Romanit naapureina, korutonta kertomaa

Armoton totuus

Mielummin vaikka arabi, somali, venäläinen tai virolainen naapurina. Onneksi asuu omassa osakkeessa, ei pelkoa että romani tulisi naapuriksi. Tuskin sosiaalivirasto sentään alkaa asuntoja heille ostamaan vaikka kaiken muun maksavatkin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8150055

68

8434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin kävi ZZ

      Eivät osta asuntoja ei, mutta mustalaisia on vuokralla rapussa, jossa on myös omistusasuntoja.
      Minkäs sille tekee kun yks´kaunis päivä huomaa että rapun eteen on laittomasti ajettu auto ja siitä nousee isolla metelillä mustalaisia kassit nyytit mukanaan?
      Ennen oli olevinaan jonkinlainen turva, että osti itselleen asunnon, mutta ei enää.

      • vakolainen :))

        Siksihän romanit ostaa taloja kalliilta alueilta (jos ostavat talon tai rakennuttavat) niin ei tarvii pelätä meikäläisiä rupusakkeja (paskasakkia) saavan naapuriksi. Yleensä niilä aalueilla asuu hienostunutta ja mukavaa tervejärkistä sakkia ;)


      • Totta joka sana

        Sossu ei ala maksamaan ylisuuria vuokria vaikka mustalaiset pääsisivät hyvälle alueelle vuokralle. Siinä on turha itkeä rasismista, on selvät rajat vuokrassa paljon maksavat, näin se menee.


      • Hyvä huumori?
        vakolainen :)) kirjoitti:

        Siksihän romanit ostaa taloja kalliilta alueilta (jos ostavat talon tai rakennuttavat) niin ei tarvii pelätä meikäläisiä rupusakkeja (paskasakkia) saavan naapuriksi. Yleensä niilä aalueilla asuu hienostunutta ja mukavaa tervejärkistä sakkia ;)

        Armoton totuus no tuskinpa ottaisit Arabin,Somalin,Venäläisen naapuriksesi

        Ettekös te valkolaiset juuri kilvan valita miten valkolais naiset ovat antavaisia arabeille/muslimeille somaleille ja venäläisille.Katkera ukko pahanen sinäkin olet todellisuudessa,tainnut joku arabi tai venäläinen kiksauttaa vaimoasi joskus.

        Valkolais naisethan käyvät tunnetusi kuumana arabi,somali yms..ulkkis miehiin:)


      • Tenho__
        vakolainen :)) kirjoitti:

        Siksihän romanit ostaa taloja kalliilta alueilta (jos ostavat talon tai rakennuttavat) niin ei tarvii pelätä meikäläisiä rupusakkeja (paskasakkia) saavan naapuriksi. Yleensä niilä aalueilla asuu hienostunutta ja mukavaa tervejärkistä sakkia ;)

        Taidat nyt sekottaa mustalaiset ja savolaiset.


      • TodellakinNäin

        Voi Pyhä Sylvi sentään, teidän juttuja, voihan ne romanit ostaa osakkeen samasta ralosta tai jopa samasta rapusta, ja mitäpä sitten itse en voi ainakaan romaneista sanoa mitään negatiivista ihania naapureita ovat olleet ne jotka minun naapirissa ovat asuneet.


      • KyllaTiedetaan
        Hyvä huumori? kirjoitti:

        Armoton totuus no tuskinpa ottaisit Arabin,Somalin,Venäläisen naapuriksesi

        Ettekös te valkolaiset juuri kilvan valita miten valkolais naiset ovat antavaisia arabeille/muslimeille somaleille ja venäläisille.Katkera ukko pahanen sinäkin olet todellisuudessa,tainnut joku arabi tai venäläinen kiksauttaa vaimoasi joskus.

        Valkolais naisethan käyvät tunnetusi kuumana arabi,somali yms..ulkkis miehiin:)

        Oletko sinä näitä tunnettuja Tromsøn romaaneja? Sieltä pohjoisesta norjasta? Siellä on aika velikultia maahanmuuttajina suomesta.


      • suomalaisiajuuei
        KyllaTiedetaan kirjoitti:

        Oletko sinä näitä tunnettuja Tromsøn romaaneja? Sieltä pohjoisesta norjasta? Siellä on aika velikultia maahanmuuttajina suomesta.

        Ai tässä yhteydessä ovatkin sitten suomalaisia?!?


      • Anonyymi

        Mites Veijo Baltzar? Raiskaa teinityttöjä. Esa Åkerlund murhasi vaimonsa ja sitten kolme viatonta ruuanhakijaa. Komiaa mainemiestouhua! HOI! HÖÖ!


      • Anonyymi
        KyllaTiedetaan kirjoitti:

        Oletko sinä näitä tunnettuja Tromsøn romaaneja? Sieltä pohjoisesta norjasta? Siellä on aika velikultia maahanmuuttajina suomesta.

        Mitä siellä sitten on ollut?


    • ennakkoluulottomuutt

      Ostin Romanilta omakotitaloni, jakoivat tontin , itse muuttivat viereiseen rakennukseen, ei ongelmia, mitä nyt kerran vuodessa isäntä innostui haitaria soittamaan ja laulamaan kun oli puoli koria olutta kiskaissut, apua sai kun tarvitsi kalusteita sisälle raahata, meitä on moneksi, valkolaisiakin . . .

      • KyllaTiedetaan

        Näin on että niitä on todella hyviä romaneja joita todella arvostan, niitä todella löytyy. Onneksi muuten olisi mielenmaisema hyvin synkkä.


    • Mieluummin romani kuin huumeidenkäyttäjä/juoppo työtävieroksuva idiootti.
      Ja romanilaulua/soittoa kuuntelisin mielelläni.

      Valitettavasti asun kerrostalossa,jossa asuu kaikkea muuta sakkia.....

      • eräs vaan*

        Te jotka täällä yritätte esiintyä romaneina ja YRITÄTTE kirjottaa niinkuin romanit kiroittaa, niin opiskelkaa tyyliä hiukan enemmän. On ihan karmeetä (vielä karmeempaa kuin oikea romanin kiorjoitus) lukea teidän mongerrusta. Se ei mene koskaan läpi romanin kirjoituksena...samoin kuin jos romani yrittää kirjoittaa valkolaisten tapaan, niin yleensä se ei onnistu ;) kirjoitus tyyli ja sana valinnat paljastaa jokaisen :) ainakin kun on molempia sakkeja kuunnellut ja kirjoituksia lukenut vuosikymmeniä.


    • ensin roska omasta s

      minä asun romanien naapurissakoskaan ei olle ollut valitamista heistä mut samaa en voi sanoo meistä valtaväestön porukasta nämä romanit on todella viksuja ja kohtelioita heillä on paljon siistimpi kotti kuin esimerkistti meillä jotkakuuluu enemistöön ja ollen asunut monestti romanien naapurissa ja koskaan ei olle ollut mitään valitamistta ja sen voin sanoo näiden tytär sai opiskelut päätökseen ja hänen ammatikseen tulli sosionoomi itse ollen tallo yhtiössä siivojana et sileen ja ....ei ainna kanatta puhuu romanista kaikee paskaaja hieman vähän myös liioitella näin se on valitetavastti otetaan kaikki me jotkka kuulume enemistöön niin omastta silmästtä roskka poissa haloo mietikäpä ennemin enenkuin tänne kansii kirjoitaa ja sori tää kirjoitus virhe minulla on paha lukio häiriö sori

      • Sydänmaa-

        Naapurinani oli 2 vuotta romani perhe, ei koskaan ollut minkäänlaista häiriöö.


      • everet-

        "ensin roska omasta s" Kyllä näkee kumpaako heimoon kirjoittaja kuuluu. Tai sitten valkolaissiivoojalta on jäänyt peruskoulu pahasti kesken.


      • Anonyymi

        Presidenti ja siivoja pitäis saada yhtä paljon palkaa. Kuka ne mùitten paskat siivoisi muuten, ne hukkuis niihin. Arvostan teitä paljon


    • hyvä teksti

      kyl sun tekstistä saa hyvin selvä, ei sen huonompi tai erilaine kuin muutka tällä palstalla kirjoittleva ihmiset :)

    • roska pois ensin oma

      voi et ollen romani et varmastikaan tykänyt kuin sanoin rehelisesti miten asia on valitan et loukasin sinua mut en aijo valhelisestikaan kirjoitaa tänne ja alata haukuun romania koska minun kohdalani ei olle ollut ongelmia romanien kanssa mut muistetaan et meittä kaikija on monelaisia niin meissä kuin romanisakin et kansii otaa ensin oma roskka silmästä enenkuin huomautaa muita sori hyvää kevään odotustta kaikille

      • mikäsiinävaikeaa

        Mutta sinähän olet romani. Kirjoitus paljastaa.


    • naapuri :)

      On niitä kuule romanellakin varaa ostaa hienoja taloja...kun niin käy, siinä jää meikäläiset kyllä toiselle sijalle. Tiedän että on monia romaneja joilla on isot omakotitalot ja ihan omia. Kahdella romani perheellä (jotka tunnen henk.koht.) on niin hienot talot ja kalliisti sisustetut etten ole missään nähnyt moista. Toinen talo on korpilahdella ja toinen Nakkilassa. On ihan turha puhua sellasesta mistä ei oikeesti tiedä mitään. Itse olen asunut usein romanien naapurissa ja sieltä ei ole kuulunut mitään meteliä eikä ole vietetty huonoa elämää (päiväs aikaan kuuluu ihan normaaleja elämisen ääniä), kun taas meikäläiset juopot ja narkkarit pilaa koko talon maineen ja pitää sellasta menoa yötäpäivää ettei mitään rajaa. Romaneilla on kauniit ja siistit kodit sellasta saa harvoin nähdä meidän valkolaisten kodeissa.

      Täällä nää kirjottajat on aina niin tietävinään kaikesta kaiken vaikkei todellisuudessa tiedä yhtään mitään. On huonokäytölsisiä romaneita jotka pilaa jonkun taliyhtiön rauhan...mutta vielä enemmän niitä on ihan meissä valkolaisissa. Jos talossa on vaikka 70 taloutta ja siinä asuu yksi romani perhe joka elää ehkä huonoa elämää (jos elää), niin useinmiten asia on kuitenkin niin että samanlaisessa talossa asu ehkä ainakin 10 valkolaisperhettä jotka häiriköi. Yleensä jokaiseen kerrostalon rappuun mahtuu pari tällästä häirikkö perhettä ihan valkolaisia. Itse henkilökohtaisesti ottaisin naapuriini asumaan mieluummin romani perheen kuin juoppoja meikäläisiä joilta ei saa sit siunaamaan yön eikä päivän rauhaa. Molemmista on kokemusta...romaniperheistä ei meille ole koskaan ollut haittaa toisin kuin näistä juopoista yms.

      • miku9

        Tässä on yksi syy että kantasuomalainen voi olla rehellinen ja kirjoittaa rehellisesti


      • mustalainen123

        missäpäin asut tarvitsisin vuokra-asunnon yksx vaan mustalainen


    • aijaimeimi

      Oli miten vaan niin mieluummin romani naapuriksi kuin juoppo Suomalainen...
      Romaneilla on sentään edes jotakin kulttuurintajua verrattuna muihin...,.

      Itse en ainakaan tykkää mistään rokki-punkki-horror-temasta.

      Mieluummin kuuntelen vaikka Hortto kaaloa.
      Heillä on kaunis ääni.

      • Ikuinen punkkari.

        Mikä on rokki-punkki-horror teema?


      • MitenElätSinä?

        No valkolainen ei siedä edes itseään niin miten voisitte kuvitella,että sietäisivät siitä seuraavia ihmisiä.Valituksen sananen jos ei aihetta löydy niin keksitään vaikka,jotta päästään puhumaan ja leikkimään mukamas parempaa.


    • pian uuteen kotiin

      Talossani asuu kaksi romaninaista jotka lotraavat välillä suihkussa toista tuntia keskiyön aikaan ja muutenkin kolistelevat huonekaluja että varmasti duunarit herää, ei tunnu heillä olevan mitään käytöstapoja muita kohtaan. Välillä "keskustellaan" kovaäänisesti. Ihmettelen kuinka he voivat asua asunnossa jossa on avokeittiö, eikös se ollut heidän kulttuurissaan kiellettyä?? Vai onko Vantaalla eri säännöt?? Kerrostalo on rakennettu 60-luvun alkuvuosina joten äänet kuuluvat todella hyvin yöaikaan. Muut asukkaat talossa osaavat olla metelöimättä yöllä mutta ei tämä parivaljakko.

      • vieras.......

        Asumiseen avokeittiöllisessä asunnossa on omat keinonsa.


    • pian uuteen kotiin

      Ei olisi mitään heitä vastaan jos vaan olisivat hiljaa öisin. Silloin tällöin meluamisen ymmärtäisin, sitähän sattuu kenelle vaan. Monta kertaa viikossa ylittää kenen tahansa sietorajan.. ainakin jos joutuu aikaisin heräämään töihin. Mutta sitä voi olla tietysti vaikeata ymmärtää jos nukkuu puoleen päivään...
      Talossa asuu myös muita kansallisuuksia jotka osaavat ottaa naapurit huomioon.

      • tavallinen ihminen

        Kyllä se häiritsemin tapahtuu muiltakin kuin tummilta, minun naapurissa juovat ja mellestävät ja koiran unohtavat välillä ulos ja sen haukuntaan herää. En halua siitä huolimatta sanoa että te olette kaikki valkolaiset huonoja naapureita.

        Asia nytten on vain niin että me olemme pieni kansa vähän suuremman kansan keskellä niin hyvähän se on kaataa se likasanko niskaan meille.

        Älkää unohtako että jos yksi tekee niin ei sitä koko kansa tee.

        Hyvää illan jatkoa kaikille


    • Positiivinen kokemus

      Minä asun rivitalossa, jossa naapureina on myös eräs romaniperhe.

      Itselläni on taustalla muutamia erittäin ikäviä kohtaamisia muutaman romanin kanssa, eivätkä nämä kokemukseni todellakaan ole olleet omia lisäämään luottamusta tai positiivista asennetta romaneihin yleensä.

      Rehellisyyden nimissä onkin myönnettävä, että romaniperhe tulevana naapurinani ei tosiaankaan tuntunut kovin houkuttelevalta. Suoraan sanottuna koko tuleva asumiseni heidän naapurinaan (vaikka ko. perhe minulle täysin entuudestaan tuntematon olikin) pelotti ja epäilytti, ja maalailin mielessäni vaikka minkälaista uhkakuvaa tulevista ongelmista.

      Turhaan, minkäänlaisia ongelmia kun ei tämän kahden vuoden asumisen aikana ole heidän kanssaan ilmennyt; ei meteliä eikä muutakaan häirintää, ei uhkaavia tilanteita... tai mitään, mitä etukäteen ehdin ajatella ja pelätä.

      Pari kertaa ovat autonsa jättäneet siten, että se on kulkuväylän tukkinut, mutta sellaista sattuu välillä muidenkin kuin romanien toimesta... :) Pyydettäessä se auton siirtäminen on muuten aina hoitunut tosi nopsaan ja hyvissä tunnelmissa. (Mainittakoon, että sen sijaan eräs toinen naapuri [valkolainen] siirsi kotteronsa tieltäni hyvin pitkin hampain ja närkästyneenä siitä, että hänen ovelleen kehtasin tulla tuollaisella asialla häiritsemään.)

      Minun kokemukseni romaninaapureista on siis positiivinen, tästä perheestä en kyllä mitään huonoa sanottavaa löydä. Vastaan tullessaan tervehtivät, tuntuvat kaikin puolin ok perheeltä.

      Tiedän, että toisenkinlaisia naapureita romaneistakin löytyy, mutta löytyypä niitä myös meistä valkolaisista... Minulle onkin nykyisellään ihan sama, mitä etnistä ryhmää tai kansallisuutta naapurissani asuvat ihmiset edustavat, kunhan voin edelleen jatkaa asumista lasteni kanssa kaikessa rauhassa, turvallisesti, tulematta häirityksi.

      • ,,,,,,

        Näin täälläkin he ovat ystävällisiä ja avuliaita, kävivät kaupassa huonokuntoisen asukkaan puolesta.


      • njrcix

        Älä yleistä! Suurin osa ei halua heitä naapuriinsa. Sinunkin asuntosi arvoa laski heti 50%.


    • :D From Junttila

      Metsään pitäisi valkolaisten muuttaa hehehe ovat niin omahyväisiä ja jäykän oloisia,että eihän ne siedä edes toinen toistaan.Missä tuollaset ihmiset voisi asua no metsässä tietenkin jossakin korvessa pois ihmisten ilmoilta siellä olisi rauha eikä kukaan häiritse elleivät ala tappelemaan maa pläntistä toisten valkolaisten kanssa kenen kuusi on kenenkin tontilla ja sitä rataa.Hhehe

    • Nykypäivän Suomea

      Sosiaalitoimisto vuokraa omistusasuntoja mm. romaneille.
      Naapurini päätti vuokrata oman rivitaloasuntonsa romaneille ja sosiaalitoimisto todellakin maksaa. Vuokratun asunnon ulkomaalainen omistaja itse kehui ja kertoi tämän asian taloyhtiömme hallituksen jäsenelle, että näin saavat takuuvarmasti vuokran joka kuukausi, eikä siinä ole minulla tai muilla osakkeenomistajilla mahdollisuutta sanoa tai tehdä mitään asian estämiseksi. Se olisi rasismia!
      Asunto, johon romanit muuttivat, ei ole edes alueensa halvimpia asuntoja ja meille on tulossa iso remontti, joka nostaa asumiskustannuksia entisestään. Kyllä meillä on varaa kaikkeen tällaiseen, mutta esim. homekoulujen korjauttamiseen tai terveyden- ja vanhushuoltoon ei ole varaa. Tämä on tosi juttu tämän hetken Suomesta.
      Viikonlopun aikana minulla kävi ystävätär kylässä, joka kertoi vastaavanlaisen tapauksen omasta työkaveristaan, ainoastaan rakennus oli kerrostalo ja vuokralaiset somaleita.
      Romaninaapurimme ovat kovaäänisiä ja ihan jo heidän pelkkä puutaloasunnossa kävelykin häiritsevän kovaäänistä, koska esim. yläkertaan johtavat rappuset on kiinnitetty olohuoneen seinään kiinni. Vieraita juoksee saunomassa ja tämä vaikuttaa myös vesimaksuihin. Jatkuva tupakalla käyminen häiritsee naapureita, jotka eivät polta. Siitä aiheutuu melua ja savua, joka vaikeuttaa naapurihuoneistojen tuuletusta. Omalla pihalla ei ole myöskään enää kiva olla ja viettää aikaa tämän savun takia.
      On todella epäreilua, että osa ihmisistä joutuu vielä maksamaan itsensä tällaisesta kipeeksi ja sitten joku vähemmistöjoukko vain saa kaiken ilmaiseksi.
      Te, jotka olette samanlaisessa tilanteessa, niin laittakaa asiasta valitusta eteenpäin päättäjille. Itse olen niin jo tehnyt. Suurella joukolla voimme saada asiaan muutosta ja korjausta.

    • Ei voi käsittää

      Onko se puhdas viha joka sinua ja kaltaisiasi houkuttelee palstalle, joka on suunnattu pääasiassa romaneille itselleen? En voi ymmärtää tämänkaltaisia kannanottoja muusta näkökulmasta. Mene muualle oksentamaan.

    • huoltomies kalle

      se on kyllä 100% totuus että mustalaisten asunnot ovat supersiistejä.

      • opvjooå+

        Koska mustalaisakat ei käy ikinä töissä, on aikaa puunata omaa ja sukulaismiesten kämppiä.


      • totuusontää
        opvjooå+ kirjoitti:

        Koska mustalaisakat ei käy ikinä töissä, on aikaa puunata omaa ja sukulaismiesten kämppiä.

        on paljon valkolasija jotka eivät käy töissä eli heilläkin olisi aikaa mutta heillä kodit vaan on todella likasija


      • Anonyymi

        Juu, minäkin kävin hölmönä siivoamassa pari kertaa, minulla on oma yritys. Sopimus tehtiin romani naisen kanssa. He eivät koskaan maksaneet laskua. Silitin Isot läjät lapsen vaatteita, jokaisessa pieni reikä eli varastettuja, hälyt revitty irti.


    • LeirilleVaan

      Romanit ovat huomaavaista porukkaa...he muuttavat pois kämpän tuhottuaan...

    • realistinenkirjoitus

      Romanit voisivat lukea näitä asioita oppien. Ei tarvitse olla ongelma ihminen. Kukaan ei pakota. Voi olla ystävällinen ja rehellinen. Toisia kunnioittava ja sanoa niille sukulaisille, ettei tule maisemiin.
      Eikähän se ole romaneista itsestä kiinni, että millaisia ovat. Jokainen päivä voivat ihan itse tehdä päätöksiä paremmasta tai huonommasta.
      Varasteleva tai valehteleva ihminen ei koskaan ole kenenkään mieleen.
      Mietin, että onko se liikaa vaadittu, jos mietitte omalle kohdalle.
      Jos teiltä varastetaan ja teille valehdellaan. Onko se ok?
      Tiedoksi kuitenkin, että suomalaiset eivät tykkää sellaisista, joten päättäkää itse.

      • Anonyymi

        Vaikeaa se on romanille oppia edes hyviä käytöstapoja, muttei mahdotonta. Muutosta erityisesti hankaloittaa romanikulttuuriin liittyvät säännöt, jotka tekee työnteosta hankalaa sekä ne romaniasut, joita ei todellakaan voi ottaa pois vanhempien "kunnioituksen" ja "häpeäminen" takia.

        Eipä vain moni romani ole edes halukas muuttamaan heille annettua negatiivista leimaa. Kunnollisia romaneja lienee molempien käsien sormien verran ja nämä tuskin erottautuvat katukuvasta rahtihameilla tai isoilla housuilla.


    • 568

      Myönnän kyllä, että asun kaipingin talossa Helsingissä, mutta arvostetummalla alueella. Minulla on ollut seinänaapureina mustalaisia, samoin muissa kerroksissa. Mutta minulla ei ole heistä mitään pahaa sanottavaa. He ovat käyttäytyneeet aivan hyvin. Myöskään mitään meteliä ei ole koskaan ollut.

    • allanredå

      Pietarsaaressa paljon hyviä romaneja.

    • abdulduishku

      romaneilla olla paljon kultakoruja, miten siis olla korutonta kertommaa??

    • Jjuuhhhllll

      Se ottaa raskaasti päähän , kun romanit mainostaa ja kuuluttaa, kuinka he kunnioittavat vanhoja ihmisiä , ja taas oli tällä viikolla tapaus , kun 2 romaninaista puhdistivat rahoista , siis varastivat vanhalta mieheltä Mellunmäessä rahat . Olivat ensin muka auttaneet tätä vanhusta kauppaostosten lastaamisessa, ängenneet tämän kotiin ja vieneet pankkikortit & tunnusluvut , ja rahat siluvei !!! Siinä sitä on kunnioitusta koko rahan edestä. .! Toivottavsti jäävät kiinni .

    • Risella

      Asuin valkolaisnaisen naapurissa hän surmasi omat vauvanssa!!

      • Anonyymi

        Manne mustalainen murhasi oman äitinsä ja koini kuollutta ruumista! Vankilaan joutuessaan huusi että HAI SIE KOMIAA KULTTUURIA


    • valkolainen

      minulla on romani ystäviä ja ovat hyviä naapureita.tolkunväkee.mistä tämmönen kirjoitus?me emme saa valkolaiset tai romanit haukkua,toisiamme,me ja he on suomalaisia!ok.ei pidä yleistää!!

    • hyvveehenkee

      mustalaiset ja savolaiset,en kirjottanu sitaattii,koska sen sanon jäbä,tuuppa meille käymään ,mehä sut otetaan tervetulooi ku mielellämme,kahveille.hyvässä hengessä.

      • Anonyymi

        Miten sitten Savon ja Karjalan mustalaiset?

        Mielestäni mustalaisissakin on hyviä ihmisiä: työssäkäyviäkin ja nimenomaan uskovaisia jotka välttävät syntiä.


    • Anonyymi

      Täällä asuu romaneja samassa taloyhtiössä eikä ole pahaa sanottavaa. Ennen rapun edessä seisoi auto, nyt sekin on siitä kadonnut. Mukavaa väkeä, mitä olen heidän kanssaan ollut tekemisissä.

      • Anonyymi

        Heissä on myös todella mukavaa ja kohteliasta väkeä, jotka tosiaan elävät fiksusti.
        Etten voi tosiaan moittia mitenkään.
        Enkä viitsi yleistää muutenkaan, että ovat kaikki paskoja, vaikka heissä paskasti eläviä ja vittumaisia yksilöitä on myöskin.
        Mutta tosiaan, näistä mukavista olen ajatellut, että olisi nyt valtaväestössäkin enemmän yhtä mukavia.


      • Anonyymi

        No sehän on mukavaa vöäkeä kun ajaa autoinsakin oven eteen. Sillä lailla niitä yhteisön normeja rikotaan, mutta sehän on vain mukavaa.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Se on paha jos pihamaat on puhtaat, katsovat kuitenkin muittenkin lapsien perään, hoitavat vanhuksia ja auttaavat naapureita myös jakavat leipä palasen nälkäisen kans. Ota pikemin somali niin on hajut omasta takaa, pyykkitupa varattu ja roskapussit, ulkopuolella roska laatikkojen. Ota arabi niin saat kuula kuinka lauletaan 5 kertaa päiväs ja lainaa tavaras.

      • Anonyymi

        Joku nähnyt villiä unta! On kyllä ihan kaukana totuudesta. Parkkiruutu on rapun edessä vähintääm


    • Anonyymi

      Mulla on "kesämökkinä" rivitalonpätkä meren rannalla. Naapurina siellä vittumainen mäkättäjä, jonka takia ei enää tee mieli sinne mennä.

      Olen ajatellut vuokrata asunnon jollekin porukalle, jonka vuokrat sossu maksaa. Mikä olisi paras valinta vuokralaisiksi? Hakusessa sellainen sakki, että naapurikin olisi tyytyväinen, kun ei tarvii enää turhasta mäkättää?

    Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe