siinä on vaihtelua ja ennen kaikkea seuraa sekä lapselle että minulle. Isovanhemmille mennessä pakkaan mukaan omat ruuat ja monesti jotain leivonnaista kahvipöytään, koska hoitovapaalla ehdin leipoa lapsen kanssa. Kylässä hoidan ruokailut, pottailut ym. rutiinit, isovanhemmille "jää" lapsen kanssa seurustelu (johon tietysti itsekin osallistun), jota he nimenomaan toivovatkin. Tuskinpa muutoin meitä kylään kutsuisivat. Illalla lähdetään kotiin ja jos työ ei vie miestä, hoidetaan parisuhdetta lapsen nukkuessa.

• Vuoroin vieraissa

Oikein. Ei kaikki ole vötkäleitä. Todellakin jotkut on aina jonkun nurkissa ristinä, eikä ne auta siellä fyysisesti eikä taloudellisesti. No en ymmärrä sitäkään, että jos mummolaan mennään omien ruokien kanssa sillä tyylillä niin kuin tuostakin voisi edellisen kirjoituksesta tulkita, että mummo ja pappa syö eri ruokaa kuin muut:) -No ei se niin tainnut olla? Tuli vain mieleen, kun olen joskus ollut mökkeilemässä kaveripariskunnan kanssa ja niillä oli omat eväät, kaikki laskettu että sitä oli vain heille. Olimme ihan ällikällä lyötyjä, että pitääkö tässä nyt alkaa samassa pöydässä eri ruokia syömään, kun meillä ollaan todella vieraanvaraisia, koska ruuasta ei voi säästää ainakaan terveellisestä ja laadukkaasta itsetehdystä. Joillakin myöskin se tyyi, että kylässä syödään toisten tarjoiluja, mutta kun heille joku menee, saa nälkää nähdä.

Mutta muista se, että parisuhteen hoitaminen on muutakin kuin nussimista!

• Näin meillä
        Vuoroin vieraissa kirjoitti:

Oikein. Ei kaikki ole vötkäleitä. Todellakin jotkut on aina jonkun nurkissa ristinä, eikä ne auta siellä fyysisesti eikä taloudellisesti. No en ymmärrä sitäkään, että jos mummolaan mennään omien ruokien kanssa sillä tyylillä niin kuin tuostakin voisi edellisen kirjoituksesta tulkita, että mummo ja pappa syö eri ruokaa kuin muut:) -No ei se niin tainnut olla? Tuli vain mieleen, kun olen joskus ollut mökkeilemässä kaveripariskunnan kanssa ja niillä oli omat eväät, kaikki laskettu että sitä oli vain heille. Olimme ihan ällikällä lyötyjä, että pitääkö tässä nyt alkaa samassa pöydässä eri ruokia syömään, kun meillä ollaan todella vieraanvaraisia, koska ruuasta ei voi säästää ainakaan terveellisestä ja laadukkaasta itsetehdystä. Joillakin myöskin se tyyi, että kylässä syödään toisten tarjoiluja, mutta kun heille joku menee, saa nälkää nähdä.

Mutta muista se, että parisuhteen hoitaminen on muutakin kuin nussimista!

No en minä mummolle ja papalle sinne kyllä ruokaa kuskaa, vaan lapselle sen päivän toisen lämpimän aterian. Syön itse siitä jämät, jos jää ja on nälkä. Kahvileipä on tietysti tarkoitettu kaikille, jotka paikalla sattuvat olemaan. Silloin kun isovanhemmat kyläilevät meillä, saavat taatusti syödä napansa täyteen jos vain tarjoilut kelpaavat.

Ja jos mieltäisin nussimisen ainoaksi tavaksi hoitaa parisuhdetta, olisin kirjoittanut että nussitaan lapsen nukkuessa.

• Ånuståja
        Näin meillä kirjoitti:

No en minä mummolle ja papalle sinne kyllä ruokaa kuskaa, vaan lapselle sen päivän toisen lämpimän aterian. Syön itse siitä jämät, jos jää ja on nälkä. Kahvileipä on tietysti tarkoitettu kaikille, jotka paikalla sattuvat olemaan. Silloin kun isovanhemmat kyläilevät meillä, saavat taatusti syödä napansa täyteen jos vain tarjoilut kelpaavat.

Ja jos mieltäisin nussimisen ainoaksi tavaksi hoitaa parisuhdetta, olisin kirjoittanut että nussitaan lapsen nukkuessa.

Hah:) vedättekö berberiinki?

• Sad uusavuttomuus

Olen jokseenkin samaa mieltä! Varmaan siksi että mulla on lähipiirissä sellainen, jonka pieni perhe: nainen, hänen miehensä ja lapsi matkaavat naisen appivanhemmille joka viikonloppu, sen lisäksi että siellä ollaan arkenakin. Jaksan itse perheellisenä ihmetellä tätä, koska omalle perheelle olla hyvä olla ihan kotonakin keskenään rauhassa. Elämää pitää opetella elämään itsekseenkin, äidistä, isistä pitää osata päästää jossainvaiheessa irtikin! Ei voi myöskään olettaa että he ovat AINA auttamassa, siksikin täytyisi osta elää ilmankin.

Tuttavani tarvitsee omin sanojensa mukaan appivanhempia lastenhoitajiksi ja välillä rahapussiksi. En uskalla sanoa mitään vaikka haluaisin. On hirveÄN SUURIA unelmia, omasta talosta hienoihin autoihin, suuripalkkaisesta työstä isosta perheeseen, mutta silti käydään appivanhemmilla ruikuttamassa. Ei pärjätä oman lapsen kanssa viikkoakaan, ruoka haetaan Hesburgeirista ja kaikki raha menee autoihin. En voi ymmärtää!! Onneksi ei ole oma perheeni..

• MINUN AKKANI

ÄITI ON MEILLÄ JOKAPÄIVÄINEN RIESA.SYÖMÄSSÄ KÄY JA KAKAROITA EI HOIVIINSA OTA IKINÄ.MUUTTAISPA NIIN PITKÄLLE KUIN PIPPELI KASVAA.

• ei pidä anopista

No jos sunki pippelin kasvun päähän muuttaa, niin sehän tulee sun syliin asumaan;)

Ei vaan niin se on meilläkin, että anoppi kyllä vie vaikka paidan päältä ja syö ja juo toisen eväät. Dogibäkin kanssa lähtee kotiinsa vielä, mutta mitään siellä ei saa kun käy. Paljaat kahvit. Mutta en ymmärrä sitäkään, kun jotkut joka viikonloppu pois kotoa. Omakotitalot pitää olla sun muut, mutta kotona ja perheenä ei yhtään viihdytä.

Ihan ok anoppi mulla kaikesta huolimatta...koitan ymmärtää sitä..

Mikähän tässä on syynä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2920
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      360
      2590
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      45
      2348
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      27
      2332
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1898
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1429
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1422
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      72
      1353
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      56
      1289
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      14
      1271
    Aihe