bipoja, jotka pärjäävät ilman lääkkeitä? Miten olette pärjänneet? Itse olen huomannut, että pärjään osittain ilman lääkkeitä paremmin, kuin tuntemani bipot, jotka käyttävät lääkitystä. Itse yritän selvitä ilman lääkkeitä niin kauan kuin mahdollista.
Onko täällä muita
12
231
Vastaukset
- apuliini
Heippa!
Itellä sama.. Mulla todettiin siis kakssuuntanen ehkä noin puolivuotta (?) sitten.. Haluan pärjätä mahdollisimman pitkälle ilman lääkkeitä, ja ainaki tähän mennessä menny (olosuhteisiin nähden) ihan hyvin.. Tai ainakin paremmin ku monella muulla.. Onhan tää toki helvetin raskasta, ja välillä tuntuu, että olis helpompi luovuttaa, muta mä taitun, mut en taivu :) Onnea sulle pärjäämiseen ja jaksamiseen :) Miten kauan oot ilman lääkkeitä pärjänny?- NoDrugs80
Kyllähän sitä usein tulee mieleen, että pitäiskö alkaa syömään lääkkeitä, että olo voisi mahdollisesti olla parempi. Olen niin herkkä lääkkeille, että saan kaikki mahdolliset oireet niistä. Monista lääkkeistä lähtee hiukset päästä ja paino nousee. Saan myös herkästi sydänoireita lääkkeistä. Ketipinorista nousi veren rasva-arvot niin pahasti, että haimatulehdus oli lähellä. Viime syksynä koin ensimmäisen sekamuotoisen jaksoni hypomanian yhteydessä, mutta siitäkin jotenkin pääsin yli. Yritän tosiaan mahdollisimman pitkään pärjätä ilman lääkkeitä.
Diagnoosin sain vuosi sitten, mutta oireita on ollut 10 vuotta. Masennusta on ollut lapsesta lähtien. Olen nyt 31-vuotias. Muutamia lääkkeitä kokeillut aikoinaan, mutta luovutin niiden suhteen. Pakko kai ne lääkkeet on ottaa käyttöön, jos olotila menee aivan liian kamalaksi. Esim. masennuksessa olen ajatellut asian niin, ettei ne masennuksen syyt lähde pois lääkkeitä popsimalla. Niitä syitä pitää hoitaa toisilla tavoilla. Terapialla ja sillä, että yrittää tehdä niille asioille jotain. - apua saatu
neuvoisin kaikkia menemään kiinalaiseen hoitoon kellä mielen kanssa ongeelmia.Etsikää hyvä hoitaja saatte apua.älkää luottako huonosti koulutettuihin.Etsikää tietoa minne voi mennä.
- pia123321
Mä olin ilman lääkkeitä noin puolisen vuotta, kun yllättäen sairastuin kaksisuuntaisen mielialahäiriön sekamuotoiseen jaksoon. Oli kyllä yhtä kaaosta sen aikainen elämä! Nyt käytän taas lääkkeitä, enkä aio jättää niitä pois mistään hinnasta. Mut toivotan onnea teille, jotka arvelette pärjäävänne ilman lääkkeitä!
- tabu bipo
Mulla on bipo diagnoosi ollut vähän vajaat 10 v. Välillä olen syönyt lääkkeitä, välillä en. Itselle tulee kans tosi helposti mitä ihmeempiä haittavaikutuksia ja sopivien lääkkeiden löytäminen tosi vaikeaa :(
Nyt viimemmäksi olin n. 2 vuotta taas ilman lääkkeitä ja selvisin joten kuten, välillä paremmin välillä huonommin. Alkuvuodesta tuli kuitenkin niin paha sekamuotoinen jakso että olin vähällä päätyä sairaalaan tasaamaan oloa. Nyt siis taas lääkitys päällä ja olokin hiukan jo parempi, nyt vaan ottaa taas päähän että joutuuko näitä nappeja syömään oikeesti lopun ikää... - jopa jotakin
Mulla on kanssa, että kyseen alaistan lääkityksen.
En ole asiasta ihan fakta. Olen 20 vuotta ollut , aika kovissa tilanteissa.
Tänään on suht koht ok, verenpaine lääkkeet olen syönyt , viimeisen 3 kuukauden aikana. jonkin serokuelin olen ottanut kerran viikossa. - Maisteri Totuus
Kukaan bipo ei pärjää ilman lääkkeitä. Ne vain luulevat pärjäävänsä, koska eivät ymmärrä ihmisyyttä tai empatiaa tai mitään muuta joka siihen liittyy. Olette joka ainoa tuhoajia, kusiperseitä, lääkkettömät bipot! Vielä enemmän kuin lääkkeelliset bipot! Vaikka ei se paljon ole, ei ole!
- Filosofian_maisteri
Katkeruutesi on kuin huumetta minulle. Jatka samaa rataa, sinä ihmisraunio.
- jk
niiinkö
- Yksi kohtalo
Oma biponi alkoi 19 vuotiaana kun olin vuosi takaperin saanut vaikean hermoromahduksen. En ole lääkityksellä, mutta harkitsen ehkä tulevaisuudessa ottavani. Varsinkin silloin kun on noita hetkellisiä terveitä jaksoja(jotka on hyvin harvinaisia). Silloin saan muistuksen siitä minkälaista elämäni oli ilman bipoa ja pohdin että mahdanko lääkityksellä saada sitä takaisin. Bipo tosin ei ole ainoa ongelmani, mikä ei taida edes olla yllättävää. Yksi syistä, miksi en ole myöskään ole lääkitystä lähiaikoihin harkinnut on se, että minusta tuntuu että olen luovempi kuin aikaisemmin. Ja koska tähtään taiteelliseen ammattiin, se on ollut hyödyksi. Olen myös itsevarmempi ja uskallan tehdä asioita, mitä en aikaisemmin pystynyt tekemään. Mutta kyllä se aikaisempi elämä, mikä tuntui enemmän elämältä, janottaa vieläkin. Tiedä sitten voiko sitä edes lääkkeillä saada takaisin.
- kdnbl
Sillon ku en syöny lääkkeitä niin lääkitsin itseäni alkoholilla ja huumeilla (amfetamiini, bubre, koekemikaalit... kaikki mahdollinen). Olin täysi kyrpä ihmisenä enkä tajunnut olevani sairas millään muotoa. Nyt on oikeet lääkkeet ja menee hyvin. En tarvi aineita ja olen kasvanut ihmisenä huimasti. Monta vuotta vei löytää oikea lääkitys ja oikea diagnoosi. Kyllähän noi lääkkeet vaikuttaa elimistöön mutta ilman lääkkeitä olisin varmaan jo junan alla tai muuta järkyttävää.Mulla toimii lamictal ja absenor lääkkeinä.
- Sanskriitti Totuus
Älä välitä, bipo! Todellisuudessa et vieläkään tiedä mitä olet, miten olet sairas ja vammainen eikä sinulla vieläkään mene hyvin! Olosi on parempi, mutta tuhoat joka tapauksessa kaiken ympäriltäsi! Kukaan bipo ei tutkimuksien mukaan kasva ihmisenä! Ovat kaikki jääneet vauva-asteelle; he kuvittelevat olevansa jumalia! Näin ollen he ovat arvamaattomia ELÄIMIÄ, joita ei pitäisi päästää ihmisten keskuuteen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18613767
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454960Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1563734Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402873Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201811Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3731714Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525