Jeesus tuomittiin rikollisena

body

ja sillä ristiinaulitsemisella ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa. !

Siinä Jeesus huutaa, " Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit.

Joka uskoo HÄNEEN , se riittää ja muut teurastukset voi jättää ja liittää juutalaiseen teurastusoppiin.

Jos tekoja pitää hakea, niin siinä on teko kun hän vieraili Marian ja Martan luona,

26

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko Toivonen

Ilman Jeesuksen uhrautumista, ei olisi pelastusta, muutoin kuin täyttämällä juutalaisten laki.

Jeesus itse sanoi:

32. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
      33. Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva.
      Joh. 12.

Omalla verellänsä Jeesus on seurakuntansa ansainnut.

28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
      apt. 20.

9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
      Ilm. 5.

Kiitos Jeesus!

• UT, kirjoitti:

" Ilman Jeesuksen uhrautumista, ei olisi pelastusta, muutoin kuin täyttämällä juutalaisten laki."

Jeesus tapettiin väkivaltaisesti, ei hän vapaaehtoisesti kiivennyt ristille ja sanonut että naulatkaa kiinni. Jos ihminen kuolee väkivallan seurauksena, niin ei se ole vapaaehtoista uhrautumista.
        Eikö asia todellisuudessa ole niin ?

• lappix kirjoitti:

UT, kirjoitti:

" Ilman Jeesuksen uhrautumista, ei olisi pelastusta, muutoin kuin täyttämällä juutalaisten laki."

Jeesus tapettiin väkivaltaisesti, ei hän vapaaehtoisesti kiivennyt ristille ja sanonut että naulatkaa kiinni. Jos ihminen kuolee väkivallan seurauksena, niin ei se ole vapaaehtoista uhrautumista.

luet raamattu niinkuin ateisti...
        18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

UT, kirjoitti:

Kiittäkäämme Jeesusta, että hän antoi henkensä, uhrautui, meidänkin edestämme.

11. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        Joh. 10.

Joh. 6:51
        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        hep. 9.

Kiitos Herra Jeesus, että olet valmiiksi sovittanut myös "lappixin" synnit.

• lappix kirjoitti:

UT, kirjoitti:

* Sinä lappix et tunne evankeliumia ollenkaan. Jeesus tuli alas taivaasta tekemään Isän tahdon, ja oli kuuliainen hamaan ristin kuolemaan asti. Jeesus tuli täysin vapaaehtoisesti, vai luuletko sinäkin, niin kuin luultiin Getsemanessa, Jeesus sanoi, " Etkö usko, että minä voisin kutsua 12 legioonaa enkeleitä , niinpä Hän olisi jumaluuteensa turvaten voinut tuhota kaikki, jotka Hänet tuomitsivat kidutusten kautta kuolemaan ristillä. Mutta Hän antoi ruumiinsa uhrin täysin vapaaehtoisesti. Hän ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen, vaan oli kuulianen hamaan kuolemaan asti.

* Lappix on kummallinen uskovainen, hän kritisoi Sanaa joka asiassa, hänelle ei jää Raamatusta kuin kannet. Parempi on että jää sisusta, kannet voi kulua käytössä !

• lappix kirjoitti:

UT, kirjoitti:

"Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?" Matt.26:53

UT varmaan vastaa puolestaan, mutta heitänpä minäkin kommentin sinun erikoiselta vaikuttavan viestisi sanomaan.

"Häntä piinattiin, ja Hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei Hän suutansa avannut." Jes.53:7

Herramme Jeesus alistui uhrikuolemaansa, Hän ANTOI henkensä meidän pelastumisemme tähden. Uhri oli TÄYSIN vapaaehtoinen.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Sinä lappix et tunne evankeliumia ollenkaan. Jeesus tuli alas taivaasta tekemään Isän tahdon, ja oli kuuliainen hamaan ristin kuolemaan asti. Jeesus tuli täysin vapaaehtoisesti, vai luuletko sinäkin, niin kuin luultiin Getsemanessa, Jeesus sanoi, " Etkö usko, että minä voisin kutsua 12 legioonaa enkeleitä , niinpä Hän olisi jumaluuteensa turvaten voinut tuhota kaikki, jotka Hänet tuomitsivat kidutusten kautta kuolemaan ristillä. Mutta Hän antoi ruumiinsa uhrin täysin vapaaehtoisesti. Hän ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen, vaan oli kuulianen hamaan kuolemaan asti.

* Lappix on kummallinen uskovainen, hän kritisoi Sanaa joka asiassa, hänelle ei jää Raamatusta kuin kannet. Parempi on että jää sisusta, kannet voi kulua käytössä !

Kyllä minulla on käsitys kirjoituksista. Olla jonkun kaltainen ei tarkoita sitä, että olija olisi prikulleen se, jonka kaltainen hän on.
        Onhan ihminenkin Jumalan kaltainen, muttei silti ole jumala. Eli sotkemalla asioita saadaan melkoinen soppa.

• Tarkoitatko, että Jeesuksen ristiinnaulitseminen on merkityksetön tapahtuma meidän sielumme pelastuksemme kannalta?

Kuitenkin kerrot, että >>Joka uskoo HÄNEEN, se riittää

• Jeesus von Max

Onko jeesukseen uskominen joku filosoofinen sanaleikki, vai mistä on kyse?

• tuon näköistä se sitten on kun ateisti tulkitsee ihan miten sattuu raamatun ja lisää ja otta pois ihan miten sattuu..

• ..,.,.

Teit tahtomattasi palveluksen uskovaisille, body. Sinun haureuden evankeliumi ei ole niin kaunista katseltavaa kuin uskovaisten "Jeesuksen kuolema ei ollut turha"/uskollisuuden evankeliumi.

Näin saatana panee pahan palvelemaan itseään.

PS.Jumala rakastaa vaimoasi ja näkee sinun tekosi, ja uskosi.

• body

Ihmisen magiat, ihmisen taikauskot, - rituaalit . - teurastususkot ovat peräisin pakanuuden pimeydestä ja ne voi jo unohtaa.

Kun Jeesus kutsuu ihmistä, siihen kutsuun ei tarvita teurastuksia, siihen kutsun vastaanottamiseen ei tarvita mitään muuta kuin suostua / tahtoa ja asia pn sillä selvä.

Kaikki vaatimukset, kaikki liturgiat ovat ihmitsen ansoittamia vaatimusten polkuja ja niillä halutaan ihmisiä hallita ja heidät omistaa, noinhan se menee.

Jeesus sanoi Pietarille ja muille kutsutuille, tule ja seuraa minua ja asia oli sillä selvä.

Ja sama pätee vieläkin, ihminen hyväksyy ja toteaa, " Jeesus haluan saurata sinua "
      ja asia on selvä.

Ihminen on niin rakennettu, että vain hänellä on käyttö- ja hyväksyntäoikeus itseensä, ei siihen mitään poppoita tarvita.

Nuo taivasportin vartijat joutavat jo kortistoon.

• bedhead.

Sinä inhoat uskovaisia. Olen nähnyt kaksi viestiä josta vertaat heitä eunukkeihin, samalla kun ite vehtaat aneemisesti jos
        mahdollisesti täällä olisi joku nainen.

Vetosit Mariaan ja Marttaan. Maria kuunteli"Jeesuksen jalkojen juuressa"kun Hän saarnasi, ja Martta vähän vanhempana siskona huolehti vieraiden ruuasta.

Sinun aiemmat viestisi huomioonottaen ymmärrän kyllä. Miellät Marian kauniimmaksi.

Sinusta body tulee mieleen mainos:"suihku on heikko. Miesten lieviin eturauhasvaivoihin."

Ymmärrän että sinulle ei ole tullut iästäsi huolimatta vielä erektio-ongelmia, koska sinua hyödyttää arvioida muita uskovaisia eunukeiksi.

Ikävä kyllä, jos fyysisyydestä puhutaan, sinun habitukseesi sopisi paremmin kuitenkin tuo Martta.

Nuorelle naiselle tulee tahtomattaankin vanhojen miesten kohdalla vähän kakimista. Ovat jotenkin naismaisia heikkoudessaan, ja kerjätessään huomiota ja seksiä, eivätkä he koskaan ymmärrä missä mennään, ja sen henkisen yhteyden kanssa on vähän niin ja näin.

Että seksi voisi olla hyvää niin siihen vaaditaan tietty henkinen yhteys.

Vanhat miehet yleensä osaavat vain kehua ja vaatia. Siinä ei ole mitään kiinnostavaa, pikemminkin se on säälittävää ja tuo mieleen jonkun narsistisen persoonallishäiriön.

Se jää auttamatta yksipuoliseksi ja jää vain naisen pintaan.

Jos nuori nainen haluaa ihailua niin hänen tarvitsee vain kävellä kadulla. Miksi siis nuori nainen tuhlaisi aikaansa vanhan ukon kanssa, kun ei saa siitä mitään?

Vanhat ukot jotka vähättelevät ex-marttojaan ovat vielä etovampia. Ne on niitä jotka varsinkaan eivät ymmärrä mistä on kyse.

• Usko Toivonen

>> Jeesus, haluan seurata sinua >>

Juuripa noin, ei täällä monikaan uskova ole tuosta eri mieltä.

Jeesus voi auttaa hänen luokseen tulijaa, Jeesusksen nimeä avukseen pyytävää.

Mutta, mutta, mutta.

14. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
        hep. 2.

17. Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
        18. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

Ilman sen kukistamista, kenellä oli kuolema vallassaan, ei hän voisi meitä auttaa.

Mutta Jeesus voitti kuoleman nousemalla kuolleista, ilman syntiä olevaa ei p€rkele
        voi syyttää, ja meidän ainoa toivomme on pukeutua Jeesuksen synnittömyyteen.

• Raamattu on kirja, jossa moni käsi on tehnyt muutoksia. Se ei ole kirjaimellisesti uskottava.
      Mitä tulee Jeesuksen kuolemaan, niin totta on, että hänet tapettiin väkivaltaisesti. Joidenkin mukaan Jeesus oli myös Isä, joten siinä kuolivat sekä Isä että Poika. Näinhän se teidän oppinne uskottelee.

• ...

Maria ja Martta. Jeesus sanoi Martalle:"Maria on valinnut hyvän osan eikä sitä oteta pois." Kun Maria vain kuunteli Jeesusta, kun Martta olisi tarvinnut apua vieraiden kestitsemisessä.

Nykyään tuollaisia Marioita sanottaisiin laiskoiksi ja työttömiksi. Eivät viitsi persettään nostaa kun pitäisi alkaa töihin.

• ei enää petettävä

Tää on jännä tää vapaiden suuntien tapa, että yksilöihimiset, jopa vailla raamatun opin syvällisempää tuntemusta, ottavat vallan alkaa selittää pelastusoppia oman viisautensa mukaan. Heitä ei näytä huolettavan, että tällä tavoin he, itsensä lisäksi, vetävät myös muita, herkkäuskoisia ja epäraittiita, mukanansa kadotukseen.

Kirkkoisistä ja teologeista he puhuvat halveksivasti ja vähätellen, sillä heidän rinnallaan nämä raamattupuoskarit paljastuvat nopeasti huijareiksi.

• body

Olisi hellairien on jo aika tulla ulos menneisyyden pusikosta ja hyväksyä uskon / elämän tosiasiat.

Katsotaan mitä itse Jeesus sanoi,

" tyttäreni ole turvallisella mielellä, SINUN USKOSI ON TEHNYT SINUT TERVEEKSI..."
      siinä' ei ollut teurastuksia, ei juutalaista uskon liturgiaa, ei hellarien omistusoppia uskosta, VAAN TUON NAISEN OMA USKO, ( ja se usko on meissä jokaisessa )
      sen uskon tulee aktivoitua, mutta miksi se ei aktivoidu, onkin suuri kysymysmerkki, sillä joku paranee, joku ei parane.

Painotan vielä, Jumala lähetti Jeesuksen ja siinä on pelastus ja muita taikatemppuja ei tarvita, vain halun olla ja kulkea hänen matkassaan.

Tätähän eivät herätysliikkeet suvaitse, sillä he haluavat omistaa evankeliumin,

"sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi.." ja se on sama vaikka olet silloin kalassa tai marjassa, kun käännät " katseesi " Jeesukseen.

• Usko Toivonen

>> Painotan vielä, Jumala lähetti Jeesuksen ja siinä on pelastus ja muita taikatemppuja ei tarvita, vain halun olla ja kulkea hänen matkassaan. >>

Eiköhän kumminkin katsota, mitä kirjoitettu on, eikä mennä oman mielen mukaan.

31. Ja hän otti tykönsä ne kaksitoista ja sanoi heille: "Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja kaikki on täysin toteutuva, mitä profeettain kautta on kirjoitettu Ihmisen Pojasta.
        32. Sillä hänet annetaan pakanain käsiin, ja häntä pilkataan ja häväistään ja syljetään;
        33. ja ruoskittuaan he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös."
        Luuk. 18.

>> Katsotaan mitä itse Jeesus sanoi, >>

22. Ja kun he yhdessä vaelsivat Galileassa, sanoi Jeesus heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin,
        23. ja he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös". Ja he tulivat kovin murheellisiksi.
        Matt 17.

53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
        57. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        58. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        Joh. 6.

Evankeliumi on kokonaisuus, emme voi valita vain jotain Jeesuksen sanomaa asiaa ikäänkuin totena ja samalla jättää paljon muuta hänen sanomaansa pois
        laskuista.

Jeesuksen kuolema syntisten ihmisten edestä oli välttämätön.

Joh. 1:29
        Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Kiitos Jeesus!

• Eipä paljon enempää voi ihminen olla eksyksissä, kuin sinä olet.

• SF:
      "Tarkoitatko, että Jeesuksen ristiinnaulitseminen on merkityksetön tapahtuma meidän sielumme pelastuksemme kannalta?"

Kyllä. Se on totta. Uskovien sielut eivät pelastu syntymältä sen kummemmin kuin kuolemaltakaan. Molemmat on kohdattava.

Miksi ei pelastu? Koska teillä ei ole sielua enempää kuin meillä uskonnottomillkaan.

Kerropa missä se sielu teissä uskovissa olisi.
      Aivoissa? Veressä kuten VT kertoo? Jos se on aineeton eli pelkkää "henkeä", miten se voisi kuolla?

• Elävää lihallista ihmistä kutsutaan sieluksi, olipa hän sitten jonkin uskonnon kannattaja tai ateisti.

• ei ole sielua

Eihän sieluksi kutsuta elävää ihmistä, vaan sielu on uskovaisten mielestä kuoleman jälkeen jäljelle jäävä osuus ihmisestä. Mutta sielua ei ole olemassa, vaan tajunta on yksinkertaisesti sähkökemiallista toimintaa aivoissa. Kuolema lopettaa olemassaolomme lopullisesti.

Sielua ei ole kenelläkään. Sellaista ei yksinkertaisesti ole olemassakaan.

• Kyllä - Jeesus tuomittiin vaikka hän oli syytön, häntä ruokittiin, hänen päälleen syljettiin ja hänet murhattiin - näinhän Raamattu asian kertoo.

Ja - RAAMATUN MUKAAN - huomaa tämä - Raamatun mukaan Jumala käyttää tätä viattoman kuolemaa niiden kuoleman korvauksena - jotka ovat kuolemen ansainneet >> tekojensa seurauksena. Ei siis ole niin että Jumala olisi heitä tappamassa vaan kuolema on heidän omien tekojensa seuraus.

Se on kuin luonnonlaki - synti sellaista tekemistä joka tappaa .... tai sanotaanko toista päin siis että "kaikki sellainen tekeminen mikä tappaa ja tuhoaa elämää jollain tavalla on syntiä".

Tämä on se Raamatun opetus jolle niin monet ummistavat silmänsä.. mutta se ei siitä muutu miksikään .. näin se on kirjoitettu ..

Nyt sitten on jokaisen oma asia jos haluaa miettiä asioita hieman Raamatunkin kannalta .. ja jos sen tekee niin voi käydä niin, että että huomaa sen uskomattoman rakkauden ja oikeudenmukaisuuden joka on Jeesuksen kuolemassa, MUTTA JOS EI HUOMAA NIIN SITTEN EI..

Jeesu tapettiin koska hän oli täysin lojaali Jumalaa kohtaan. Se on se pohjimmainen syy . Jeesus ei kompromissannut koskaan siten että olisi tehnyt sen Raamatun Jumalaa vataan. JOS hän olisi komprimissannut silloin ei hänen kuolemansa voisi olla kenenkään síjaiskuolema. Koska kompromissaaminen pahan kanssa - on syntiä - ja synti vie aina kuolemaan ja olisi siis vienyt myös hänet.

alex .. ps. siis Raamatun mukaan .. :)

alex

• Niin juu - SYY sille että miksi Jeesus huusi: "Jumalani Jumalani miksi minyt hylkäsit" on että Jumala on elämän Jumala ja elävien Jumala - ja kun Jeesus kuoli (lakkasi elämästä) hän joutui eroon Jumalasta. Kuollut on erossa niin Jumalasta Jumalasta kuin elämästä. Jumalalla kyllä on kyky herättää kuolleet takaisin eloon - kuinka sitä ei ole kerrottu - olisko joku DNA jossain Jumalan muistissa - kukapa sen tietää.

alex :)

• Rapanhapakko
        alex.kasi kirjoitti:

Niin juu - SYY sille että miksi Jeesus huusi: "Jumalani Jumalani miksi minyt hylkäsit" on että Jumala on elämän Jumala ja elävien Jumala - ja kun Jeesus kuoli (lakkasi elämästä) hän joutui eroon Jumalasta. Kuollut on erossa niin Jumalasta Jumalasta kuin elämästä. Jumalalla kyllä on kyky herättää kuolleet takaisin eloon - kuinka sitä ei ole kerrottu - olisko joku DNA jossain Jumalan muistissa - kukapa sen tietää.

alex :)

Tjaah.
        Jeesuksen kuolemantuomio oli ihan ymmärrettävä.
        Juutalaisille oli väärä profeetta, ja nehän piti surmata.
        Jeesus ei ollenkaan täyttänyt Messiaan tehtävää, jonka piti olla ajaa miehittäjät pois. Päinvastoin roomalaiset jyräsivät koko maan Jeesuksen jälkeen, lopullisesti v. 70. Sitten messiaiden piti olla Jumalan valtuuttamia kuninkaita. Ihmisiä eikä koko-tai puolijumalia. Eikä kukaan ihminen voinut olla Jumala tai Jumalan Poika. Se oli pakanallista monijumalaisuutta.Lisäksi Jeesus häiritsi ihan asiallista rahanvaihtoa Temppelissä. Eihän uhrilahjoja sopinut ostaa kolikoilla, joissa oli epäjumalan eli keisarin kuva. Piti ensin vaihtaa temppelirahaksi. Joten Henki POIS ihan raamatullisin perustein.

Tietty kristityt selittelevät että Jeesus vielä tulee takaisin ja hoitaa Messiaan hommansa. Mutta sitähän odotettiin jo 2000 vuotta sitten eikä ole vielä näkynyt. Joten olipa Jeesus mitä vaan, niin ainakaan juutalaisten ja Raamatun profetoima Messias hän ei ollut. En ole juutalainenkaan enkä tunne heitä henk.koht, mutta juutalaisilla on vinha perä siinä etteivät pidä kristinuskoa muuna kuin huijauksena. Tosin niinhän ovat omatkin oppinsa heimojumalastaan, historiallisestikin epätosia.

Jeesus tuomittiin Rooman lainsäädännöllä ja teloitettiin roomalaistapaan. Evankeliumeissa sanotaan, että Pontius Pilatus olisi ollut vastahakoinen. Voi ollakin, mutta ei sovi siitä mulkerosta muista lähteistä tiedettyyn armottomuuteen. Ja koska evankeliumien kirjoittamisen aikaan alkukristityt olivat jo juutalaisten epäsuosiossa ja levittivät oppiaan muualle Rooman valtakuntaan, heille oli parasta esittää, ettei Jeesus ollut Rooman vastainen eikä roomalainen kuvernööri oikeasti halunnut tuomita Jeesusta. Muutenhan ymmärrettävää: Jeesus oli roomalaisten silmissä taas yksi väkijoukkoja keräävä levottomuuden aiheuttaja, joka häiritsi roomalaisten liittolaisia juutalaista yläluokkaa.

Jeesuksen merkitys jonain sovitusuhrina Jumalalle on melko primitiivistä uskonnollisuutta. Että Jumala yleensä tarvitsisi uhreja, ja että nyt sitten yhtä miestä eli Jumalan Poikaa rääkkäämällä häneen uskovat vapautuisivat Helvetiltä... joka sekin Helvetti on muista uskonnoista kuin juutalaisuudesta peräisin. Lisäksi eihän Jeesuksen uhraus ollut kovin suuri. Joutuu kidutetuksi ja kuolee kuten moni muukin, MUTTA sitten pääsee hallitsemaan Taivasta ja Maata! Täyteen korvaavuuteen Jeesuksen pitäisi olla Helvetissä syntisten ihmisten sijaan.

Huomioonotettavaa on myös, että Jeesus itsehän piti uhreja vähäarvoisena Jumalan ja lähimmäisen rakastamiseen verrattuna. Ja Temppelissä häiriköidessään siteerasi Jeremiaa, joka siinä kohdassa paitsi tuomitsee vieraille jumalaille uhraamisen, myös sanoo ettei Jumalakaan ollenkaan antanut uhrimääräyksiä Israelilaisille Egyptistä poistuttaessa! Sanoo että syökää itse ne lihat. Pikku ristiriita Raamatussa verrattuna Mooseksen kirjoihin. Jos Jeesus oli "jeremialainen" juutalainen, niin tuskin hän sitten itseäänkään miksikään uhriksi laski. Ellei sitten psykologisena konstina seuraajilleen, että uhtataan nyt sitten tämän viimeisen kerran ettei enää tarvitse. Mutta sittenhän sillä ei ole mitään kosmista merkitystä eikä muutenkaan väliä muuten kuin juutalaisten kulttuurin sisällä.

En ole ortodoksi enkä tunne sitä teologiaa juurikaan. Mutta käsittääkseni ortodokseilla on niin päin, ettei kyse ollut mistään uhrista tai sovituskuolemasta, vaan projektin tarkoituksena oli voittaa Kuolema. Kuulostaa paljon paremmalta. Tosin sitten kertomukset Jeeuksen ylösnousemisesta ovat niin vakavasti ristiriitaisia, että toisin kuin uskovaisten väitteessä, ne eivät kelpaisi todisteena oikeudessa. Kaiken tai melkein kaiken täytyy olla keksittyä, ihan loogisella välttämättömyydellä. Jos joku teistä nyt väittää "tietävänsä" toisin, koska hänellä kaanaankielellä sanoen on Jeesus ja Pyhä Henki sydämessään, hän valehtelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      179
      4896
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      106
      3989
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3410
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      56
      3379
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      36
      2838
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2569
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2296
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1929
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      36
      1788
    Aihe