Huono näkö ja liikuntatunti

likinäköinen

Te joilla on huono näkö ja rillit, käytättekö niitä liikuntatunnilla? Entä uimahallissa? Itselläni on näkö -3,5 enkä ainakaan pallopeleissä oikein pärjää ilman laseja, mutta toisaalta pelottaa että ne menee rikki.Opettaja on välillä yrittänyt kieltää niiden pitämisen, mutta olen selittänyt että en näe mitään ilman. Parin vuoden päästä saan toivottavasti piilarit ja sitten tästäkin ongelmasta pitäisi päästä eroon.

4

174

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • °_°

Itselläni näkö on -2.1 ja käytän piilolonssejä. Eli en käytä liikka tunneilla enkä muutenkaan laseja.

(parin vuoden päästä piilarit???) Ite varasin ajan optiikolle ja siel ne tarkasti näön ja näytti miten piilarit laitetaan, jonka jälkee katto ett sujuuko niiden laitto ja pois ottaminen. Eli sain piilarit yhdellä käynillä.

• piilarit kannattaa

Mä oon käyttänyt piilolinssejä 12 vuotiaasta asti lähes päivittäin, näkö toisessa silmässä 4.8 ja toisessa hiukan parempi. Kannattaa harkita piilareita, niitten laittaminen voi olla aluksi hankalaa, mutta kun siihen tottuu niin ei mene kuin pari sekuntia. Niiden ei edes huomaa olevan silmässä (jos piilarit tuntee niin niissä on jotain vikaa) ja meikki näyttää kivemmalta kun silmät ei ole lasien takan piilossa, joten ne helpottaa aika paljon elämää.

• piilarit vaan!!

Piilarit on mullakin, vaikka näkö on vaan -1,5 molemmissa, mutta kun en vaan osaa käyttää laseja vaikka sellasetkin on. Kerran vaan optikolle menin ja oon käyttäny nyt joka koulupäivä niitä. Mulla on tähän mennessä ollut värillisiä, safiirinsiniset, ruskeet ja vihreet; tuo kivaa piristystä! :) Kannattaa hankkia..!

• Peruskoulu päättynyt

Itsellä -4,5 molemmissa silmissä ja käytin laseja liikuntatunneilla aina, kun se oli mahdollista. Ainoastaan jalkapalloa pelatessa taisin ottaa pois, tosin olin muutenkin niin pas*a, että likinäkö ei haitannut.

Aika harvoin tulee tilanteita, että lasit olisivat vaarassa, mikäli ei pelata mitään, missä pää, silmät ja siten lasit saattaisivat saada osumia. Käsi-, kori- ja pesäpallossa ehdin yleensä nähdä pallon, kun pidin laseja päässä.

Tietysti painissa ja voimisteluissa otin lasit pois, mutta siinä ei huono näkö haitannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      81
      4620
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3627
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      63
      2062
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1125
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      979
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe