Moni lykkää uskonratkaisuaan aina vain tuonnemmaksi ja tuonnemmaksi ajatellen että onhan tässä aikaa vielä. On nuori ja elämä edessä, mikäs kiiru tässä on, moni ajattelee. Mutta kun sitä ei koskaan tiedä koska on päivä viimeinen. Ei kannata turvautua nuoruuteen ja ajatella onhan tässä aikaa. Voi joutua johonkin onnettomuuteen tai jotain muuta odottamatonta sattua, jossa lähtö tästä maallisesta vaelluksesta päättyy äkkiarvaamatta. Silloin on myöhäistä katua että ei ottanut Jeesusta vastaan. Ei sitä aikaa ollutkaan vaikka niin luuli.
On parempi ottaa Jeesus Kristus vastaan heti kun siihen on vielä mahdollisuus. Huomisesta ei kukaan tiedä mitään, se voi olla huomenna liian myöhäistä?
Tässä on mielestäni hyvä runo joka kuvaa hyvin monenkin kohdalla sitä, että siirtää Jeesuksen vastaanottamistaan aina vain tuonnemmaksi. En tiedä kuka on runon kirjoittanut? Löysin paperiarkin jossa oli tuo runo kirjoitettuna ja siinä ei ollut kirjoittajan nimeä. Mutta runo on täyttä totta tänäkin päivänä monien kohdalla, että siirretään uskonratkaisua tuonnemmaksi.
""
ONHAN TÄSSÄ AIKAA
Oli talossa seuroja viikon verran
tupa täysi kuulioita joka kerran.
Oli isännät, emännät,nuoret ja lapset
sekä vanhuksetkin harmajahapset.
Jumala väkevästi sanallaan kosketteli
parannukseen taipui sisar ja veli
kaikui valtavana laulu ja virsi
anteeksiantoon suli synnin kirsi.
Talon isäntä. arvostettu kunnallismies
sydämessään Jumalan kutsun ties.
Tuumi näin, enhän minä Jumalaa kiellä
onhan tässä aikaa, seuroja jatkuu vielä.
Isäntä tallileen hevosia katsomaan lähti,
Lensi taivaalla kirkas tähti.
Loppunut oli aika isännältä
hänet löydettiin tallin kynnykseltä.""
Moni ajattelee että onhan tässä aikaa.
69
163
Vastaukset
- 234rew
Saan jatkuvasti lukea lehdestä ja internetistä auto-onnettomuuksista joissa nuoria ihmisiä on kuollut silmänräpäyksessä. Ei voi olla ajattelematta heidän ikuisuuskohtaloaan. Väistämättä tulee aina mieleen että oliko näillä nuorilla Jeesus elämän purressa mukana. Mikäli Jeesus oli purressa mukana kuolinhetkellä, Jeesus vei sielun ylös Jumalan majoihin ikuiseen elämään ja autuuteen. Mutta jos Jeesus ei ollutkaan mukana, lähtö alaspäin oli varma.
Kuolleita emme enää voi auttaa. Heidän kohtalonsa on Jumalan kädessä. Mutta eläville tulee kertoa Jeesuksesta. Meidän elävien tulee pitää huoli siitä että olemme ottaneet Jeesuksen vastaan ja että elämme Hänen kanssaan. Silloin olemme turvassa yllättävän kuolemankin sattuessa.- huhhei!
Sie oot sekaisin ku seinäkello.
- kenopää erkit 666
Haistakaa iso paskan hakuinen vittu kaikki te tekopyhät paskan jauhajat :)
- "sara"
Meidän uskovien olisi ennenkaikkea RUKOILTAVA , niiden ihmisten puolesta jotka eivät vielä tunne Jumalaa, koska Jumala on se joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Meidän tehtävä ei ole lajitella ihmisiä, vaan rukoilla. Emme tiedä aina ihmisen viime hetkiä,... "monet viimeiset tulevat ensimmäiseksi, ja ensimmäiset viimeiseksi".
- Joku raja sentään
Jeesus luulee että hänellä on loputtomasti aikaa osoittaa uskoaan minuun.
Näin ei kuitenkaan ole. Raamattu pysyy muumikirjojen ja Harry Potter-kirjojen joukossa kunnes hän tulee tunnustamaan uskoaan minuun.
Jos Jeesus kauan vielä odottaa, viskaan hänet parvekkeelta alas kun hän saapuu.- 234tre
Viskaa vain Jeesus parvekkeelta alas mikäli sinulla on siihen mahdollisuus. Sinä et voi edes katsoa Häntä kasvoihin synneissäsi, puhumattakaan että pääsisit Häneen käsiksi ja voisit vahingoittaa Häntä. Hänen suunsa Henkäys riittää tappamaan antikristuksen. Saatanakaan ei kykene vahingoittamaan Jeesusta Kristusta. Jeesus sitoo kerran Saa..nan syvyyden kaivoon. Älä luule että olet suurempi kuin antikristus ja itse Saa..na.
- Joku raja sentään
234tre kirjoitti:
Viskaa vain Jeesus parvekkeelta alas mikäli sinulla on siihen mahdollisuus. Sinä et voi edes katsoa Häntä kasvoihin synneissäsi, puhumattakaan että pääsisit Häneen käsiksi ja voisit vahingoittaa Häntä. Hänen suunsa Henkäys riittää tappamaan antikristuksen. Saatanakaan ei kykene vahingoittamaan Jeesusta Kristusta. Jeesus sitoo kerran Saa..nan syvyyden kaivoon. Älä luule että olet suurempi kuin antikristus ja itse Saa..na.
"Hänen suunsa Henkäys riittää tappamaan antikristuksen"
Sen minä kyllä uskon. 2000 vuotta kuolleena ollut ei voi tuoksua kovinkaan hyvälle. 2000 vuotta pesemättä hampaita tappaa minkä tahansa elollisen.
Jeesus roikkui ristillä kuin räsynukke.
Minä en usko antikristuksiin enkä muihinkaan hattivatteihin.
Jeesus oli sen ajan vähemmistöedustaja jolle kävi samalla tavalla kuin mitä uskovaiset tänä pävänä yrittävät tehdä homoseksuaaleille. Joku raja sentään kirjoitti:
Sen minä kyllä uskon. 2000 vuotta kuolleena ollut ei voi tuoksua kovinkaan hyvälle. 2000 vuotta pesemättä hampaita tappaa minkä tahansa elollisen.
Jeesus oli sen ajan vähemmistöedustaja jolle kävi samalla tavalla kuin mitä uskovaiset tänä pävänä yrittävät tehdä homoseksuaaleille.""Sen minä kyllä uskon. 2000 vuotta kuolleena ollut ei voi tuoksua kovinkaan hyvälle""
Mutta Jeesus Herätettiinkin kuolleista jo kolmantena päivänä ja Jeesus ELÄÄ!.- Joku raja sentään
Il-Mari kirjoitti:
""Sen minä kyllä uskon. 2000 vuotta kuolleena ollut ei voi tuoksua kovinkaan hyvälle""
Mutta Jeesus Herätettiinkin kuolleista jo kolmantena päivänä ja Jeesus ELÄÄ!.Niin se satu kertoo. Todisteet vaan puuttuvat.
- >:<
Joku raja sentään kirjoitti:
Niin se satu kertoo. Todisteet vaan puuttuvat.
Kyllä minä ainakin tunnen että Jeesus asuu minussa. Minun on niin turvallista ja rauhallista olla kun tunnen että Jeesus on kanssani. Jeesus on auttamut minut eroon monista pahuuksista joihin en itse pystynyt vaikka vuosia yritin. Jeesus vapautti heti, joiten siitä tiedän ja tunnen että Jeesus elää.
- Usko Toivonen
Il-Mari kirjoitti:
""Sen minä kyllä uskon. 2000 vuotta kuolleena ollut ei voi tuoksua kovinkaan hyvälle""
Mutta Jeesus Herätettiinkin kuolleista jo kolmantena päivänä ja Jeesus ELÄÄ!.>> Mutta Jeesus Herätettiinkin kuolleista jo kolmantena päivänä ja Jeesus ELÄÄ!. >>
Aamen! Jeesus elää!
http://www.youtube.com/watch?v=M4N1aKdTE8I - voi reppenaa
Niin se satu kertoo. Todisteet vaan puuttuvat.
MIksi sinä ateisti valehtelet? Todisteita ei takuulla puutu. Iso joukko ihmisiä näki Jeesuksen elävänä tuon 40 päivän ajan jonka hän oli opetuslastensa tykönä kuolleista ylösnousemisensa jälkeen. Osa näistä silminnäkijätodistajista on kirjoittanut näkemästään Raamattu nimisessä kirjakokoelmassa.
- Joku raja sentään
voi reppenaa kirjoitti:
MIksi sinä ateisti valehtelet? Todisteita ei takuulla puutu. Iso joukko ihmisiä näki Jeesuksen elävänä tuon 40 päivän ajan jonka hän oli opetuslastensa tykönä kuolleista ylösnousemisensa jälkeen. Osa näistä silminnäkijätodistajista on kirjoittanut näkemästään Raamattu nimisessä kirjakokoelmassa.
Raamattu on kirjoitettu vuosikymmeniä tämän kuvitteellisen "ylösnousemuksen" jälkeen.
Silminnäkijätodiste on erittäin epäluotettava jopa nykypäivän rikostutkinnassa ja silloin saattaa olla kyse päivistä. Nyt on kyse 2000 vuodesta.
Tämän lisäksi on olemassa ilmiö nimeltä vahvistusilluusio jossa ihminen näkee sitä mitä haluaa nähdä.
Mutta jos nyt leikitään että iso joukko näki Jeesuksen ja että se todistaa sen että ylösnousemus on totta, niin samalla logiikalla täytyy olla UFOja, Loch Ness hirviöitä, lumimiehiä, kummituksia, peikkoja ja tonttujakin olemassa. (Puhumattakaan kaikista muista Jumalista ja kansantaruista).
Näistä kaikista löytyy silminnäkijätodisteita, joten nuo kaikki on siis olemassa? - ...
Raamattu on kirjoitettu vuosikymmeniä tämän kuvitteellisen "ylösnousemuksen" jälkeen.
Silminnäkijätodiste on erittäin epäluotettava jopa nykypäivän rikostutkinnassa ja silloin saattaa olla kyse päivistä. Nyt on kyse 2000 vuodesta.
Tämän lisäksi on olemassa ilmiö nimeltä vahvistusilluusio jossa ihminen näkee sitä mitä haluaa nähdä.
Mutta jos nyt leikitään että iso joukko näki Jeesuksen ja että se todistaa sen että ylösnousemus on totta, niin samalla logiikalla täytyy olla UFOja, Loch Ness hirviöitä, lumimiehiä, kummituksia, peikkoja ja tonttujakin olemassa. (Puhumattakaan kaikista muista Jumalista ja kansantaruista).
Näistä kaikista löytyy silminnäkijätodisteita, joten nuo kaikki on siis olemassa?Ei edes löydy silminnäkijätodisteita. Evankeliumit on kirjoitettu vasta 100 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
- että tekin ootta
Jeesus oli sen ajan vähemmistöedustaja jolle kävi samalla tavalla kuin mitä uskovaiset tänä pävänä yrittävät tehdä homoseksuaaleille.Joku raja sentään. Nämä uskovaiset itse tekevät heteroista homoja, omilla pyhänhengen mutu tuntemuksillaan. Valehtelevat narsistisadistit auttavat uskovaisia valheeseen, ja nauravat niinkuin narsistit nauraa orkasmin partaalla.Varokaa näitä vapaan suunnan uskovaisia he eivät ole terveitä vaan sairastuneet maailman ihmisten valhejuoruista.Älä uhraa itseäsi heille kokonaan.
- Rapanhapakko
Luuleeko aloittaja toisiaan, että kaikki ihmiset sittenkin salaa uskovat hellarien ym. fundamentalistien maailmankuvaan, eivät vain vielä laiskuuttaan tai jonkun syntisen humu-elämän hauskuuden takia ole viitsineet "tulla uskoon"? Mikä ylimielisyys. Valtaosa ihmisistä ei lähde tuohon, koska aivan oikein näkevät sen vain yhtenä hörhökulttina. Yhtä hyvin voisi väittää että aloittaja ei laiskuuttaan liity harekrisnoihin vaikka salaa uskoo niihin ja sitten voivotella hänen ikuisuuskohtaloaan.
Ja tehan ITSE HALUATTE maailmanselitystä, että ilman teidän uskoanne kuolleet kituvat ikuisesti Helvetissä. Käännyttäminenkään ei enää jo kuolleita auttaisi. Miksi haluatte jotain noin pahaa? Mutkat suoriks tuo tarkoittaa, että haluatte esim. minun kuolleita sukulaisiani ja ystäviäni kidutettavan ikuisesti. Nyt valehtelette, että ette halua. Mutta tuo oletus on teidän haluamanne kultin oppirakennelma. Kyllä te tuon ymmärrätte.
Nyt pyytäkää kauniisti anteeksi tuota loukkaavaa ja pahaa haluanne. Myöntäkää ettette oikeasti tiedä oppianne, te vain haluatte sitä. Hävetkää, katukaa ja lopettakaa nuo roskapuheet.- teemme näin
Rapamaha hei! Sovitaanko niin että kenekään ei ole pakko uskoa, mutta tänne ei ole epäuskoisilla mitään asiaa tuollaisia kirjoittelemaan, ateisteille on oma keskustelupalsta.
- ???
teemme näin kirjoitti:
Rapamaha hei! Sovitaanko niin että kenekään ei ole pakko uskoa, mutta tänne ei ole epäuskoisilla mitään asiaa tuollaisia kirjoittelemaan, ateisteille on oma keskustelupalsta.
>>mutta tänne ei ole epäuskoisilla mitään asiaa tuollaisia kirjoittelemaan, ateisteille on oma keskustelupalsta.
- *
??? kirjoitti:
>>mutta tänne ei ole epäuskoisilla mitään asiaa tuollaisia kirjoittelemaan, ateisteille on oma keskustelupalsta.
Itse olen ateisti ja voi kertoa että olen täällä koska ilmiö "usko" kiinnostaa minua.
Minusta on erittäin mielenkiintoista seurata miten pieni vähemmstä suomalaisista elää mailmassa missä herätään kuolleista, uskotaan taruihin , ollaan suvaitsemattomia ja kielletään todellisuutta.
Seuraan myös muita palstoja missä ihmiset kirjoittavat parapsykologisista kokemuksista ja muusta yliluonnolisesta huuhaasta.
. - ???
* kirjoitti:
Itse olen ateisti ja voi kertoa että olen täällä koska ilmiö "usko" kiinnostaa minua.
Minusta on erittäin mielenkiintoista seurata miten pieni vähemmstä suomalaisista elää mailmassa missä herätään kuolleista, uskotaan taruihin , ollaan suvaitsemattomia ja kielletään todellisuutta.
Seuraan myös muita palstoja missä ihmiset kirjoittavat parapsykologisista kokemuksista ja muusta yliluonnolisesta huuhaasta.
.>Seuraan myös muita palstoja missä ihmiset kirjoittavat parapsykologisista kokemuksista ja muusta yliluonnolisesta huuhaasta.<
Sinulle uskon asiat voivat olla huuhaata, mtta minulle ne eivät sitä ole. Minä olen saanut Jeesukselta avun moniin asioihin joihin kukaan ihminen ei kyennyt. Moni luulee että usko on vain sitä että uskoo mitä Raamattu sanoo ja se on siinä sitten. Ei se noin mene. Kun ihminen uskoo Raamatun sanoman ja ottaa Jeesuksen Herrakseen, niin hänen elämänsä muuttuu täydellisesti. Nyt saan elää turvassa luottaen Jeesukseen ja olen todella vapaa syntielämästä ja synnistä. Voi kuinka ihanaa se on. Ei sitä pysty sanoin kuvaamaan, se pitää kokea itse! - uskossa vai ei
??? kirjoitti:
>Seuraan myös muita palstoja missä ihmiset kirjoittavat parapsykologisista kokemuksista ja muusta yliluonnolisesta huuhaasta.<
Sinulle uskon asiat voivat olla huuhaata, mtta minulle ne eivät sitä ole. Minä olen saanut Jeesukselta avun moniin asioihin joihin kukaan ihminen ei kyennyt. Moni luulee että usko on vain sitä että uskoo mitä Raamattu sanoo ja se on siinä sitten. Ei se noin mene. Kun ihminen uskoo Raamatun sanoman ja ottaa Jeesuksen Herrakseen, niin hänen elämänsä muuttuu täydellisesti. Nyt saan elää turvassa luottaen Jeesukseen ja olen todella vapaa syntielämästä ja synnistä. Voi kuinka ihanaa se on. Ei sitä pysty sanoin kuvaamaan, se pitää kokea itse!Eikö kukaan voi sanoa mitä siinä uskoontulossa tapahtuu sellaista että sen tuntee että nyt tapahtu uskoontulo. Vai tapahtuuko siinä mitään? Mistä sen tietää onko uskossa?
- Tietoinen10
teemme näin kirjoitti:
Tehkää näin.Tarkistakaapa helluntailaiset kuinka paljon teidän seurakunnissa on yleensäkin pervoja, homoja, lespoja, pedofiileja sekä muuten vaan salaisia touhuja touhuuvia.Rokkiseurakunnissanne ei taida totuus eikä rehellisyys rehottaa.
- jaikal.se
uskossa vai ei kirjoitti:
Eikö kukaan voi sanoa mitä siinä uskoontulossa tapahtuu sellaista että sen tuntee että nyt tapahtu uskoontulo. Vai tapahtuuko siinä mitään? Mistä sen tietää onko uskossa?
>>>Mistä sen tietää onko uskossa?
- *
jaikal.se kirjoitti:
>>>Mistä sen tietää onko uskossa?
Samat argumentit ja selitykset sopivat jokaiseen uskontoon.
Itsesuggestio vahvistusilluusio = uskoontulo.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsesuggestio
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vahvistusilluusio - jaikal.se
* kirjoitti:
Samat argumentit ja selitykset sopivat jokaiseen uskontoon.
Itsesuggestio vahvistusilluusio = uskoontulo.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsesuggestio
http://fi.wikipedia.org/wiki/VahvistusilluusioVoitko sinä tunnustaa: Jeesus Kristus on Herrani ja Vapahtajani ja uskon ja turvaan Häneen?
Jos et voi tehdä tätä tunnustusta ihmisten edessä, sinä et ole Jumalan lapsi. Jumalan Henki ei asu sinussa. Sinä olet silloin matkalla kadotukseen.
Mutta jos sinä olet tehnyt tai teet tämän tunnustuksen, TIEDÄTKÖ MITÄ SINULLE TAPAHTUU? Siinä samassa sekunnissa sinut siirretään kuolemasta elämään. Saatanan vallasta Jumalan valtakuntaan ja SINÄ KOET SEN. En phu teoreettisista asioista. Puhun asioista jotka sinä voit kokea. Sinä koet nyt että et voi tunnustaa Jeesusta koska et ole ottanut Häntä vastaan Herraksesi etkä usko Häneen. Mutta sinun elämäntilanteesi voi muuttua. Se riippuu siitä mitä sinä sanot Jeesukselle Kristukselle. Jos tahdot tulla uskovaksi ja pelastetuksi Jumalan lapseksi, rukoile seuraava rukous tarkoittaen sitä mitä sanot:
"Taivaan Jumala, Kaikkivaltias taivaan ja maan Luoja! Sinä olet kutsunut minua yhteyteesi elämään kanssasi. Minä olen kulkenut omaa tietäni ja tehnyt syntiä sinua ja ihmisiä vastaan. Nyt minä tulen Sinun luoksesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta. Tästä lähtien tahdon kulkea Sinun kanssasi Sinun minulle valmistamasi tien. Luovun kaikesta tietoisesta synnistä. Jeesus Kristus, anna kaikki syntini anteeksi ja tule minun elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni. Minä annan itseni Sinulle. Ota minut omaksesi tällaisena.
Kiitos Jeesus että olet kuullut tämän rukoukseni ja että olet antanut kaikki syntini anteeksi. Kiitos että saan nyt olla Sinun omasi armosta pelastettu Jumalan lapsi. Jeesuksen nimessä, aamen!"
Jos joku, kuka tahansa, rukoilee tämän rukouksen vakavissaan tarkoittaen sitä mitä sanoo, hän pelastuu siinä hetkessä kun aamen kajahtaa huulilta.
Tämän jälkeen sinun tulee tunnustaa Jeesus Herraksesi mahdollisimman pian.
Siunattua taivasmatkaa Herran Jeesuksen Kristuksen seurassa. - *
jaikal.se kirjoitti:
Voitko sinä tunnustaa: Jeesus Kristus on Herrani ja Vapahtajani ja uskon ja turvaan Häneen?
Jos et voi tehdä tätä tunnustusta ihmisten edessä, sinä et ole Jumalan lapsi. Jumalan Henki ei asu sinussa. Sinä olet silloin matkalla kadotukseen.
Mutta jos sinä olet tehnyt tai teet tämän tunnustuksen, TIEDÄTKÖ MITÄ SINULLE TAPAHTUU? Siinä samassa sekunnissa sinut siirretään kuolemasta elämään. Saatanan vallasta Jumalan valtakuntaan ja SINÄ KOET SEN. En phu teoreettisista asioista. Puhun asioista jotka sinä voit kokea. Sinä koet nyt että et voi tunnustaa Jeesusta koska et ole ottanut Häntä vastaan Herraksesi etkä usko Häneen. Mutta sinun elämäntilanteesi voi muuttua. Se riippuu siitä mitä sinä sanot Jeesukselle Kristukselle. Jos tahdot tulla uskovaksi ja pelastetuksi Jumalan lapseksi, rukoile seuraava rukous tarkoittaen sitä mitä sanot:
"Taivaan Jumala, Kaikkivaltias taivaan ja maan Luoja! Sinä olet kutsunut minua yhteyteesi elämään kanssasi. Minä olen kulkenut omaa tietäni ja tehnyt syntiä sinua ja ihmisiä vastaan. Nyt minä tulen Sinun luoksesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta. Tästä lähtien tahdon kulkea Sinun kanssasi Sinun minulle valmistamasi tien. Luovun kaikesta tietoisesta synnistä. Jeesus Kristus, anna kaikki syntini anteeksi ja tule minun elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni. Minä annan itseni Sinulle. Ota minut omaksesi tällaisena.
Kiitos Jeesus että olet kuullut tämän rukoukseni ja että olet antanut kaikki syntini anteeksi. Kiitos että saan nyt olla Sinun omasi armosta pelastettu Jumalan lapsi. Jeesuksen nimessä, aamen!"
Jos joku, kuka tahansa, rukoilee tämän rukouksen vakavissaan tarkoittaen sitä mitä sanoo, hän pelastuu siinä hetkessä kun aamen kajahtaa huulilta.
Tämän jälkeen sinun tulee tunnustaa Jeesus Herraksesi mahdollisimman pian.
Siunattua taivasmatkaa Herran Jeesuksen Kristuksen seurassa.Voitko sinä tunnustaa: Muhammed on Herrani ja Vapahtajani ja uskon ja turvaan Häneen?
Jos et voi tehdä tätä tunnustusta ihmisten edessä, sinä et ole Allahin lapsi. Allahin Henki ei asu sinussa. Sinä olet silloin matkalla kadotukseen.
- ml213.
Perushelluntalaisen on erittäin vaikea uskoa, miten JUMALA vanhurskauttaa ihmisen ja siten; Jeesus Kristus valitsee ihmisen,- eikä ihminen Jeesusta.
Jos JUMALA ei vaikuta, niin yksikään ihminen ei pelastu/ota vastaan pelastusta. KAIKKI on korkeimman käres ja JUMALA on aivoittanut koko tien, niin ja ihan etukäteen, jolloin ihmisen osaksi jää kulkea valmissa teoissa.
Siinä kyydissä ja tiellä minä, minä, minä minä ja kerran minä,. menettää merkityksensä.- Kalle ryyppää
"Jos JUMALA ei vaikuta, niin yksikään ihminen ei pelastu/ota vastaan pelastusta. KAIKKI on korkeimman käres ja JUMALA on aivoittanut koko tien, niin ja ihan etukäteen, jolloin ihmisen osaksi jää kulkea valmissa teoissa."
Eli tarkoitat etten minä voi uskoni eteen tehdä mitään? Jumala siis päättää pelastunko vai en. No mitäs tässä sitten muuta ko ryyppäämään edelleen, kyllä Jumala sitten päättää jos haluu että pelastun. Hyvä ml213 kun sanoit etten itse voi vaikuttaa siihen. Nyt on turvallista ryypätä kun tietää että se on Jumalan tahto että juon. On vaimollekkin hyvä syy sanoo että en millään haluaisi ryypätä mutta kun Jumala vaatii. - ...
Ilmari, toivon saada kuolevani äkkikuolemalla, ja en ole koskaan "ajatellut siirtää uskonratkaisua kuolinvuoteelle". Se on myytti, satua ja höpötystä, ja sinä raukka teit koko saarnasi sen pohjalle.
Ilmari on tyyppiesimerkki miehestä joka ei koskaan kasvanut aikuiseksi. - ml213.
Kalle ryyppää kirjoitti:
"Jos JUMALA ei vaikuta, niin yksikään ihminen ei pelastu/ota vastaan pelastusta. KAIKKI on korkeimman käres ja JUMALA on aivoittanut koko tien, niin ja ihan etukäteen, jolloin ihmisen osaksi jää kulkea valmissa teoissa."
Eli tarkoitat etten minä voi uskoni eteen tehdä mitään? Jumala siis päättää pelastunko vai en. No mitäs tässä sitten muuta ko ryyppäämään edelleen, kyllä Jumala sitten päättää jos haluu että pelastun. Hyvä ml213 kun sanoit etten itse voi vaikuttaa siihen. Nyt on turvallista ryypätä kun tietää että se on Jumalan tahto että juon. On vaimollekkin hyvä syy sanoo että en millään haluaisi ryypätä mutta kun Jumala vaatii.Kaikki JUMALAN ilmoitukset ovat uskon asioita, mutta moni uudestiosyntynyt ihminen ei edes usko ihmisen perusolemukseen/tilaan, joka on näin karu;
"Sentähden, että lihan mieli on vihollisuus JUMALAA vastaan, sillä se ei alistu JUMALAN laina alle, eikä se ....voi-kaan." Room. 8:7
Miten tämmönen ihminen ratkaisee itse pelastuksensa? Ei taatusti mitenkään, koska kaikessa haraa JUMALAN aivoituksia vastaan. Todellisuudessa JUMALAN aivoitus muuttaa tämän tilan ihmisessä ja siten hänet JUMALA ohjaa lapsekseen.
" Sillä JUMALA on sulkenut kaik-ki tottelemattomuuteen, että hän kaik-ki-a armahtaisi". Room.11:32
>Nyt on turvallista ryypätä kun tietää että se on Jumalan tahto että juon. On vaimollekkin hyvä syy sanoo että en millään haluaisi ryypätä mutta kun Jumala vaatii.<
Niin, onkohan sinulla luetun ymmärtämisessä jotain tarkistamiosen varaa? Itsekkin tiedät miten valehtelet .JUMALAN aivoittama ihmisen /maailman pelastaminen on ihmisen ymmärrystason/kyvyn ulkopuolella ja siksi monasti näemme kokonaisuudesta vain murto-osia.
Mutta,- erikoisen tyhmää on ihmisen poistaa JUMALAN ilmoituksia,- jos ne eivät sovi hänen ymmärrykseensä. JUMALALLA on omat aivoituksensa ja ajat pelastaa ihminen ja olkaamme kiitollisia siitä, mitä JUMALA on ilmoittanut ihmisen pelastumisesta,- kollektiivisesti ajetellen.
Mutt`.- ei oikea JUMALA suutu, jos epäilet hänen aivoituksiaan ja kuvittelet, miten MINÄ pelastin itseni ja MINÄ vaikutin siihen ja siihen ja miten MINÄ jne...
Niin, ihmisen on erittäin vaikea ymmärtää ja uskoa, miten juuri JUMALA vaikuttaa sen tahtomisen ja tekemisen. Todellisuudessa JUMALA sallii ihmiselle sellaiset olotilat,- että ihminebn kulkee ongelmista toisiin. Koko elämä on yhtä ongelmaa ja Jeesus ei edes luvannut ongelmatonta elämää,- vaikkakin lupasi rauhan ja levon ja mielentasapainon. - jaikal.se
Kalle ryyppää kirjoitti:
Eli tarkoitat etten minä voi uskoni eteen tehdä mitään? Jumala siis päättää pelastunko vai en. No mitäs tässä sitten muuta ko ryyppäämään edelleen, kyllä Jumala sitten päättää jos haluu että pelastun. Hyvä ml213 kun sanoit etten itse voi vaikuttaa siihen. Nyt on turvallista ryypätä kun tietää että se on Jumalan tahto että juon. On vaimollekkin hyvä syy sanoo että en millään haluaisi ryypätä mutta kun Jumala vaatii.Jos sinä tulet Jeesuksen luokse, se on Jumalan vaikuttamaa tahtoa sinussa. Isä antaa sinut Jeesukselle ja Jeesus pelastaa jokaisen Hänen luokseen tulevan ihmisen. Miten siis on? Tahdotko tulla Jeesuksen luokse?
Joh 6:37 "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."
Tämän tähden:
Apostolien teot 2:40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta"."
2.Korinttolaiskirje 5:20 "Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."
Ihmisellä on oma osuutensa ANTAA pelastaa ja sovittaa itsensä. Ihminen hyväksyy tai torjuu Jumalan tarjoaman pelastuksen ja sovituksen kohdalleen. Mutta Jumala tekee aloituksen ja kutsuu ihmistä Jeesuksen luokse. Siksi ihminen voi tulla uskoon. Ihminen sitten itse ratkaisee tahtooko hän antaa pelastaa itsensä. - jaikal.se
... kirjoitti:
Ilmari, toivon saada kuolevani äkkikuolemalla, ja en ole koskaan "ajatellut siirtää uskonratkaisua kuolinvuoteelle". Se on myytti, satua ja höpötystä, ja sinä raukka teit koko saarnasi sen pohjalle.
Ilmari on tyyppiesimerkki miehestä joka ei koskaan kasvanut aikuiseksi.>>>Ilmari, toivon saada kuolevani äkkikuolemalla, ja en ole koskaan "ajatellut siirtää uskonratkaisua kuolinvuoteelle".
- Et sinä hämää
jaikal.se kirjoitti:
>>>Ilmari, toivon saada kuolevani äkkikuolemalla, ja en ole koskaan "ajatellut siirtää uskonratkaisua kuolinvuoteelle".
Tässä jaikal taas näyttää todellisen luonteensa. Muka rukoilee toisen puolesta, mutta tosiasiassa asettuu hänen yläpuolelleen koska jää alakynteen.
Muuten, jaikal tietää milloin ihminen tulee uskoon. Se tapahtuu silloin kun luulee itestään liikoja. Voi uskoa pystyvänsä suoristamaan vinoon kasvaneen puun. Heh! - jaikal.se
Et sinä hämää kirjoitti:
Tässä jaikal taas näyttää todellisen luonteensa. Muka rukoilee toisen puolesta, mutta tosiasiassa asettuu hänen yläpuolelleen koska jää alakynteen.
Muuten, jaikal tietää milloin ihminen tulee uskoon. Se tapahtuu silloin kun luulee itestään liikoja. Voi uskoa pystyvänsä suoristamaan vinoon kasvaneen puun. Heh!>>>Se tapahtuu silloin kun luulee itestään liikoja. Voi uskoa pystyvänsä suoristamaan vinoon kasvaneen puun. Heh!
jaikal.se kirjoitti:
Jos sinä tulet Jeesuksen luokse, se on Jumalan vaikuttamaa tahtoa sinussa. Isä antaa sinut Jeesukselle ja Jeesus pelastaa jokaisen Hänen luokseen tulevan ihmisen. Miten siis on? Tahdotko tulla Jeesuksen luokse?
Joh 6:37 "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."
Tämän tähden:
Apostolien teot 2:40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta"."
2.Korinttolaiskirje 5:20 "Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."
Ihmisellä on oma osuutensa ANTAA pelastaa ja sovittaa itsensä. Ihminen hyväksyy tai torjuu Jumalan tarjoaman pelastuksen ja sovituksen kohdalleen. Mutta Jumala tekee aloituksen ja kutsuu ihmistä Jeesuksen luokse. Siksi ihminen voi tulla uskoon. Ihminen sitten itse ratkaisee tahtooko hän antaa pelastaa itsensä.Jaikal. se. kirjoitti:
" Mutta Jumala tekee aloituksen ja kutsuu ihmistä Jeesuksen luokse. Siksi ihminen voi tulla uskoon. Ihminen sitten itse ratkaisee tahtooko hän antaa pelastaa itsensä."
Siis lopulta ihminen itse ratkaisee, antaako hän pelastaa itsensä ?? Miten ihminen voi itse ratkaista pelastuksen itselleen, koska on yli kymmenentuhatta erilaista uskontoa.
Yleensä ihmiseltä vaaditaan kuulumista johonkin kirkkoon tai uskontoon, jotta kanssaihmiset katsovat hänen yleensä olevan uskovaisen.lappix kirjoitti:
Jaikal. se. kirjoitti:
" Mutta Jumala tekee aloituksen ja kutsuu ihmistä Jeesuksen luokse. Siksi ihminen voi tulla uskoon. Ihminen sitten itse ratkaisee tahtooko hän antaa pelastaa itsensä."
Siis lopulta ihminen itse ratkaisee, antaako hän pelastaa itsensä ?? Miten ihminen voi itse ratkaista pelastuksen itselleen, koska on yli kymmenentuhatta erilaista uskontoa.
Yleensä ihmiseltä vaaditaan kuulumista johonkin kirkkoon tai uskontoon, jotta kanssaihmiset katsovat hänen yleensä olevan uskovaisen.>>>Siis lopulta ihminen itse ratkaisee, antaako hän pelastaa itsensä ?? Miten ihminen voi itse ratkaista pelastuksen itselleen, koska on yli kymmenentuhatta erilaista uskontoa.
- uskon ratkaisu
jaikal.se kirjoitti:
Jos sinä tulet Jeesuksen luokse, se on Jumalan vaikuttamaa tahtoa sinussa. Isä antaa sinut Jeesukselle ja Jeesus pelastaa jokaisen Hänen luokseen tulevan ihmisen. Miten siis on? Tahdotko tulla Jeesuksen luokse?
Tämän tähden:
Ihmisellä on oma osuutensa ANTAA pelastaa ja sovittaa itsensä. Ihminen hyväksyy tai torjuu Jumalan tarjoaman pelastuksen ja sovituksen kohdalleen. Mutta Jumala tekee aloituksen ja kutsuu ihmistä Jeesuksen luokse. Siksi ihminen voi tulla uskoon. Ihminen sitten itse ratkaisee tahtooko hän antaa pelastaa itsensä.pitää tehdä heti eikä antaa jäädä sen roikkumaan ettö jos vasta huomenna, huomenna voi olla jo myöhäistä, sama koskee jos uskossa ollut saa nuhteen Herralta tai Herran palvelijalta korjata vaelluksensa ja uskonsa suoraksi eksymyksestään niin se pitää tehdä heti eikä viikon päästä.
Tuskin ihmisen silti pitää liittyä johonkin uskonnolliseen järjestöön ollakseen Jeesukseen uskova. Ihminen voi uskoa Jeesukseen ilman ainuttakaan uskontoa tai kirkkoa.
Nyt sitten joku taas sanoo, ettei sellaisella ihmisellä ole "seurakuntayhteyttä" Jos ihmiset tarkemmin ajattelisivat sitäkin, niin oikea nimi on järjestöyhteys. Siis ihmisellä on jyhteys uskonnolliseen yhdistykseen.
Tämä on totta, mutta eihän sellainen kelpaa uskonnolliset laput silmillään kulkeville.- Rapanhapakko
lappix:
Jo Jeesukseen uskominen on ihmisiltä kuultu uskonto, oli sitten jossain eurakunnassa tai ei. Nykyään on paljon uskishörhöjä, joilla on niin omat uskonnolliset päähänpinttymät muka suoraan Jumalalta, että ovat eronneet kaikista kirkoista ja lahkoista ja sitten pitävät hihhulisaarnoja lähipiirille ja sitten vielä kirjoittavat netissä.
Tää mun toivon väliaikainen häiriköinti on vain sitä... että tämähän on yleissivistävää ja tavallaan on kiva joskus (toivon harvoin) tunkea näihin hihhulien mestoihin vastavierailulle kuten he tunkevat maallisille foorumeille. Niin varmoina ovat omissa piireissään, että minusta on hyvä menne suoraan tänne juurelle ja kertoa että teidät on nähty ja teille syystäkin nauretaan. Niinkuin ette muutenkin tietäisi tuota.
Jos ollaan hivenen raamatullisia, niin siellähän sanotaan, että usko tulee kuulemisesta.
Maailmassa on kymmeniätuhansia uskontoja, kultteja, kirkkoja ja lahkoja, jotka levittävät omaa sanomaansa. Ne kaikki ovat erilaisia mutta ihmisille uskotellaan sen olevan Jumalan sanaa.
On siis ihmisen oma asia uskooko niitä, tai uskooko yleensä mihinkään. Mitään takeita ei ole, että uskomalla johonkin oppiin pelastuu. Sellaista takuuta ei ole olemassakaan. Jos on, niin se on kyseisen sanomanlevittäjän oma takuu.- Rapanhapakko
Lappix:
Mutta sinä lappix sanot tuossa että ei ole mitään takeita "pelastuuko" niillä. Kai sinä tajuat ja myönnät, että "pelastuminen" ja miltä "pelastutaan" on vain sinun uskontosi haluama maailmanselitys, jolle ei ole muuta todistusta kuin oma halunne uskoa uskontoonne?
Niinkuin hinduille on ongelma, ettei synny seuraavassa elämässä kastematona. - Il-Mari.
"" Mitään takeita ei ole, että uskomalla johonkin oppiin pelastuu.""
Minä tiedän varmasti sen, että sellaista oppia ei ole joka pelastaa ja antaa synnit anteeksi. Se on niin varma asia kuin vain varma voi olla. Mutta minä tiedän senkin joka antaa synnit anteeksi ja jonka kautta pelastuu. Hän on Jeesus Kristus. Minä en ole koskaan ollut levittämässä mitään oppia. Minä olen kertonut Ilosanomaa Herrastani Jeesukseta Kristuksesta, Hänestä johonka uskomalla saa synnit anteeksi ja jonka kautta pelastuu. Minä en levitä mitään oppia mistään seurakunnasta! Mikään seurakunta ei anna syntejä anteeksi eikä voi syntistä pelastaa. Mutta seurakunnan tärkeä tehtävä on Julistaa Ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Ohjata ihmisiä tuntemaan Jeesus ja niin edelleen. Ei ole mitään väliä sillä, mikä seurakunta on kyseessä, kunhan se tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Jumalakseen. - :::
Il-Mari. kirjoitti:
"" Mitään takeita ei ole, että uskomalla johonkin oppiin pelastuu.""
Minä tiedän varmasti sen, että sellaista oppia ei ole joka pelastaa ja antaa synnit anteeksi. Se on niin varma asia kuin vain varma voi olla. Mutta minä tiedän senkin joka antaa synnit anteeksi ja jonka kautta pelastuu. Hän on Jeesus Kristus. Minä en ole koskaan ollut levittämässä mitään oppia. Minä olen kertonut Ilosanomaa Herrastani Jeesukseta Kristuksesta, Hänestä johonka uskomalla saa synnit anteeksi ja jonka kautta pelastuu. Minä en levitä mitään oppia mistään seurakunnasta! Mikään seurakunta ei anna syntejä anteeksi eikä voi syntistä pelastaa. Mutta seurakunnan tärkeä tehtävä on Julistaa Ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Ohjata ihmisiä tuntemaan Jeesus ja niin edelleen. Ei ole mitään väliä sillä, mikä seurakunta on kyseessä, kunhan se tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Jumalakseen.Taisit ilmari laittaa jaikalille ja mohikaanille jauhot suuhun? He nimittäin korostavat juuri helluntaiseurakuntaa ja sen oppia ainoana oikeana ja pelastavana oppina.
Mutta itse olen kyllä tuota mieltä kanssasi, että sama mihin seurakuntaan kuuluu. Tarviiko kuulua mihinkään seurakuntaan jos ei haluu? Kai sitä ilman seurakuntaaki pelastuu kunhan uskoo Jeesukseen? ::: kirjoitti:
Taisit ilmari laittaa jaikalille ja mohikaanille jauhot suuhun? He nimittäin korostavat juuri helluntaiseurakuntaa ja sen oppia ainoana oikeana ja pelastavana oppina.
Mutta itse olen kyllä tuota mieltä kanssasi, että sama mihin seurakuntaan kuuluu. Tarviiko kuulua mihinkään seurakuntaan jos ei haluu? Kai sitä ilman seurakuntaaki pelastuu kunhan uskoo Jeesukseen?""Taisit ilmari laittaa jaikalille ja mohikaanille jauhot suuhun? He nimittäin korostavat juuri helluntaiseurakuntaa ja sen oppia ainoana oikeana ja pelastavana oppina.""
Minä en ole laittanut jauhoja jaikalin enkä mohikaaninkaan suuhun. Kyllä hekin varmaan ovat sitä mieltä ettei seurakunta pelasta eikä syntejä anteeksi anna. Jeesuksessa Kristuksessa ainoastaan on syntien anteeksi antamus ja pelastus. Kyllä jaikal ja Mohikaani_27 on kanssani samaa mieltä, joten ei ole erimielisyyttä tässä asiassa/kaan.- jaikal.se
::: kirjoitti:
Taisit ilmari laittaa jaikalille ja mohikaanille jauhot suuhun? He nimittäin korostavat juuri helluntaiseurakuntaa ja sen oppia ainoana oikeana ja pelastavana oppina.
Mutta itse olen kyllä tuota mieltä kanssasi, että sama mihin seurakuntaan kuuluu. Tarviiko kuulua mihinkään seurakuntaan jos ei haluu? Kai sitä ilman seurakuntaaki pelastuu kunhan uskoo Jeesukseen?>>>Taisit ilmari laittaa jaikalille ja mohikaanille jauhot suuhun? He nimittäin korostavat juuri helluntaiseurakuntaa ja sen oppia ainoana oikeana ja pelastavana oppina.
Il-Mari kirjoitti:
""Taisit ilmari laittaa jaikalille ja mohikaanille jauhot suuhun? He nimittäin korostavat juuri helluntaiseurakuntaa ja sen oppia ainoana oikeana ja pelastavana oppina.""
Minä en ole laittanut jauhoja jaikalin enkä mohikaaninkaan suuhun. Kyllä hekin varmaan ovat sitä mieltä ettei seurakunta pelasta eikä syntejä anteeksi anna. Jeesuksessa Kristuksessa ainoastaan on syntien anteeksi antamus ja pelastus. Kyllä jaikal ja Mohikaani_27 on kanssani samaa mieltä, joten ei ole erimielisyyttä tässä asiassa/kaan.Olen kanssasi samaa mieltä ko. asiasta ja muistakin hengellisistä asioista. En ole löytänyt kirjoituksistasi mitään oppia misssä olisin eri mieltä.
Rapanhapakko kirjoitti:
Lappix:
Mutta sinä lappix sanot tuossa että ei ole mitään takeita "pelastuuko" niillä. Kai sinä tajuat ja myönnät, että "pelastuminen" ja miltä "pelastutaan" on vain sinun uskontosi haluama maailmanselitys, jolle ei ole muuta todistusta kuin oma halunne uskoa uskontoonne?
Niinkuin hinduille on ongelma, ettei synny seuraavassa elämässä kastematona.Rapanhapakko. Minulle ei ole mitään uskontoa, enkä kuulu mihinkään uskontoon.
Olen vapaa täysin vapaa kaikesta uskonnollisesta saasteesta.- jaikal.se
jaikal.se kirjoitti:
>>>Taisit ilmari laittaa jaikalille ja mohikaanille jauhot suuhun? He nimittäin korostavat juuri helluntaiseurakuntaa ja sen oppia ainoana oikeana ja pelastavana oppina.
Ei ole linkkiä näkynyt. Mistäköhän se johtuu?
- minä uskon
Joka siirtelee "uskoontuloaan", ei ymmärrä siitä alkeitakaan. "Tämä kaikki ja Taivas myös". Hän tuskin koskaan tulee löytämään aitoa uskoa, sekä pelastusta. Uskoontulo ei ole hyödyke, vaan Jumalan armon tila. Me emme anna mitään Jumalalle, vaan otamme vastaan Jumalan lahjan.
- jaikal.se
>>>Me emme anna mitään Jumalalle, vaan otamme vastaan Jumalan lahjan.
- Niin,,,
jaikal.se kirjoitti:
>>>Me emme anna mitään Jumalalle, vaan otamme vastaan Jumalan lahjan.
Jotain täytyy antaa vastineeksi jos saa Jumalalta vaikkapa betonia.
Niin,,, kirjoitti:
Jotain täytyy antaa vastineeksi jos saa Jumalalta vaikkapa betonia.
>>>Jotain täytyy antaa vastineeksi jos saa Jumalalta vaikkapa betonia.
- Kysyn vaan.
jaikal kirjoitti:
>>>Jotain täytyy antaa vastineeksi jos saa Jumalalta vaikkapa betonia.
Millai se jaikali sitten oikein oli tuo betoni juttu? Se jäi mulle jotenki epäselväksi että tuliko sulle sitä betonii jostain tyhjästä kun rukoilit vai miten se oli? Harmittaa kun sinnuu jotenki syytellään tai "ivaillaan" sen takia. Kertoisitko miten se kävi?
>Jotain täytyy antaa vastineeksi jos saa Jumalalta vaikkapa betonia. - Kelleskaupunginvaari
Kysyn vaan. kirjoitti:
Millai se jaikali sitten oikein oli tuo betoni juttu? Se jäi mulle jotenki epäselväksi että tuliko sulle sitä betonii jostain tyhjästä kun rukoilit vai miten se oli? Harmittaa kun sinnuu jotenki syytellään tai "ivaillaan" sen takia. Kertoisitko miten se kävi?
>Jotain täytyy antaa vastineeksi jos saa Jumalalta vaikkapa betonia.En mää tuota betonin saantia mitenkään ihmeenä pidä. Ruokkihan Jeesuskin yli 5000 henkeä 2 kalalla ja 5 leivällä. Mikä ihme se olisi jos Jumala betonia antaa. Jumalallehan on kaikki mahdollista. Ihminen ei sitä vain aina huomaa eikä käsitä.
Kysyn vaan. kirjoitti:
>Jotain täytyy antaa vastineeksi jos saa Jumalalta vaikkapa betonia.>>>Harmittaa kun sinnuu jotenki syytellään tai "ivaillaan" sen takia. Kertoisitko miten se kävi
- Kysyn vaan.
On sulla jaikali paljon hyviä ja kiinostavia kirjoituksia sivuillasi. Luin ne kaikki mitä löyty. Olet varmaan pitkällä aikavälillä ne kirjoittanut ja huolellisesti valmistellut. Oletko ajatellut kirjoittaa niistä kirjan? Vai onko sinulla jo kirja kirjoitettuna? Mielestäni se tulisi olemaan hyvä kirja uskon asioista jos laittaisit kirjoituksesi kansien väliin. Mitäs sanot?
- Päivän paras vitsi
Sinne jaikalin satukirjaan kannattaa ehdottomasti laittaa jaikalin uusin neronleimaus, että Jumala antaa sa.at.a.nalle kaiken vallan kiduttaa ihmistä helvetissä. Näin hän kirjoitti eräässä ketjussa. Nyt meni vähäkin uskottavuus, vaan eihän sitä ole paljon ollutkaan.
jk- et sinä ketään hämää "Kysyn vaan" = jaikal itse. - Kysyn vaan.
Päivän paras vitsi kirjoitti:
Sinne jaikalin satukirjaan kannattaa ehdottomasti laittaa jaikalin uusin neronleimaus, että Jumala antaa sa.at.a.nalle kaiken vallan kiduttaa ihmistä helvetissä. Näin hän kirjoitti eräässä ketjussa. Nyt meni vähäkin uskottavuus, vaan eihän sitä ole paljon ollutkaan.
jk- et sinä ketään hämää "Kysyn vaan" = jaikal itse.Ei se ole jaikalin idea, vaan se lukee Raamatus että niille jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen joutuu helvetin tuleen ja siellä on oleva itku ja hammastenkiristys iankaiken. Joten on parenpi sinunkin vain tehdä parannus ja uskoa Jeesukseen Kristukseen jotta et joudu helvetin tuleen! Ite saat päättää kumpaan meet. Mutta jos haluut helvettiin niin silloin sun ei tarvi tehä mitään. Mutta älä sit itke kohtaloas kun sua on kerta ny varoitettu siit helvetin tulest. Tee parannus ja heti paikalla.
- Päivän paras vitsi
Kysyn vaan. kirjoitti:
Ei se ole jaikalin idea, vaan se lukee Raamatus että niille jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen joutuu helvetin tuleen ja siellä on oleva itku ja hammastenkiristys iankaiken. Joten on parenpi sinunkin vain tehdä parannus ja uskoa Jeesukseen Kristukseen jotta et joudu helvetin tuleen! Ite saat päättää kumpaan meet. Mutta jos haluut helvettiin niin silloin sun ei tarvi tehä mitään. Mutta älä sit itke kohtaloas kun sua on kerta ny varoitettu siit helvetin tulest. Tee parannus ja heti paikalla.
Voi sinua jaikal parkaa. Luuletko selviäväsi kadotuksesta sepittämällä valheen valheen perään. Tiedät varsin hyvin ettei Jumala anna sa.aa.ta.nalle valtaa. Sensijaan Hän heittää sa.a.tanan ikuiseen kadotukseen.
Etkö ymmärrä että jos Jumala antaisi vallan saa.tana.lle niin se on aivan sama kuin Hän kiduttaisi itse ihmisiä ikuisesti. Ala nyt jo tosissasi miettiä miten aiot selvitä tuosta Jumalan pilkasta. Ei riitä että anelet Hyvältä Jumalaltamme armoa, vaan sinun on pyydettävä tällä palstalla anteeksiantoa koska kirjoitit julkisesti noin törkeän Jumalan pilkan. - jaikal.se
Päivän paras vitsi kirjoitti:
Voi sinua jaikal parkaa. Luuletko selviäväsi kadotuksesta sepittämällä valheen valheen perään. Tiedät varsin hyvin ettei Jumala anna sa.aa.ta.nalle valtaa. Sensijaan Hän heittää sa.a.tanan ikuiseen kadotukseen.
Etkö ymmärrä että jos Jumala antaisi vallan saa.tana.lle niin se on aivan sama kuin Hän kiduttaisi itse ihmisiä ikuisesti. Ala nyt jo tosissasi miettiä miten aiot selvitä tuosta Jumalan pilkasta. Ei riitä että anelet Hyvältä Jumalaltamme armoa, vaan sinun on pyydettävä tällä palstalla anteeksiantoa koska kirjoitit julkisesti noin törkeän Jumalan pilkan.>>>Ei riitä että anelet Hyvältä Jumalaltamme armoa, vaan sinun on pyydettävä tällä palstalla anteeksiantoa koska kirjoitit julkisesti noin törkeän Jumalan pilkan
- Päivän paras vitsi
jaikal.se kirjoitti:
>>>Ei riitä että anelet Hyvältä Jumalaltamme armoa, vaan sinun on pyydettävä tällä palstalla anteeksiantoa koska kirjoitit julkisesti noin törkeän Jumalan pilkan
Ei minun, vaan meidän kaikkien. Vaan tiesinhän sen ettei sinusta siihen ole.
Enkä usko että anoisit Jumalaltakaan armoa. Et ole oikea uskova, olet pilkkaaja. Kirjan kirjoittaminen on ollut mielessä vuosikausia.
Mutta ei siitä hankkeesta ole vielä tullut mitään.
Olen koonnut kotisivulleni aineistoa josta voisi joskus tulevaisuudessa tehdä kirjan. Olen muokannut paljonkin kotisivuni kirjoituksia. Esimerkiksi uskoon tulo kertomukseni on muokattu useiden vuosien aikana mutta aina kun luen sen uudelleen, löydän parantamista. Mutta nyt se alkaa olemaan sellainen että voin hyväksyä sen. Muita kirjoituksia en ole muokannut läheskään yhtä paljon.
Tuntuu siltä että kirjoitukset eivät tule koskaan täysin valmiiksi. Aina niistä löytää parantamista.
Elämässäni on tapahtunut paljon mielenkiintoisia asioita joista voisi kirjoittaa mutta silloin tulee ongelmia; mitä voi kertoa vahingoittamatta muita ihmisiä ja nostamatta/kehumatta itseä. Kuinka rehellisesti tulee kertoa tapahtumia? Minä kun pyrin yksinkertaisen tyhmään rehellisyyteen mikäli kirjoitan jostakin oman elämäni tapahtumasta. En siis tahdo muuttaa tapahtumaa paremmaksi tai dramatisoida sitä millään tavalla. Kerron yksinkertaisen lapsellisesti niin kuin olen asian kokenut.
Kirjan kirjoittaminen omakohtaisesti koetuista (uskon) asioista ei siis ole niin yksinkertaista kuin miltä se voi vaikuttaa. Ongelmia on paljon. Edellä mainitun lisäksi:
1. Kuinka paljon kerron itsestäni ja taustoja ts. lapsuus?
2. Kuinka paljon paljastan ihmisiä? Enhän ole ollut yksin.
3. Mitä kokemuksiani kerron?
4. Tuleeko kertoa myös hävettäviä tapauksia?
5. Miten vältän korottamasta kertomuksissani itseäni?
6. Miten säilytän kertomuksissa tasapainon näissä asioissa?
7. Onko kirjalleni kysyntää ja lukisiko ihmiset sitä.
8. Kuinka paljon kerron asioista jotka eivät liity uskoon?
9. Kuinka paljon Raamatun opetusta kirja pitäisi sisältää vai eikö ollenkaan? Miten tällainen opetusteksti tulisi kirjoittaa?
Minulla ei taida olla resursseja sellaisen kirjan kirjoittamiseen. Mutta mielenkiintoa voisi olla vähän.
Sitten kaikkien viimeisenä ja tärkeimpänä kysymyksenä voisi kysyä; Onko kirjan kirjoittaminen Jumalan tahto ja suunnitelma kohdalleni? Minä en sitä tällä haavaa tiedä.jaikal kirjoitti:
Kirjan kirjoittaminen on ollut mielessä vuosikausia.
Mutta ei siitä hankkeesta ole vielä tullut mitään.
Olen koonnut kotisivulleni aineistoa josta voisi joskus tulevaisuudessa tehdä kirjan. Olen muokannut paljonkin kotisivuni kirjoituksia. Esimerkiksi uskoon tulo kertomukseni on muokattu useiden vuosien aikana mutta aina kun luen sen uudelleen, löydän parantamista. Mutta nyt se alkaa olemaan sellainen että voin hyväksyä sen. Muita kirjoituksia en ole muokannut läheskään yhtä paljon.
Tuntuu siltä että kirjoitukset eivät tule koskaan täysin valmiiksi. Aina niistä löytää parantamista.
Elämässäni on tapahtunut paljon mielenkiintoisia asioita joista voisi kirjoittaa mutta silloin tulee ongelmia; mitä voi kertoa vahingoittamatta muita ihmisiä ja nostamatta/kehumatta itseä. Kuinka rehellisesti tulee kertoa tapahtumia? Minä kun pyrin yksinkertaisen tyhmään rehellisyyteen mikäli kirjoitan jostakin oman elämäni tapahtumasta. En siis tahdo muuttaa tapahtumaa paremmaksi tai dramatisoida sitä millään tavalla. Kerron yksinkertaisen lapsellisesti niin kuin olen asian kokenut.
Kirjan kirjoittaminen omakohtaisesti koetuista (uskon) asioista ei siis ole niin yksinkertaista kuin miltä se voi vaikuttaa. Ongelmia on paljon. Edellä mainitun lisäksi:
1. Kuinka paljon kerron itsestäni ja taustoja ts. lapsuus?
2. Kuinka paljon paljastan ihmisiä? Enhän ole ollut yksin.
3. Mitä kokemuksiani kerron?
4. Tuleeko kertoa myös hävettäviä tapauksia?
5. Miten vältän korottamasta kertomuksissani itseäni?
6. Miten säilytän kertomuksissa tasapainon näissä asioissa?
7. Onko kirjalleni kysyntää ja lukisiko ihmiset sitä.
8. Kuinka paljon kerron asioista jotka eivät liity uskoon?
9. Kuinka paljon Raamatun opetusta kirja pitäisi sisältää vai eikö ollenkaan? Miten tällainen opetusteksti tulisi kirjoittaa?
Minulla ei taida olla resursseja sellaisen kirjan kirjoittamiseen. Mutta mielenkiintoa voisi olla vähän.
Sitten kaikkien viimeisenä ja tärkeimpänä kysymyksenä voisi kysyä; Onko kirjan kirjoittaminen Jumalan tahto ja suunnitelma kohdalleni? Minä en sitä tällä haavaa tiedä.Motiivini kirjan kirjoittamiseen olisi Jumalan Sanan levittäminen ja ihmisten johdattaminen lähemmäksi Jeesusta Kristusta ja jos mahdollista, sisälle pelastukseen. Toinen motiivini olisi uskon vahvistaminen ja uskovien rohkaisu kokosydämiseen Jeesuksen seuraamiseen.
Jotta tämä onnistuisi, kirjan kirjoittamisessa on välttämätöntä että Pyhä Henki on mukana ja antaa kirjalle oikean sisällön. Omasta tahdostani ja omilla kyvyilläni en tahdo enkä voikaan tehdä mitään kirjaa. Aloite ja kehotus kirjan kirjoittamiseen täytyy siis tulla Jumalalta. Silloin kirja voisi täyttää nämä motiivini tehtävät josskin määrin.
Kirjoit----------> Moni lykkää uskonratkaisuaan aina vain tuonnemmaksi ja tuonnemmaksi ajatellen että onhan tässä aikaa vielä. On nuori ja elämä edessä, mikäs kiiru tässä on, moni ajattelee. Mutta kun sitä ei koskaan tiedä koska on päivä viimeinen.
AIVAN OIKEIN!!!!!!!!!!!!!!!!!
MONI LYKKÄÄ USKONRATKAISUN TEHDÄ PARANNUS JA TULLA OIKEA USKOVAINEN !!! MUTTA EI HE VAAN LEIKKI JA SITTEN TULEE LOPPUU JA HUPS EI MENTYKKÄÄN TAIVAASEEN..- Antti....
Minä otin Jeesuksen vastaan kun luin tuon runon. Se pani tosiaan ajattelemaan kuinka äkkiä voi terveenkin elämä päättyy. Nyt tiedän olevani turvassa kävi kuinkä hyvänsä, niin pelastus on varma Jeesuksen nimessä ja veressä.
Älkää hyvät ihmiset tykätkö uskoonne vaan uskokaa Jeesukseen heti!!!!!! - jaikal.se
Antti.... kirjoitti:
Minä otin Jeesuksen vastaan kun luin tuon runon. Se pani tosiaan ajattelemaan kuinka äkkiä voi terveenkin elämä päättyy. Nyt tiedän olevani turvassa kävi kuinkä hyvänsä, niin pelastus on varma Jeesuksen nimessä ja veressä.
Älkää hyvät ihmiset tykätkö uskoonne vaan uskokaa Jeesukseen heti!!!!!!Otitko Jeesuksen vastaan äskettäin tai jopa tänä päivänä?
Nyt sinulla on alkanut uusi elämä Jeesuksen kanssa.
Siunausta! Tunnusta nyt uskoasi rohkeasti ihmisten edessä niin sinä saat iloa ja siunausta ja uskon vahvistusta. - Antti....
jaikal.se kirjoitti:
Otitko Jeesuksen vastaan äskettäin tai jopa tänä päivänä?
Nyt sinulla on alkanut uusi elämä Jeesuksen kanssa.
Siunausta! Tunnusta nyt uskoasi rohkeasti ihmisten edessä niin sinä saat iloa ja siunausta ja uskon vahvistusta.Otin Jeesuksen vastaan tänään kun näin mitä Il-Mari kirjoitti ja sitten se runo puhutteli minua erityisesti. Minulla on ollut tänään kummallinen tarve etsiä hengellisiä kirjoituksia. Olen lukenut sinunkin kirjoituksiasi jaikal ja nekin ovat puhutelleet minua.
- KTS (Ei kirj.)
Tämäkin lössin periaate ottaa vastaan Jeesus mahdollisimman nopeasti muuttuu heti päinvastaiseksi kun tulee kysymys Israelista.
:D- Kysyn vaan
Juu, uskosta osaton kun tulee uskoon Jeesukseen hän muuttuu heti paikalla uskovaksi Jumalan lapseksi. Mikä siinä on epäselvää KTS:lle ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057